در و پنجره‌  upvc ؛ مصالح ساختمانی سازگار با محیط زیست

در و پنجره‌ upvc ؛ مصالح ساختمانی سازگار با محیط زیست

خلاصه:
انتشار گرد و غبار ناشی از عملیات ساختمانی، میزان مواد اولیه و انرژی مصرف شده در فرآیند تولید مواد و مصالح ساختمانی، آلودگی‌های گازی و ذرات معلق پخش شده در هوای ناشی از حمل و نقل مصالح ساختمانی و تولید زباله‌های ساختمانی تجدید‌ناپذیر از جمله آسیب‌هایی است که در صنعت ساختمان‌سازی به محیط زیست وارد می‌شود.پروفیل‌ در و پنجره‌‌های یو پی وی سی محصولی است که نتیجه در نظر گرفتن همین دغدغه زیست محیطی و تولید مواد سازگار با محیط زیست است.
1399/04/24

با گسترش صنعت ساختمان‌سازی و بالا رفتن سطح درخواست مردم در زمینه استفاده از انواع متریال ساختمانی و میزان آسیب‌هایی که این صنعت به محیط زیست وارد می‌کند رو به افزایش است. انتشار گرد و غبار ناشی از عملیات ساختمانی، میزان مواد اولیه و انرژی مصرف شده در فرآیند تولید مواد و مصالح ساختمانی، آلودگی‌های گازی و ذرات معلق پخش شده در هوای ناشی از حمل و نقل مصالح ساختمانی و تولید زباله‌های ساختمانی  تجدید‌ناپذیر از جمله آسیب‌هایی است که در صنعت ساختمان‌سازی به محیط زیست وارد می‌شود. البته به صورت همزمان در کشورهای توسعه یافته، لزوم تولید مصالح ساختمانی پایدار و سازگار با محیط زیست نیز مورد توجه قرار گرفت؛ طراحی مصالح ساختمانی‌ای که کمتر به محیط زیست آسیب برسانند و به چرخه تولید بازگردند نیز در دستور کارشان قرار گرفت. پروفیل‌ در و پنجره‌‌های یو پی وی سی محصولی است که نتیجه در نظر گرفتن همین دغدغه زیست محیطی و تولید مواد سازگار با محیط زیست است.

مواد اولیه‌ای که به محیط زیست آسیب نمی‌رسانند

پلی وینیل کلرید، ماده مصنوعی که برای ایجاد یک پنجره یو پی وی سی استفاده می‌شود؛ ماده‌ای کاملاً تمیز و ایمن است که با سنتز کلرید سدیم، گاز و نفت تشکیل می‌شود. پروفیل‌­ها می‌توانند کاملاً از مواد خام ساخته شده باشند یا دارای یک هسته از ضایعات یا مواد بازیافتی باشند که این هسته می‌تواند توسط پی وی سی سخت و به وسیله کواکستروژن پوشش داده شده باشد.

پروفیل‌ یو پی وی سی نسبت به دیگر مواد ساختمانی به مواد اولیه کمتری نیاز دارد و با ماندگاری بالا و نیاز کم به مراقبت و نگه‌داری به انتخابی درست برای حفظ محیط زیست بدل شده است.

ماندگاری پروفیل‌های یو پی وی سی در بیشتر اوقات به بالای چهل سال نیز می‌رسد؛ این نوع از در و پنجره در برابر تغییرات آب و هوا، نور خورشید و بر اثر گذشت زمان به ندرت دچار فرسایش و خوردگی شیمیایی می‌شوند. اگر برای شما مهم است که شهروندی مسئولیت‌پذیر باشید . می توانید با انتخاب در و پنجره یو پی وی سی از محیط زیست مراقبت کنید.

تاثیرات در و پنجره یو پی وی سی در حفظ انرژی

با نصب و جایگزینی یک در و پنجره یو پی وی سی با در و پنجره‌ای چوبی، آهنی یا آلمینیومی تا ۴۰ درصد در مصرف انرژی صرفه‌جویی می‌شود و انتشار آلودگی صوتی در محیط کمتر می‌شود. چند کاناله بودن ساختار داخلی پروفیل‌ها و استفاده از پنجره‌های دوجداره به عایق‌بندی هر چه بیشتر کمک می‌کند و مانع از هدر رفت انرژی می‌شود. در نهایت اگر همیشه در زمستان‌ها گرمای محیط خانه حفظ شود، دیگر نیازی به افزایش استفاده از تجهیزات گرما زا نیست، این مسئله درباره استفاده از این تجهیزات در فصول گرم سال نیز صادق است.

پسماند‌ یو پی وی سی قابل بازیافت است

علاوه بر اینکه در و پنجره یو پی وی سی ماندگاری بالایی دارد و تا سالیان سال می‌توان از آن‌ها استفاده کرد،  هنگام بازیافت پروفیل یک بار دیگر به چرخه تولید در صنعت ساختمان‌سازی برگردانده می‌شوند و در تولید انواع مصالح، لوله‌های آب و فاضلاب و مواد دیگر صنعتی به­ کار می‌روند.

طبیعت و زمین امانتی است که از آینده‌ در اختیار ما گذاشته شده است؛ با انتخاب آگاهانه و استفاده صحیح از مواد تشکیل دهنده نیازهای مصرفی‌مان در زندگی، باید مراقب این امانت باشیم. اگر شما هم جزو آن دسته از افراد هستید که علاوه بر دغدغه حفظ انرژی محل زندگی دوست دارید از مواد قابل بازیافت و پایدار در ساختمانتان استفاده کنید در و پنجره‌های UPVC بهترین انتخاب برای شما هستند. این در و پنجره‌های دو جداره مانع هدر رفت انرژی می‌شوند و محیط زندگی شما را از انواع آلودگی‌ها از جمله آلودگی صوتی در امان نگه می‌دارد. خوب است بدانید برای تعویض در و پنجره‌های قدیمی نیاز به صرف زمان زیاد و بنایی در ساختمان خود ندارید و تعویض در و پنجره‌ها به راحتی و در کوتاه‌ترین زمان ممکن بدون نیاز به بنایی انجام می‌شود. شما می‌توانید سوالات خود در این زمینه را با کارشناسان هافمن در میان بگذارید. برای این کار کافی است با شماره تلفن 1644 تماس بگیرید. فکر می‌کنید حفظ انرژی و استفاده از مواد تجدید پذیر در صنعت ساختمان تا چه حد در مسئولیتی که ما در نگه‌داری از منابع زمین داریم موثر است؟ نظرات خود را در پایین همین نوشته با ما در میان بگذارید.

1399/04/24
نظراتثبت نظر
نظر خود را ثبت کنید
بهترین فرصت برای خرید و تعویض پنجره UPVC