چگونه بدون تخریب پنجره قدیمی را تعویض کنیم؟

چگونه بدون تخریب پنجره قدیمی را تعویض کنیم؟

خلاصه:
در این مطلب قصد داریم راجع به تعویض پنجره قدیمی با پنجره دوجداره بدون تخریب بنا، بیشتر صحبت کنیم. اگر شما هم قصد تعویض پنجره را دارید اما بابت مراحل آن نگران هستید، تا انتهای مطلب با ما همراه شوید.
1403/07/29

تعویض پنجره قدیمی با جدید یکی از دغدغه‌های بزرگ افراد است؛ زیرا گمان می‌کنند مراحل تعویض بسیار سخت و پیچیده است. اگر قصد دارید پنجره قدیمی خود را با پنجره دو جداره تعویض کنید، ضرورتی برای تخریب بخشی از ساختمان وجود ندارد در واقع یکی از بهترین مزیت‌های پنجره‌های یو پی وی سی این است که می‌توان آن‌ها  را روی درب و پنجره‌های قدیمی نصب کرد. در این مطلب قصد داریم راجع به تعویض پنجره قدیمی با پنجره دوجداره بدون تخریب بنا، بیشتر صحبت کنیم. اگر شما هم قصد تعویض پنجره را دارید اما بابت مراحل آن نگران هستید، تا انتهای مطلب با ما همراه شوید.



 

انتخاب پنجره و پروفیل

برای نصب پنجره دوجداره ابتدا باید نوع پنجره‌ای را که قصد دارید، جایگزین پنجره قدیمی کنید، انتخاب نمایید. پنجره انتخابی باید از مزایای کافی برخوردار باشد تا مجددا نیاز به نصب پنجره جدید نداشته باشید. بهترین نوع پنجره برای جایگزینی، پنجره‌های یو پی وی سی هستند. این مدل پنجره‌ها  عایق بهتری برای حرارت و صوت هستند و در نتیجه می‌توانند انتخاب مفید‌تری باشند. در ادامه راجع‌به این موضوع بیشتر صحبت خواهیم کرد.

اندازه گیری ابعاد

برای استعلام قیمت و اجرای دقیق، لازم است تا ابعاد پنجره تعویضی را به شکل دقیق اندازه گیری کنید. برای اندازه گیری توجه داشته باشید که نیازی نیست فریم آهنی پنجره را در محاسبات خود بیاورید. چون پروفیل‌ها  به گونه‌ای طراحی می‌شوند که در فریم آهنی قاب می‌گردند و پیچ می‌شوند. در نهایت هم عایق‌بندی و درزگیری روی آن‌ها  اجرا می‌شود.


 

بهره‌گیری از یک نصاب ماهر

به طور کلی برای تعویض پنجره قدیمی کار سختی در پیش ندارید اما لازم است تا از یک نصاب ماهر کمک بگیرید تا انجام کار راحت‌تر باشد. درب و پنجره‌ها  با کمک فوم‌های مخصوص و پیچ روی قاب پنجره قدیمی نصب می‌شوند.
در ابتدا باید ستون‌های عمودی و افقی قاب پنجره قدیمی با فرز مخصوص جدا شوند، البته باید فریم محیطی پنجره قبلی در جای خود باقی بماند. در مرحله بعدی نصاب باید پنجره‌های جدید را روی قاب محیطی قرار دهد و با پیچ‌های مخصوص در جای خود محکم کند. بعد از نصب، دورتادور پنجره باید با چسب مخصوص و فوم کاملا عایق شود. اگر مراحل نصب به درستی اجرا شود، قاب پنجره قدیمی به هیچ عنوان دیده نمی‌‌شود.

نکاتی قبل از تعویض پنجره قدیمی

بر خلاف تصور عموم، نیاز به تخریب گسترده بنا برای تعویض پنجره وجود ندارد. این تعویض یکی از ساده‌ترین عملیات‌های ساختمانی است که می‌توانید آن را بدون دردسر خاصی ایجاد کنید. شما به هیچ مصالح ساختمانی برای تعویض نیاز ندارید. کافیست پنجره‌ها  را باز کنید و وسایل منزلی که اطراف پنجره هستند را تا نهایت دو متر خالی کنید. اگر در محل نصب مبلمان یا وسایل حساسی مثل تلویزیون وجود دارد، روی آن‌ها  را با یک پارچه تمیز بپوشانید تا گرد و غبار نگیرند. در نهایت می‌توانید عملیات نصب را اجرا کنید و سپس همه وسایل را سر جای خود برگردانید.


