آیا تبدیل پنجره دوجداره به سه جداره امکان پذیر است؟

آیا تبدیل پنجره دوجداره به سه جداره امکان پذیر است؟

خلاصه:
اگر سر و صدای محیط، آلودگی هوا و وجود گرد و غبار، سرما و گرما و ... باعث آزار و اذیت شما می شود یکی از راه حل ها برای فرار از این مشکلات استفاده از در و پنجره ی مناسب است.
1399/07/14

 اگر سر و صدای محیط، آلودگی هوا و وجود گرد و غبار، سرما و گرما و... باعث آزار و اذیت شما می‌شود یکی از راه حل‌ها برای فرار از این مشکلات استفاده از در و پنجره مناسب است. وجود در و پنجره‌های دوجداره و سه جداره امروزه توانسته بخش عظیمی از این مشکلات را برطرف سازد.

پنجره دوجداره و سه جداره چه کمکی به شما می کند؟

"پنجره دوجداره و سه جداره" به دلیل ساختار ویژه خود که شامل دو یا سه لایه شیشه با ضخامت‌های مختلف، گاز آرگون تزریق شده بین شیشه‌ها، پروفیل، یراق آلات و لاستیک است می تواند تا حد زیادی در داشتن محیطی آرام و سالم به شما کمک کند.

یکی از کارایی‌های پنجره‌های دوجداره و سه جداره جلوگیری از ورود گرد و غبار و آلودگی‌ها به داخل محیط است. اگر شما در محدوده‌ای کار یا زندگی می‌کنید که آلودگی هوا و گرد و غبار موجود باعث آسیب به سلامت شما می شود  می توانید از پنجره دوجداره استفاده کنید. البته که پنجره های دوجداره تنها در جلوگیری از آلودگی تاثیر ندارند. در فصل تابستان استفاده از پنجره دوجداره با جاکولری تاثیر بسیار زیادی در خنک کردن محیط دارد.

هر چه این آلودگی‌ها بیشتر باشد باید از محصولی تقویت‌شده‌تر با لاستیک‌ها و ساختار قوی‌تری استفاده شود تا میزان نفوذ آلودگی به حداقل برسد. خوب است بدانید در و پنجره‌ای که از "پروفیل upvc" با کیفیت و مرغوب ساخته شده باشد در برابر این آلودگی‌ها تغییر رنگ نخواهد داشت و کیفیت خود را حفظ می‌کند.

آیا می توان پنجره دو جداره را به پنجره سه جداره تبدیل کرد؟

تبدیل پنجره دوجداره به سه جداره

شاید گمان کنید که امکان تبدیل پنجره دو جداره به سه جداره برای شما فراهم است اما این‌طور نیست. به دلیل ساختار و ماهیت ویژه هر کدام از این در و پنجره‌ها امکان تبدیل پنجره دو جداره به سه جداره فراهم نیست و اگر احساس نیاز به یک پنجره با کارایی بیشتر دارید باید اقدام به تعویض در و پنجره کنید.

چرا امکان تبدیل پنجره دوجداره به سه جداره وجود ندارد؟

یکی از اصلی‌ترین دلایل، پروفیل به کار رفته برای در و پنجره است. با توجه به نوع در و پنجره، ضخامت، تعداد و وزن شیشه‌های به کار رفته در محصول و مواردی از این دست ضخامت پروفیل و گالوانیزه‌های به کار رفته متفاوت خواهد بود. پروفیل مناسب در و پنجره دوجداره تحمل وزن پنجره سه جداره و شیشه‌های آن را ندارد و امکان اضافه کردن یک لایه شیشه وجود ندارد از طرفی دیگر از نظر فنی ساختار قاب پنجره به گونه‌ای نیست که بتوان یک لایه شیشه به آن اضافه و یا از آن کم کرد و محصول نهایی کارایی داشته باشد.

همچنین یراق آلات مناسب برای هر یک از پنجره‌های دوجداره و سه جداره متناسب با وزن در و پنجره و امکانات و کارایی آن متفاوت خواهد بود و در هر مدل از انواع در و پنجره‌ها باید از یراق آلات و تجهیزات مناسب استفاده شود.

