دکوراسیون پذیرایی ایرانی جدید

دکوراسیون پذیرایی ایرانی جدید

خلاصه:
پذیرایی خانه، مهم‌ترین بخش خانه به حساب می‌آید. المان‌ها و دکوراسیون آن کل خانه را تحت تاثیر قرار می‌دهد. در کنار دکوراسیون‌های سنتی که برای پذیرایی خانه‌های ایرانی در نظر می‌گیرید، می‌توانید از دکوراسیون پذیرایی ایرانی جدید هم استفاده کنید. اما مواردی مانند رنگ دیوار، طرح و رنگ فرش‌ها، کوسن‌ها و نوع پرده‌ها، به طور مستقیم روی جدید یا قدیمی بودن دکوراسیون تاثیر می‌گذارند.
1402/02/11

پذیرایی خانه، مهم‌ترین بخش خانه به حساب می‌آید. المان‌ها و دکوراسیون آن کل خانه را تحت تاثیر قرار می‌دهد. در کنار دکوراسیون‌های سنتی که برای پذیرایی خانه‌های ایرانی در نظر می‌گیرید، می‌توانید از دکوراسیون پذیرایی ایرانی جدید هم استفاده کنید. اما مواردی مانند رنگ دیوار، طرح و رنگ فرش‌ها، کوسن‌ها و نوع پرده‌ها، به طور مستقیم روی جدید یا قدیمی بودن دکوراسیون تاثیر می‌گذارند. در ادامه به چیدمان مدرن و جدید در پذیرایی‌های ایرانی اشاره می‌کنیم؛ برای داشتن یک خانه جذاب همراه ما باشید.

چرا دکوراسیون پذیرایی ایرانی جدید محبوب شده است؟

تا چند سال پیش به هر خانه‌ای که می‌‌رفتیم، فرش‌های قرمز رنگ و مبلمان سلطنتی و رنگ‌های بولد و سنگین حرف اول را در دکوراسیون داخلی می‌زدند. اما کم کم مینیمالیسم راه خود را به دنیای طراحی داخلی ایرانی هم پیدا کرد.
مبل‌های سبک و جمع و جور، خانه‌های ساده و رنگ‌های پاستیلی اکنون در دکوراسیون پذیرایی ایرانی جدید دیده می‌‌شود. این نوع دکوراسیون به دلیل وجود رنگ‌های خنثی و چند رنگ ساده دیگر به راحتی با دیگر رنگ‌ها ست می‌شود و بسیار چشم‌نواز است و به مرور زمان ساکنان خانه را خسته نمی‌کند.
این نوع دکوراسیون برای خانه‌های کوچک هم بسیار مناسب است. به راحتی می‌توان یک خانه 40 متری با دکوراسیون مدرن داشت و پذیرایی را جدید، شیک و خاص نشان داد.
تمامی این موارد دست به دست هم دادند و دکوراسیون و طراحی داخلی پذیرایی خانه‌های ایرانی را دستخوش تغییرات کرده و به سرعت به یک ترند تبدیل شدند. اکنون این نوع طراحی بسیار محبوب شده و بسیاری از خانه‌ها از سبک‌های مدرن استفاده می‌کنند. اما چطور باید این نوع دکوراسیون را در خانه خود پیاده کنیم؟ با تغییر چند المان ساده می‌توان این کار را انجام داد.

دیوار دکوراسیون پذیرایی ایرانی جدید

دیوارها اولین جایی است که می‌توانید برای ایجاد یک دکوراسیون جدید و مدرن در پذیرایی‌های ایرانی از آن استفاده کنید. استفاده از رنگ‌هایی مانند خاکستری، طوسی و مشکی در ترکیب با رنگ‌های بولد مانند زرد، سبز و نارنجی، دیوارهای مدرن و شیکی ایجاد می‌کند.
اما چرا دیوار مهم است؟ جلوه و نمای داخلی یک پذیرایی مربوط به دیوارهای آن است. برای تزئین دیوارها از قاب‌های بزرگ، نقاشی‌های مدرن و بشقاب‌های دایره‌ای استفاده می‌شود. خود به خود اولین چیزی که می‌بینید، دیوارهایی جذاب و هماهنگ شده با یک دکوراسیون جدید است.

