معرفی انواع پروفیل‌های هافمن (قسمت اول)

معرفی انواع پروفیل‌های هافمن (قسمت اول)

خلاصه:
هافمن به عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان پروفیل یو پی وی سی مخصوص در و پنجره سال‌هاست که انواع پروفیل‌های مرغوب و باکیفیتی را روانه بازار می‌کند. پروفیل‌هایی که هر کدام برای نوع خاصی از در و پنجره‌ها مناسب هستند و کارایی دارند. در ادامه به معرفی تعدادی از پروفیل‌های هافمن می‌پردازیم، اما پیش از آن باید دید دلیل محبوبیت این محصول و پرکاربرد بودن آن چیست.
1400/04/05

دلیل محبوبیت پروفیل هافمن؟

پروفیل در و پنجره یو پی وی سی به سبب مقاومت و پایداری بسیاری که دارد، یک محصول ایده‌آل به حساب می‌آید. این پروفیل در برابر تغییرات آب و هوایی، تابش مستقیم نور خورشید، ضربه و مواردی از این دست تا حد مطلوبی مقاوم است ،  از همه مهم تر گارانتی پروفیل های هافمن برای ساخت در و پنجره‌ها ؛ گزینه بسیار مطلوبی به حساب می‌آیند.
همین خصوصیت باعث می‌شود تا بتوان از این محصول در مناطق جغرافیایی مختلف به راحتی استفاده کرد. از طرفی دیگر  پروفیل در و پنجره upvc بسیار سبک و مقاوم است. سبک بودن این ساختار کمک می‌کند تا نصب و تعویض در و پنجره‌های قدیمی راحت‌تر باشد. از طرفی دیگر این نوع در و پنجره بار و سنگینی بیش از حدی را بر روی دیوارها اعمال می‌کند.

تاثیر قیمت پنجره در محبوبیت آن

قیمت پنجره دو جداره از جمله مواردی است که بر محبوبیت این محصول تاثیر دارد. قیمت متناسب یعنی هزینه‌ای که پرداخت می‌شود، با کارایی دریافتی تناسب دارد. این نوع در و پنجره دقیقا هر آنچه شما از در و پنجره دو جداره باکیفیت انتظار دارید را برآورده می‌کند و در نهایت هزینه‌ای که پرداخت کرده‌اید باعث شده تا شما خدمتی در حد استانداردهای بینالمللی دریافت کنید.
در ادامه به معرفی تعدادی از پروفیل‌های هافمن می‌پردازیم.

معرفی پروفیل‌های هافمن

سری اول: این محصول سری لولایی 60 هافمن است. این سری چهار کاناله بوده پهنای آن‌ها 60 میلی متر است. (لنگه در‌ها سه کاناله است.)

سری اول: پروفیل‌های سری لولایی 60 هافمن

اکثر پروفیل‌های سری 60 موجود در بازار، به‌صورت 3 کاناله یا 3 محفظه‌ای عرضه می‌شوند. لازم به توضیح است که هر چقدر تعداد کانال‌های داخلی یک پروفیل بیشتر باشد، استقامت و سختی پروفیل در روبه‌رویی با بارهای اضافی و در برخورد با پیچش و خمش و نیروی باد مقاوم‌تر است و از همه مهم‌ترسطح عایق‌بندی افزایش می‌یابد.
پروفیل‌های سری لولایی 60 ارائه شده توسط این شرکت دارای 4 محفظه داخلی بوده که به استقامت و عایق بندی این محصول افزوده است.


 

در کل پروفیل‌ها از لحاظ کاربرد به دو دسته تقسیم می‌گردند:

پروفیل‌های اصلی: این ها اجزاء اصلی تشکیل‌دهنده ساختار یک پنجره هستند.
پروفیل‌های کمکی: این محصول به ما کمک می‌کنند تا اشکال مختلفی از پنجره، مانند پنجره‌های پاچلاقی، خلیجی یا نیم دایره و همچنین پنجره‌هایی به شکل 90 درجه یا سایر درجه‌ها را بسازیم.

پروفیل‌های لولایی سری 60

پروفیل‌های اصلی:
1. فریم
2. لنگه پنجره
3. میانی ثابت
4.  میانی متحرک
5. لنگه در
6. زهوار
سری دوم: این پروفیل‌ها سری لولایی 70 هافمن است. این سری 5 کاناله و پهنای آن‌ها 70 میلی‌متر است. (لنگه در‌ها چهار کاناله است.)

