طراحی دکوراسیون آشپزخانه

طراحی دکوراسیون آشپزخانه

خلاصه:
آشپزخانه‌ها در بین بخش‌های متعدد منزل برای خانم‌های خانه‌دار، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند؛ چون مدت بسیار زیادی از وقت خود را در آن‌جا سپری می‌کنند. به همین دلیل بیشتر خانم‌ها به دکوراسیون آشپزخانه خود اهمیت خاصی نشان می‌دهند. به عبارتی داشتن آشپزخانه شیک و دلباز از خواسته‌های مهم آن‌هاست.
1401/09/07

آشپزخانه‌ها در بین بخش‌های متعدد منزل برای خانم‌های خانه‌دار، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند؛ چون مدت بسیار زیادی از وقت خود را در آن‌جا سپری می‌کنند. به همین دلیل بیشتر خانم‌ها به دکوراسیون آشپزخانه خود اهمیت خاصی نشان می‌دهند. به عبارتی داشتن آشپزخانه شیک و دلباز از خواسته‌های مهم آن‌هاست. 
همانطور که از قدیم شنیده‌اید آشپزخانه قلب خانه است. اگر دکوراسیون آشپزخانه شما انرژی بخش و شاد باشد، خانه شما نیز از فضای دلنشین و مطبوعی بهره مند می‌شود. در طراحی دکوراسیون آشپزخانه طرح کابینت‌ها، فرش‌، میز ناهارخوری و سایر اجزاء نقش مهمی را بر عهده دارند. در کل برای داشتن یک محیط مطلوب باید برای انتخاب تک تک وسایل خود سلیقه به خرج دهید.
طراحی دکوراسیون آشپزخانه امری است که باید به دست کاردان آن سپرده شود چون با حساسیت بالایی همراه است. اگر خودتان تصمیم دارید که آشپزخانه منزلتان را به بهترین شیوه چیدمان کنید، به شما پیشنهاد می‌کنیم در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

اولین قدم در طراحی دکوراسیون آشپزخانه مدرن

اولین موردی که برای طراحی دکوراسیون آشپزخانه و طراحی کابینت مدرن باید به آن توجه کنید فضای این محیط است. برای داشتن دکوراسیونی مدرن در اولین قدم باید وسایلی نظیر کابینت، میز ناهار خوری، سینک ظرفشویی، شیرآلات و وسایل برقی همچون یخچال و ماکروفر و… را با طراحی و رنگ‌های مدرن خریداری کنید.

انتخاب کابینت در طراحی دکوراسیون آشپزخانه شیک

برای طراحی آشپزخانه نخستین و مهمترین قسمتی که باید به آن توجه کنید انتخاب کابینت مناسب و هماهنگ با دکوراسیون بوده. به عبارتی با انتخاب یک رنگ هماهنگ با دکور داخلی برای کابینت خود بیشتر راه را برای طراحی دکوراسیون آشپزخانه طی کرده‌اید.

آیا طراحی دکوراسیون مخصوص آشپزخانه‌های بزرگ است؟

بعضی افراد فکر می‌کنند طراحی دکوراسیون تنها مخصوص فضاهای وسیع و بزرگ بوده؛ در حالتی که این فکر کاملا اشتباه است و اصول بسیاری برای طراحی دکوراسیون آشپزخانه‌های کوچک این روزها موجود است. این طراحی‌ها شما را یاری می‌رسانند تا با استفاده از وسیله‌های مناسب و رنگ‌های زیبا، فضای کوچک را به فضایی انرژی بخش و دلباز تبدیل کنید.

طراحی دکوراسیون آشپزخانه به سبک های مختلف

این روزها در طراحی دکوراسیون آشپزخانه سبک‌های جدید و مختلفی قابل مشاهده است. به‌طور مثال سبک مدرن، سبک مینیمال، سبک روستیک یا روستایی، سبک صنعتی، آشپزخانه‌هایی با سبک سنتی ایرانی، سبک تلفیقی و ... از جمله سبک‌های پرطرفدار هستند.

