پنجره فرانسوی

پنجره فرانسوی

خلاصه:
با نگاهی گذرا به بازار درب و پنجره متوجه این موضوع خواهید شد که تنوع محصولات در این حوزه زیاد است. همین تنوع زیاد باعث شده تا افراد بتوانند محصولاتی متناسب با نیاز خود را تهیه و نصب کنند. یکی از انواع پنجره‌های دوجداره که امروزه بیشتر از هر زمان دیگری مورد توجه است، پنجره فرانسوی است.
1402/03/08

پنجره فرانسوی

با نگاهی گذرا به بازار درب و پنجره متوجه این موضوع خواهید شد که تنوع محصولات در این حوزه زیاد است. همین تنوع زیاد باعث شده تا افراد بتوانند محصولاتی متناسب با نیاز خود را تهیه و نصب کنند. یکی از انواع پنجره‌های دوجداره که امروزه بیشتر از هر زمان دیگری مورد توجه است، پنجره فرانسوی است. این مدل پنجره در اکثر موارد در بخش پذیرایی منازل مورد استفاده قرار می‌گیرد. در ادامه قصد داریم راجع به این پنجره بیشتر توضیح داده و کاربرد، مزایا و معایب و ویژگی‌های آن را شرح دهیم.
پنجره فرانسوی

آشنایی با پنجره فرانسوی

پنجره فرانسوی با نام پنجره دو لنگه هم مشهور است. در این مدل پنجره هر دو لنگه به طور کامل و همزمان قابلیت باز و بسته شدن دارند. علاوه بر این، هر کدام از لنگه‌های پنجره را می‌توان به شکل جداگانه هم باز و بسته کرد. ستون میانی نیز در پنجره فرانسوی به چشم نمی‌خورد. به همین دلیل دید بسیار خوبی از محیط بیرونی به وجود می‌آورند. پنجره فرانسوی دوجداره به طور کامل عایق گرد و غبار و آلودگی صوتی بوده و از این نظر نیز دارای مزایای بیشماری است. در ادامه راجع به مزایای پنجره فرانسوی بیشتر صحبت خواهیم کرد.

پنجره فرانسوی

تفاوت پنجره فرانسوی با دولنگه

همانطور که اشاره کردیم پنجره فرانسوی با نام پنجره دو لنگه هم شناخته می‌شود. با این وجود پنجره دو لنگه بازشو تفاوت‌هایی با پنجره فرانسوی دارد. در پنجره‌های دو لنگه بازشو، پروفیل مولیون ثابت، دو لنگه را از یکدیگر جدا کرده است. بدین ترتیب هنگامی که یک لنگه باز می‌شود، هیچ تاثیری روی لنگه دیگر ندارد. هر کدام از لنگه‌ها دستگیره جداگانه داشته و می‌توان آن‌ها را به شکلی مجزا باز و بسته کرد. اگر نیاز به توری پلیسه برای نصب روی پنجره دو لنگه بازشو داشتید، باید برای هر بخش به شکل مجزا توری تهیه کنید.
پنجره فرانسوی هم مانند دولنگه بازشو، مولیون دارد. با این وجود مولیون آن متحرک است و هنگامی که یکی از لنگه‌ها را باز می‌کنید، مولیون نیز با آن باز می‌شود. با این وجود، صرفا یکی از لنگه‌های پنجره‌های فرانسوی دستگیره دارد. در واقع مکانیزم بازشو بدین شکل است که شما می‌توانید با کمک دستگیره یکی از لنگه‌ها را باز کرده ولی لنگه دیگر را حتما باید با کمک چفت داخلی باز کنید.
در قسمت میانی پنجره فرانسوی هیچ گونه ستونی وجود نداشته و به همین دلیل برای استفاده از توری پلیسه، باید اندازه هر دو لنگه را در نظر گرفت و صرفا یک توری تهیه کرد. البته در مواردی که عرض دو لنگه پنجره خیلی زیاد باشد، می‌بایست حتما توری دو طرفه سفارش داد.

