همه چیز درباره توری ضد حشرات پنجره دوجداره

همه چیز درباره توری ضد حشرات پنجره دوجداره

خلاصه:
​شاید گمان کنید استفاده از انواع در و پنجره‌های دو یا سه جداره شما را از تمام مسائل و مشکلات مربوط به در و پنجره‌ها راحت می‌کند؛ اما خوب است بدانید که همیشه اینطور نیست. یکی از مشکلاتی که هر نوع در و پنجره‌ای می‌تواند زمینه‌ساز آن باشد؛ ورود حشرات مختلف در زمان باز بودن پنجره است. در حقیقت می‌توان گفت ورود حشرات از این مسیر ربط آنچنانی به نوع در و پنجره ندارد و هر نوع پنجره‌ای هنگام باز بودن می‌تواند زمینه ساز ورود حشرات شود.
1400/05/17

یکی از موارد و نکات مهم که باید در این باره به آن‌ها توجه شود؛ وجود توری‌های مناسب و باکیفیت است. توری‌ها می‌توانند مانع بسیار خوبی در مقابل بسیاری از حشرات باشند اما باید نکات مختلفی را در هنگام انتخاب و نصب توری مورد توجه قرار دهید.

همانطور که در مقالات مختلف راجع به مزایای در و پنجره یو پی وی سی گفته‌ایم استفاده از این مدل پنجره یکی از انتخاب‌های درست و به صرفه است. از یک طرف کارایی بالای این مدل در و پنجره و از طرفی دیگر طول عمر آن باعث می‌شود تا این محصول دارای محبوبیت زیادی باشد.

دلیل طول عمر در و پنجره upvc را می‌توان استفاده از پروفیل در و پنجره یو پی وی سی در کنار دیگر قطعات و بخش‌های در و پنجره دانست. این پروفیل با پایداری بسیار زیاد و مقاومت بالای خود در برابر تابش نور خورشید، تغییرات آب و هوایی، باد و باران و ... دچار تغییر رنگ و شکل نمی‌شود و تا سال‌ها کیفیت، کارایی و ظاهر خود را حفظ می‌کند.

لازم است در زمان انتخاب توری پنجره هم به طول عمر آن توجه کنید. همانطور که پنجره یو پی وی سی شما باید طول عمر بالایی داشته باشد؛ توری که انتخاب می‌کنید هم باید مرغوب و استاندارد بوده و تا سال‌ها کارایی خوبی داشته باشد. زیرا همانقدر که در و پنجره و اجزای آن تحت تابش نور خورشید یا بارش باران هستند؛ توری پنجره هم در این شرایط قرار دارد.

از دیگر نکاتی که در زمان انتخاب توری باید به آن توجه شود نحوه‌ی باز شدن توری است. برخی از توری‌های موجود در بازار قابلیت باز شدن را ندارند و تنها برای شستشو امکان جدا شدن توری از فریم وجود دارد.

همانطور که مدل‌های مختلف پنجره یو پی وی سی در بازار موجود است و شما می‌توانید با توجه به سلیقه خود و شرایط محیط؛ به سراغ پنجره یک تکه، تک لولا، دو حالته و ... بروید، در انتخاب توری نیز دستتان باز است و می‌توانید نوع و مدل موردنظرتان را انتخاب کنید.

لازم است توجه کنید اگر باز شدن پنجره برایتان مهم است باید در انتخاب توری هم به این مسئله توجه کنید. اینکه توری انتخابی شما قابلیت باز شدن داشته باشد و یا ثابت باشد به اندازه کیفیت و کارایی آن مهم و قابل توجه است.

نظافت توری پنجره

همانقدر که تمیز بودن در و پنجره یو پی وی سی مهم است؛ نظافت توری پنجره نیز دارای اهمیت است. در تمیز کردن پروفیل در و پنجره نکات مختلفی وجود دارد که باید به آنها توجه کرد. برای مثال عدم استفاده از شوینده‌های خیلی قوی و اسیدی و یا ابزار تیز و مواردی از این دست. شستشوی دوره‌ای و مداوم پنجره upvc کمک می‌کند تا آلودگی بر روی سطح پروفیل در و پنجره ماندگار نشود.

نظافت توری پنجره هم به همین میزان مهم است. توری انتخابی شما باید قابلیت شسته و تمیز شدن را داشته باشد. عموما توری‌ها قابل جدا شدن هستند تا به راحتی شسته و تمیز شوند. البته در صورت استفاده از توری غیراستاندارد یا استفاده از پارچه‌های توری که با چسب به بدنه پنجره متصل می‌شوند ممکن است مشکلات مختلفی مثل جدا نشدن توری از پنجره، ایجاد خرابی به واسطه‌ی استفاده از چسب نامناسب، نظافت سخت توری و ... وجود داشته باشد. البته در یک مقاله مجزا روش های مختلف چسباندن توری را آموزش داده ایم تا بدون آسیب به توری یا پنجره آن را بچسبانید.

از دیگر ویژگی‌های توری در و پنجره باکیفیت می‌توان به روان بودن حرکت توری در انواع متحرک آن اشاره کرد. همچنین این محصول باید قابلیت ساخت و نصب بر روی انواع در و پنجره‌ها با اندازه و مدل‌های مختلف را داشته باشد. برخی از توری‌ها می‌توانند در کنار در و پنجره دو جداره تا حدی از ورود ذرات مزاحم و آلودگی‌ها به داخل محیط جلوگیری کنند. این محصول برای موقعیت‌هایی که آلودگی و گردوخاک بیش از حدی وجود دارد می‌تواند کمی کمک کننده باشد.

1400/05/17
نظراتثبت نظر
نظر خود را ثبت کنید
بهترین فرصت برای خرید و تعویض پنجره UPVC