هزینه نصب پنجره دوجداره

هزینه نصب پنجره دوجداره

خلاصه:
امروزه نصب پنجره دوجداره نسبت به گذشته افزایش پیدا کرده است و این امر به دلیل مزایای بیشماری بوده که این مدل پنجره دارد. نصب پنجره دوجداره کمک می‌کند تا علاوه بر زیبایی فضا، از اتلاف انرژی هم جلوگیری شود.
1402/06/19

امروزه نصب پنجره دوجداره نسبت به گذشته افزایش پیدا کرده است و این امر به دلیل مزایای بیشماری بوده که این مدل پنجره دارد. نصب پنجره دوجداره کمک می‌کند تا علاوه بر زیبایی فضا، از اتلاف انرژی هم جلوگیری شود. علاوه بر این پنجره دوجداره استحکام زیادی نیز داشته و عمر مفید طولانی دارد. هزینه نصب پنجره دوجداره نکته مهمی است که باید قبل از خرید و نصب این مدل پنجره‌ها بدانید. معمولا هزینه نصب را بر اساس متراژ و نوع متریال و نحوه نصب پنجره تعیین می‌کنند. در ادامه قصد داریم راجع به هزینه نصب پنجره دوجداره صحبت کرده و نکات مهمی را در این باره بازگو کنیم.

بررسی هزینه‌های نصب پنجره دوجداره و عوامل موثر در آن

معمولا اجرت نصب پنجره دوجداره با توجه به نحوه نصب و نوع متریال مورد استفاده تعیین می‌شود. بدین ترتیب می‌توان گفت اگر قصد تعویض پنجره را دارید و بابت هزینه‌ها نگران هستید، به این موضوع توجه کنید که نحوه نصب به چه صورت خواهد بود؟ به طور کلی می‌توان گفت هزینه نصب برای هر پنجره به اندازه ده درصد قیمت کل پنجره است. با این وجود باید به هزینه‌های جانبی نصب پنجره هم توجه کنید. در ادامه راجع به این موضوع توضیحاتی ذکر خواهیم کرد.


 
· استفاده از چسب ماستیک و پیچ‌های سر مته: اگر پنجره دوجداره را با کمک پیچ‌های سر مته انجام دهید و آب بندی آن را هم با کمک چسب ماستیک اجرا کنید، در این حالت هزینه کلی نصب پنجره دوجداره کم‌تر خواهد بود. هر چند گفته می‌شود این نصب خیلی اصولی نیست.
·  نصب استاندارد پنجره: اگر قصد داشته باشید پنجره را به شکل اصولی نصب کنید باید از پیچ‌های 8 و 10 سانتی متری بولدکس استفاده کنید. این مدل پیچ بسیار مقاوم بوده و به آن پیچ بتون هم گفته می‌شود. در این حالت استحکام و مقاومت پنجره بسیار بالا خواهد بود. این مدل پیچ‌ها به دلیل ساختار محکمی که دارند، هرگز در اثر فشار دچار شکستگی و خمیدگی نمی‌شوند. این در حالیست که اگر پنجره را به شکل غیر اصولی نصب کنید، حتی هنگام نظافت هم ممکن است از جای خود خارج شود. به همین دلیل متخصصان این حوزه توصیه می‌کنند تا حد امکان از بهترین متریال برای نصب پنجره استفاده کنید.
· هنگامی که پنجره را به شکل استاندارد نصب می‌کنید، پنجره از هر سمت 4 میل بادخور خواهد داشت که برای تزریق فوم پلی ارتان استفاده می‌شود. فوم پلی ارتان یکی از مهم‌ترین عناصر در پنجره دوجداره است که هم عایق صوتی بوده و هم به انبساط و انقباض پنجره کمک زیادی می‌کند. برای آب‌بندی پنجره در حالت استاندارد هم از چسب سیلیکون ماستیک استفاده می‌شود. بدین ترتیب شاید مقداری هزینه‌های جانبی نصب پنجره افزایش یابد اما قطعا ارزش این هزینه را دارد.