 
توجه داشته باشید که بعد از نصب پنجره یو پی وی سی، حتما آن را رگلاژ کنید. معمولا نصاب این مرحله را انجام می‌دهد اما اگر انجام نشد، حتما از وی برای رگلاژ پنجره درخواست کنید.

هزینه تعویض پنجره قدیمی چقدر است؟

هزینه تعویض پنجره به عوامل مختلفی بستگی دارد. در قدم اول اندازه پنجره شما باید در نظر گرفته شود. بدیهی است که هر چه پنجره بزرگ‌تر باشد، در نهایت عملیات تعویض و نصب پنجره جدید، گران‌تر تمام می‌شود.
عامل مهم دیگر، جنس پروفیل، قیمت شیشه و کیفیت پنجره مورد نظر است. قیمت پروفیل یو پی وی سی را می‌توانید قبل از استفاده استعلام کنید و سپس برای نصب آن اقدام نمایید.


 

تعویض پنجره قدیمی با دوجداره چه مزایایی دارد؟

اگر بر سر تعویض پنجره مردد هستید، باید حتما مزایای استفاده از پنجره‌های دوجداره را بدانید. در ادامه به مهم‌ترین مزایای تعویض پنجره قدیمی با دوجداره اشاره خواهیم کرد.
·        به طور کلی طول عمر پنجره‌های دوجداره نسبت به پنجره‌های قدیمی بیشتر است. بنابراین ماندگاری بیشتری داشته و از نظر هزینه مقرون به صرفه‌تر است. با یک بار انتخاب پنجره‌های دوجداره می‌توانید تا مدت طولانی از آن‌‌ها به شکل بهینه استفاده کنید.
·        پنجره‌های دوجداره یو پی وی سی، معمولا بسیار سبک هستند و نصب و جابه جایی آن‌ها  راحت است. علاوه بر این، سرعت نصب و نظافت در آن‌ها  هم بسیار بالاست. کافیست یک دستمال تمیز پارچه ای بردارید و پروفیل‌‌ها را نظافت کنید. پروفیل‌‌ها ضد خوردگی و زنگ‌زدگی هستند و بنابراین به مرور زمان آسیب نمی‌بینند.
·        به دلیل جنس پروفیل یو پی وی سی، تغییر رنگ و حالت در اثر تابش نور خورشید، در آن‌ها  دیده نمی‌‌شود. بدین ترتیب، طول عمر مفید بالایی دارند. این ویژگی به خصوص در مواردی که پنجره تحت تاثیر تابش شدید نور خورشید قرار دارد، بسیار مهم است.
·        پروفیل یو پی وی سی غیرقابل اشتعال است و در آتش سوزی و... باعث افزایش شدت آتش نمی‌‌شود. در نتیجه می‌تواند انتخاب ایمن‌تری باشد.
·        پنجره‌های دوجداره تنوع بالایی در نحوه باز شدن، طرح و رنگ دارند. با این توصیف می‌توان گفت انتخاب بهتری برای انواع سلیقه‌ها  هستند و به راحتی با سایر اجزای دکوراسیون داخلی، هماهنگ می شوند.
·        پنجره‌های دوجداره عایق صوت وحرارت هم هستند؛ بدین ترتیب، تجربه محیطی آرام‌تر با هدر رفت انرژی کمتری را خواهید داشت. علاوه براین، از ورود آب باران و گرد و غبار هم جلوگیری می‌کنند؛ بدین ترتیب، می‌توان گفت برای انواع ساختمان با شرایط محیطی مختلف مناسب هستند.

کلام آخر

تعویض پنجره قدیمی، یکی از اقدامات بسیار مهمی است که هر فرد باید به انجام آن فکر کند. با تعویض پنجره قدیمی می‌توانید، شرایط ساختمان خود را از هر نظر بهینه کنید. با این وجود بسیاری از افراد فکر می‌کنند تعویض پنجره قدیمی، نیاز به عملیات ساختمانی زیادی دارد. این در حالیست که تعویض ، بدون آسیب به بنا و صرفا با جدا کردن قاب قدیمی پنجره، امکان پذیر است. نصب پنجره یو پی وی سی، می‌تواند انتخاب بهتری به جای پنجره‌های قدیمی باشد. در این مطلب به شکل جامع راجع به این موضوع صحبت کردیم و نحوه تعویض پنجره قدیمی با پنجره یو پی وی سی را شرح دادیم.
 
 
 
1403/07/29
نظراتثبت نظر
نظر خود را ثبت کنید
بهترین فرصت برای خرید و تعویض پنجره UPVC