آشنایی با کاربرد پنجره فرانسوی

همانطور که ذکر شد، پنجره فرانسوی دید بسیار خوبی ایجاد می‌کند. بنابراین در صورتی که نیاز به عرض زیاد بازشو داشته باشید، پنجره فرانسوی می‌تواند انتخاب بسیار خوبی باشد. اگر در عرض‌های بالا، پنجره‌های تک لنگه استفاده شوند، پنجره مجبور به تحمل وزن زیاد شیشه می‌باشد. به همین دلیل فشار زیادی به لولا‌ها وارد شده و در مدت کوتاهی شاهد افتادگی لنگه پنجره خواهیم بود.

مزایا و معایب پنجره فرانسوی

پنجره فرانسوی با طراحی و ویژگی‌های خاصی که دارد، دارای مزایا و معایبی است که هنگام سفارش باید به آن توجه داشت در ادامه به برخی از مهم‌ترین مزایا و معایب پنجره فرانسوی اشاره خواهیم کرد.
·        تنوع بالا در طرح و رنگ، یکی از مهم‌ترین مزایایی است که برای پنجره‌های فرانسوی می‌توان ذکر کرد. همین عامل باعث شده تا این مدل پنجره‌ها برای محیط‌های مختلفی استفاده شوند. برای مثال در نمای بیرونی ساختمان‌ها این مدل پنجره بسیار به چشم می‌خورد.
·        پنجره فرانسوی بسیار سبک بوده و وزن کمی دارد. به همین دلیل نصب و حمل و نقل آن بسیار آسان است.
·        باز شدن هم زمان دو لنگه و ایجاد دید مناسب و وسیع از دیگر مزایای این نوع پنجره‌ها است. بدین ترتیب می‌توان آن را برای مکان‌هایی با مساحت زیاد مناسب دانست.
·        پنجره دوجداره فرانسوی عایق بسیار خوبی برای حرارت، گرد و غبار، آلودگی صوتی و... هستند. بدین ترتیب می‌توان از آن‌ها برای محیط‌هایی با آلودگی‌های مختلف استفاده کرد.
·        روی پنجره‌های فرانسوی می‌توان سیستم تک حالته و دو حالته را برای بازشوی پنجره ایجاد کرد.
·        مزیت دیگری که برای این پنجره‌ها وجود دارد، این است که می‌توان از یک لنگه آن به صورت بازشو و از لنگه دیگر به شکل ثابت استفاده کرد.
·        در بین دو لنگه پنجره فرانسوی هیچ گونه ستونی وجود ندارد، این ویژگی کمک می‌کند تا به راحتی بتوان از این مدل پنجره برای جا به جایی وسایل استفاده کرد.
البته طراحی پنجره های نیم دایره نیز بگونه ای است که از ستون استفاده نشده
·        قیمت مناسب یکی دیگر از بهترین مزیت‌های پنجره فرانسوی است. استحکام بالای پنجره، مقاومت در برابر شرایط جوی مختلف، نور خورشید و... باعث شده تا پنجره فرانسوی عمر مفید بالایی داشته باشد. بدین ترتیب قیمت آن بسیار مقرون به صرفه به حساب می‌آید.

پنچره فرانسوی

در کدام فضاها می‌توان از پنجره فرانسوی استفاده کرد؟

همانطور که متوجه شدید، پنجره فرانسوی می‌تواند فضایی عریض را با دید وسیع برای مکان‌های مختلف ایجاد کند. این مدل پنجره را می‌توان در گلخانه‌ها، پاسیو، بخش بیرونی منازل، فضای داخلی خانه‌ها و... استفاده کرد. به طور کلی در مکان‌هایی با مساحت زیاد که امکان نصب پنجره فرانسوی وجود داشته باشد، این مدل پنجره بهترین انتخاب است.

پنجره فرانسوی

کلام آخر

پنجره فرانسوی یکی از انواع پنجره‌های پر کاربرد در دنیای امروزی است. ویژگی‌های خاص این پنجره باعث شده تا استفاده از آن بسیار رایج باشد. در این مطلب راجع به پنجره فرانسوی صحبت کردیم و مزایا و ویژگی‌های آن را به تفصیل شرح دادیم. با کمک این مقاله می‌توانید خرید و انتخابی مناسب با نیاز خود داشته باشید.
 
 
1402/03/08
نظراتثبت نظر
نظر خود را ثبت کنید
بهترین فرصت برای خرید و تعویض پنجره UPVC