مدل‌های جدید برای حفاظ پنجره دوجداره

مدل‌های جدید برای حفاظ پنجره دوجداره

خلاصه:
حفاظ پنجره دو جداره یکی از مهم‌ترین عوامل به وجود آورنده امنیت در ساختمان است. به همین دلیل افراد قبل از ساختن یا انتخاب یک ساختمان، به آن توجه ویژه‌ای نشان می‌دهند. امروزه انواع و اقسام حفاظ‌های پنجره دو جداره شامل حفاظ‌های فانتزی، آکاردئونی، کلاسیک و... در بازار موجود هستند.
1401/12/02

حفاظ پنجره دو جداره یکی از مهم‌ترین عوامل به وجود آورنده امنیت در ساختمان است. به همین دلیل افراد قبل از ساختن یا انتخاب یک ساختمان، به آن توجه ویژه‌ای نشان می‌دهند. امروزه انواع و اقسام حفاظ‌های پنجره دو جداره شامل حفاظ‌های فانتزی، آکاردئونی، کلاسیک و... در بازار موجود هستند. اما قبل از انتخاب هر حفاظ لازم است تا ویژگی‌های هر مدل را بدانید و مهم تر از آن دلیل نصب حفاظ پنجره خود را بدانید تا بتوانید مدل مناسبی را برگزینید. در ادامه قصد داریم راجع به انواع مختلف حفاظ‌ها در پنجره دو جداره صحبت کنیم. علاوه بر این موارد کاربرد هر یک را نیز برمی‌شماریم.

کدام نوع حفاظ پنجره دوجداره را انتخاب کنم؟

انتخاب حفاظ پنجره دو جداره به عوامل مختلفی بستگی دارد. نوع ساختمان و نمای آن مهم‌ترین ویژگی‌هایی هستند که از ابتدا باید به آن‌ها توجه کنید. بسیاری از حفاظ‌ها برای نماهای خاصی زیبا بوده و بسیاری دیگر ممکن است برای نمای بیرونی ساختمان شما مناسب نباشند. در گام بعدی به این نکته توجه داشته باشید که از حفاظ چه انتظاری دارید؟ به دنبال چه سطح ایمنی هستید؟ هر کدام از حفاظ‌ها سطح ایمنی خاصی را برای ساختمان به وجود می‌آورند. بنابراین لازم است تا با توجه به انتظار خود مورد مناسبی را برگزینید. میزان بودجه و سلیقه شما در گام‌های بعدی می‌توانند برای انتخاب یک حفاظ پنجره دو جداره مناسب برای شما تاثیرگذار باشند.

حفاظ پنجره دو جداره

حفاظ پنجره آهنی ساده

حفاظ‌های ساده همانطور که از نامشان هم مشخص است، ظاهری ساده داشته و بیشتر برای اماکن اداری استفاده می‌شوند. البته اگر قصد استفاده از حفاظ‌های ساده را دارید، می‌توانید با رنگی مناسب ساختمان، زیبایی بیشتری به نمای بیرونی ساختمان ببخشید.

حفاظ پنجره میله فلزی

یکی دیگر از حفاظ‌های محبوب در دسته کلاسیک، میله‌های فلزی هستند. این دسته هم بیشتر برای کارخانه‌ها، کارگاه‌ها، اماکن اداری و... استفاده می‌شوند. اصولا توصیه می‌شود، اگر پنجره مورد نظر رو به فضای سرسبزی باز می‌شود، از انواع حفاظ‌های ساده آهنی یا میله فلزی استفاده کنید. زیرا با استفاده از انواع حفاظ‌های شلوغ مانند حفاظ فرفورژه از دیدن نمای بیرونی محروم خواهید ماند. علاوه بر این اگر پنجره کوچک است، برای عبور راحت‌تر نور، بهتر است از حفاظ‌های ساده بهره ببرید.

حفاظ پنجره دوجداره آکاردئونی

این نوع حفاظ زیبایی خاصی داشته و شامل طرح‌های لوزی شکل و پرچ‌های مخفی است. علاوه بر زیبایی، ایمنی بالا نیز از دیگر ویژگی‌های مثبت این مدل است. از این نوع حفاظ هم برای درب و هم برای حفاظ پنجره ویلا استفاده می‌شود.
 
حفاظ پنجره دو جداره
 

حفاظ شیشه ای بالکن

 عموما برای بالکن توصیه می‌شود از انواع حفاظ‌های آهنی استفاده کنید. دلیل این توصیه هم آن است که انواع حفاظ پنجره مدرن آهنی هم قیمت مقرون به صرفه‌تری دارند و هم مقاومت و ایمنی زیادی ایجاد می‌کنند. به همین دلیل می‌توانند برای پنجره‌های بزرگ، بهترین انتخاب به حساب آیند.

حفاظ پنجره دو جداره شکم‌دار

 این نوع با نام فلاور باکس هم شهرت دارد. اگر نیاز به یک فضای اضافه در نزدیکی لب پنجره دارید، استفاده از این مدل را توصیه می‌کنیم. در این فضای اضافه می‌توانید گلدان‌های زیبایی نگه داری کرده و نمای زیباتری به ساختمان خود اضافه کنید. این نوع حفاظ به ویژه برای آپارتمان‌ها و خانه‌های کوچکی که فضای لازم برای پرورش گیاهان را ندارند، بسیار مناسب است.

