محافظت از محیط زیست به کمک در و پنجره

محافظت از محیط زیست به کمک در و پنجره

خلاصه:
شاید عنوان این مقاله برایتان کمی عجیب باشد و گمان کنید در و پنجره‌های ساختمان چطور می‌توانند بر محافظت از محیط زیست تاثیر داشته باشند. اما جالب است بدانید این بخش ساختمان بیشتر از آنچه تصور کنید کارایی دارد و حتی می‌تواند تاثیرات مختلفی بر حفظ محیط زیست هم داشته باشد.
1400/04/27

در و پنجره‌هایی که حامی محیط زیست هستند؛ باید مشخصه و نشانه‌های ویژه‌ای را داشته باشند. نوع ساخت و ساختار این محصول و یا مواد اولیه به کار رفته در این نوع در و پنجره را می‌توان از این نشانه‌ها دانست.

در و پنجره‌ی حافظ محیط زیست می‌تواند به کاهش مصرف انرژی در فصل‌های مختلف کمک ویژه‌ای کند. در حقیقت خاصیت عایق بودن برخی از انواع در و پنجره‌ها علاوه بر جلوگیری از هدر رفتن انرژی؛ می‌تواند از ورود ذرات مزاحم و آلودگی‌ها هم جلوگیری کند. از طرفی دیگر پروفیل در و پنجره هم از جمله بخش‌هایی است که به تقویت خاصیت و کارایی در و پنجره به عنوان یک عایق کمک ویژه‌ای می‌کند.

در ادامه به بررسی تک تک این بخش‌ها و چگونگی تاثیرگذاری آن‌ها می‌پردازیم.

پروفیل در و پنجره

پروفیل در و پنجره یکی از بخش‌های مهم و ویژه‌ی در و پنجره است. این بخش باید از مواد نو ساخته شود و برای ساخت قاب در و پنجره نباید از پروفیل‌های بازیافتی استفاده کرد. اما لازم است بدانید پروفیل یو پی وی سی اگر از کیفیت مطلوبی برخوردار باشد؛ بعد از اینکه کارایی خود را در ساختار در و پنجره از دست داد؛ قابلیت استفاده در بخش‌های دیگر صنعت و امکان بازیافت دارد.

قابل بازیافت بودن پروفیل یو پی وی سی باعث می‌شود تا مواد اولیه کمتری از طبیعت برای ساخت پروفیل مورد نیاز در بخش‌های دیگر صنعت استفاده شود و همین امر به حفظ محیط زیست کمک بسیاری می‌کند. از طرفی دیگر بازیافت پروفیل می‌تواند از ورود زباله‌های بیشتر به محیط زیست کمک کند. 

یکی از جذابیت‌های پروفیل یو پی وی سی که کیفیت خوبی دارد؛ طول عمر بالای محصول است.یک پروفیل در و پنجره با کیفیت  باید بتواند در برابر تابش نور خورشید، گرما و سرما، باد و باران، ضربه و مواردی از این دست مقاومت خوبی از خود نشان دهد. زمانی که پروفیل از این سطح از پایداری و مقاومت برخوردار است؛ نیاز به تعویض پنجره و استفاده مجدد از مواد اولیه و منابع طبیعی کاهش می‌یابد و اینجاست که گامی موثر در جهت دوستی با طبیعت برداشته می‌شود.

از طرفی دیگر این محصول بسیار به‌صرفه است. صرفه اقتصادی و زمانی؛ که پروفیل در و پنجره با کیفیت مسبب آن است؛ بخشی است که اصلا قابل چشم‌پوشی نیست. محصول باکیفیت نیاز به صرف هزینه و زمان برای تعویض یا تعمیرات مداوم ندارد و با یک انتخاب درست و سنجیده تا مدت‌ها خیالتان راحت خواهد بود.

علاوه بر آنچه گفته شد پروفیل یو پی و سی عایق بسیار خوب سرما و گرما است. این عایق بودن باعث می‌شود تا تغییرات دمایی و سرما و گرمای هوای خارج از محیط بر مصرف انرژی تاثیر چندانی نداشته باشد.

پروفیل باکیفیت وزن کمی دارد و همین سبک بودن به تعویض راحت در و پنجره‌های قدیمی با در و پنجره دو جداره و مرغوب  کمک می‌کند. البته خوب است بدانید وجود گالوانیزه‌هایی در تمام طول پروفیل کمک می‌کند تا استحکام و مقاومت پروفیل حفظ شود و محصول توانایی مهار وزن کل ساختار در و پنجره را داشته باشد. پروفیل یو پی وی سی کمک می‌کند تا قیمت پنجره دو جداره شما متناسب باشد. اینکه یک پنجره سال‌ها کارایی خود را همچون روز اول حفظ کند باعث به‌صرفه بودن این انتخاب می‌شود.

عایق بودن در و پنجره و جلوگیری از هدر رفتن انرژی از جمله خصوصیات بسیار جذاب در و پنجره دو جداره است که علاوه بر پروفیل در و پنجره بخش‌های دیگری نیز در تقویت این ویژگی موثر هستند. برای مثال وجود دو یا سه جداره شیشه که ضخامت‌های متفاوتی دارند در این ساختار؛ باعث می‌شود تا در و پنجره دو جداره یا سه جداره شما مانع ورود و خروج سرما و گرما یا سر و صدا شوند. نوع، کیفیت و تعداد شیشه‌های به‌کار رفته در ساختار این محصول نیز بر قیمت پنجره دو جداره تاثیر دارد؛ بنابراین باید با دقت بالایی تمامی این موارد انتخاب شوند.

البته تکنولوژی ساخت این محصول و تزریق گاز آرگون در فضای خلا بین شیشه‌ها نیز در تقویت این ساختار موثر است. لازم است بدانید اگر در فضای بین شیشه‌ها آب جمع می‌شود و یا این فضا عرق می‌کند؛ مشخص است در و پنجره شما دچار مشکل است و کارایی چندانی نیز به عنوان یک عایق ندارد.

از دیگر بخش‌های در و پنجره که به ساخت عایقی مناسب کمک می‌کنند؛ یراق‌آلات هستند. یراق به‌کار رفته در ساختار در و پنجره باید کیفیت مناسبی داشته باشد و بتواند به کامل و درست بسته شدن در و پنجره دو جداره کمک کند و به افزایش کارایی پنجره دو جداره کمک کند. 

1400/04/27
نظراتثبت نظر
نظر خود را ثبت کنید
بهترین فرصت برای خرید و تعویض پنجره UPVC