شیشه مناسب پنجره دو جداره و روش تولید آن

شیشه مناسب پنجره دو جداره و روش تولید آن

خلاصه:
شیشه‌هایی که در پنجره‌های یو پی وی سی دو جداره به کار می‌روند، در گونه‌های مختلفی مثل رفلکس، دودی، لمینت، سکوریت، رنگی، و ساده تولید می‌شوند. هر یک از این گونه‌ها نیز می‌توانند رنگ‌های مختلفی داشته باشند. پس دست شما برای خرید شیشه مناسب پنجره دو جداره باز است.
1400/10/29

پنجره upvc دو جداره چون فضای خالی بین دو شیشه دارد، به گازی نیاز دارد که سیستمی عایق بسازد. معمولا در آن از گاز آرگون استفاده می‌شود. اگر گاز آرگون موجود در این فضای خالی پنجره های یو پی وی سی را بیرون بکشیم، دیگر تفاوتی با پنجره‌های معمولی و مرسوم ندارند. در نتیجه شیشه های پنجره دو جداره دارای این فضای خالی هستند که توسط اسپیسرها درست می‌شود و به اندازه‌ی حساب‌شده‌ای گاز آرگون برای افزایش مقاومت و خاصیت عایق‌بودن در آن تزریق می‌شود. گاز آرگون جزء گازهای نجیب است که واکنش شیمیایی با دیگر عناصر و ترکیب‌ها نشان نمی‌دهد و برای این کار بسیار مناسب است. اسپیسرها نیز به کمک نوارهای درزگیر نفوذناپذیر بر روی شیشه تثبیت می‌شوند.

موارد موثر بر قیمت شیشه پنجره یو پی وی سی

هر میزان محیط مورد نظر شما وسیع‌تر باشد به شمار بیشتری شیشه برای پنجره نیاز دارید و همین موضوع باعث تغییر قیمت پنجره دو جداره نهایی شما می‌شود. بر قیمت پنجره دو جداره یو پی وی سی عواملی مثل کیفیت پروفیل یو پی وی سی، ابعاد پنجره دو جداره، شرایط محیطی محل نصب، کارکرد مورد نظر، رنگ مورد نظر، ضخامت اسپیسر، و یراق‌آلات پنجره تاثیرگذار است. 

شیشه دو جداره مناسب برای پنجره یو پی وی سی

یکی از شاخص‌های اساسی در هنگام خرید پنجره‌های عایق دارای پروفیل در و پنجره UPVC انتخاب شیشه‌های دو جداره مرغوب است. این دسته شیشه‌ها در انواع گوناگونی ساخته می‌شوند و به اقتضای شرایط محیط به کار می‌روند. در زمان تصمیم‌گیری برای خرید شیشه دو جداره لازم است به ۳ عامل اصلی توجه کنیم. به این عوامل در ادامه می‌پردازیم اما خوب است بدانید با سفارش پنجره دو جداره به برند هافمن، تمامی مراحل مشاوره، اندازه‌گیری و تهیه پلن پیشنهادی برای نیاز شما، پروفیل با کیفیت یو پی وی سی و اعزام کارشناس نصب در قالب یک پکیج انجام می‌شود.
 
شیشه مناسب پنجره دو جداره
 

شیشه‌های دو جداره در رنگ‌ها و گونه‌های مختلف

از عواملی که برای خرید شیشه لازم است به آن توجه کنیم، رنگ و گونه‌ی شیشه است. شیشه‌هایی که در پنجره‌های یو پی وی سی دو جداره به کار می‌روند، در گونه‌های مختلفی مثل رفلکس، دودی، لمینت، سکوریت، رنگی، و ساده تولید می‌شوند. هر یک از این گونه‌ها نیز می‌توانند رنگ‌های مختلفی داشته باشند. پس دست شما برای خرید شیشه مناسب پنجره دو جداره باز است.
منظور از شیشه ساده شیشه کاملا شفاف و بدون رنگ است که در ابعاد مختلفی عرضه می‌شوند. شیشه‌های رنگی اما دو نوع دارند. یعنی یکی از دو جداره، رنگی و دیگری بی‌رنگ است. شیشه‌های رفلکس که خاصیت آیینه‌ای دارند و در طول روز و شب این خاصیت از بیرون و درون منزل جابه‌جا می‌شود، شبیه به شیشه‌های رنگی بوده هستند که بنا به دلایلی مثل حریم خصوصی استفاده می‌شوند. در کنار مزایای زیاد این شیشه‌ها، یکی از معدود معایب‌شان نشان‌دادن بیشتر لک و کثیفی است. شیشه رفلکس در رنگ‌های طلایی، سبز، آبی، برنز و نقره‌ای ساخته می‌شوند. منظور از شیشه سکوریت شیشه‌ی با مقاومت بالا است که سخت‌تر می‌شکند و هنگام شکسته شدن امنیت بالایی دارد و البته قیمت بیشتری دارد. شیشه‌ی سکوریت وقتی دچار شکستگی می‌شود، به قسمت‌های بسیار ریز اما غیر برنده تبدیل می‌شود.

