پنجره دوجداره نیم دایره کدام است

پنجره دوجداره نیم دایره کدام است

خلاصه:
پنجره ها همیشه نباید مربع یا مستطیل باشند، برای داشتن ظاهری منحصر به فرد، چند منحنی، زیبایی منحصر به فردی به پنجره اضافه می‌کند.
1401/05/02

پنجره ها همیشه نباید مربع یا مستطیل باشند، برای داشتن ظاهری منحصر به فرد، چند منحنی، زیبایی منحصر به فردی به پنجره اضافه می‌کند.
پنجره‌ های بیضی، که به‌ صورت نیم‌ دایره‌ای پهن‌ تر و صاف تر هستند، جزو پنجره های دوجداره نیم دایره به حساب می‌آیند، این پنجره ها به خوبی روی جلو درب، درب های پاسیو و ترکیب پنجره های کوچک و بزرگ استفاده می‌شوند. بیشترین کاربرد این پنجره ها در بالای درهای فرانسوی است.

انواع پنجره یو پی وی سی دایره ای

در ادامه انواع مختلف پنجره گرد «نیم‌ دایره» را بررسی کرده و خواهیم دید این مدل درب و پنجره چگونه یک نقطه کانونی در محیط شما ایجاد می‌کند.
پنجره ها در اشکال و اندازه های منحصر به فرد بسیاری وجود دارند، اما اغلب افراد به طور پیش فرض یک مستطیل یا مربع را انتخاب می کنند. معمولا محبوب ترین پنجره در شکل مستطیل ، پنجره های فرانسوی هستند. اضافه کردن یک پنجره با شکل خاص به خانه یکی از راه‌های زنده‌ کردن فضا و افزودن ظاهری متمایز به خانه است.
پنجره‌های منحنی علاوه بر ورود نور طبیعی یا هوای تازه، دارای طراحی زیبایی هستند که به بسیاری از اتاق‌ های مختلف جذابیت معماری اضافه می‌کنند. پنجره‌های دایره‌ ای سفارشی را می‌توان در فضای داخلی سنتی و مدرن گنجاند و آن ها را به یک افزودنی عالی برای هر خانه‌ای تبدیل کرد.

پنجره‌های دایره ای

شما می توانید یک پنجره دایره ای را با شکل منحنی زیبا و طراحی متقارن آن تشخیص دهید. این پنجره های سفارشی معمولاً به عنوان پنجره های دایره ای یا دریچه ای گرد شناخته می شوند، معمولاً در کمدها، حمام ها، ورودی ها و راه پله ها نصب می شوند. جنس پروفیل در و پنجره دایره ای تاثیر بسیار زیادی در عمر و ماندگاری آن‌ها دارند.

 

 پنجره‌های دایره‌ای با افزودن نور طبیعی بیشتر به مناطق تنگ‌تر و کوچک‌تر، جذابیت طراحی را دو چندان می‌کند. این مدل پنجره ها می‌توانند به صورت دوجداره و سه جداره طراحی شوند و مورد عرضه قرار گیرند.

پنجره شش گوش

پنجره های شش ضلعی که با شش لبه و زاویه مستقیم مشخص شده اند، شبیه به شکل لانه زنبور است. این پنجره ها سبکی منحصر به فرد را به خانه شما اضافه می‌کنند. آن ها برای اولین بار در قرن 19 محبوب شدند، زمانی که معماران از آن ها برای آوردن نور طبیعی به اتاق زیر شیروانی استفاده کردند.

 امروزه پنجره های دوجداره شش گوش در ورودی ها و پنجره های حمام رایج هستند و به عنوان یک نقطه کانونی مستقل و به صورت افقی یا عمودی ظاهر می شوند. پنجره های شش گوش می توانند متحرک یا ثابت باشند و از نور طبیعی با تهویه نیز برخوردار باشند.

پنجره هشت ضلعی

پنجره های هشت ضلعی شبیه پنجره های شش ضلعی هستند، اما به جای شش ضلع، هشت ضلع دارند. این سبک مشخصه بارز طراحی سنتی است، به دلیل ظرافتی که این پنجره ها به هر اتاق اضافه می کنند، مورد توجه بسیاری از طراحان داخلی قرار گرفته است. پنجره های هشت ضلعی ظاهری متمایز و روشنایی بیشتری برای پنجره های آشپزخانه و حمام به ارمغان می آورند.
برای ظاهر سنتی‌تر، توصیه می‌کنیم توری‌های ساده به شیشه اضافه کنید، پنجره های هشت ضلعی بدون توری معمولاً به طراحی مدرن  و به سبک معاصر نزدیک می‌شوند.

پنجره های بیضی شکل

پنجره های بیضی شکل گرد و دارای قاب های کمی دراز هستند که بسیار شبیه به شکل تخم مرغ است. این پنجره ها بیشتر در حالت عمودی استفاده می شوند، اما در برخی طراحی های خاص و کمیاب از طرح های افقی نیز استفاده می کنند.


 
پنجره های بیضی شکل یک انتخاب رایج برای خانه های سنتی، مزرعه، کلبه و خانه های تاریخی است. چه از چوب ساخته شده باشد، چه فایبرگلاس یا وینیل، این مدل پنجره ها یکی از بهترین انتخاب ها برای خانه هایی با سقف های بلند است.

پنجره های دوجداره نیم دایره ای

پنجره‌های نیم قوسی، نرمی دایره را با گوشه‌های تیز مستطیل ترکیب می‌کند. قسمت پایین پنجره مستطیل شکل است در حالی که قسمت بالایی به شکل نیم دایره یا قوس دایره است.


 
این پنجره ها نماد آرامش و هماهنگی هستند و اتاق‌های غذاخوری و نشیمن را جذاب‌ تر می‌کنند. این مدل پنجره‌ ها معمولا  از چوب طبیعی یا طرح چوب ساخته می‌شوند و نمای سنتی و بسیار زیبایی به محیط خانه می دهد.  

سخن آخر

پنجره های دوجداره انواع مختلفی دارد و در قیمت‌های مختلف عرضه می‌شود، پنجره یو پی وی سی یکی از بهترین نوع پنجره در برابر عایق صدا و آلودگی است به همین دلیل افراد این مدل پنجره را بیشتر از سایر مدل‌ها انتخاب می‌کنند. در این مطلب با انواع پنجره های نیم دایره و دایره ای آشنا شده ایم و ویژگی‌های آن ها را شناختیم. 
1401/05/02
نظراتثبت نظر
نظر خود را ثبت کنید
بهترین فرصت برای خرید و تعویض پنجره UPVC