دکوراسیون مدرن دفاتر اداری با دیوایدرهای شیشه‌ای

دکوراسیون مدرن دفاتر اداری با دیوایدرهای شیشه‌ای

خلاصه:
دکوراسیون داخلی می‌تواند با توجه به عناصر مختلفی که در فضا به کار برده می‌شود، طرح و رنگ تازه‌‌ای به خود بگیرد، اما این که چه عناصری را برای چه مکانی انتخاب کنیم بسیار مهم است. یکی از عناصری که می‌تواند در دکوراسیون داخلی مورد استفاده قرار گیرد، دیوایدرها هستند. دیوایدرها انواع متفاوتی داشته و در جنس‌ و ابعاد گوناگونی در بازار موجود هستند.
1402/06/22

دکوراسیون داخلی می‌تواند با توجه به عناصر مختلفی که در فضا به کار برده می‌شود، طرح و رنگ تازه‌‌ای به خود بگیرد، اما این که چه عناصری را برای چه مکانی انتخاب کنیم بسیار مهم است. یکی از عناصری که می‌تواند در دکوراسیون داخلی مورد استفاده قرار گیرد، دیوایدرها هستند. دیوایدرها انواع متفاوتی داشته و در جنس‌ و ابعاد گوناگونی در بازار موجود هستند. یکی از مشهورترین دیوایدرها، دیوایدرهای شیشه‌‌ای هستند. در ادامه قصد داریم راجع به استفاده از دیوایدرهای شیشه‌‌ای در دفاتر اداری صحبت کرده و نکات مهمی را خاطر نشان کنیم. اگر شما هم قصد دارید یک تغییر بزرگ در دکوراسیون داخلی فضای کاری خود به وجود آورید، ادامه مطلب را از دست ندهید.


دکوراسیون مدرن دفاتر اداری با دیوایدرهای شیشه‌ای
 

با دیوایدر شیشه‌‌ای بیشتر آشنا شوید

دیوایدرها در واقع اقلام از پیش ساخته شده‌‌ای هستند که برای فضاهای مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند. از آن جایی که دیوایدرها فضای زیادی را اشغال نمی‌کنند و نمای زیبایی هم دارند، استفاده از آن‌ها در دکوراسیون داخلی بسیار مرسوم شده است. انواع شیشههای مختلف در تهیه دیوایدرهای شیشه‌‌ای به کار گرفته می‌شود و معمولا نوع شیشه را با توجه به کاربردی که کارفرما از آن انتظار دارد، تعیین می‌کنند. دیوایدرهای شیشه‌‌ای با نام پارتیشن‌های اداری نیز شناخته می‌شوند. این پارتیشن‌ها شبیه به یک عایق نامرئی عمل کرده و مقاومت بالایی هم در دراز مدت دارند. بدین ترتیب می‌توانند به راحتی جایگزین انواع دیوار کاذب شده و نمای زیباتری در دفاتر به وجود آوردند. راحتی در نصب و تغییر و همچنین صرفه هزینه کمتر نسب به روش‌های دیگر، باعث شده تا پارتیشن‌های شیشه‌ای بسیار محبوب باشند.

چند نوع دیوایدر شیشه‌‌ای داریم؟

دیوایدرهای شیشه‌‌ای به طور کلی در سه دسته قرار می‌گیرند که شامل موارد زیر هستند.
· دیوایدر شیشه‌‌ای حمام
· دیوایدر شیشه‌‌ای داخل ساختمان
· دیوایدر شیشه‌‌ای خارج ساختمان
هر کدام از این دیوایدرها را می‌توان با توجه به ابعاد محل مورد نظر، در اندازه‌های مختلف و با شیشه‌های متفاوت طراحی و تولید کرد. به طور کلی استفاده از این دیوایدرها کمک می‌کند تا فضای مورد نظر بسیار لوکس و زیبا به نظر رسد.

دکوراسیون مدرن دفاتر اداری با دیوایدرهای شیشه‌ای
 

استفاده از دیوایدر شیشه‌‌ای در دفاتر کار چه مزایایی دارد؟

همانطور که ذکر شد، پارتیشن‌های شیشه‌‌ای امروزه بیش از هر زمان دیگری برای اماکن مختلف، به ویژه دفاتر اداری مورد استفاده قرار می‌گیرند. شاید گمان کنید این پارتیشن‌ها بیشتر جنبه زیبایی داشته و مزایای خاصی ندارند. این در حالیست که افراد پارتیشن‌های شیشه‌‌ای را برای مزایای بیشماری که دارند، انتخاب می‌کنند. در ادامه به مزایای استفاده از دیوایدرهای شیشه‌‌ای در دفاتر اشاره خواهیم کرد تا برای انتخاب بتوانید بهترین تصمیم را بگیرید.

دکوراسیون مدرن دفاتر اداری با دیوایدرهای شیشه‌ای
 

افزایش نور محیط

یکی از مهم‌‌‌ترین و بهترین مزایای دیوایدرهای شیشه‌ای، افزایش نور محیط است. البته که استفاده از پنجره های یو پی وی سی با ابعاد بزرگتر نیز تاثیر زیادی در افزایش نور محیط دارد. از آنجایی که دیوایدرها از جنس شیشه هستند، می‌توانند به راحتی نور خورشید یا نور لامپ را از خود عبور دهند. به همین دلیل محیط داخلی اتاق کار کارمندان را به راحتی روشن‌‌‌تر  می‌کنند. این امر باعث می‌شود، بازدهی فعالیت افراد هم افزایش یابد. اگر محیط از نور طبیعی کافی برخوردار باشد، نیاز به نور مصنوعی نیز کم شده و بدین ترتیب هزینه‌های مربوط به روشنایی نیز کم می‌شود.

