شیشه دکوراتیو چیست و چه کاربردی دارد؟

شیشه دکوراتیو چیست و چه کاربردی دارد؟

خلاصه:
افزودن شیشه های تزئینی در معماری ساختمان، به مجموعه ای خاص از گزینه های طراحی تبدیل شده است. شیشه های تزئینی به طراحان این فرصت را می دهد که به پروژه ها رنگ بیافزایند، تصاویر را روی پانل ها چاپ کنند و نور محیط را بیشتر منعکس کنند و گرمای خورشیدی را پراکنده تر نشان دهند. شیشه های تزئینی موجود در ساختمان ها قابل تغییر هستند، می توانند دارای نور پس زمینه باشند، یا می توانند برای حفظ حریم خصوصی هیچ نور و شفافیتی نداشته باشند.
1401/07/19

افزودن شیشه های تزئینی در معماری ساختمان، به مجموعه ای خاص از گزینه های طراحی تبدیل شده است. شیشه های تزئینی به طراحان این فرصت را می دهد که به پروژه ها رنگ بیافزایند، تصاویر را روی پانل ها چاپ کنند و نور محیط را بیشتر منعکس کنند و گرمای خورشیدی را پراکنده تر نشان دهند. شیشه های تزئینی موجود در ساختمان ها قابل تغییر هستند، می توانند دارای نور پس زمینه باشند، یا می توانند برای حفظ حریم خصوصی هیچ نور و شفافیتی نداشته باشند.

 

شیشه های تزئینی نوعی هنر مربوط به شیشه به شمار می رود. آنچه شیشه های تزئینی را از سایر اشکال هنر شیشه متمایز می کند، معمولاً نحوه استفاده از شیشه و محل قرار دادن آن است. شیشه های تزئینی اغلب برای مصارف داخلی در رستوران ها، هتل ها و خانه ها استفاده می شود.

آیا شیشه دکوراتیو دوجداره نیز تولید می‌شود؟

پنجره دوجداره امروزه از محبوبیت بیشتری برخوردار است. چرا که باعث جلوگیری از اتلاف انرژی و حفظ دمای دلخواه در محیط خواهد شد. علاوه بر آن عایق بودن پنجره دوجداره و پروفیل upvc  در برابر آلودگی‌های صوتی سبب شده تا اغلب افراد به سراغ تعویض پنجره‌های قدیمی با پنجره‌های دوجداره بروند.
نمونه های زیادی برای شیشه های تزئینی وجود دارد، از جمله گزینه های طراحی شده شامل نمونه های زیر می شود:

پنجره های شیشه ای رنگی

می تواند شامل هر رنگ، الگو یا طرحی برای تقلید از زیبایی شناسی میراثی باشد و معمولاً در کاخ ها استفاده می شد.


 

پنجره‌های شیشه‌ای مات

 شیشه‌های مات به این معنی است که نور طبیعی می‌تواند وارد اتاق‌ها شود تا حس روشنایی ایجاد کند، اما از بیرون، حریم خصوصی شما کاملا حفظ می‌شود. کاربرد شیشه های مات با توجه به مدل آن متفاوت است.


 

پنجره های شیشه ای سربی

از شیشه سربی برای محافظت در برابر پرتو های مضر گاما و ایکس استفاده میشود. این شیشه با جذب انرژی پرتو ها، اثرات مخرب آنها را خنثی کرده و افراد را در برابر این پرتو ها محافظت میکند.


 

پنجره های شیشه ای طرح دار

الگوها را می توان در هر سبک و بافتی بر روی شیشه ایجاد کرد تا ترکیبی ایده آل از حریم خصوصی مناسب و نور طبیعی کافی ایجاد کرد.


 

پنجره‌های شیشه‌ای اریب‌

شیشه های اریب دارای طرح های اریب هستند و با به کارگیری این مدل شیشه ها هم حریم خصوصی حفظ می شود و هم نمای خاص و متفاوتی به محیط خواهند داد. از این مدل شیشه ها در دکوراسیون کف، پله ها و پارتیشن های محیط کار یا مطب استفاده می شود.
 