مواردی که پیش از این عنوان شد نشان می‌دهند که باید در انتخاب در و پنجره دقت کرد و شرایط محیطی را به خوبی بررسی کرد زیرا "تبدیل در و پنجره دو جداره به سه جداره" و بالعکس امکان‌پذیر نیست و اگر در زمان انتخاب و خرید به خوبی دقت نشود نتیجه مطلوب نخواهد بود. 

جلوگیری از هدر رفتن انرژی پنجره دو جداره و سه جداره

از طرفی دیگر در و پنجره دوجداره می‌تواند از نفوذ و خروج سرما و گرما نیز جلوگیری کند و در مصرف انرژی و صرفه جویی در آن تاثیر خوبی داشته باشد. هر چقدر لاستیک‌های به کار رفته در این ساختار جنس خوبی داشته باشند و در و پنجره شما به درستی دو یا سه جداره شده باشد، این محصول می‌تواند وظایف خود را به عنوان یک عایق به بهترین شکل ایفا کند.

خوب است بدانید در صورتی که میزان سرما و گرما در محل زندگی یا کار شما بیشتر از حد نرمال است و پنجره دوجداره پاسخگوی نیاز شما نیست، یک راه حل دیگر استفاده از پنجره سه جداره است. در حقیقت با تقویت کردن پنجره دوجداره کارایی آن افزایش می‌یابد.

یکی دیگر از مشکلاتی که پنجره دوجداره آن را حل می‌کند. وجود سر و صدای بیش از حد است. در حقیقت پنجره دوجداره و سه جداره می‌تواند به عنوان عایق صدا نیز کارایی داشته باشند. در حالت عادی یک پنجره دو جداره با کیفیت قابلیت جلوگیری از نفوذ صدا به داخلی محیط و یا خروج صدا از محیط را به خوبی دارد. اما اگر باز هم به دلیل شرایط خاص محیطی، استفاده از در و پنجره در محیط کارگاهی با صداهایی فراتر از حد نرمال و .... پنجره دوجداره پاسخگوی نیاز شما نبود، باید به سراغ پنجره های سه جداره رفت. پنجره سه جداره به دلیل افزایش شیشه‌های به کار رفته در آن می‌تواند به عنوان یک عایق قوی بسیار خوب عمل کند.

 انتخاب در و پنجره دو جداره و سه جداره

مواردی که در هنگام انتخاب در و پنجره باید به آنها توجه کرد:

اگر احساس نیاز به پنجره سه جداره دارید باید توجه کنید که دیوارها توانایی تحمل بار و وزن این پنجره را دارند یا خیر. زیرا پنجره سه جداره وزن بالایی دارد و عدم توجه به این نکته می تواند مسئله ساز شود.
از طرفی دیگر دقت کنید میزان آلودگی‌های محیطی، سر و صدا و سرما و گرما چقدر است. اگر در شرایط متعادلی هستید یک پنجره دوجداره نیز می‌تواند برای شما مناسب باشد. به این مسئله به خوبی دقت کنید زیرا پنجره سه جداره قیمت بیشتری دارد و عدم توجه به شرایط برای شما هزینه بیشتری را در بر دارد.

تمام مواردی که گفته شد توسط کارشناسان هافمن قابل بررسی و مشاوره هستند. متخصصین ما در هافمن می‌توانند به خوبی محل مورد نظر شما بررسی کرده و مشاوره‌های لازم برای انتخاب محصولی مناسب را به رایگان در اختیار شما قرار دهند. برای این کار کافیست تا با شماره تلفن 1644 تماس بگیرید و مساله را با واحد پشتیبانی و فروش هافمن در میان بگذارید. کارشناسان ما می‌توانند به سوالات شما در زمینه انتخاب در و پنجره دوجداره یا سه جداره مناسب، تخمین قیمت، شیوه‌های تعویض و نحوه نصب پاسخ دهند. شما برای انتخاب در و پنجره مناسب با چه مشکل دیگری مواجه شده‌اید؟ مشکلات خود در این زمینه را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

1399/07/14
نظراتثبت نظر
نظر خود را ثبت کنید
بهترین فرصت برای خرید و تعویض پنجره UPVC