دکوراسیون مدرن دفاتر اداری با دیوایدرهای شیشه‌ای
 

تقسیم فضای کار به شکل دلخواه

پارتیشن‌های شیشه‌‌ای بسیار منعطف بوده و شما می‌توانید به راحتی فضای مورد نظر خود را با کمک آن‌ها به ابعاد دلخواه تقسیم کنید. برداشتن و نصب دیوایدرهای شیشه‌‌ای خیلی آسان‌‌‌تر  از دیوارهای سنتی بوده و به همین دلیل شما می‌توانید با توجه به نیاز و سلیقه خود آن‌ها را به راحتی تغییر داده و یا حتی حذف کنید. انواع دیوایدرهای شیشه‌‌ای در اندازه‌های متفاوتی تولید می‌شوند به همین دلیل می‌توان آن‌ها را برای محیط‌های کاری با هر اندازه‌‌ای به کار برد.

دکوراسیون مدرن دفاتر اداری با دیوایدرهای شیشه‌ای
 

انتخابی مقرون به صرفه

خرید دیوایدرهای شیشه‌‌ای نسبت به استفاده از سایر پارتیشن‌ها برای افراد ارزان‌‌‌تر  تمام می‌شود. علاوه بر این برداشتن آن‌ها نیز به راحتی انجام شده و نیاز به تجهیزات خاصی ندارد. بدین ترتیب می‌توان گفت دیوایدرهای شیشه‌ای، هزینه جانبی کمتری به همراه خواهند داشت.

ایجاد فضای زیباتر

دیوایدرهای شیشه‌‌ای علاوه بر تامین روشنایی محیط، به زیباتر شدن محیط هم کمک بزرگی می‌کنند. هنگام استفاده از دیوایدرهای شیشه‌‌ای در فضای کاری، افراد  به راحتی می‌توانند به فضاهای اطراف دید داشته باشند. بدین ترتیب راحتی و آرامش کارمندان هم بیشتر خواهد بود. علاوه بر این فضا با دیوایدرهای شیشه‌‌ای شیک‌‌‌تر  از همیشه به نظر خواهد رسید.

عایق صدا

یکی دیگر از مهم‌‌‌ترین مزایای دیوایدرهای شیشه‌‌ای این است که این پارتیشن‌ها به راحتی می‌توانند عایق صدا باشند. بدین ترتیب می‌توان آن‌ها را جایگزین بسیار خوبی برای دیوارهای آجری دانست. فضای ایجاد شده توسط دیوایدرهای شیشه‌‌ای کاملا شخصی بوده و آرامش کافی را برای کارمندان جهت فعالیت فراهم می‌کند.

چگونه فضای کاری مدرن‌‌‌تر  با پارتیشن‌های شیشه‌‌ای داشته باشیم؟

همانطور که مشاهده کردید، دیوایدرهای شیشه‌‌ای می‌توانند به راحتی جایگزین انواع دیگر پارتیشن‌ها شده و مزایای بسیار زیادی به همراه دارند. به همین دلیل افراد تمایل زیادی به استفاده از این مدل پارتیشن‌ها داشته و کاربرد آن روز به روز افزایش می‌یابد.
استفاده از ابزارهای دکوراتیو مختلف مانند نرده‌های شیشه‌ای، آینه‌های رنگی و یا شیشه‌های رنگی مختلف در محیط کاری کمک می‌کند تا فضای داخلی هم خوانی بیشتری با دیوایدرهای شیشه‌‌ای داشته باشد. علاوه بر این استفاده از اسانسورهای شیشه‌ای در محیط کاری نیز می‌تواند مناسب باشد. در بسیاری از موارد از دیوایدرهای شیشه‌‌ای برای ساخت بالکن‌های شیشه‌‌ای هم استفاده می‌شود. با این تفاسیر شما محدودیتی برای ساخت و اجرای فضای مدرن کاری نخواهید داشت. صرفا باید با کمک یک متخصص ایده‌هایی خلاقانه را در محیط کاری خود اجرا کنید. از پارتیشن های شیشه‌ای در محیط کار می‌توان برای ایجاد اتاق کنفرانس، دفتر خصوصی و... استفاده کرد.

کلام آخر

اگر دوست دارید فضای کاری متفاوتی را در شرکت برای کارمندان خود به وجود آورید، پارتیشن‌های شیشه‌‌ای بهترین گزینه هستند. دیوایدرهای شیشه‌‌ای به راحتی می‌توانند فضای کاری شما را به بخش‌های مختلف تقسیم کرده و باعث زیباتر به نظر رسیدن فضا نیز شوند. از آنجایی که در دیوایدرهای شیشه‌‌ای صرفا از شیشه استفاده می‌شود، عبور نور از آن‌ها بسیار آسان بوده و فضا با کمک دیوایدرها بسیار روشن‌‌‌تر خواهد شد. دیوایدرهای شیشه‌‌ای می‌توانند عایق خوبی نیز برای صوت باشند. بدین ترتیب در فضای اداری حریم شخصی کارمندان حفظ شده و بهره‌وری آن‌ها نیز افزایش می‌یابد.
1402/06/22
نظراتثبت نظر
نظر خود را ثبت کنید
بهترین فرصت برای خرید و تعویض پنجره UPVC