حفاظ پنجره کرکره ای

 این نوع محافظ‌ها اصولا ضد گلوله و ضد حریق هم هستند. با داشتن یک حفاظ پنجره کرکره ای دیگر نباید در تعطیلات و یا در طول سفر نگران ایمنی ساختمان خود باشید.

حفاظ‌های فانتزی

 حفاظ‌های فانتزی انواع متفاوتی دارند. شما می‌توانید با توجه به سلیقه و سبک ساختمان، نوع خاصی از حفاظ‌های فانتزی را انتخاب کنید. حتی می‌توانید طرح متفاوتی را سفارش داده تا به طور اختصاصی روی پنجره شما نصب شود. حتی اگر پنجره دو جداره در طبقات بالای ساختمان قرار می‌گیرد، می‌توانید به گونه‌ای حفاظ را انتخاب نمایید که تمام ارتفاع پنجره را نپوشاند. تنوع طرح و مدل این اجازه را به شما می‌دهد که هم حفاظ ایمنی داشته باشید و هم نمای ساختمان را زیبا کنید.

حفاظ پنجره دو جداره مجهز به آژیر

این مدل از حفاظ‌ها به حفاظ‌های آهنی پنجره شباهت زیادی دارند. جنس آن‌ها از آلومینیوم قالب زده شده بوده و روی آن‌ها یک روکش از جنس پودر پلی استر آنودیزه پاک شده کشیده شده است. رنگ روکش هم عموما سفید و قهوه‌ای است.. مشکلی برای باز و بسته شدن پنجره به وجود نخواهند آورد و برای سنسورهای این مدل، از تکنولوژی فناوری مغناطیسی اثبات شده استفاده شده است. هنگام وقوع شرایط اضطراری مانند آتش‌سوزی و یا حتی برای نظافت، به راحتی می‌توانید آن‌ها را از داخل جا به جا کنید.

حفاظ پنجره دو جداره
 

حفاظ مشبک سیمی

این نوع حفاظ پنجره دو جداره هم ایمنی قابل توجهی داشته و می‌توان آن را در انواع اندازاه‌ها سفارش داد. حفاظ‌های مشبک سیمی را در ابعاد مختلف روی پنجره‌ها جوش می‌دهند. معمولا جوش‌ها در هر تقاطع ایجاد می‌شوند تا سطح ایمنی بالاتر رود.‌ای محافظ‌ها در رنگ‌های مختلفی مانند مشکی، سفید، خاکستری و آبی موجود هستند.

حفاظ پنجره لوزی

این حفاظ ها به طور کلی از جنس فلزی ساخته می شوند و برای جلوگیری از ورود افراد غیرمجاز از پنجره استفاده می شوند. همچنین، حفاظ پنجره لوزی می تواند در برابر سقوط کودکان و حیوانات از پنجره نیز محافظت کند. با این حال، همیشه بهتر است از حفاظ پنجره لوزی با کیفیت و استاندارد استفاده کنید و در صورت نیاز، مشاوره یک متخصص را دریافت کنید.

حفاظ ضد سرقت برای پنجره‌های دو جداره

مدل ضد سرقت دارای زنگ هشدار برای مواقع ضروری هستند. در این مدل در صورتی که میله‌ها از یک دیگر جدا شوند، بلافاصله زنگ هشدار به صدا در می‌آید به همین دلیل امنیت بسیار بالایی برای ساختمان ایجاد می‌شود. میله‌ها را می‌توان به شکل افقی یا عمودی سفارش داد. هنگامی که از بیرون به پنجره نگاه کنید، چیزی قابل مشاهده نخواهد بود. علاوه بر این نیازی به برش وجود نداشته و می‌توان برای پنجره‌هایی تا اندازه 14 اینچ آن‌ها را نصب نمود. این گونه محافظ هارا می‌توان برای نورگیر، مجاری هوا و دریچه‌هایی که در سقف تعبیه می‌شوند هم استفاده کرد.

کلام آخر

حفاظ پنجره ساده و شیک از جمله مهم‌ترین اجزای یک پنجره است. حفاظ‌ها عموما هم جنبه ایمنی و هم جنبه زیبایی دارند. اما شما چند مدل حفاظ برای پنجره‌های دو جداره می‌شناسید؟ ویژگی‌های هر کدام چیست؟ تنوع موجود برای انواع محافظ‌ها گاهی باعث سردرگمی در ذهن خریدار می‌شوند. در این مقاله راجع به انواع حفاظ‌های قابل استفاده روی پنجره‌ها صحبت کرده و ویژگی هر کدام را برشمردیم. با دانستن ویژگی‌های هر کدام و مزایایی که دارند، می‌‌توانید بهترین حفاظ را برای پنجره ساختمان خود انتخاب کنید.
1401/12/02
نظراتثبت نظر
نظر خود را ثبت کنید
بهترین فرصت برای خرید و تعویض پنجره UPVC