کسب گواهینامه رال آلمان توسط گروه صنعتی هافمن

کسب گواهینامه رال آلمان توسط گروه صنعتی هافمن

گروه صنعتی هافمن یکی از شرکت های پیشرو در زمینه پژوهش، تحقیق و توسعه محسوب می شود. ابداع و اختراع چندین محصول نوآورانه در صنعت UPVC، چاپ مقالات در کنفرانس های بین المللی و مجلات ISI، حمایت از پایان نامه های مقاطع مختلف تحصیلی، بخشی از فعالیت های گروه صنعتی هافمن در زمینه پژوهش، تحقیق و توسعه است.
1402/05/10

متن خبر

مصاحبه با مهندس الماسی معاونت تولید و برنامه‌ریزی گروه صنعتی هافمن
گروه صنعتی هافمن در سال 1384 در زمینی به مساحت 18000 متر مربع، فعالیت خود را در شهرک سرمایه گذاری خارجی تبریز آغاز نمود. این شرکت از اکسترودرهای سینسیناتی
Cincinati آلمان و قالب های صنعتی یوپی وی سی Gruber اتریش که جز بهترین تامین کنندگان این صنعت هستند برای تولید محصولات خود استفاده کرده است.
در طول سال های گذشته طرح های توسعه مختلفی اجرا شده که از آن جمله می توان به افزایش خطوط تولید، استفاده از سیستم اتوماسیون پیشرفته توزین، افزایش تنوع محصول و راه اندازی سایت 2 در شهرکرد اشاره نمود.


 

انواع محصولات تولیدی در گروه صنعتی هافمن

استحضار دارید که تنوع محصول در صنعت UPVC بالا بوده و دسترسی به انواع مختلف پروفیل، این امکان را فراهم خواهد کرد که به فراخور نیاز و شرایط، بهترین در و پنجره ساخته شود. می توان با قدرت ادعا کرد که امروز گروه صنعتی هافمن دارای کامل ترین سبد کالای پروفیل در و پنجره در کشور عزیزمان ایران است. در حال حاضر انواع پروفیل های لولایی و کشویی، سری 60 و 70، سه، چهار و پنج کاناله، تک، دو و سه جداره، سفید و لمینت شده، در حال تولید و عرضه است.

گواهی نامه های کیفیت اخذ شده توسط گروه صنعتی هافمن

گروه صنعتی هافمن همواره تولید محصولات با کیفیت بالا را بعنوان اصلی ترین هدف خود تعریف کرده است و بجهت اثبات این ادعا اقدام به اخذ گواهی نامه های معتبر نموده است. بعنوان مثال، گروه صنعتی هافمن پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری از سازمان ملی استاندارد ایران را از سال 1389 اخذ نموده و تاکنون بصورت پیوسته تمدید کرده است. همچنین گواهینامه فنی از مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی از سال 1391 اخذ شد. علاوه بر این گروه صنعتی هافمن گواهینامه تائید صلاحیت آزمایشگاه ISO 17025 را در سال 1394 از مرکز ملی تائید صلاحیت ایران اخذ نمود.
در این راستا گروه صنعتی هافمن به دلیل صادرات به کشورهای دیگر و درجهت اطمینان بخشی هرچه بیشتر به مشتریان خارجی اخذ گواهینامه های کیفی بین الملی را نیز در دستورکار خود قرار داده بود. گروه صنعتی هافمن اقدام به اخذ گواهی نامه RAL از شرکت GKFP نمود. شرکت GKFP یکی از معتبرترین مجموعه های صادر کننده گواهی کیفیت در حوزه محصولات پلمیری است. این شرکت کیفیت محصولات پلیمری را مطابق دستورالعمل فنی RAL GZ 716 بررسی می کند. مطابق این دستورالعمل تمامی مشخصات فنی پروفیل ها نظیر پایداری حرارتی، ثبات رنگ، آزمون هوازدگی، مواد اولیه و ... مورد آزمون و بررسی قرار می گیرد. به این منظور محصولات تولیدی گروه صنعتی هافمن ، توسط نمایندگانی شرکت بررسی شده و پس از انجام تمامی آزمون ها، گروه صنعتی هافمن موفق به اخذ گواهینامه کیفیت RAL گردید. در حال حاضر ۱۰ شرکت در دنیا، دارای گواهینامه معتبر رال آلمان می باشند که نشان از حساسیت و سخت گیری بالای شرکت GKFP برای صدور این گواهی دارد.
علاوه بر این گروه صنعتی هافمن دارای گواهینامه های سیستم های مدیریت از TUV Austria از قبیل ISO 9001:2015 (سیستم مدیریت کیفیت)ISO 45001:2018  (سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت حرفه ای) و ISO 14001:2015  (سیستم مدیریت زیست محیطی)، IMS (سیستم مدیریت یکپارچه) است. بمنظور برآورده سازی رضایت مشتریان و ارائه خدمات پس از فروش گواهینامه های ISO 10002:2018 (سیستم مدیریت شکایات) و ISO 10004:2018  (سیستم مدیریت رضایتمندی مشتری) از TUV Austria با موفقیت اخذ گردید.