صدا بی‌صدا: شیشه عایق صوتی

از قابلیت‌های خاص شیشه‌های پنجره دو جداره توانایی آن‌ها در جلوگیری از انتقال صدای بیرون به داخل است. ماده آرگون موجود در فضای خالی بین دو شیشه و همچنین خود ماده یو پی وی سی موجود در پروفیل، افزون بر مقابله با هدر رفتن انرژی منزل، انتقال صدا را نیز به‌شدت کاهش می‌دهند. هنگام تهیه شیشه دو جداره مناسب ابتدا لازم است به ضخامت پروفیل آن توجه کرد. هر چه ضخامت پروفیل بیشتر باشد، امکان انتقال صدا نیز کمتر می‌شود. البته این موضوع در کنار کیفیت پروفیل و ماده یو پی وی سی به کار رفته در آن معنادار است. در انتخاب شیشه‌های پنجره دو جداره از کارشناسان هافمن مشاوره بگیرید تا اشتباهی در انتخاب و خریدتان و محصول نهایی رخ ندهد.

آغوش گرم خانه: انرژی هدر نمی‌رود

شیشه‌های عایق از دست کم دو عدد شیشه و یک اسپیسر میان جداره‌ها تشکیل شده‌اند. اگر ضخامت شیشه دو جداره زیادتر از حد استاندارد باشد، ویژگی ضد حرارتی آن کمتر می‌شود ولی جلوگیری از انتقال صدا بیشتر. ممکن است تا حالا فرض را بر این می‌گذاشتید که اگر شیشه ضخیم‌تر باشد، مقدار هدر رفتن انرژی کاهش می‌یابد، ولی بالعکس موجب کاهش ضخامت اسپیسر می‌شود و این برای خاصیت عایق حرارتی بودن پنجره دو جداره خوب نیست.

شیشه دودی برای پنجره دو جداره

یکی از انواع شیشه دوجداره که تقاضای بالایی دارد، شیشه‌ی دودی است. در مناطق بسیار گرم که تابش نور خورشید مستقیم و طولانی است، به جهت مقابله با انتقال حرارت بیرون، و جلوگیری از گرمای زیاد خوب است از شیشه‌های دو جداره دودی استفاده کنیم. این مدل شیشه بهترین انتخاب برای ساختمان‌های واقع‌شده در مناطق گرمسیری است، چون علاوه بر خاصیت عایق حرارتی خود پنجره دو جداره، دودی بودن این ویژگی را دوچندان می‌کند.

روش تولید شیشه دو جداره

در ساخت شیشه دو جداره، دو قاب شیشه به صورت موازی به یکدیگر چسبانده می‌شود به‌شکلی که فضای نفوذناپذیری بین آن دو قاب به وجود بیاید و برای تبدیل شدن این مجموعه به پنجره دو جداره، این فضا با گاز آرگون پر می‌شود، شیشه‌ها روی پروفیل سوار می‌شوند و در قاب پنجره شما نصب می‌شوند. برند هافمن تعویض پنجره قدیمی به پنجره مدرن را بدون تخریب و بنایی در منزل و محل کار شما انجام می‌دهد. برش شیشه به صورت اتوماتیک، خمکاری، ایجاد سوراخ در اسپیسر، قرار دادن سوپاپ‌های گاز، تزریق مواد رطوبت گیر، شست‌وشوی شیشه، نصب قاب، تزریق گاز مورد نظر و تزریق چسب نهایی مراحل کلی کار هستند.

جمع‌بندی

به طور کلی می‌توان گفت شیشه‌های مورد استفاده در پنجره‌های دو جداره تفاوت محسوسی در ماده‌ی به کار رفته در آن‌ها با شیشه‌های مورد استفاده در پنجره‌های معمولی ندارند. در واقع نوع مونتاژ و پروفیل یو پی وی سی و وجود گاز آرگون است که پنجره دو جداره را می‌سازد. برای تهیه پنجره دو جداره کافی است با شماره ۱۶۴۴ تماس بگیرید تا کاردان‌های هافمن بر اساس نیاز شما مشاوره و پشتیبانی بدهند. تهیه متریال‌های لازم را هافمن بر اساس ابعاد جای پنجره شما و کارکرد مورد نظرتان انجام می‌دهد و سپس نماینده هافمن به محل شما اعزام می‌شود و تعویض پنجره قدیمی به پنجره مدرن را انجام می‌دهد.
1400/10/29
نظراتثبت نظر
نظر خود را ثبت کنید
بهترین فرصت برای خرید و تعویض پنجره UPVC