تفاوت پنجره ترمال بریک با upvc،کدام یک بهتر است؟

تفاوت پنجره ترمال بریک با upvc،کدام یک بهتر است؟

خلاصه:
پنجره یو پی وی سی و پنجره ترمال بریک دو مدل پنجره بسیار محبوب هستند. این دو مدل پنجره از نظر ویژگی‌‌‌‌های مختلف با یکدیگر تفاوت‌هایی دارند؛ این تفاوت‌ها باعث شده تا موارد کاربرد آن‌‌‌‌ها هم متفاوت باشد. در این مطلب قصد داریم راجع‌به تفاوت‌‌‌‌های مهم بین این دو مدل صحبت کنیم تا هنگام خرید با دید بهتری انتخاب انجام دهید.
1403/04/11

پنجره یو پی وی سی و پنجره ترمال بریک دو مدل پنجره بسیار محبوب هستند. این دو مدل پنجره از نظر ویژگی‌‌‌‌های مختلف با یکدیگر تفاوت‌هایی دارند؛ این تفاوت‌ها باعث شده تا موارد کاربرد آن‌‌‌‌ها هم متفاوت باشد. در این مطلب قصد داریم راجع‌به تفاوت‌‌‌‌های مهم بین این دو مدل صحبت کنیم تا هنگام خرید با دید بهتری انتخاب انجام دهید. اگر قصد خرید پنجره را برای سازه خود دارید، حتما تا انتهای مطلب با ما همراه شوید.

نگاهی کوتاه به پنجره ترمال بریک و یو پی وی سی

قبل از آن که به سراغ بررسی تفاوت‌‌‌‌ها بین این دو مدل پنجره برویم، بهتر است با ماهیت آن‌‌‌‌ها بهتر آشنا شویم. در ادامه نگاهی کوتاه به ماهیت پنجره ترمال بریک و پنجره یو پی وی سی و ویژگی آن‌ها خواهیم داشت.
اگر بخواهیم واژه ترمال بریک را ترجمه کنیم، باید اصطلاح شکست حرارتی را برای آن به کار ببریم. منظور از این واژه، این است که یک مانع در بین مسیر عبوری گرما و سرما قرار می‌گیرد. این مانع جریان عبوری گرما و سرما در عنصر را قطع می‌کند. پلی آمید در ترمال بریک به عنوان مانع استفاده می‌شود و باعث شکست حرارتی می‌گردد.
پنجره‌‌‌‌های یو پی وی سی از پروفیل Unplasticized PolyVinyl Chloride ساخته شده‌اند. استفاده از این مدل پروفیل در ساخت پنجره کمک کرده تا پنجره‌‌‌‌های یو پی وی سی، عایق خوبی در برابر گرما و سرما باشند.


 

ابعاد پنجره

یکی از بزرگ‌ترین تفاوت‌‌‌‌ها بین پنجره upvc و ترمال بریک، در ابعاد آن‌‌‌‌ها است. پنجره upvc را نمی‌توان در ابعاد خیلی بزرگ طراحی کرد، این در حالیست که پنجره‌‌‌‌های ترمال بریک آلومینیومی را می‌توان به‌راحتی در ابعاد بزرگ اجرا نمود. با توجه به این نکته شما باید ابعاد و نوع پنجره را هنگام خرید به درستی انتخاب کنید.

قیمت تمام شده

اگر این دو مدل پنجره را از نظر قیمت مقایسه کنیم، متوجه خواهیم شد که قیمت پنجره یو پی وی سی نسبت به ترمال بریک، مناسب‌‌‌تر است. قیمت تمام شده پنجره ترمال بریک از جنس آلومینیوم تقریبا دو برابر بیشتر از پنجره‌‌‌‌های یو پی وی سی است. از آنجایی که پروفیل آلومینیوم نسبت به پروفیل یو پی وی سی گران‌‌‌تر است، بنابراین هزینه استفاده و نصب پنجره ترمال بریک گران‌‌‌تر خواهد بود. با این توضیحات اگر به دنبال پنجره‌ای با قیمت مناسب هستید، بهتر است نوع یو پی وی سی را انتخاب کنید.


 

عایق بودن

پنجره‌‌‌‌های یو پی وی سی از نظر عایق بودن، عملکرد بهتری نسبت‌به پنجره‌‌‌‌های آلومینیومی از خود نشان می‌دهند. جنس پروفیل یو پی وی سی به گونه‌ای است که به طور ذاتی مقاومت بهتری نسبت به گرما و سرما در مقایسه با پروفیل آلومینیومی از خود نشان می‌دهد. در پنجره‌‌‌‌های آلومینیومی سعی شده تا با استفاده از عایق ترمال بریک، این ضعف تا حد زیادی پوشش داده شود؛ البته استفاده از این مدل عایق تا 90 درصد از انتقال حرارت جلوگیری کرده‌است؛ با این حال اگر قصد نصب پنجره در منطقه‌ای با شرایط آب و هوایی نامساعد را دارید، بهتر است از پنجره یو پی وی سی استفاده کنید.