گواهی نامه RAL 

گواهینامه کیفیت RAL که نام کامل آن RAL GZ 716 می باشد یک استاندارد تدوین شده در موسسه GKFP در کشور آلمان می باشد و کلیه الزامات و انطباق های لازم در صنعت پنجره های یو پی وی سی شامل انواع پنجره با پروفیل های سفید، لمینت و کواکستروژن و نیز بعضی ملزومات تولید پنجره مانند نوارهای درز بندی را شامل می گردد. در این فرایند، یک شرکت بازرسی ثالث بین المللی، نسبت به انجام آزمون ها و بررسی مشخصات محصولات، مطابق استاندارد RAL GZ 716 اقدام می نماید. برای این منظور نمایندگان شرکت SKZ تمامی مشخصات محصولات تولیدی گروه صنعتی هافمن را بررسی نموده و در گزارش نهایی کیفیت محصولات را تایید نمودند. این فرایند بازرسی بصورت مستمر در حال اجرا است.
موسسه SKZ آلمان یک مرکز تحقیقاتی و آزمایشگاهی است که سابقه طولانی در تحقیقات آزمایشگاهی و عملیاتی داشته و نیز مورد وثوق و اطمینان بسیاری از موسسات استاندارد اروپا وآلمان از جمله موسسه GKFP می باشد. این مرکز با گرد آوری تجهیزات آزمایشگاهی جهت آزمون انواع محصولات پلیمری سعی دارد تا با ارائه نتایج قابل اطمینان و بی طرفانه معیاری برای کیفیت محصولات تولیدی شرکت ها در اختیار جامعه صنعتی قرار دهد. لازم بذکر است که این موسسه آزمایشگاهی، برای بعضی محصولات پلیمری مانند انواع لوله پی وی سی و لوله های چند لایه پس از بازدید ها و ممیزی های مشخص گواهینامه کیفیت صادر می نماید ولی در رابطه با پروفیل های یو پی وی سی فقط ممیزی و انجام آزمون را در آزمایشگاه خود واقع در شهر وورتزبورگ آلمان بر عهده دارد.
پس از استقرار و پیاده سازی الزامات استاندارد RAL GZ716 در گروه صنعتی هافمن ، ممیزی کل شرکت اعم از خطوط تولید،آزمایشگاه، انبار کارشناسان و ممیزان شرکت SKZ انجام پذیرفت و به صورت تصادفی از انبار و خطوط تولید نمونه برداری صورت گرفت و جهت انجام آزمون به آزمایشگاه SKZ واقع در شهر وورتزبورگ ارسال گردید. آزمایشگاه مطابق استاندارد RAL GZ716، تمامی آزمون ها را انجام و نتایج را منتشر نمود که به دلیل انطباق کلیه آزمون ها با استاندارد RAL GZ716 موسسه GKFP گواهینامه کیفیت RAL را برای محصولات تولیدی هافمن صادر نمود. نمونه برداری چندین مرتبه که در طول سال از محصولات تولیدی انجام و فرآیند انجام آزمون ها بصورت مستمر ادامه پیدا می کند.


 

 صادرات هافمن

گروه صنعتی هافمن یک از اصلی ترین صادر کنندگان پروفیل UPVC در ایران می باشد. علیرغم وجود شرکت های بسیار قوی در منطقه، گروه صنعتی هافمن توانسته است محصولات خود را تقریبا به تمامی همسایگانی که دارای مزر مشترک با کشور عزیزمان هستند و بسیاری دیگر از کشورها صادر نماید که از آن جمله می توان به کشورهای عمان، ارمنستان، عراق، تاجیکستان، افغانستان، سوریه، پاکستان گرجستان و .. . اشاره نمود.
 

اقدامات فناورانه و نوآورانه انجام شده توسط هافمن

گروه صنعتی هافمن یکی از شرکت های پیشرو در زمینه پژوهش، تحقیق و توسعه محسوب می شود. ابداع و اختراع چندین محصول نوآورانه در صنعت UPVC، چاپ مقالات در کنفرانس های بین المللی و مجلات ISI، حمایت از پایان نامه های مقاطع مختلف تحصیلی، بخشی از فعالیت های گروه صنعتی هافمن در زمینه پژوهش، تحقیق و توسعه است. همچنین گروه صنعتی هافمن تنها شرکت دانش بنیان در صنعت یو پی وی سی کشور می باشد. امضای تفاهم نامه همکاری با چندین دانشگاه معتبر نظیر دانشگاه های صنعتی شریف، سراسری تبریز، صنعتی سهند، پیام نور تبریز، پژوهشکده پلیمر ایران نشان از اهمیت ویژه پژوهش و نوآوری در این شرکت است.
 
 
 



 
1402/05/10
نظراتثبت نظر
نظر خود را ثبت کنید