پرده‌ها در دکوراسیون داخلی پذیرایی

در دکوراسیون‌های سبک سنتی و قدیمی‌ شاهد استفاده از پرده‌های سلطنتی، سنگین و چند لایه بودیم؛ اکنون اما پرده‌های ساده و بعضا ترکیب سفید و یک رنگ ساده دیگر، جزو جذایی‌ ناپذیر یک دکوراسیون پذیرایی جدید است.
هماهنگی رنگ پرده‌ها معمولا با رنگ مبل‌ها و فرش‌ها انجام می‌شود. سعی کنید قبل از انتخاب پرده، اول مبل و بعد فرش‌های خود را انتخاب کنید. پرده‌هایی که یک دست و ساده‌ هستند، محیط را بزرگتر و دلبازتر نشان می‌دهند.

انتخاب مبل برای ایجاد یک پذیرایی جدید و ایرانی

اگر سری به مبل‌ فروشی‌ها و نمایشگاه‌های مبل زده باشید، مدل‌های زیادی را مشاهده می‌کنید که هرکدام سلیقه خاصی را پوشش می‌دهند. مبل‌های بزرگ، مبل‌های تخت‌شو، مبل‌های سبک و کوچک، راحتی‌های ال مانند و.... که هر کدام مناسب نوعی از دکوراسیون هستند.
رنگ و طرح مبل در یک پذیرایی ایرانی که قرار است سبک مدرنی داشته باشد مهم است. برای داشتن یک پذیرایی ساده، از مبل‌های جمع و جور با سایز متوسط استفاده کنید. این مبل‌ها هم به راحتی جا به جا می‌شوند، هم برای نشتن راحت‌اند و هم این که می‌توانید روکش‌های آن‌ها را عوض کرده و ساده‌تر تغییر دکوراسیون دهید.

فرش مهم‌ترین بخش پذیرایی ایرانی جدید

فرش تقریبا جزء جدایی ناپذیر یک دکوراسیون ایرانی است. طرح‌ها و رنگ‌های آن بقدری متنوع است که تقریبا کسی پیدا نمی‌شود برای یک پذیرایی مدرن، فرشی مناسب پیدا نکند. استفاده از فرش‌هایی که طرح‌های ساده و مدرن دارند برای پذیرایی جذاب است.
سعی کنید از فرشی استفاده کنید که رنگ‌های قابل ست کردن با کوسن و مبل یا پرده‌ها داشه باشد. استفاده از فرش‌هایی که رنگ‌های خنثی دارند، فرش‌هایی که کمتر دارای طرح‌های اسلیمی و گل‌های پیچیده هستند، برای فضاسازی مدرن و جدید مناسب هستند.
اگر دوست دارید کمی خانه را سنتی‌تر کنید، از فرشینه‌هایی با اندازه متوسط استفاده کنید که ظاهرشان شبیه به فرش‌های سنتی ایرانی است. این فرش‌ها در عین سادگی، ظاهری زیبا و خوش نقش و نگار به خانه شما می‌دهند. در عین حال هم با ترکیب سرامیک و هم ترکیب کفش‌پوش‌های چوبی زیبا است.

پنجره‌ دوجداره و نقش آن در دکوراسیون جدید ایرانی

بدون شک در دکوراسیون جدید خبری از پنجره‌های اروسی و رنگی نیست. پنجره دوجداره با سبک طراحی یک پذیرایی جدید و دکوراسیون نوین هماهنگ است. این پنجره‌ها مفید‌اند زیرا:
  • از ورود و خروج هوا جلوگیری می‌کنند.
  • از ورود سر و صدای مزاحم جلوگیری می‌کنند.
  • اجازه ورود گرد و غبار را نمی‌دهند.
  • تمیز کردنشان ساده‌ است.
  • زیبایی خاص خود را داشته و طراحی مدرنی دارند.
بنابراین اغلب این روزها برای دکوراسیون پذیرایی ایرانی از پنجره یو پی وی سی  استفاده می‌کنند. این نوع پنجره در کنار مزیت‌هایی که بیان کردیم، برای سارقان نیز سخت باز شده و به‌سادگی نمی‌شکند.

سخن آخر

دکوراسیون پذیرایی ایرانی جدید، می‌تواند الهام بخش کسانی باشد که دنبال یک خانه مدرن و جذاب هستند. اگرچه سبک‌های قدیمی و سنتی با مبل‌های سلطنتی و ماکسیمال طرفداران زیادی در جامعه ایرانی دارد، اما دکوراسیون مینیمال و ساده با طراحی مدرن هم بدون طرفدار نیست. در این محتوا به مهم‌ترین و تاثیرگذارترین المان‌های دکوراسیون پذیرایی اشاره کردیم که به لطف آن دکوراسیون شما جدید، مدرن، ساده و شیک بنظر می‌‌رسد.
1402/02/11
نظراتثبت نظر
نظر خود را ثبت کنید
بهترین فرصت برای خرید و تعویض پنجره UPVC