 استفاده در شرایط آب و هوایی متفاوت

بدون شک هنگام انتخاب پنجره باید به شرایط اب و هوایی محل مورد نظر توجه داشته باشید. برای انتخاب پنجره بر اساس شرایط آب و هوایی بهتر است به نکات زیر توجه داشته باشید
·        پنجره‌‌‌‌های ترمال بریک برای استفاده در محیط‌هایی با آب و هوای گرم و خشک مناسب‌‌‌تر هستند.
·        اگر در منطقه‌ای با آب و هوای مرطوب قصد نصب پنجره را دارید، پنجره‌‌‌‌های یو پی وی سی را انتخاب کنید.
·        در مناطقی که زلزله خیز هستند، پنجره‌‌‌‌های ترمال بریک انتخاب بهتری به شمار می‌روند.

از نظر ساختار

در ساخت پنجره‌‌‌‌های ترمال بریک از آلومینیوم استفاده می‌شود، به همین دلیل مقاومت این مدل پنجره نسبت به پنجره‌‌‌‌های یو پی وی سی بسیار بیشتر است.  از سویی دیگر، وزن پروفیل یو پی وی سی از پروفیل آلومینیومی کمتر است، بنابراین پنجره یو پی وی سی از ترمال بریک سبک‌‌‌تر خواهد بود. با توجه به این توضیح اگر  برای شما سبک بودن وزن مصالح اهمیت دارد، برای سبک‌سازی سازه بهتر است از پنجره‌‌‌‌های یو پی وی سی استفاده کنید.

نگاهی به تنوع محصولات

برای بررسی تنوع باید به ویژگی‌‌‌‌های ظاهری و یراق‌آلات مورد استفاده در این دو مدل پنجره توجه داشت. در ادامه مقایسه کوتاهی بین یراق آلات و رنگ و ظاهر این دو مدل پنجره را مشاهده می‌کنید.

تنوع در یراق آلات

هر دو نوع پنجره را می‌توانید در مدل‌‌‌‌های مختلفی شامل لولایی، واگنی، فولکس، کشویی و لیفت در بازار مشاهده نمایید. اگر نیاز به پنجره کشویی با ابعاد بزرگ دارید، پنجره ترمال بریک انتخاب مناسب‌تری است؛ زیرا تحمل وزن بالاتری داشته و مقاومت بیشتری هم دارد.

تنوع در ظاهر

در پنجره ترمال بریک از انواع رنگ‌‌‌‌های الکترواستاتیک و هم چنین پوشش‌‌‌‌های آنادایز استفاده می‌شود؛ بدین ترتیب شما می‌توانید انواع طرح و رنگ را با ضخامت مختلف در میان مدل‌‌‌‌های مختلف پنجره ترمال بریک انتخاب کنید. تنوع رنگی مورد استفاده در این مدل پنجره‌‌‌‌ها بیش از 200 نوع مختلف است و به همین دلیل می‌توان به راحتی آن‌‌‌‌ها را با دکوراسیون‌‌‌‌های مختلف ست کرد.
 این در حالیست که برای انتخاب رنگ در پنجره یو پی وی سی، با اندکی محدودیت مواجه خواهید شد. پنجره‌‌‌‌های یو پی وی سی در رنگ‌‌‌‌های کارخانه‌ای دارای محدودیت هستند اما تنوع رنگی زیادی در رنگ‌آمیزی غیرکارخانه‌ای در آن‌‌‌‌ها دیده می‌شود. با وجود تنوع رنگ، پیشنهاد می‌کنیم اگر قصد استفاده از پنجره یو پی وی سی در مناطق کویری را دارید، از رنگ سفید استفاده نمایید.

'
 

کلام آخر

پنجره ترمال بریک و یو پی وی سی، دو نوع از پنجره‌‌‌‌های بسیار پرکاربرد هستند. در این مطلب سعی کردیم ابتدا با ماهیت این دو مدل پنجره آشنا شویم و سپس به بررسی تفاوت بین آن‌‌‌‌ها بپردازیم. با خواندن این مطلب، می‌توانید انتخاب درست‌تری با توجه به نیاز خود داشته باشید.
 
 
 
1403/04/11
نظراتثبت نظر
نظر خود را ثبت کنید
بهترین فرصت برای خرید و تعویض پنجره UPVC