طول عمر در و پنجره های عایق چقدر است؟

طول عمر در و پنجره های عایق چقدر است؟

خلاصه:
زندگی در کلان‌شهرها با وجود تعداد زیادی همسایه و یا نزدیکی به خیابان‌ها و اتوبان‌های شلوغ همه از دلایل روی آوردن افراد به پنجره‌های عایق هستند.
1400/08/22

در و پنجره عایق که با نام‌های در و پنجره دو جداره و سه جداره و پنجره یو پی وی سی نیز شناخته می‌شود، به پنجره‌ای می‌گوییم که در برابر سر و صدا، گرما و سرما، گرد و خاک نفوذ ناپذیر باشد. برخی پنجره عایق را فقط پنجره‌ی عایق صوتی می‌دانند. بر این مبنا، از چنین پنجره‌ای برای مکان‌هایی که آرامش و سکوت مورد نیاز است استفاده می‌کنیم. زندگی در کلان‌شهرها با وجود تعداد زیادی همسایه و یا نزدیکی به خیابان‌ها و اتوبان‌های شلوغ همه از دلایل روی آوردن افراد به پنجره‌های عایق هستند. علاوه بر استفاده از پنجره‌های عایق مثل پنجره‌های دو جداره و سه جداره می‌توان به آکوستیک کردن دیوار، سقف و کف منزل روی آورد تا نفوذ صدای بیرون به داخل به حداقل میزان خود برسد.
از دیگر سو، زندگی در شهرهای پر از آلودگی هوا مثل تهران و یا شهرهایی که در هوایشان گرد و خاک بسیار وجود دارد، مثل شهرهای در معرض بادهای صحرایی و بیابانی، موجب می‌شود پنجره‌ی عایق در ساخت منزل به کار گرفته شود. این روزها هم سازنده‌ها به چنین در و پنجره های دو جداره و سه جداره تمایل پیدا کرده‌اند، هم خریداران خانه‌ها. چون این در و پنجره‌ها با نفوذناپذیری‌شان در مقابل خاک و گرد فضای بیرون از خانه، تعداد دفعات گردگیری منزل را کاهش می‌دهند و جلوی ورود دوده را در فصل سرد به داخل خانه می‌گیرند. همچنین در فصل بهار که گرده‌افشانی گیاهان اتفاق می‌افتد، داشتن در و پنجره دو جداره یا پنجره یو پی وی سی روش خوبی برای جلوگیری از ورود گرده‌ها به داخل خانه است و افرادی که حساسیت فصلی دارند، در صورت بسته نگه‌داشتن پنجره‌ها می‌توانند تنفس آسان‌تری داشته باشند.
علاوه بر بحث گرد و خاک و سر و صدا، موضوع ورود سرما و گرمای بیرون منزل به داخل نیز اهمیت بسیاری دارد. در فصل تابستان در شهری مثل تهران با بالا رفتن دمای بیرون از خانه، داشتن پنجره‌ی معمولی از جنس آهن و شیشه‌ی یک جداره موجب می‌شود گرمای بیرون وارد خانه شود و شما مجبورید مدت زمان بیشتری از کولر آبی یا گازی و یا پنکه‌ی خود استفاده کنید که موجب مصرف بیشتر برق و آب شما و همچنین مصرف بیشتر انرژی در سطح جامعه می‌شود. در فصل زمستان که دما افت زیادی می‌کند، گرم بودن محیط خانه اهمیت بالایی پیدا می‌کند. با داشتن پنجره عایق در برابر سرما و گرما می‌توانید هزینه‌های خود را در زمینه‌ی سوخت و مصرف انرژی کاهش دهید.در یک مقاله مجزا راجب عایق بندی و آب بندی پنجره دوجداره صحبت کرده ایم.

طول عمر در و پنجره های دو جداره و سه جداره چقدر است؟

در مقایسه با پنجره‌های آهنی، در و پنجره‌های دو جداره یو پی وی سی طول عمر چند برابری دارند. آهن فلزی گران‌بها است و سالیان سال به ما در داشتن خانه‌هایی امن کمک کرد. اما با درست شدن پروفیل یو پی وی سی در آزمایشگاه از ترکیب نفت و سنگ نمک، این فلز در زمینه‌ی ساخت پنجره دارد جای خود را در ساختمان‌سازی و معماری مدرن به پروفیل یو پی وی سی می‌دهد. خود آهن زمانی در مقایسه با چوب که متریال سابق پنجره‌ها محسوب می‌شد، گزینه‌ی بسیار بهتری بود چون چوب دچار رطوبت، پوسیدگی، نفوذ حشرات و ... می‌شد. در عصر حاضر پروفیل یو پی وی سی بسته به کیفیت و شرکت سازنده‌ی آن، بین ۱۰ تا ۳۵ سال عمر می‌کند. منظور از این عمر، یعنی دفرمه نشدن، زنگ نزدن، و نداشتن تغییر رنگ است.
 
