در و پنجره مناسب گلخانه

در و پنجره مناسب گلخانه

خلاصه:
گلخانه‌های ساخته شده با دیواره‌های شیشه ای سازه‌هایی جذاب برای رشد و نگهداری گیاهان هستند. مخصوصا گیاهانی که به صورت طبیعی در بعضی مناطق جغرافیایی، بعضی آب و هواها و ... رشد نمی کنند برای رشد به چنین فضایی احتیاج دارند. در این نوع گلخانه‌ها تمام بخش‌های آن از سقف، دیواره‌ها و ... باید از شیشه تشکیل شود تا گیاهان نور کافی و مورد نیاز خود را دریافت کنند و رشد خوبی داشته باشند.
1400/03/04

یکی از گزینه‌های مناسب برای ساخت یک گلخانه مجهز و مناسب در و پنجره upvc است. این محصول به جهت ارزش افزوده‌های خود و همچنین کارایی بالایی که دارد برای این مصرف بسیار مناسب است. استفاده از upvc در ساختار این محصول سبب طول عمر بالای آن می‌شود. پنجره یو پی وی سی تا سال‌ها نیاز شما برای تعویض یا تعمیر را کاهش می‌دهد و باعث می‌شود به صرف هزینه برای این موارد نیز نیازی نداشته باشید. منظور از مقاومت بالای پنجره یو پی وی سی عدم تغییر رنگ، شکل و ... آن در برابر تابش نور خورشید، گرما یا سرما، ضربه و ... است. این مقاومت یک برتری بزگ برای این محصول به شمار می‌آید.


همانطور که می‌دانید مدل‌های مختلفی از در و پنجره دو جداره قابل ساخت هستند و با توجه کاربری آن‌ها در گلخانه قابل استفاده‌اند. در ادامه به معرفی انواع در و پنجره upvc و کارایی آن در گلخانه می‌پردازیم.

یکی از دلایلی که باعث می‌شود تا در و پنجره دو جداره برای یک گلخانه کارایی خوبی داشته باشد کارایی این محصول به عنوان یک عایق است. عایقی که از ورود هوای سرد یا گرم به داخل محیط تا حد مطلوبی جلوگیری می‌کند و اجازه می‌دهد دمای هوای داخل گلخانه ثابت باقی بماند. همچنین این نوع در و پنجره از ورود بخشی از ذرات مزاحم و آلودگی‌ها نیز جلوگیری می‌کنند.

همچنین به دلیل استفاده از دو یا سه جداره شیشه در ساختار در و پنجره‌های چند جداره مقاومت این ساختار در برابر ضربه بیشتر خواهد بود. پروفیل در و پنجره، سبک اما مقاوم است و می‌تواند وزن این ساختار را به خوبی تحمل کند و به دلیل وجود گالوانیزه‌های یو شکل در پروفیل UPVC این پایداری تقویت شده است. یکی از مزایای پروفیل در و پنجره این است که امکان ساخت سازه‌های متنوع به کمک آن وجود دارد. پروفیل در و پنجره UPVC این امکان را برایتان به وجود می‌آورد که هر ایده و طرحی که دارید را به راحتی پیاده سازی کنید و مطمئن باشید در صورتی که این محصول را از تولیدکننده‌ای حرفه‌ای خریداری کنید نتیجه‌ای بسیار عالی به دست می‌آید.

مدل‌های مختلفی از گلخانه‌ها وجود دارند که یا تماما از شیشه ساخته شده‌اند و یا بخشی از آن‌ها را شیشه تشکیل داده و بخش دیگر از دیگر مصالح ساختمانی تشکیل می‌شوند.


گلخانه‌های تمام شیشه را می‌توان برای گیاهان بوته‌ای که در ارتفاع کم رشد می‌کنند مناسب دانست و انواع دیگر گلخانه ها که بخش پایینی دیوارها از مصالح ساختمانی همچون سیمان، بوک، آجر و ... ساخته شده‌اند برای این گیاهان نامناسب‌اند.

