موارد اصلی قابل توجه در بخش های مختلف در و پنجره UPVC

موارد اصلی قابل توجه در بخش های مختلف در و پنجره UPVC

خلاصه:
امروزه در و پنجره‌ها به‌خصوص در و پنجره upvc به عنوان عضوی کلیدی در ساختمان اهمیت زیادی دارند. شاید بسیاری از مردم با اجزای در و پنجره آشنایی نداشته باشند اما تک تک این اجزا و کارایی‌شان اهمیت زیادی دارند. پنجره‌ها به عنوان دریچه‌ای برای ورود نور و گردش هوای تازه، صرفا از شیشه و قاب تشکیل نشده‌اند. پنجره‌های امروزی اجزای متفاوتی دارند و در ساخت آن‌ها از انواع آلیاژها و یراق‌آلات استفاده می‌شود. هر پنجره‌ای با توجه به نوع ساخت و مواد به کار رفته در آن برای فضایی خاص مناسب است.
1400/01/21

امروز در و پنجره‌ها بخصوص در و پنجره upvc به عنوان عضوی کلیدی در ساختمان اهمیت زیادی دارند. شاید بسیاری از مردم با اجزا در و پنجره آشنایی نداشته باشند اما تک تک این اجزا و کارایی‌شان اهمیت زیادی دارد. پنجره‌ها به عنوان دریچه‌ای برای ورود نور و گردش هوای تازه، صرفا از شیشه و قاب تشکیل نشده‌اند. پنجره‌های امروزی اجزای متفاوتی دارند و در ساخت آن‌ها از انواع آلیاژها و یراق‌آلات استفاده می‌شود. هر پنجره‌ای با توجه به نوع ساخت و مواد به کار رفته در آن برای فضایی خاص مناسب است.
پنجره‌های لولایی، کشویی، کرکره‌ای، سایبانی و .... نمونه‌های مختلف شکل ظاهری پنجره است. هر کدام از این پنجره‌ها بسته به فضایی که در آن استفاده می‌شوند از موادی خاص باید ساخته شوند. این موضوع به نوع سازه و شرایط ساخت و محیط نیز مربوط می‌شود. هرچقدر که دنیای ساخت و ساز با تکنولوژی روز عجین می‌شود، شاهد پیشرفت چشمگیری در ساختمان‌ها هستیم. کم کم ساختمان‌ها و اجزای آن هوشمند شده‌اند، تا جایی که با پروفیل upvc  آشنا شویم.

فریم پنجره

فریم یا قاب پنجره یکی از اصلی ترین بخش‌های آن است. زمانی قاب پنجره‌ها از چوب، آهن و نهایتا از آلومینیوم ساخته می‌شد. هر کدام از این‌ها مزایا و معایب خودش را داشت اما کم کم پروفیل‌های PVC جای آن‌ها را گرفت. پروفیل PVC نوعی پلاستیک فشرده است که به سرعت جای خود را به نمونه بهتر و بی نقص‌تر خود یعنی UPVC داد. پنجره‌های ساخته شده با این پروفیل یعنی UPVC تقریبا جزو بهترین پنجره‌ها هستند. استفاده از این پروفیل در ساخت پنجره معایبی ندارد و بلکه به دلیل قابل بازیافت بودن به محیط زیست نیز آسیبی وارد نمی‌کند. 

در حالی که پنجره‌های چوبی، آهنی، آلومینیومی و ... هر کدام از نظر ساختار معایبی دارند. مثلا پنجره‌های چوبی آنقدرها که باید مستحکم نیستند و همین طور در برابر آتش و رطوبت مقاومتی ندارند. یا در نمونه دیگر پنجره‌های آهنی به دلیل وزن بالا و عدم انعطاف حین ساخت تقریبا دیگر کارایی ندارند. پنجره‌های آلومینیومی، از دو نوع قبلی بهتر است و معایب آن‌ها را ندارد اما همچنان به پای پنجره‌های UPVC نمی‌رسد چون به اندازه کافی عایق نیست. تمام این این موارد باعث شده تا UPVC بهترین و پرطرفدارترین متریال برای ساخت در  و پنجره باشد.
پروفیل در و پنجره upvc را می‌توان یکی از ایده‌آل‌ترین محصولات جهت ساخت انواع در و پنجره، در شرایط آب‌وهوایی و موقعیت‌های مختلف دانست. این بخش به مدد ساختار ویژه‌ی خود مقاومت و پایداری بسیاری خوبی در برابر آلودگی‌ها، تغییرات آب‌وهوایی، تابش نور خورشید و مواردی از این دست دارد.
پنجره‌ی یو پی وی سی که از این پروفیل ساخته می‌شود، طول عمری بسیار زیاد دارد و باعث می‌شود تا مدت‌ها نیازی به صرف وقت و هزینه برای تعویض یا تعمیر در و پنجره نداشته باشید. پروفیل در و پنجره وزن چندانی ندارد اما با تکیه بر ساختار ویژه‌ی خود به خوبی می‌تواند وزن تمام اجزای در و پنجره را مهار کند. البته وجود گالوانیزه‌های یو شکل در داخل این پروفیل‌ها به افزایش مقاومت آن‌ها کمک می‌کنند.

