روش تعویض شیشه پنجره upvc

روش تعویض شیشه پنجره upvc

خلاصه:
در میان هیاهوی زندگی مدرن، پنجره‌ها همچون چشمانی نافذ، دنیای بیرون را به قاب تصویر خانه‌هایمان می‌آورند؛ اما تصور کنید روزی ناگهان، این چشم‌ها به تاریکی مطلق فرو روند و ترک‌های ظریف، منظره دل‌انگیز بیرون را به تصرف خود درآورند. در چنین وضعیتی، چه باید کرد؟ نگران نباشید!
1403/02/24

در میان هیاهوی زندگی مدرن، پنجره‌ها همچون چشمانی نافذ، دنیای بیرون را به قاب تصویر خانه‌هایمان می‌آورند؛ اما تصور کنید روزی ناگهان، این چشم‌ها به تاریکی مطلق فرو روند و ترک‌های ظریف، منظره دل‌انگیز بیرون را به تصرف خود درآورند. در چنین وضعیتی، چه باید کرد؟ نگران نباشید! دنیای شگفت‌انگیز تعویض شیشه پنجره یو پی وی سی، به یاری شما می‌شتابد تا بار دیگر نغمه شادابی و نور را به خانه‌هایتان هدیه کند.
 


 
در این مقاله، تصمیم داریم شما را با تعویض شیشه upvc آشنا نماییم. با ما همراه باشید تا گام به گام، پیچ و خم‌های این فرآیند را بشناسید و به راز و رمزهای تعویض اصولی و حرفه‌ای این الماس‌های شیشه‌ای پی ببرید.

 شیشه‌های UPVC، نگین‌های درخشان دنیای مدرن

 در دنیای پرشتاب امروز، استفاده از مصالح نوین و کارآمد، حرف اول را در صنعت ساختمان می‌زند. در این میان، پنجره‌های UPVC با ظاهری شیک، عایق‌بندی فوق‌العاده و مزایای بی‌شماری که دارند، به گزینه‌ای ایده‌آل برای ساختمان‌های مسکونی، تجاری و اداری تبدیل شده‌اند؛ اما هرچه از ظرافت و زیبایی این پنجره‌ها بگوییم، کم گفته‌ایم. شیشه‌های UPVC، قلب تپنده این پنجره‌ها هستند و نقشی اساسی در کارایی و زیبایی آنها ایفا می‌کنند.
 با وجود مزایای فراوان، شیشه‌های UPVC نیز مانند هر الماس دیگری، ممکن است در گذر زمان یا بر اثر عوامل مختلف، دچار آسیب و ترک خوردگی شوند. ترک خوردن یا شکستن شیشه، نه تنها زیبایی ظاهری پنجره را از بین می‌برد؛ بلکه به مرور زمان، عایق‌بندی و کارایی آن را نیز تحت‌تأثیر قرار می‌دهد. در چنین شرایطی، تعویض شیشه دوجداره شکسته، تنها راه حل منطقی و مقرون‌به‌صرفه خواهد بود.
 تعویض شیشه در پنجره‌های آهنی قدیمی کار آسانی بود؛ چرا که شما تنها باید زهوار دور شیشه را باز کرده و شیشه را درآورده و سپس شیشه جدید را جایگزین کنیم؛ اما در پنجره‌های دوجداره UPVC، تعویض شیشه دوجداره در بخش ثابت پنجره کار راحتی خواهد بود، ولی در بخش بازشو، شیشه‌ها نقش رگلاژ کننده لنگه را دارند.


 

 سفارش شیشه دوجداره

 برای سفارش شیشه دوجداره به سه مشخصه اصلی نیاز دارید که در متن ذیل، به تک‌تک آن‌ها اشاره کرده‌ایم:

 ضخامت شیشه

 ساده‌ترین راه برای تشخیص ضخامت، استفاده از برچسب روی شیشه است. اگر به برچسب دسترسی ندارید، می‌توانید از اطلاعات فنی پروفیل پنجره (که هر برند نقشه فنی مختص به خود را دارد) یا فایل مشتریان استفاده کنید. در نهایت، می‌توان با خارج کردن شیشه از چارچوب و اندازه‌گیری ضخامت کلی و ضخامت هر شیشه، ضخامت اسپیسر (فاصله بین دو شیشه) را نیز محاسبه کرد.

 رنگ شیشه

 برای تشخیص رنگ شیشه (رفلکس برنز، نقره‌ای، آبی، طلایی و یا سبز) کافی است شیشه را در حالت روز و شب بررسی نمایید.


