جلوگیری از ورود نور به اتاق

جلوگیری از ورود نور به اتاق

خلاصه:
در صورتی که شما فردی هستید که در صورت وجود منبع نور در اتاق، خواب شما دچار اختلال می شود. اگر از آن دسته از افرادی هستید که نحوه روشن شدن تلفن شما هر بار که پیام نیمه شب خودکار دریافت می کنید شما را آزار می دهد. حتی درخشش ضعیف شهر از میان پرده های پنجره شما حواس را پرت می کند.
1401/08/17

در صورتی که شما فردی هستید که در صورت وجود منبع نور در اتاق، خواب شما دچار اختلال می شود. اگر از آن دسته از افرادی هستید که نحوه روشن شدن تلفن شما هر بار که پیام نیمه شب خودکار دریافت می کنید شما را آزار می دهد. حتی درخشش ضعیف شهر از میان پرده های پنجره شما حواس را پرت می کند.


 
حساس بودن به نور هنگام خواب طبیعی است و عمیق ترین خواب معمولا زمانی اتفاق می افتد که بتوانیم شناور بودن در فضای خالی را تا حد امکان شبیه سازی کنیم. اگر شب‌ها کار می‌کنید، به نور حساس هستید یا می‌خواهید خواب خود را بهبود ببخشید، تاریک کردن اتاق خواب تا حد امکان یکی از موثرترین راه‌ها برای بهبود استراحت است. اما چگونه اتاق خواب خود را حتی در طول روز تاریک کنید؟

مسدود کردن منبع نور برای تاریک کردن اتاق خواب

برای اینکه اتاق خواب خود را سیاه کنید تا خواب بهتری داشته باشید، باید پنجره ها را سیاه کنید، منبع نور را از داخل اتاق خواب حذف کنید و دکوراسیون و چیدمان مبلمان را تغییر دهید. که در یک مقاله مجزا به تعریف مزایا و معایب اتاق نورگیر پرداخته ایم  بیشترین نوری که به اتاق خواب شما وارد می‌شود از پنجره‌ها می‌آید، بنابراین سیاه‌کردن آن‌ها با استفاده از هر یک از تکنیک‌های زیر کمک زیادی به تاریک کردن اتاق خواب شما می‌کند:

نصب پرده های سراسری

پرده های سراسری (پرده‌های تا کف) راهی مقرون‌به‌صرفه برای مسدود کردن درصد زیادی از نوری است که به اتاق خواب شما وارد می‌شود.
پرده های سرتاسری را می توان مانند پرده های معمولی نصب کرد. فقط مطمئن شوید که نرده پرده به اندازه کافی محکم باشد تا از پرده های سرتاسری که کمی سنگین تر از پرده های معمولی هستند پشتیبانی کند.
پرده های سرتاسری باید تمام عرض و طول پنجره upvc را بپوشانند و حتی از آن فراتر بروند. برای نصب صحیح پرده های خاموشی و جلوگیری از حداکثر نور، اطمینان حاصل کنید که: 
·         میله پرده (10-13 سانتی متر) بالای قاب پنجره نصب می شود.
·         عرض کل پرده (هر دو پانل) 1.5-2 برابر اندازه قاب پنجره است (از بیرون اندازه گیری می شود).
·         پرده حداقل 3 سانت فراتر از پایین قاب پنجره امتداد داشته باشد (اگر هیچ کولر، بخاری، رادیاتور یا وسایل دیگری در زیر پنجره وجود نداشته باشد، طولانی تر بهتر است).

تغییر در چیدمان

برای اطمینان از اینکه اتاق خواب شما کاملاً تاریک باشد، باید اتاق خود را با روش های زیر چیدمان کنید.

رنگ آمیزی تیره دیوارها

اگر اتاقی سفید یا خیلی روشن دارید، رنگ کردن اتاق خوابتان با رنگ تیره‌تر می‌تواند به جلوگیری از انعکاس نور در اتاق شما و تاریک کردن اتاق خواب کمک کند و آن را تاریک‌تر نشان دهد.


 

رعایت طراحی فنگ شویی

اگر تخت شما رو به پنجره یا هر منبع نور دیگری است، پس باید آن را در جهت دیگری قرار دهید، همچنین ممکن است بخواهید از قوانین طراحی فنگ شویی پیروی کنید تا به تعادل انرژی در اتاق کمک کنید تا محیطی آرام تر داشته باشید.

نصب برچسب‌های شیشه مات کن

این برچسب ها علاوه بر مات کردن شیشه و تاریک کردن محیط داخلی، باعث خنک تر ماندن داخل محیط هم می شود. برچسب های شیشه مات کن، تابش خیره کننده نور را کاهش داده و تا ۹۹% اشعه ماورا بنفش خورشید را جذب می کنند. همچنین این برچسب‌ها باعث می‌شوند که مبلمان، رنگ خانه و فرش‌ها در اثر تابش نور خورشید رنگ پریده نشوند. در برخی از شیشه های پنجره یو پی وی سی، شیشه های مات نیز به فروش می رسد و در صورتی که درخواست این مدل شیشه ها را داشته باشید میتوانید به صورت اختصاصی سفارش دهید.


 

سخن اخر

اگر با ورود نور به اتاق خود مشکل دارید، راه حل مقرون به صرفه چسباندن برچسب مات بر روی شیشه است. در صورتی که مشکلی با هزینه ندارید می توانید تمامی شیشه های پنجره خود را به صورت مات سفارش داده و یا پرده های سراسری و تیره سفارش دهید. در این مطلب با راه های جلوگیری از ورود نور به اتاق آشنا شدیم.
 
1401/08/17
نظراتثبت نظر
نظر خود را ثبت کنید
بهترین فرصت برای خرید و تعویض پنجره UPVC