سری دوم: پروفیل‌های لولایی سری 70

شرکت هافمن اولین کارخانه‌ای است که در ایران اقدام به تولید پروفیل‌های سری 70 کرد. این سری دارای 5 محفظه حفاظتی در برابر دما و صدا بوده و استقامتی به مراتب بیشتر از سری 60 چهار کاناله در برابر بارهای تحمیلی، پیچش و خمش و نیروی باد را دارند. این نوع پروفیل‌ها بیشتر در مناطق سردسیر و در محل‌های پر سر و صدا مانند خیابان‌های اصلی شهرها و مراکز صنعتی و همچنین در مناطقی که نیروی باد زیاد است (به‌طور مثال در طبقات فوقانی برج‌ها) به کار برده می‌شود. همچنین جهت ساخت پنجره‌هایی با ابعاد بزرگتر نیز از این محصولات می‌توان استفاده کرد.

 

انواع پروفیل‌های سری 70 تولیدی شرکت هافمن

پروفیل‌های اصلی
1. فریم
2. لنگه پنجره
3. میانی ثابت
4. میانی متحرک
5. لنگه در
6. زهوار
سری سوم: این محصول سری کشویی هافمن است که به‌صورت دو ریله با پهنای 70 میلی‌متر و کشویی تک ریل با پهنای 5/88 میلی‌متر و همچنین این محصول سه ریل با پهنای 107 میلی‌متر به بازار عرضه می‌شود. لازم به توضیح است؛ ریل سوم در انواع کشویی سه ریل مربوط به طوری است.

سری سوم: پروفیل‌های سری کشویی

یکی از سیستم‌های پنجره‌های دو جداره یو پی‌وی‌سی، سیستم پنجره دو جداره کشویی است که در کشور ما به علت سابقه حضور پنجره‌های کشویی قدیمی طرفدار بیشتری دارد. شاید بیشترین علت این محبوبیت را بتوان در کاربری این نوع پنجره نسبت به پنجره‌های لولایی دانست. این پنجره موقع باز شدن هیچ فضایی را اشغال نمی‌کند و همچنین هیچ تماسی با پرده پنجره و پودره‌های بتونی ایجاد نمی‌کند به همین خاطر محبوبیت فراوانی دارد. واقعیت این است که پنجره یو پی‌وی‌سی کشویی با اینکه نسبت به دیگر پنجره‌های کشویی از جمله چوبی و آلومینیومی مقاوم‌تر و درزبندی بهتری دارد اما نسبت به پنجره‌های لولایی یو پی‌ وی‌ سی دارای آب‌بندی و درزبندی ضعیفی است.

در بازار ایران چندین نوع سیستم کشویی یو پی‌وی‌سی موجود است که مهم‌ترین آن‌ها عبارت است از:

1. پنجره کشویی جفت ریل
2. پنجره کشویی تک ریل
3. پنجره کشویی سه ریل
سری چهارم: سری لولایی وایزروین هستند. شکل ظاهری این پروفیل‌ها دقیقاً شبیه به سری 60 لولایی هافمن است. با این تفاوت که به جای 4 کاناله، 3 کاناله است و این امر باعث کاهش وزن محصول گردیده و قیمت اقتصادی‌تر هم خواهد داشت. پهنای این پروفیل‌ها همانند سری لولایی هافمن 60 میلی‌متر است.

سری چهارم: پروفیل‌های سری لولایی وایزروین

این پروفیل‌ها همانطور که قبلاً اشاره گردید شکل ظاهری شبیه به سری 60 لولایی هافمن را دارد لذا در صورت خرید این محصول تیغچه‌های تمیز کاری پروفیل‌هافمن نیز با این پروفیل‌ها قابل استفاده است. تفاوت پروفیل‌های این سری با سری 60 در تعداد کانال هاست که وایزر وین با یک کانال کم (سه کاناله) و وزن کم دارای قیمتی اقتصادی است. در ضمن لازم به توضیح است که جهت کمتر بود قطر شیشه دوجداره و اقتصادی بودن هرچه بیشتر پنجره ساخته شد زهوار شیشه در وایزروین از نوع 20 میل است یعنی پشت تا پشت شیشه دو جداره تولیدی 20 میل است. لذا به طبع آن پانل مصرفی هم 20 میلی متر است. (لنگه در این نوع سری همانند سری 60 سه کاناله است.)
انواع پروفیل‌های سری لولایی وایزروین:
پروفیل‌های اصلی
1. فریم
2. لنگه
3. میانی ثابت
4. میانی متحرک
5. لنگه در (داخل و بیرون باز شو)
6. پانل 20 میلی متری
7. زهوار دو جداره 20 میلی متری
8. زهوار دوجداره مخصوص کشویی وایزروین
سری پنجم: پروفیل‌های سری کشویی وایزووین است. وایزروین فقط سری تک ریل پروفیل‌های کشویی را دارد که این سری تفاوت چندانی با مورد مشابه خود در هافمن را ندارد و تنها تفاوت آن در ابعاد و همچنین جداره‌های فریم تک ریل است.

