تبدیل پنجره دوجداره به پنجره دوجداره با جاکولری

تبدیل پنجره دوجداره به پنجره دوجداره با جاکولری

خلاصه:
کولرهای گازی پنجره ای که اغلب با کولرهای اسپلیت یا دو تکه اشتباه گرفته می شوند به آن دسته از کولرهایی گفته می شود که از دو قسمت کندانسور و اواپراتور تشکیل شده اند.
1401/06/02

اگر در آب و هوای گرم و خشک زندگی می‌کنید، اضافه کردن یک کولر گازی می تواند به خنک کردن منزل و ساختمان کمک کند. کولرهای پنجره ای یا کولرهای نصب شده روی پنجره نسخه کوچکتری از کولرهای گازی خانه هستند. آنها در حالی که هوا را خنک می کنند، رطوبت دمای خانه را زیاد  تر می‌کنند. این مدل کولرها انرژی کمتری مصرف می کنند زیرا هوا را مانند کولر آبی فشرده نمی کنند.
کولرهای گازی پنجره ای که اغلب با کولرهای اسپلیت یا دو تکه اشتباه گرفته می شوند به آن دسته از کولرهایی گفته می شود که از دو قسمت کندانسور و اواپراتور تشکیل شده اند.

نصب کولر پنجره ای

نصب کولر پنجره ای  نسبتاً آسان و شبیه به نصب یک تهویه پنجره ای است. اکثر واحدها بر روی براکت‌هایی که به قسمت بیرونی پنجره شما متصل است نصب می‌شوند. اگر نمی‌توانید دستگاه را بلند کنید، می‌توانید آن‌ها را توسط یک متخصص با قیمت مناسب نصب کنید.
برخی از کولرهای پنجره ای کمی پیچیده تر از نصب کولر آبی است زیرا دستگاه به منبع آب نیاز دارد. برخی از واحدها دارای یک مخزن هستند که می توانید به صورت دستی آن را پر کنید، اما یک مخزن تمام اتوماتیک نیاز به خط تامین آب اختصاصی دارد. هنگامی که این کار را انجام دادید، بقیه کار به راحتی انجام می شود و بیشتر موادی که برای انجام آن نیاز دارید همراه با دستگاه عرضه می شود.
در صورت نیاز به مشاوره و آگاهی از قیمت پنجره دوجداره میتوانید با کارشناسان هافمن در ارتباط باشید.

کولر پنجره ای

روش های وصل خط آب کولر پنجره ای

وصل کردن خط آب روش های مختلفی دارد، شاید ساده ترین راه این باشد که یک شیر کولر آبی 3/4 اینچی را روی ورودی کولر پیچ کنید، یک شلنگ باغبانی را روی خروجی وصل کنید و شلنگ را به نزدیکترین شیر آب در فضای باز وصل کنید.
این تنظیمات به شما این امکان را می‌دهد که آب خنک‌کننده را ببندید و در زمستان می‌توانید شلنگ را با باز کردن قلاب آن از شیر آب تخلیه کنید تا از یخ زدگی جلوگیری کنید.

آیا می توانم کولر پنجره را خودم نصب کنم؟

خنک کننده های گازی«پنجره ای» که به عنوان خنک کننده های swamp coolers نیز شناخته می شوند، با کشیدن هوای تازه بیرون از طریق پدهای مرطوب کار می کنند. نصب این کولر ها کار پیچیده ای نیست اما به اندازه تبدیل پنجره تک حالته به دوحالته کار آسانی نیست و  بهتر است از متخصص کمک گرفته شود.

کولر پنجره ای چگونه کار می کند؟

اگر صاحب خانه ای در منطقه ای با رطوبت کم هستید، کولر پنجره ای برای شما ایده آل است. هوا از روی پد مرطوب کولر تبخیر می شود و هوای داخل خانه را خنک می شود.
در طول تابستان، خنک کردن خانه برای سلامتی و آسایش شما ضروری است. برای اینکه بتوانید هوای خنک و با طراوت داشته باشید و همینطور جای کافی برای نصب کولرهای بزرگ در خانه ندارید؛ کولر های پنجره ای بهترین گزینه برای شماست.

کولر پنجره ای

تفاوت های کولر پنجره ای با سایر کولرها

کولرهای تبخیری «پنجره ای» از چند جهت با کولرهای سنتی متفاوت است که در ادامه به آن ها اشاره میکنیم.
1. خنک کننده های تبخیری از فناوری نسبتاً پایینی برخوردار هستند و این باعث می شود که آنها به طور قابل توجهی سازگار با محیط زیست باشند.