دکوراسیون یک آشپزخانه شیک ایرانی باید به چه صورت باشد؟

این روزها با ظهور طراحی‌های زیبای اروپایی و غربی دیگر در کشور ما طراحی دکوراسیون سنتی طرفداران سابق خود را ندارد. اما هنوز افرادی هستند که از فضایی سنتی و قدیمی لذت ببرند. دکوراسیون آشپزخانه سنتی باید بسیار خلاقانه باشد و تمام وسایل آشپزخانه متناسب با یکدیگر انتخاب شوند.
انتخاب کاشی‌های آشپزخانه به شیوه سنتی موجب می‌شود تا آشپزخانه شما رنگ‌و‌بوی سنتی و ایرانی خود را حفظ کرده و فضای دلنشینی را به ارمغان بیاید. همینطور می‌توانید برای آشپزخانه خود از روش‌های سنتی و مدرن به صورت ترکیبی نیز بهره مند شوید..
برای طراحی دکوراسیون سنتی آشپزخانه نیز شما قادر هستید تا از پارکت‌های چوبی، کاشی‌های سنتی، کابینت‌های چوبی، چندین قاب عکس قدیمی، قابلمه‌های مسی و تزئینات سنتی بهره مند گردید.
همینطور برای دکوراسیون سنتی آشپزخانه خود نیز می‌توانید از انواع گل و گیاه نیز استفاده کنید. وجود گل و گیاه در فضای آشپزخانه حس زندگی و شادی را در شما برانگیخته خواهد کرد.

طراحی دکوراسیون آشپزخانه کوچک

برای طراحی دکوراسیون آشپزخانه‌های کوچک باید از رنگ‌های بسیار روشن نظیر سفید، آبی و کرم بهره مند شوید. این رنگ‌ها موجب می‌شوند آشپزخانه شما بزرگ‌تر نشان داده شود. استفاده از کابینت‌ها و کاشی‌های با رنگ‌های قهوه‌ای، مشکی و طوسی پر‌رنگ فضای آشپزخانه را کوچک نشان می‌دهد.
پرده‌های رنگ روشن نیز فضای آشپزخانه را دلباز تر می‌کنند. سعی کنید اگر آشپزخانه شما کوچک است یک پنجره دوجداره نیز داشته باشد تا فضای آشپزخانه نورانی تر باشد.

تفاوت سبک دکوراسیون آشپزخانه با پذیرایی و نشیمن

بستگی به فضای منزل شما خواهد داشت. چنانچه منزل شما کوچک است و قسمت‌های متعدد به یکدیگر مشرف هستند، بهتر است از یک سبک بهره‌مند شوید تا آرامش در محیط خانه چندین برابر شود. اگر در خانه بزرگی زندگی می‌کنید، می‌توانید تا از چندین سبک متفاوت استفاده کنید.

سبک مدرن در آشپزخانه؛ چه مواردی اهمیت دارند؟

ضروری‌ترین ویژگی که برای سبک مدرن باید در نظر داشته باشید سادگی و خلوتی فضا است. به همین سبب بهتر است در انتخاب وسایل و چیدمان آن‌ها به این مورد توجه کنید. به عبارتی در این سبک باید از شلوغی زیاد و قرار دادن وسایل مجلل دوری کنید. در بخش آشپزخانه مهمترین عنصر کابینت است و برای داشتن فضایی مدرن باید به نوع کابینتی که می‌خواهید تهیه کنید دقت نمایید.

فرش مناسب آشپزخانه چه ویژگی دارد؟

در آشپزخانه از فرشی استفاده کنید که با فضای آن هماهنگ باشد. اگر در آشپزخانه خود میز ناهارخوری دارید بهتر است از فرشی استفاده کنید که تمام میز و صندلی‌ها روی آن قرار بگیرد.

موارد جذاب برای تزیین آشپزخانه

برای تزئین یک آشپزخانه شیک می‌توان از پرده‌های خاص با رنگ‌های دلنشین، تابلوهای مناسب و گلدان نیز بهره مند شد. همینطور مجسمه‌های کوچک تزئینی نیز گزینه مناسبی برای افزایش زیبایی آشپزخانه می‌باشند.

روش مناسب چیدمان وسایل در آشپزخانه

باید ظروف سنگین و شکستنی در کابینت‌های پایینی قرار بگیرند. همینطور ظرف‌هایی با ارتفاع بیشتر را در عقب کابینت قرار دهید. در آخر هم وسایلی که پر استفاده هستند باید جلوی کابینت چیده شوند.

سخن پایانی

اگر برای شما این سوال پیش آمده که انجام هر پروژه طراحی دکوراسیون آشپزخانه چقدر زمان می‌برد؟ باید بگوییم که مدت زمان انجام هر پروژه‌ای در زمینه دکوراسیون آشپزخانه متفاوت است. این امر به ابعاد فضا و طراحی که شما انتخاب می‌کنید، وابسته است.
1401/09/07
نظراتثبت نظر
نظر خود را ثبت کنید
بهترین فرصت برای خرید و تعویض پنجره UPVC