سری پنجم: پروفیل‌های کشویی وایزروین

این سری فقط کشویی تک ریل است و کلیه پروفیل‌های آن به جزء فریم با پروفیل‌های سری کشویی هافمن مشابه است. تفاوت این فریم با فریم تک ریل 60 در وزن و در دیزاین آن است. در فریم تک ریل وایزر قسمت شیشه خور فریم پایین‌تر از قسمت ریل خور آن است در حالی که در تک ریل هافمن هر دو قسمت تقریباً مماس است.
سری ششم: پروفیل‌های سری لولایی دکتر مولر است. این سری 3 کاناله بوده ولی وزن بالاتری نسبت به سری 60 لولایی هافمن دارند. همچنین از لحاظ دیزاین با سایر سری‌ها تفاوت دارند.

سری ششم: پروفیل‌های سری دکتر مولر

این سری تمامی پروفیل‌های سری 60 لولایی اعم از پروفیل‌های اصلی و فرعی را دارند. با این تفاوت که شکل ظاهری آن‌ها به طور کلی با دیگر سری‌ها تفاوت داشته و همچنین سه کاناله است.
سری هفتم: سری هفتم سری لولایی هافمن پلاس است. این سری از لحاظ شکل ظاهری و ابعاد آن دقیقاً شبیه سری لولایی 60 است با این تفاوت که سه کاناله بوده، ولی وزنی سنگین داشته و ضخامت دیواره خارجی و داخلی آن زیاد است.

سری هفتم: سری لولایی هافمن پلاس

این سری ظاهری شبیه به سری 60 هافمن داشته با این تفاوت که سه کاناله بوده ولی دیواره‌های داخلی و خارجی آن ضخیم‌تر از سری 60 است.
آنچه گفته شد شرحی از خصوصیات انواع پروفیل‌های تولیدی هافمن است. این توضیحات به شما کمک می‌کند تا در انتخاب محصول به نکات بیشتری دقت کنید و همچنین شناخت بیشتری نسبت به محصولی که تهیه می‌کنید به دست آورید.

کاربرد انواع پروفیل ها

 پروفیل لنگه (sash profile) به عنوان قسمت اصلی پنجره دوجداره استفاده می شود. این پروفیل معمولاً از PVC، آلومینیوم یا چوب ساخته می شود و به عنوان قسمت متحرک پنجره عمل می کند.
 
فریم (frame) نیز بخش دیگری از پنجره دوجداره است که پروفیل لنگه را در بر می گیرد و به عنوان قسمت ثابت پنجره عمل می کند. این فریم نیز معمولاً از PVC، آلومینیوم یا چوب ساخته می شود.
 
پنجره (window) خود پنجره دوجداره است که شامل پروفیل لنگه و فریم است. این پنجره دو لایه دارد که بین آنها فضای هوا بسته شده است. این فضای هوا باعث ایجاد عایق حرارتی و صوتی بین داخل و خارج ساختمان می شود.
 بسته به نوع پنجره دوجداره، جنس پروفیل لنگه و فریم ممکن است متفاوت باشد. در برخی موارد، پروفیل لنگه و فریم از PVC ساخته می شوند که از نظر عایق حرارتی و صوتی بسیار عالی هستند و همچنین مقاومت خوبی در برابر رطوبت و آب دارند. در برخی دیگر از آلومینیوم یا چوب نیز استفاده می شود که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند.
برای انتخاب مناسب ترین جنس برای پروفیل لنگه و فریم، باید به نیازها و شرایط خاص خودتان توجه کنید و با تعمیرکاران و تولیدکنندگان مختلف مشورت کنید تا بهترین تصمیم را بگیرید.

1400/04/05
نظراتثبت نظر
نظر خود را ثبت کنید
بهترین فرصت برای خرید و تعویض پنجره UPVC