چه پنجره‌هایی مناسب خانه‌های ویلایی و باغ است؟

چه پنجره‌هایی مناسب خانه‌های ویلایی و باغ است؟

خلاصه:
یکی از دغدغه‌های موجود در زمان ساخت انواع باغ و ویلا، انتخاب و خرید در و پنجره‌هایی مناسب، باکیفیت و زیبا است. در و پنجره در چنین ساختمان‌هایی مخصوصا اگر در مناطق و محدوده‌هایی با آب‌وهوای خاص باشد؛ از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. در و پنجره از تجهیزات ساختمانی است که در معرض تابش مستقیم نور خورشید، باد و باران، ذرات مزاحم، آلودگی‌ها و ... قرار می‌گیرد. بنابراین باید از سطح مقاومت بسیار خوب و معقولی نیز برخوردار شود.
1400/04/16

در زمان انتخاب در و پنجره توجه به ظاهر آن دارای اهمیت بسیاری است.

ظاهر در و پنجره

زیبایی و ظاهر مناسب محصول از جمله مواردی است که باید به آن توجه ویژه‌ای شود. ویلایی که میزبان شما در فصل‌ها و روزهای مختلف است باید زیبا و چشم‌نواز باشد. روشن است زیبایی صرفا دلیل انتخاب یک محصول نیست اما باید طراحی، ساخت، رنگ و ... همه و همه دست به دست هم دهند تا از دیدن در و پنجره در ویلا و خانه باغ خود لذت ببرید.

استفاده از برخی مواد اولیه همچون پروفیل یو پی وی سی به شما کمک می‌کند تا طرح‌های مختلف و مورد علاقه‌تان را اجرا و پیاده‌سازی کنید. پروفیل یو پی وی سی اجازه‌ی ساخت طرح‌های بسیار متنوعی از انواع در و پنجره را می‌دهد. اینکه شما با توجه به سلیقه، فضای در دسترس، بودجه موردنظر و ... بتوانید هر محصولی را که توجهتان را جلب کرده را انتخاب و خریداری کنید؛ مزیتی است که بخشی از آن را مدیون پروفیل یو پی وی سی هستیم. 

پنجره فرانسوی

یکی از انواع پنجره‌هایی که می‌تواند در خانه باغ و ویلا استفاده شده و زیبایی خانه را چند برابر کند، پنجره‌ی فرانسوی است. این نوع پنجره به شما این امکان را می‌دهد که پنجره را به صورت کامل باز کنید و مجبور نیستید بخشی از فضای روبه‌رو را از پشت شیشه‌ها ببینید.

پروفیل در و پنجره یو پی وی سی در ساخت پنجره فرانسوی خوب عمل کرده است و نتیجه‌ی نهایی کار با چنین محصولی بسیار مناسب است. لازم است بدانید این مدل پروفیل بسیار سبک است و وزن کم این پروفیل به کم شدن وزن ساختار کلی در و پنجره کمک ویژه‌ای می‌کند که باعث راحت‌تر شدن تعویض در و پنجره شود. اما سوال اینجاست که اگر پروفیل یو پی وی سی آنقدر سبک است چطور از پس تحمل وزن کل ساختار مثل وزن شیشه‌ها و ... برمی‌آید؟ در حقیقت وجود گالوانیزه‌های مقاوم در تمام طول پروفیل است که سبب ایجاد این پایداری و افزایش کارایی محصول می‌شود.

پنجره زاویه‌دار

اگر خانه باغ یا ویلای شما روبه‌روی خود منظره‌ی زیبایی دارد پنجره‌های یک تکه یا حتی زاویه‌دار می‌تواند یک گزینه‌ی جذاب به حساب آیند. البته لازم است بدانید چنین پنجره‌هایی همچون دیوارهایی از جنس شیشه عمل می‌کنند. ثابت بودن این محصول باعث می‌شود تا هیچ دری برای باز شدن و ایجاد فضا برای عبور و مرور هوا وجود ندارد.

اگر این محصول را از نوع دو یا سه جداره انتخاب کنید؛ خیال خود را از جهت عایق بودن و جلوگیری از اتلاف انرژی یا ورود سروصدا راحت خواهید کرد. در ساختار در و پنجره دو یا سه جداره که با پروفیل یو پی وی سی ساخته شده است؛ وجود چند جداره شیشه با ضخامت‌های مختلف، تزریق گاز آرگون در فضای بین شیشه‌ها که ابتدا در این فضا شرایط خلا ایجاد شده، استفاده از پروفیل در و پنجره‌ای که عایق سرما و گرما است و از انتقال سرما و گرما جلوگیری می‌کند، عدم وجود درز و مسیری برای ورود و خروج ذرات و آلودگی‌های مختلف و مواردی از این دست به افزایش کارایی در و پنجره و بالا رفتن کیفیت آن کمک بسیاری می‌کند.

پنجره‌های عمودی

اگر در مقابل ساختمان مورد نظرتان درخت‌هایی بلند و سر به فلک کشیده وجود دارد استفاده از پنجره‌های بلند و عمودی که ارتفاعی به اندازه کل ارتفاع دیوار دارند؛ می‌تواند یک گزینه‌ی عالی باشد. انتخاب با شماست که این مدل پنجره را از نوع آکاردئونی سفارش دهید یا پنجره‌ی ثابت. حتی می‌توانید بخشی از این محصول را ثابت و بخشی دیگر را دارای بازشو درنظر گیرید.

البته روشن است که می‌توانید از انواع پنجره‌های آکاردئونی در بخش‌های مختلف خانه همچون اتاق خواب، آشپزخانه، و ... استفاده کنید. این پنجره‌ها کارایی بسیار زیادی دارند؛ مخصوصا اگر فضای چندانی در مقابل آن برای راحت باز و بسته شدن لنگه‌های پنجره وجود نداشته باشد.

اهمیت نور و روشنایی بر هیچ کسی پوشیده نیست. همچنین وجود نور در فضای داخل علاوه براینکه بر سلامت شما تاثیر ویژه‌ای دارد؛ باعث می‌شود تا فضای داخلی دلبازتر به نظر برسد. اگر این امکان برایتان فراهم است تا از پنجره‌های بزرگ در ساختمانتان استفاده کنید به هیچ عنوان نباید خود را از چنین موهبتی بی‌نصیب کنید.

شاید به این نکته فکر کنید که بعضی وقت‌ها دلتان نمی‌خواهد نور چندانی وارد خانه شود و یا درفصل‌های گرم و زمان تابش آفتاب شدید؛ این نوع پنجره‌ها دردسرساز خواهند شد، اما اینطور نیست. خیالتان راحت باشد انواع مختلف پرده‌ها می‌توانند به شما در کنترل میزان نور ورودی کمک کنند. استفاده از پنجره های زیبا که طبیعت و زیبایی‌های آن را مهمان چشمانتان می‌کنند؛ پیشنهادی غیرقابل چشم‌پوشی است که قطعا باید آن را در زمان تصمیم‌گیری مدنظر قرار دهید.

1400/04/16
نظراتثبت نظر
نظر خود را ثبت کنید
بهترین فرصت برای خرید و تعویض پنجره UPVC