گالوانیزه

گالوانیزه در واقع ورقی فلزی برای مقاوم کردن پنجره‌های آهنی در برابر رطوبت و خوردگی است. البته در پنجره‌های UPVC نیز برای افزایش استحکام و مقاومت استفاده می‌شود. گالوانیزه به صورت یکپارچه در تمام سطح داخلی پنجره استفاده می‌شود. وجود آن برای استحکام این پنجره‌ها ضروری است.
 یکی از مزایای در و پنجره یو پی وی سی دو جداره سبک بودن آن است که سبب راحتی در نصب می‌شود. البته بدون وجود گالوانیزه‌های یو شکل موجود در پروفیل، این بخش نمی‌تواند وزن کل ساختار در و پنجره را تحمل کند. گالوانیزه های تقویت کننده بر استقامت و مقاومت پروفیل تاثیر دارند و کارایی در و پنجره را افزایش می‌دهند.

درزگیر

همان‌طور که گفته شد، پنجره یو پی وی سی بهترین پنجره‌های عایق تا به امروز هستند. این پنجره‌ها از ورود هوای سرد و هدر رفتن انرژی داخلی خانه جلوگیری می‌کنند، مانع ورود گرد و خاک و هر نوع آلودگی به خانه می‌شوند و حسابی در برابر سر و صدا عایق هستند اما این ویژگی‌ها را از کجا می‌آورند؟ درزگیرها! درزگیری و عایق بندی پنجره اجزای بسیار مهمی در این زمینه هستند که در کنار شیشه‌های چند جداره، نقش زیادی در این زمینه دارند.


یراق‌آلات

یراق‌آلات دیگر اجزای مهم در و پنجره هستند. یراق‌آلات با توجه به نوع پنجره و نوع فضای مورد استفاده، انواع مختلفی دارد. مهم است که این اجزا از کیفیت بالایی برخوردار باشند. آن‌ها باید به گونه‌ای استحکام و کیفیت داشته باشند که با باز و بسته کردن مداوم، فرسوده یا اصطلاحا هرز نشوند. چون در این صورت پنجره خوب بسته نمی‌شود و دیگر مانند قبل عایق نخواهد بود.
 

خوب است بدانید قیمت یراق بر قیمت پنجره دو جداره تاثیر دارد و همین قطعه می‌تواند سبب ایجاد تفاوت بسیار زیادی در قیمت پنجره دو جداره شود. برخی یراق آلات خاص که مناسب در و پنجره‌های متفاوت همچون آکاردئونی هستند قیمت بالاتری نیز دارند. بنابراین در زمان انتخاب محصول به تناسب آن با بودجه‌ی خود توجه کنید.
 باید دقت کنید که صرفا نباید به جهت کاهش قیمت پنجره دو جداره از یراق ارزان‌تر استفاده کنید، زیرا این امر می‌تواند در کیفیت و کارایی پکیج نهایی تاثیر ویژه‌ای داشته باشد. یراق بی‌کیفیت شاید باعث نیاز شما به تعویض و تعمیرات پی‌درپی محصول شود و باید در انتخاب این قطعه به شدت دقت شود.

شیشه

شیشه‌ها اصلی‌ترین و مهم‌ترین بخش هر پنجره‌ای هستند. البته به تنهایی و بدون اجزای دیگر کاری از پیش نخواهند برد. مهم است که شیشه‌ها ضخامت لازم را داشته باشند. همین طور نباید سطح آن‌ها موج‌دار باشد. پنجره‌های چند جداره با وجود فضای خالی که از گاز بی‌اثر مانند آرگون پر شده است بهترین راه برای عایق کاری فضا است. در واقع ضخامت شیشه‌ها به کمک گاز میان‌شان باعث ایجاد یک عایق مناسب می‌شود. از جمله جزئیاتی که باید به آن‌ها توجه شود تمیز بودن و شسته شدن شیشه‌ها پیش از نصب است. زیرا پس از نصب شیشه‌های مناسب پنجره یو پی وی سی امکان شستشوی قسمت داخلی شیشه‌ها وجود ندارد.

یکی دیگر از نکات قابل توجه، نوع شیشه‌ی انتخابی است. شما می‌توانید انواع شیشه‌های ضد ضربه یا شیشه‌های مناسبی که در زمان ضربه دیدن متلاشی نمی‌شوند را انتخاب کنید تا از میزان صدمات و خسارات احتمالی کم کنید این انتخاب شما به کارایی و محل استفاده از این شیشه‌ها است. 

در نهایت لازم است بدانید یک پنجره خوب و عایق، پنجره‌ای است که باید تمام این ویژگی را داشته باشد. ضعف هر کدام از قسمت‌ها از کیفیت و عایق بودن پنجره می‌کاهد.

1400/01/21
نظراتثبت نظر
نظر خود را ثبت کنید
بهترین فرصت برای خرید و تعویض پنجره UPVC