علاوه بر اینکه پروفیل و یراق به کار رفته در ساخت این ساختار باید باکیفیت باشد شیشه‌ی این نوع گلخانه نیز دارای اهمیت است و این شیشه باید تا حد ممکن مقاوم باشد. یکی از انواع شیشه‌های مناسب برای این کار شیشه سکوریت است. گلخانه‌های شیشه‌ای به این دلیل که می‌توانند گیاهان را سرما و گرما حفظ کنند و در عین حال حجم زیادی از نور خورشید را به گیاهان برسانند بسیار کاربردی و لازم هستند. بنابراین ابزار و تجهیزات ساخت چنین فضایی نیز مهم است.

در و پنجره upvc کشویی

در و پنجره های کشویی به سبب ساختار خود به فضای چندانی برای باز و بسته شدن احتیاج ندارد همین امر سبب می‌شود نیازی نباشد تا فضای خیلی زیادی در اطراف در یا پنجره ها را خالی بگذارید.پنجره های کشویی اولین پیشنهاد برای خانه هایی کوچک است در حقیقت این محصول به شما کمک می٬کند تا استفاده حداکثری از فضا داشته باشید.

در صورتی که ساخت و نصب در و پنجره upvc کشویی درست و دقیق باشد باز و بسته شدن آن سریع، نرم و راحت است. از طرفی دیگر اگر در این محصول تمامی موارد و استانداردهای مربوطه رعایت شود این نوع در و پنجره نیز می‌تواند عایق خوبی باشد و از هدر رفتن انرژی تا حد مطلوبی جلوگیری کند.

پروفیل در و پنجره upvc در چنین محصولاتی به سبب سبک بودن خود وزن سازه را تعدیل می‌کند. همین متناسب بودن وزن این بخش است که اجرا و پیاده سازی آن را راحت تر می‌کند.

پنجره upvc فرانسوی

این نوع پنجره به دلیل اینکه هم قابلیت باز شدن به بیرون و هم به داخل را دارد مشکل چندانی از نظر جا و محدودیت‌های مربوط به آن ایجاد نمی‌کنند. کیفیت بالای پنجره فرانسوی، قابلیت استفاده از انواع شیشه ها و ... باعث تنوع بالای محصول و محبوبیت آن می‌شود.

درهای آکاردئونی

یکی دیگر از انواع در و پنجره‌هایی که قابلیت ساخت با پروفیل در و پنجره upvc را دارند و می‌توانند گزینه‌ی خوبی به حساب آیند درهای تاشو یا آکاردئونی هستند. نوع باز و بسته شدن این مدل در به اشغال شدن جای کمتر توسط این محصول کمک می‌کند. این محصول قابل ساخت با پروفیل در و پنجره upvc سری 60 و 70 هافمن است اما باید بدانید یراق به کار رفته در آن هزینه‌ای بیشتر از دیگر یراق‌ها دارد. 
 

هرکدام از انواع در و پنجره یو پی وی سی که پیش از این راجع به آن صحبت شد می‌تواند یک گزینه عالی برای گلخانه شما باشد. اما نکته‌ی مهم این است که انتخاب شما باید متناسب شرایط باشد. بودجه‌ای که درنظر گرفته‌اید، فضایی که دراختیار دارید، نوع گیاهانی که تصمیم دارید از آن‌ها نگهداری کنید و مواردی از این دست بر انتخاب نهایی و پنجره یو پی وی سی باکیفیت تاثیر مستقیم دارد. با یک انتخاب درست و استفاده از مشاوره متخصصین و اعتماد به برندهای خوش‌نامی همچون هافمن خیالتان تا سال‌ها از این خرید راحت خواهد بود.

1400/03/04
نظراتثبت نظر
نظر خود را ثبت کنید
بهترین فرصت برای خرید و تعویض پنجره UPVC