طول عمر در و پنجره های عایق
 

عمر پروفیل در و پنجره های دو جداره و سه جداره هافمن

پروفیل در و پنجره یو پی وی سی هافمن با کنترل کیفیت چند مرحله‌ای در زمان تولید، ۲۵ سال ضمانت برای تغییر رنگ و شکل دارد. می‌توانید مطمئن باشید که تا ۲۵ سال این پروفیل در برابر گرما و سرما مقاومت دارد و عایق سر و صدا و گرد و خاک است. خوب است بدانید یکی از آزمایش‌هایی که در آزمایشگاه هافمن در مرحله‌ی تولید انجام می‌شود، تست تغییرات ظاهری پروفیل در دمای ۱۵۰ درجه سانتی‌گراد است.

عوامل موثر بر طول عمر پروفیل یو پی وی سی

چون پروفیل پنجره‌ها شرایط اقلیمی و آب و هوایی مختلفی را تجربه می‌کنند، طول عمر آن‌ها فقط به کیفیت متریال استفاده شده در آن‌ها و شرکت سازنده‌ی آن‌ها بستگی ندارد. عواملی مثل باران اسیدی، طوفان، نور خورشید و ... می‌توانند روی طول عمر پروفیل یو پی وی سی تاثیرگذار باشد اما در نظر داشته باشید همین عوامل تاثیری چند برابری بر پنجره‌های چوبی و آهنی دارند و در نتیجه، انتخاب چوب و آهن با وجود این گزینه‌ی جدید، در عصر ما چندان هوشمندانه نیست.

پنجره یو پی وی سی در مقایسه با پنجره آلومینیومی

شاید برایتان سوال شده باشد اگر چوب و آهن گزینه‌های مناسبی نباشند، آیا آلومینیوم می‌تواند متریال خوبی برای پنجره باشد؟ در این بخش از این مقاله به این موضوع می‌پردازیم. اگر قصد دارید از پنجره دو جداره یا سه جداره برای منزل استفاده کنید، ممکن است دچار تردید باشید که یو پی وی سی بهتر است یا آلومینیوم. چون آلومینیوم فلزی محکم و مقاوم است و در عین حال سبک، که طول عمر آن هم در مقایسه با آهن بالاتر است و حتی می‌تواند تا ۳۵ سال دوام داشته باشد چون زنگ نمی‌زند و قاب‌های پنجره آلومینیومی بسیار مقاوم هستند.
با این حال، آلومینیوم یک ماده رسانا است. یعنی گرما و سرما را انتقال می‌دهد و در نتیجه پنجره‌ای که برمبنای آلومینیوم درست شود به عایق‌های حرارتی اضافه احتیاج دارد. از این منظر، پروفیل یو پی وی سی در مقایسه با آلومینیوم برتری پیدا می‌کند و از طرفی، نیاز به رنگ‌کردن مثل آلومینیوم ندارد. از دیگر مزایای پنجره های یو پی وی سی در مقایسه با پنجره های آلومینیومی مقرون به صرفه بودن آن‌ها است. در نظر داشته باشید استفاده از آلومینیوم برایتان گران‌تر تمام می‌شود و قیمت پنجره دو جداره یو پی وی سی ارزان‌تر است.
برند هافمن یکی از اولین تولیدکنندگان پروفیل یو پی وی سی در ایران و نخستین تولیدکننده نوع لاستیک‌دار و سری ۷۰ آن در کشورمان است که از جدیدترین تجهیزات و ماشین‌آلات صنعتی استفاده می‌کند. این شرکت در مکانی به مساحت شش هزار متر مربع در شهر تبریز خط تولید دارد. قیمت پروفیل پنجره دو جداره هافمن در مقایسه با محصول آن متناسب است و طول عمر آن نیز با گارانتی تضمین می‌شود.
1400/08/22
نظراتثبت نظر
نظر خود را ثبت کنید
بهترین فرصت برای خرید و تعویض پنجره UPVC