 

 ابعاد شیشه

 اگر شیشه در چارچوب خود قرار دارد، برای اندازه‌گیری عرض و ارتفاع شیشه، پشت تا پشت زوار پنجره دوجداره را اندازه‌گیری و حاصل آن را منهای 1 سانتی‌متر کنید. منظور از پشت تا پشت زوار، محل اتصال زوار به پروفیل در و پنجره است.

 نکات مهم

 • سفارش شیشه پنجره دوجداره، بی تردید چندین روز زمان خواهد برد.

 آموزش مرحله به مرحله تعویض شیشه پنجره دوجداره

 لنگه پنجره دوجداره UPVC به دلیل انعطاف‌پذیری، قبل از نصب شیشه دوجداره، در قسمتی که دستگیره قرار دارد، به سمت پایین خم می‌شود. برای نصب شیشه دوجداره در پنجره UPVC، نصاب ابتدا زیر شیشه‌ای مخصوصی به نام "تاکوز قابل تنظیم" را زیر و بالای شیشه قرار می‌دهد. سپس با استفاده از این زیر شیشه‌ای، سر لنگه پنجره UPVC را به سمت بالا هدایت می‌کند تا در جای درست خود قرار بگیرد. نحوه در آوردن شیشه از پنجره دوجداره به شرح ذیل است:

 ابزار مورد نیاز

 • کاردک، پیچ گوشتی سرپهن، یا ابزار مشابه با نوک باریک و کشیده
 • چکش غیرفلزی


 

 مراحل

 • خارج کردن زوارها
 با استفاده از کاردک، پیچ گوشتی سرپهن، یا ابزار مشابه، لبه زوار را از شیار بین زوار و پروفیل پنجره جدا کنید. برای امنیت بیشتر، ابتدا زوارهای عمودی را خارج نمایید، سپس زوار عرضی بالا و در نهایت زوار پایین را با احتیاط و ثابت نگه داشتن شیشه پنجره یو پی وی سی خارج کنید.

 خارج کردن شیشه

 چند ضربه ملایم به شیشه بزنید تا از چارچوب جدا شود.

 آماده‌سازی چارچوب

 تاکوزها یا زیرشیشه‌ها را روی پروفیل مرتب کنید.

 نصب شیشه جدید

 شیشه پنجره یو پی وی سی جدید را به دقت در داخل چارچوب قرار دهید.

 نصب زوارها

 از چکش غیرفلزی برای ضربه زدن به زوارها و جا زدن آنها در جای خود استفاده کنید. برای نصب زوارهای عمودی، ابتدا لبه‌های بالا و پایین و سپس قسمت وسط را جا بزنید.

 نکات مهم

 • هنگام ضربه زدن به زوارها مراقب باشید که به شیشه آسیب نرسد.
 • از چکش فلزی استفاده نکنید؛ زیرا ممکن است به زوارها و پروفیل پنجره آسیب برساند.
 • در صورت عدم آشنایی با مراحل کار، از یک متخصص کمک بگیرید.

 قیمت تعویض شیشه دوجداره شکسته

 قیمت تعویض شیشه دوجداره شکسته به عوامل مختلفی بستگی دارد که در ادامه متن، به شرح آن‌ها پرداخته‌ایم:
 • نوع شیشه: شیشه‌های دوجداره در انواع مختلفی مانند: ساده، رفلکس، رنگی و ضدگلوله تولید می‌شوند که هر کدام، قیمت متفاوتی دارند.
 • ابعاد شیشه: هر چه ابعاد شیشه پنجره یو پی وی سی بزرگ‌تر باشد، قیمت آن نیز بیشتر خواهد بود.
 • ضخامت شیشه: شیشه‌های دوجداره در ضخامت‌های مختلفی از 6 تا 24 میلی‌متر تولید می‌گردند که ضخامت بیشتر به معنای قیمت بالاتر است.
 • مدل پنجره: قیمت تعویض شیشه در پنجره‌های مختلف مانند: کشویی، لولایی، ثابت و فیکس متفاوت است.
 • محل نصب: هزینه تعویض شیشه پنجره یو پی وی سی در مناطق مختلف شهر یا استان شما می‌تواند متفاوت باشد.


 

 سخن پایانی

در این مقاله، شما را با روش تعویض شیشه پنجره یو پی وی سی آشنا کردیم. حال شما می‌توانید از طریق تماس با شرکت‌های مختلف، از قیمت تعویض شیشه upvc در محل خود مطلع شوید. فراموش نکنید که سفارش شیشه جدید ساختمان خود را به شرکت‌های معتبری همچون هافمن ارائه دهید.
 
 
 
1403/02/24
نظراتثبت نظر
نظر خود را ثبت کنید
بهترین فرصت برای خرید و تعویض پنجره UPVC