اهمیت نصب حفاظ پنجره دوجداره

اهمیت نصب حفاظ پنجره دوجداره

خلاصه:
دلایل زیادی وجود دارد که چرا باید پنجره های خود را ایمن کنید. از جمله دلایل می‌توان به جلوگیری از شکستن پنجره‌ها در مقابل بلایای طبیعی، آرامش خاطر و امنیت روانی، کاهش آمار دزدی و امنیت کودکان دانست.
1401/04/14

دلایل زیادی وجود دارد که چرا باید پنجره های خود را ایمن کنید. از جمله دلایل می‌توان به جلوگیری از شکستن پنجره‌ها در مقابل بلایای طبیعی، آرامش خاطر و امنیت روانی، کاهش آمار دزدی و امنیت کودکان دانست.
نصب حفاظ یک راه حل عالی و مقرون به صرفه است که می تواند پنجره ها را در برابر بسیاری از این تهدیدات محافظت کند.
در این مقاله می‌خواهیم بر ضرورت نصب انواع محافظ های پنجره اشاره کرده و به یکی از کم هزینه ترین و البته موثرترین روش های حفظ امنیت ساختمان که همان نصب حفاظ های آهنی است بپردازیم.

اهمیت نصب حفاظ پنجره دوجداره
 

حفاظ پنجره چیست؟

حفاظ پنجره ها، توری های فلزی و آلومینیومی هستند که بیرون پنجره ها نصب می شوند تا از آسیب های ناگهانی به کودکان خردسال و حیوانات خانگی جلوگیری کنند. کودکان خردسال و حیوانات خانگی ممکن است خطر یک پنجره باز را درک نکنند و در لحظه ای سقوط کنند که هیچ فردی آنها را تماشا نمی‌کنند.

مزایا حفاظ پنجره

نصب حفاظ در طبقات اول و همکف از جمله اقدامات ضروری هر ساختمان است چرا که از ورود سارقان و در برخی کشورها ورود حیوانات وحشی جلوگیری می‌کند.
شیشه های ضد ضربه و نشکن قیمت بسیار بالایی دارند و استفاده آن ها در کل پنجره های خانه کار عاقلانه ای به حساب نمی‌آید، از این رو شما میتوانید با کمترین هزینه از شیشه های خود محافظت کنید.

انواع نصب حفاظ پنجره

با پیشرفت تکنولوژی و طراحی ساختمان ، مدل های جدید حفاظ  پنجره در طرح ها و مدل های گوناگون به وجود آمده است. از جمله جنس های موجود در بازار می‌توان به استیل، چوبی، شبه چوبی، آهن و آلومینیوم اشاره کرد.
مدل نصب حفاظ ها به دو صورت ثابت و متحرک تقسیم می‌شود که با توجه به نیاز فرد صورت می‌گیرد. انواع نصب حفاظ ها نیز به صورت های رولی، برمودایی، فرفورژه، ... است که به دلیل تنوع زیاد رنگ و طرح مدل فرفورژه، انتخاب اکثریت این مدل است.

اهمیت نصب حفاظ پنجره دوجداره
 

پنجره upvc نیاز به حفاظ دارد؟

در پاسخ به این سوال باید بدانید که تمامی پنجره ها نیاز به حفاظ دارند و  در غیر این صورت امنیت 100 درصدی نخواهند داشت. در و پنجره upvc حالت سخت شده­ ی پلی وینیل کلراید «Unplasticized PolyVinyl Chloride» است. 80 درصد ترکیب پروفیل­های پنجره upvc از همین ماده تشکیل شده است. این ماده نوعی پلاستیک مقاوم است که دوام بسیار زیادی در برابر خوردگی و پوسیدگی دارد.

انواع حفاظ پنجره از نظر جنس 

حفاظ پنجره با توجه به محلی که قرار است در آن قرار گیرد متنوع است. تنوع جنس، قیمت و شکل ظاهری آن با توجه به مکان آن تغییر می‌کند. در ادامه به انواع حفاظ اشاره می‌کنیم.
جنس استیل: حفاظ های استیلی برای محل‌هایی که حفاظ در معرض دید بیشتری هستند مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای نمونه بانک‌ها و طلا فروشی‌ها از این مدل حفاظ ها استفاده می‌کنند.
جنس پلاستیکی: در ساخت مواد حفاظ پلاستیکی از کامپوزیت و وینیل استفاده می‌شود که تنوع بسیار زیادی در طرح و رنگ دارد و معمولا قیمت مناسب‌تری نسبت به انواع حفاظ ها دارند.
جنس شیشه ای: حفاظ های شیشه‌ای از نظر ظاهری بسیار زیبا و مدرن هستند و کاربرد بیشتر آن‌ها بیشتر در تراس‌ها است.  قیمت محافظ شیشه‌ای با توجه به سایز و نوع آن متفاوت است.
جنس چوبی: حفاظ های چوبی نوع قدیمی حفاظ ها هستند که در خانه‌های قدیمی و ویلایی کاربرد زیادی دارد. نوع چوبی معمولا از سایر حفاظ ها قیمت بالاتری دارند.
جنس فلزی: حفاظ های فلزی بهترین و کاربردی ترین نوع موجود در بازار هستند. به دلیل بالا بودن تنوع ساخت و فرم دهی به آهن و پروفیل حفاظ های فلزی طرفدار زیادی دارد. معمولا برای چندبرابر کردن امنیت پنجره یو پی وی سی از حفاظ های فلزی استفاده می‌کنند.

سخن نهایی

در هر اتاق قابل سکونت، می بایست حفاظ یا محافظ پنجره نصب شود، آپارتمان های چندطبقه‌ای که در بالای سطح همکف هستند و کودکان زیر 11 سال دارند ضروری است که از حفاظ در پنجره ها استفاده کنند.
حفاظ ها و پنجره های دوجداره بهتر است توسط افراد متخصص و کاردان نصب و تهیه شود، در صورتی که این امر صورت نگیرد ممکن است جنس کالا از کیفیت قابل قبولی برخوردار نباشد. در و پنجره دوجداره هافمن یکی از بهترین‌ها در این صنعت هستند و شما می‌توانید با اطمینان خاطر آن‌ها را تهیه کنید.
 
1401/04/14
نظراتثبت نظر
نظر خود را ثبت کنید
بهترین فرصت برای خرید و تعویض پنجره UPVC