تفاوت پنجره pvc با upvc چیست؟

تفاوت پنجره pvc با upvc چیست؟

خلاصه:
اغلب برای ساختن دیوارها و نرده ها استفاده می شود، در حالی که UPVC برای ساخت پنجره دوجداره استفاده می شود. پی وی سی به دلیل ترکیبات شیمیایی برای ساخت پنجره و در مناسب نیست. پی وی سی در اروپا و در تمام محصولات اسباب بازی در ایالات متحده به دلیل خواص سمی آن ممنوع است.
1401/06/08

 
PVC اغلب برای ساختن دیوارها و نرده ها استفاده می شود، در حالی که UPVC برای ساخت پنجره دوجداره استفاده می شود. پی وی سی به دلیل ترکیبات شیمیایی برای ساخت پنجره و در مناسب نیست. پی وی سی در اروپا و در تمام محصولات اسباب بازی در ایالات متحده به دلیل خواص سمی آن ممنوع است. 

PVC  چیست

  PVC  به عنوان یک پلاستیک انعطاف پذیر برای تولید انواع لوله کشی استفاده می شود. لوله های پی وی سی بزرگتر اغلب در لوله کشی برای توزیع آب غیر شرب استفاده می شود. از لوله های پی وی سی می توان برای عایق کاری کابل های برق نیز استفاده کرد.

مواد سازنده PVC  

پی وی سی در اروپا و در تمام محصولات اسباب بازی در ایالات متحده به دلیل خواص سمی آن ممنوع است. پی وی سی حاوی فتالات و BPA است که در ترکیبات شیمیایی پلاستیک سازی مورد استفاده قرار می‌گیرند. در نتیجه PVC منعطف تر است و در طول زمان برای از بین بردن لکه های ایجاد شده، به نگهداری بیشتری نیاز دارد. بنابراین، پی وی سی اغلب در ساخت پنجره و درب استفاده نمی شود.
 
فتالات‌ها (که دی استرهای اسید فتالیک نیز نامیده می‌شوند) و BPA ها اثرات مضری برای محیط زیست و سلامت ما دارند، به ویژه در صورت آتش سوزی که مواد شیمیایی بسیار زیادی از سوختن این مواد در هوا پخش می شوند. هنگامی که پی وی سی در معرض دمای بالا قرار می گیرد، بخارهای سمی از خود ساطع می کند که می تواند به حیوانات و جانداران محیط زیست آسیب برساند. PVC هنوز به طور گسترده در آمریکای شمالی و ایران استفاده می شود، زیرا استانداردها و محدودیت های زیست محیطی کمتری در مقایسه با اروپا وجود دارد. 

uPVC چیست

 unplasticized polyvinyl chloride به عنوان جایگزینی برای چوب در ساخت و ساز استفاده می شود، مانند قاب های پنجره دوجداره و طاقچه های پنجره و در آنچه در ایالات متحده به عنوان سایدینگ وینیل شناخته می شود، این یک ماده همه کاره است که می تواند در رنگ های مختلف تولید شود، همچنین از uPVC به جای چدن برای انواع خاصی از لوله کشی های سنگین و زهکشی استفاده می شود.

مواد سازنده UPVC

UPVC از پلی وینیل کلرید تولید میشود، همانطور که از نام آن پیداست این محصول حاوی فتالات یا BPA نیست و در عین حفظ مزایای قاب پنجره وینیل، محصولی ایمن برای محیط زیست است. UPVC یک ماده مستحکم است که به دلیل کارایی حرارتی و دوام آن در ساخت پنجره استفاده می شود.


 

مزایای UPVC در مقایسه با PVC  

وقتی به پنجره‌های uPVC در مقابل آلومینیومی نگاه می‌کنیم، هر دو در برابر آب و هوا مقاوم و بادوام هستند. آلومینیوم تا 50 سال دوام می آورد، در حالی که یو پی وی سی تا 30 سال دوام می آورد. از دیگر مزایای پنجره UPVC موارد زیر است که در ادامه آن ها را نام می بریم.
راندمان انرژی بالا
افزایش طول عمر تا چند دهه
سفت و غیر قابل انعطاف 
مقاوم در برابر ضربه محکم
حفظ رنگ خود در گذر زمان
PVC یا UPVC  
UPVC  به دلیل بهره وری انرژی، دوام و مقرون به صرفه بودن، یک انتخاب عالی برای درب و پنجره است. رسانایی کم پنجره های UPVC انتقال حرارت را در آب و هوای گرم به حداقل می رساند و عایق حرارتی عالی را در شرایط خنک تر ارائه می دهد. 
PVC به عنوان جایگزینی برای لوله های مسی و آلومینیومی استفاده می شود و در خطوط فاضلاب، سیستم های آبیاری و سیستم های لوله کشی استخر استفاده می شود. به راحتی به قطعات کوچکتر بریده می شود و می توان آن را با چسب محکم کرد و جایگزین خوبی برای فلز است. 
uPVC برای اکثر لوله های پلاستیکی در جهان استفاده می شود، زیرا به طور باور نکردنی در برابر فرسایش شیمیایی مقاوم است و دارای دیواره های داخلی صاف تری است که به جریان آب کمک می کند. همچنین در طیف وسیعی از دماها و فشارهای بسیار زیاد عملکرد خوبی دارد. uPVC سفت و مقرون به صرفه است و اغلب برای خطوط فاضلاب و لوله های زهکشی خارجی استفاده می شود.

 

تفاوت پنجره pvc با upvc چیست؟

سوال تفاوت pvc و upvc به اندازه مقایسه پنجره آلومینیومی و upvc  پرتکرار بوده است PVC برای قاب پنجره استفاده نمی شود، اگرچه برخی از تولیدکنندگان ممکن است به صورت غیر قانونی از PVC برای ساخت پنجره های upVC خود استفاده کنند. در عوض، از UPVC برای قاب پنجره استفاده می شود، زیرا تجزیه نمی شود و در برابر آب و هوا مقاوم است.
uPVC در شرایط آب و هوایی معمولی تغییر شکل نمی دهد، اما می توان آن را در دمای بسیار بالا تغییر شکل داد. پنجره‌های یو پی وی سی نسبت به پنجره های چوبی یا فلزی از نظر انرژی کارآمدتر هستند. علاوه بر این، یو پی وی سی می تواند برای قاب درب ها و باغ ها نیز استفاده شود.
1401/06/08
نظراتثبت نظر
نظر خود را ثبت کنید
بهترین فرصت برای خرید و تعویض پنجره UPVC