بهترین طراحی و دیزاین دکوراسیون اتاق خواب

بهترین طراحی و دیزاین دکوراسیون اتاق خواب

خلاصه:
بهترین دیزاین دکوراسیون اتاق خواب چه ویژگی‌هایی دارد؟ چرا وقتی اتاق خواب یکی از دوستان، اقوام یا آشنایان را می‌بینیم مجذوب آن می‌شویم اما از دیدن اتاق خواب خود هیچ لذتی نمی‌بریم؟ چه تکنیک‌هایی برای دکوراسیون اتاق خواب وجود دارد؟ نور و روشنایی چقدر می‌تواند در جذاب‌تر شدن دکور این فضا تاثیرگذار باشد؟
1401/09/02

بهترین دیزاین دکوراسیون اتاق خواب چه ویژگی‌هایی دارد؟ چرا وقتی اتاق خواب یکی از دوستان، اقوام یا آشنایان را می‌بینیم مجذوب آن می‌شویم اما از دیدن اتاق خواب خود هیچ لذتی نمی‌بریم؟ چه تکنیک‌هایی برای دکوراسیون اتاق خواب وجود دارد؟ نور و روشنایی چقدر می‌تواند در جذاب‌تر شدن دکور این فضا تاثیرگذار باشد؟
اینها سوالاتی است که قصد داریم در ادامه به آن بپردازیم.


 
اتاق خواب یکی از آرام‌ترین نقاط هر خانه‌ و محلی برای استراحت است که باید دکور و طراحی آن به نحوی باشد که استرس و بی‌خوابی را از شما دور کند. یکی از موارد مهم در  نورگیر بودن اتاق خواب است فقط در شب نیست که به این فضا نیاز دارید، بلکه در طی روز هم برای استراحت ممکن است به آن پناه ببرید. پس از طراحی دکوراسیون اتاق خواب به سادگی عبور نکنید.

اصول دیزاین دکوراسیون اتاق خواب

رنگ، نورپردازی و چیدمان وسایل سه نکته‌ای است که برای دکوراسیون اتاق خواب به آن‌ها نیاز دارید. اما برای انتخاب رنگ اتاق خواب باید از کجا شروع کنید؟ سبک طراحی و دیزاین را چطور انتخاب کنید؟ به چه تختخواب و میز و صندلی نیاز دارید؟ چطور نور طبیعی را به داخل اتاق راه دهید؟
اولین مرحله برای بهترین طراحی و دیزاین دکوراسیون اتاق خواب انتخاب سبک کلی است که بعد رنگ و انتخاب وسایل را هم برایتان مشخص می‌کند.

انتخاب سبک دکور اتاق خواب

به پینترست نگاهی بیندازید و تصاویری از اتاق خواب‌هایی را که ممکن است به آن‌ها علاقه داشته باشید، نگاه کنید. قرار نیست اتاق خواب شما فوق رویایی باشد که توانایی مالی برای خرید برخی وسایل را نداشته باشید. بلکه باید به سراغ تصاویری از خانه‌هایی مطابق با وضعیت مالی خودتان بروید. در شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام هم می‌توانید در تصاویر متعددی از اتاق خواب، تم مورد نظر خود را پیدا کنید.
فراموش نکنید برای ترکیب چندین طرح دکوراسیون اتاق خواب هیچ قانون خاصی وجود ندارد و چیزی نمی‌تواند مانع از خلاقیت شما شود. برای مثال می‌توانید سبک سنتی ایرانی را با سبک مدرن ایتالیایی ترکیب کنید.

دعوت از نور طبیعی برای اتاق خواب

دومین اصل مهمی که در بهترین طراحی و دیزاین دکوراسیون اتاق خواب بسیاری از خانه‌های مجلل رعایت می‌شود، وجود قدم‌های آفتاب است. هر اتاقی که بویی از نور طبیعی را به مشامتان برساند، قطعا جذاب‌تر خواهد بود. درست است که در اتاق خواب به تاریکی و سکوت نیاز دارید، اما نور طبیعی برای روز یک اصل تایید شده است.
اگر با راه دادن نور آفتاب به داخل اتاق، تحمل سر و صدای کوچه و خیابان را ندارید، کافیست از پنجره upvc استفاده کنید. با نصب این وسیله کاربردی نه تنها از نور طبیعی بهره‌مند می‌شوید، بلکه حتی سکوت اتاق خواب بر هم نمی‌خورد. فقط کافیست پنجره را ببندید تا از هر سر و صدایی در امان بمانید.


 

انتخاب مبلمان اتاق خواب

هنگامی که برای اتاق مبلمان انتخاب می‌کنید، باید در فکر اندازه و متراژ اتاق خواب هم باشید. شلوغ کردن اتاق به بهانه طراحی و دکوراسیون چندان جالب نیست و نباید آرامش و فضای منفی را برای زیباتر شدن این اتاق قربانی کنید. 
قبل از خرید مبلمان باید نقشه‌ای از فضای اتاق را ترسیم کنید تا بعد به دلیل کمبود جا مجبور به فروش برخی وسایل با قیمت کمتر نشوید.
تختخواب یکی از مهم‌ترین وسایل برای این اتاق است که خرید آن ضرورت دارد. اما خرید مبل مطالعه برای اتاق خواب کوچک چندان ضرورتی ندارد. مگر اینکه متراژ اتاق به اندازه کافی بزرگ باشد که حتی با قرار دادن این مبل فضای زیادی اشغال نشود. 
کمد دیواری بهترین ایده برای چیدمان وسایل در اتاق خواب است که نظم بیشتری را به آن می‌بخشد و در عین حال فضایی را هم اشغال نمی‌کند.
تختخواب نقطه کانونی اتاق خواب است و سایر وسایل در اطراف آن چیده می‌شود. بنابراین اولین نقطه‌ای که باید در اتاق خواب انتخاب کنید، محل قرار دادن تخت است. سپس سایر وسایل را با توجه به اهمیتی که دارند، در اطراف آن قرار دهید.
اگر به صندلی آویز هم علاقه زیادی دارید، می‌توانید آن را به جای پاتختی در کنار تخت قرار دهید. این صندلی‌ها کارکرد چندگانه دارند و حتی به جای مبل مطالعه قابل استفاده هستند.

