بازسازی ساختمان چیست؟ تفاوت بازسازی و نوسازی ساختمان

بازسازی ساختمان چیست؟ تفاوت بازسازی و نوسازی ساختمان

خلاصه:
شاید برای شما پیش آمده باشد که قصد بازسازی خانه و پنجره دوجداره خانه خود را داشته باشید، اما کلمه مناسب این کار را نمیدانید. کلمه نوسازی و بازسازی بسیار به هم شباهت دارند اما در باطن تفاوت های بسیاری دارند. این دو کلمه اغلب در تجارت ساختمان و ساخت و ساز به هم مرتبط هستند. با این حال، اساساً برای تجدید یا بازیابی انجام می شود.
1401/06/29

شاید برای شما پیش آمده باشد که قصد بازسازی خانه و پنجره دوجداره خانه خود را داشته باشید، اما کلمه مناسب این کار را نمیدانید. کلمه نوسازی و بازسازی بسیار به هم شباهت دارند اما در باطن تفاوت های بسیاری دارند. این دو کلمه اغلب در تجارت ساختمان و ساخت و ساز به هم مرتبط هستند. با این حال، اساساً برای تجدید یا بازیابی انجام می شود.


 

نوسازی  چیست؟

مثلاً می‌خواهید قاب‌های پنجره‌های چوبی قدیمی را با قاب‌های آلومینیومی جدید جایگزین کنید، یا لوله‌های مسی خانه‌تان را با لوله‌های پی‌وی‌سی تغییر دهید، یا آشپزخانه دهه 70 را با یک آشپزخانه جدید و شیک جایگزین کنید. این یک بازسازی است این عمل به جای بازگرداندن خانه به شکوه سابقش، تغییر خانه از حالت اولیه است.
فرآیند نوسازی یک ساختمان یا سازه با تعمیر آنچه در حال حاضر وجود دارد و در برخی موارد، افزودن اجزای جدید است. نوسازی معمولا ارزان تر از بازسازی است. همچنین در 99% مواقع می تواند مقرون به صرفه تر از هزینه ساخت یک آپارتمان  باشد.
به طور معمول، نوسازی همراه با بازسازی انجام می شود. به عنوان مثال، ممکن است شخصی تصمیم بگیرد که حمام خود را بازسازی کند، اما برای اینکه آن را کمی مدرن تر کنند، یک جزء دوش به وان اضافه می کنند که آن را به یک پروژه بازسازی نیز تبدیل می کند.

مرمت چیست؟

از طرف دیگر، ترمیم می تواند به این صورت باشد که قاب پنجره های آلومینیومی را بردارید و آنها را با سبک اصلی چوبی جایگزین کنید، لوله های مسی قدیمی را با لوله های مسی جدید جایگزین کنید یا آشپزخانه دهه 70 شما را به زیبایی اصلی خود بازگردانید. معمولاً انتخاب بازسازی یا مرمت با مالک است، اما شرایطی وجود دارد که این موضوع تغییر کند.
ساختمان های تاریخی مکان های رایج برای پروژه های مرمت هستند، اما ساختمان های مدرن نیز تحت مرمت قرار می گیرند. پروژه های مرمت معمولا شامل موارد زیر می شود.
  ترمیم سوراخ ها و ایرادات دیوار
 تعمیر سرویس بهداشتی قدیمی
 جایگزینی وسایل قدیمی با کپی های اصلی
 برداشتن فرش قدیمی
  بازسازی کف چوبی

بازسازی چیست؟

بازسازی ها معمولاً بالاترین هزینه را در بین دور مورد بالا دارد و برای تکمیل آنها به بیشترین مواد و زمان نیاز دارند. بازسازی ساختمان کار بسیار زیادی است. تنها در صورتی می خواهید بازسازی کنید که ساختمان شما فاقد اجزای اصلی باشد که برای عملکرد صحیح نیاز دارد. قبل از انتخاب بازسازی، باید یک برآورد هزینه داشته باشید تا مطمئن شوید که بودجه کافی برای پروژه دارید.
بازسازی نسبت به نوسازی و مرمت فرآیندی بسیار پیچیده‌تر است، زیرا شامل تغییراتی در ساختار ساختمان می‌شود. نمونه هایی از بازسازی عبارتند از:
 گسترش متراژ یک ساختمان
 برداشتن یا اضافه کردن دیوارها
 بالا بردن سقف ها
اضافه کردن لوله کشی
افزودن کانال های گرمایشی سرمایشی
بازسازی در مقابل نوسازی
بازسازی به معنای تعمیر یک اتاق بدون تغییر کاربری آن است، در حالی که بازسازی کل کاربری فضا را می توان  تغییر داد و حتی از معماری های مدرن استفاده کرد. در بازسازی از پنجره یو پی وی سی گرفته تا تمامی درهای خانه از نو ساخته و نصب می شوند.

عوامل مهم هنگام انتخاب بین بازسازی و نوسازی

برای تصمیم گیری بهتر بین انتخاب بازسازی و نوسازی بهتر است عوامل تاثیر گذار بر روی این انتخاب را بدانیم. در ادامه مهم ترین عوامل را بررسی میکنیم. 


 

قیمت

 مهم نیست که تصمیم دارید با فضای خود چه کاری انجام دهید، بازسازی همیشه بیشتر از نوسازی هزینه دارد زیرا اغلب به کارهای پیچیده ساختمانی، برقی و لوله کشی و تعویض پنجره دوجداره نیاز دارد. همچنین ممکن است نیاز به دریافت مجوز برای یک پروژه بازسازی کامل داشته باشید که می تواند به هزینه تمام شده شما اضافه کند.


 

زمان

در حالی که می‌توانید به سرعت دستکاری‌های جزئی را انجام دهید، هر گونه بازسازی به یک جدول زمانی بسیار طولانی‌تری نیاز دارد. انتظار دارید برنامه ریزی و ساخت بازسازی شما چندین ماه طول بکشد. اتاق‌های نشیمن و حمام معمولاً حدود سه ماه پس از شروع برنامه‌ریزی تکمیل می‌شوند، در حالی که آشپزخانه‌ها ممکن است تا پنج ماه طول بکشد.

محدوده پروژه 

 پروژه های نوسازی عمدتاً بر ظاهر خانه یا ساختمان تجاری شما تمرکز دارند، در حالی که بازسازی کل عملکرد آن را تغییر می دهد. با بازسازی، می توانید لوازم و وسایل جدید نصب کنید و فناوری ساختمان خود را ارتقا دهید. از سوی دیگر، تغییرات ظاهری برای رفع مشکل کافی نیست، بازسازی به شما امکان می دهد فضای خود را کاملاً متحول کنید.

گزینه های سفارشی سازی

بازسازی می تواند ظاهر مدرن تری به ساختمان شما بدهد و عناصر کاربردی زیادی به ساختمان شما اضافه کند، اما نمی توانند ساختار را به کلی تغییر دهند. اگر می خواهید اتاق را با خراب کردن یک دیوار باز کنید یا فضا را کاملاً تغییر دهید تا آن را متعلق به خود کنید، باید یک بازسازی کامل انجام دهید.
 
1401/06/29
نظراتثبت نظر
نظر خود را ثبت کنید
بهترین فرصت برای خرید و تعویض پنجره UPVC