 

هزینه‌های جانبی نصب پنجره دوجداره

یکی دیگر از هزینه‌هایی که هنگام نصب پنجره دوجداره باید لحاظ کنید، هزینه‌های جانبی مربوط به نصب است. اما منظور از هزینه‌های جانبی نصب در و پنجره چیست؟
· نوع شیشه و شرایط نصب شیشه روی پنجره یو پی وی سی جزو هزینه‌های جانبی نصب پنجره دوجداره محسوب می‌شود. این که شیشه دوجداره یا تک جداره باشد و نوع آن رفلکسی، بازتابی یا ساده باشد، تعیین می‌کند که هزینه‌های جانبی نصب پنجره دوجداره شما چقدر می‌شود.
· علاوه بر این، نصب قفل و دستگیره خاص روی پنجره دوجداره، باعث می‌شود هزینه نهایی که پرداخت می‌کنید، بیشتر شود.
·  یراق آلات با کیفیت یکی دیگر از عوامل موثر در تعیین هزینه نهایی نصب پنجره هستند. اگر از پنجره زیاد استفاده می‌کنید و یا آن را زیاد باز و بسته می‌کنید، باید حتما یراق آلات با کیفیت انتخاب کنید. در غیر این صورت عمر مفید پنجره شما بسیار کوتاه خواهد بود. با این توصیف هزینه یراق آلات با کیفیت از جمله پروفیل یو پی وی سی هم به هزینه‌های جانبی نصب پنجره یو پی وی سی اضافه می‌شود.
· حمل و نقل پنجره هم روی قیمت نهایی نصب پنجره تاثیر دارد، بنابراین باید در کنار هزینه‌های جانبی نصب پنجره آن را هم محاسبه کرد. این که فاصله شما تا مرکز ارائه دهنده خدمات چقدر است و مقدار سفارش شما تا چه اندازه است، روی قیمت نهایی موثر خواهد بود.
· اگر قصد تعویض پنجره را دارید، می‌توانید پنجره قبلی را برداشته و همان چهار چوب را برای پنجره جدید استفاده کنید. در این حالت ممکن است با خارج کردن پنجره قدیمی متوجه شوید نیاز به ترمیم دیوار وجود دارد. بدین ترتیب هزینه ترمیم قسمتی از دیوار را هم باید پرداخت کنید.
· تعداد لنگه، وجود کتیبه، ابعاد و تعداد بازشو، نوع بازشو و تعداد طبقات پنجره دوجداره هم از دیگر عواملی هستند که قیمت نهایی پنجره را تعیین می‌کنند.
· در میان هزینه‌های جانبی نصب پنجره دوجداره، باید حق‌الزحمه نصاب را هم در نظر بگیرید. اجرت نصب پنجره معمولا حدود بیست درصد قیمت تمام شده پنجره است. با این وجود توصیه می‌کنیم اگر قصد تعویض پنجره را دارید، تمام پنجره‌ها را به شکل یکجا تعویض کنید. زیرا هر چه پنجره‌های بیشتری برای تعویض داشته باشید، احتمالا نصاب هزینه حق‌الزحمه را با تخفیف برای شما برآورد خواهد کرد.
· اگر قصد تعویض پنجره را دارید، باید بدانید که ممکن است هزینه‌های نصب تا دو الی سه برابر افزایش یابد. زیرا خانه‌های قدیمی با قدمت بیش از 70 سال، پنجره‌های بزرگی دارند. بدین ترتیب یا باید پنجره‎های سفارشی آماده کرد و یا چالش‌های مربوط به مطابقت با معماری قدیمی را پذیرفت.


 

کلام آخر

نصب پنجره دوجداره یکی از مهم‌ترین مراحل در تعویض پنجره است. مرحله نصب به اندازه‌ای مهم است که حتی اگر پنجره از کیفیت بالایی برخوردار باشد اما نصب آن به شکل اصولی انجام نشود، انتظارات شما را بر اورده نخواهد کرد. زیرا پنجره نمی‌تواند به خوبی عایق صوت و گرما باشد و این موضوع در پنجره‌های دوجداره مشکل بسیار بزرگی است. اطلاع از هزینه‌های جانبی نصب پنجره دوجداره کمک می‌کند تا شما قبل از نصب بدانید چه نوع متریالی را استفاده کنید تا بتوانید پنجره با کیفیتی داشته باشید. در این مطلب راجع به هزینه‌های نصب پنجره دوجداره صحبت کرده و نکات مهمی را در این باره برشمردیم. توجه داشته باشید که اگر هزینه نصب پنجره برای شما مهم است، حتما قبل از نصب با یک متخصص در این باره صحبت کنید.
 
 
1402/06/19
نظراتثبت نظر
نظر خود را ثبت کنید
بهترین فرصت برای خرید و تعویض پنجره UPVC