انتخاب تم رنگ اتاق خواب

بهترین دیزاین دکوراسیون اتاق خواب از تم رنگ هنرمندانه برخوردار است. طرح رنگ چیزی است که خیلی سریع باید برای آن تصمیم بگیرید. نقاشی دیوارهای اتاق اولین کاری است که باید انجام دهید. رنگ اتاق خواب می‌تواند روشن، شاد، دنج و آرام و یا دراماتیک باشد. 
رنگی که برای اتاق انتخاب می‌کنید در زیر نور طبیعی یا نور لامپ چقدر انعکاس دارد؟ همچنین باید به اندازه اتاق خواب هم فکر کنید: آیا می‌خواهید اتاق خواب کوچک شما بزرگتر به نظر برسد یا همین اندازه واقعی برای آن کافیست؟
رنگ‌های روشن همیشه اتاق را از اندازه واقعی کمی بزرگتر نشان می‌دهد و در واقع به نوعی با ایجاد خطای دید باعث بزرگتر دیده‌ شدن آن می‌شوند.
در انتخاب رنگ بهترین طراحی و دیزاین دکوراسیون اتاق خواب به موارد زیر توجه می‌شود:
-         رنگ سفید برای اتاق‌هایی که فاقد پنجره دوجداره هستند و نور طبیعی ندارند، مناسب است.
-         رنگ‌های تیره فقط باید در برخی نقاط اتاق مثل یک دیوار ستونی کوچک استفاده شود و سرتاسر اتاق را با این رنگ‌ها پر نکنید.
-         رنگ سبز و آبی برای این اتاق مناسب است. زیرا آرامش را به خود به همراه می‌آورد و البته باید با آن مقداری از رنگ سفید هم استفاده کنید.
-         رنگ قرمز هیجان و انرژی را به همراه دارد که برای این قسمت از خانه به آن نیاز ندارید.


 

اضافه کردن الگو به دیوارهای اتاق

رنگ کردن مقرون به صرفه‌ترین کاریست که برای تزئین و دکوراسیون اتاق خواب می‌توانید انجام دهید. اما روش‌های دیگری نیز برای طراحی دیوارهای این اتاق وجود دارد. برای شروع می‌توانید از کاغذ دیواری و استیکر دیواری استفاده کنید. حتی نقاشی روی دیوار با الهام از یک سبک خاص هم ایده خوبی برای طراحی و دیزاین دکوراسیون این اتاق است.
پانل دیواری هم روش دیگری است که می‌توانید سبک دیزاین اتاق خوب را از حالت سنتی به مدرن تبدیل کنید. اگر در مناطق سردسیر زندگی می‌کنید و همیشه با زمستان‌های سرد روبرو هستید، طرح‌های چوبی که به نوعی گرما را تداعی می‌کند، برای طراحی دیوارهای اتاق خواب مناسب است.

استفاده از آثار هنری

در بهترین طراحی و دیزاین دکوراسیون اتاق خواب همیشه از آثار هنری نیز استفاده می‌شود. این آثار می‌تواند یک پوستر ارزان قیمت باشد و یا یک تابلوی گران قیمت که آن را روی دیوار نصب می‌کند. به هر حال استفاده از اشیاء هنری در این اتاق به آن جلوه خاصی می‌بخشد. اما محل قرار دادن این آثار نیز مهم است که می‌توانید در بالای سر تختخواب قرار دهید.
حتی قرار دادن یک پرتره از خودتان نیز می‌تواند در زیباتر کردن اتاق تاثیرگذار باشد و الزامی برای پیدا کردن آثار هنری خاص وجود ندارد.

استفاده از فرش نرم برای زیر پا

فرش کردن کامل اتاق خواب اشتباهی است که برخی مرتکب می‌شوند. هیچ دکوراسیون اتاق خوابی بدون فرش کامل نمی‌شود، اما انتخاب طرح، رنگ و بافت آن نیز مهم است. فرش باید قسمت مقابل تخت را کامل بپوشاند حداقل یکی از قسمت‌های کف اتاق را پوشش دهد.


 

انتخاب پرده

آخرین موردی که برای دیزاین دکوراسیون اتاق خواب باید به آن اشاره کنیم، انتخاب طرح پرده است. پرده باید با سایر رنگ‌های اتاق و وسایل آن هارمونی داشته باشد. در اتاق‌های کوچک و با وسایل زیاد، بهترین راه استفاده از پرده‌های حریر ساده است که رنگ آن را هم می‌توانید با توجه به بک‌گراند دیوارها انتخاب کنید.

حرف آخر

طراحی و دیزاین اتاق خواب به عنوان یکی از قسمت‌های مهم خانه اهمیت زیادی دارد. به هر حال اینجا اتاقی است که ساعات زیادی را در آن به استراحت می‌پردازید و بنابراین نباید از طراحی و دکور آن غافل شوید. اما از شلوغ کردن و استفاده از وسایل اضافه در آن خودداری کنید. امیدواریم آنچه در این مطلب گفته شد مورد توجه شما قرار گرفته باشد.
1401/09/02
نظراتثبت نظر
نظر خود را ثبت کنید
بهترین فرصت برای خرید و تعویض پنجره UPVC