 
 

انواع شیشه دکوراتیو

شیشه های دکوراتیو انواع گوناگونی دارند  با توجه به نیاز افراد تهیه و تولید می شوند. امروزه شیشه های دکوراتیو در صنعت در و پنجره دوجداره و ساخت شیشه ها بسیار پر طرفدار هستند. در ادامه انواع شیشه های دکوراتیو را نام می بریم.
  • شیشه رنگی
  • شیشه چاپی یا اسپندرال
  • شیشه مات
  • شیشه سندبلاست
  • شیشه فتو لمینت
  • شیشه مشجر
  • شیشه طرح شکسته
هر یک از این انواع شیشه دارای کاربردهای مختلفی هستند. شیشه چاپی و اسپندرال برای استفاده در درب ها، پنجره ها و دیوارهای داخلی منزل مناسب هستند. شیشه مات برای استفاده در پنجره ها و درب های داخلی و خارجی مناسب است، زیرا باعث می شود نور به صورت ملایمی وارد منزل شود. شیشه سندبلاست نیز برای استفاده در پنجره ها، درب ها و دیوارهای داخلی و خارجی مناسب است و باعث می شود نور به صورت پراکنده وارد منزل شود. شیشه فتو لمینت برای استفاده در درب ها و پنجره های خارجی مناسب است، زیرا باعث می شود نور به صورت متنوع وارد منزل شود. در نهایت، شیشه مشجر برای استفاده در درب ها، پنجره ها و دیوارهای داخلی مناسب است و باعث می شود نور به صورت مشترک وارد منزل شود.

 شیشه دکوراتیو طلایی

شیشه دکوراتیو طلایی یک نوع شیشه است که در آن از رنگ طلا برای تزئین و زیباسازی استفاده شده است. این نوع شیشه معمولاً در دکوراسیون داخلی، مانند تزئینات دیواری، لامپ ها، وسایل تزئینی و ... مورد استفاده قرار می گیرد. شیشه دکوراتیو طلایی به دلیل ظاهری خاص و جذاب، محبوبیت بسیاری در بین طراحان دکوراسیون داخلی و مشتریان دارد.

شیشه دکوراتیو درب منزل

شیشه دکوراتیو طلایی می تواند در درب منزل نیز به کار رود. این نوع شیشه معمولاً در درب های ورودی یا درب های داخلی منزل، به عنوان پنجره های دکوراتیو استفاده می شود. با استفاده از شیشه دکوراتیو طلایی در درب منزل، می توانید به سادگی ظاهری جذاب و شیک برای منزل خود ایجاد کنید. همچنین، این نوع شیشه می تواند به عنوان یک عنصر دکوراتیو در نمای خارجی منزل نیز به کار رود و زیبایی و جذابیت بیشتری به آن ببخشد.

کاربرد شیشه دکوراتیو

شیشه های دکوراتیو در صنعت طراحی داخلی و معماری ساختمان ها کاربرد بسیاری دارد. از این شیشه ‌ها می‌توان بر روی پنل‌های پنجره دوجداره، شیشه ‌های سکوریت و لمینت، از طریق رنگ آمیزی، اسید کاری، فیوز گلاس، استین گلاس، تیفانی، سندبلاست و دیگر تکنیک ها استفاده کرد. شیشه های دکوراتیو یا تزئینی با انواع و جنس‌های متفاوت مانند شیشه لمینت رنگی، شیشه چاپدار یا اسپندرال، شیشه رنگی، شیشه مات یا شیشه سند بلاست، شیشه فتو لمینت و سایر موارد اینچنینی قابل استفاده هستند.
1401/07/19
نظراتثبت نظر
نظر خود را ثبت کنید
بهترین فرصت برای خرید و تعویض پنجره UPVC