2. سیستم های تهویه مطبوع سنتی رطوبت هوا را کاهش می دهند اما کولر های پنجره ای رطوبت آن را اضافه می کنند.

3. نصب کولرهای پنجره ای نسبت به واحدهای تهویه مطبوع مرکزی به طور قابل توجهی ارزان تر است و نسبت  به کولرهای دیواری یا مرکزی از برق کمتری استفاده می کند.

4.  استفاده از کولرهای گازی در بیشتر مناطق کشور به علت هزینه برق مقرون به صرفه نیست و بهتر است که از کولر آبی استفاده شود.

 5. اما در مناطقی مانند سواحل شمالی و جنوبی کشور که هوا دارای رطوبت زیادی است استفاده از کولر آبی گزینه ی مناسبی نیست و بهتر است از کولرهای گازی استفاده شود.

قیمت پنجره دوجداره

قیمت پنجره دوجداره به عوامل زیادی بستگی دارد که شامل موارد زیر می‌شود:

1. ابعاد پنجره: اندازه پنجره از جمله عوامل مهمی است که بر قیمت آن تأثیر می‌گذارد. پنجره‌های بزرگتر و با ابعاد بیشتر هزینه بیشتری دارند.

2. نوع و جنس مواد استفاده شده: نوع و جنس مواد استفاده شده در ساخت پنجره نیز بر قیمت آن تأثیرگذار است. پنجره‌هایی که از مواد با کیفیت و مقاوم ساخته شده‌اند، هزینه بیشتری دارند.

3. نوع پنجره: نوع پنجره نیز بر قیمت آن تأثیرگذار است. پنجره‌های دوجداره، سه جداره و چهار جداره هزینه بیشتری دارند.

4. نوع شیشه: نوع شیشه استفاده شده در پنجره نیز بر قیمت آن تأثیرگذار است. شیشه‌های دوجداره با پرداخت هزینه بیشتری ساخته می‌شوند.

5. نوع فریم: نوع فریم پنجره نیز بر قیمت آن تأثیرگذار است. فریم‌های آلومینیومی و UPVC هزینه بیشتری دارند.

6. طرح و زیبایی: طرح و زیبایی پنجره نیز بر قیمت آن تأثیرگذار است. پنجره‌های با طرح‌های خاص و زیبا هزینه بیشتری دارند.

7. محل نصب: محل نصب پنجره نیز بر قیمت آن تأثیرگذار است. پنجره‌هایی که در مناطق سردسیر نصب می‌شوند، هزینه بیشتری دارند.

قیمت پروفیل یو پی وی سی

قیمت پروفیل یو پی وی سی نیز به عوامل مختلفی مانند نوع پروفیل، ابعاد پروفیل، نوع رنگ، نوع پنجره، نوع شیشه، نوع فریم و محل نصب بستگی دارد.

ابعاد جاکولری پنجره ای چقدر است؟

برای پاسخ دادن به این سوال، باید اطلاعات بیشتری درباره جاکولری پنجره مورد نظر داشته باشیم. جاکولری پنجره به عنوان فضایی که بین دو لایه شیشه در پنجره قرار دارد، ابعاد متفاوتی دارد و ممکن است با توجه به نوع پنجره و سفارش دهنده، ابعاد آن تغییر کند. بنابراین، برای پاسخ دقیق به این سوال، باید اطلاعات بیشتری درباره پنجره مورد نظر داشته باشیم.
جای کولر پنجره ای بین دو لایه شیشه در پنجره قرار می گیرند. این لایه ها به وسیله فضای خالی و گازهای نابلای هوا از یکدیگر جدا می شوند.

محل تخلیه آب کولر پنجره ای از کجاست؟

تخلیه آب کولر پنجره ای از طریق لوله ای است که به بیرون از پنجره متصل شده و آب را به بیرون از ساختمان هدایت می کند.

سخن آخر

این مدل کولرها که اغلب در ساختمان های کوچک و چند طبقه استفاده می شوند باید با دقت زیادی نصب شوند وگرنه ممکن است برای خود کاربر و یا همسایگان خطر آفرین و یا آزار دهنده باشند. در صورت نیاز به مشاوره می توانید از کارشناسان مجرب هافمن کمک بگیرید و همچنین می توانید قیمت پروفیل در و پنجره دوجداره را در سایت هافمن مشاهده کنید.

 
1401/06/02
نظراتثبت نظر
نظر خود را ثبت کنید
بهترین فرصت برای خرید و تعویض پنجره UPVC