ایده های جذاب برای آشپزخانه

ایده های جذاب برای آشپزخانه

خلاصه:
بی‌شک آشپزخانه یکی از مهم‌ترین بخش‌های منزل است که نمای آن نسبت به سایر مکان‌ها بیشتر به چشم می‌آید. بنابراین باید علاوه بر چیدمان صحیح و خرید وسایل شیک، به فکر ایده‌هایی جذاب برای تزئین آشپزخانه باشید.
1402/02/23

بی‌شک آشپزخانه یکی از مهم‌ترین بخش‌های منزل است که نمای آن نسبت به سایر مکان‌ها بیشتر به چشم می‌آید. بنابراین باید علاوه بر چیدمان صحیح و خرید وسایل شیک، به فکر ایده‌هایی جذاب برای تزئین آشپزخانه نیز باشید. در این مطلب قصد داریم راجع به ایده‌هایی برای تزیین آشپزخانه صحبت کنیم. اگر شما هم به دنبال ایجاد ظاهری متفاوت برای آشپزخانه خود هستید، ادامه مطلب را از دست ندهید.

نمای لاکچری با شیرآلات لوکس

یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر آشپزخانه شیرآلات هستند. اهمیت شیرآلات به حدی است که تنها با انتخاب محصولات لوکس می‌توانید نمای بسیار زیبایی در آشپزخانه خود ایجاد کنید. نکته قابل توجه در انتخاب شیرآلات برای تزیین آشپزخانه این است که اگر سبک کلی چیدمان وسایل در آشپزخانه شما به شکل مدرن است، باید شیرآلات را نیز در همین سبک انتخاب کنید. از سویی دیگر اگر سبک کلاسیک را برای آشپزخانه انتخاب کردید، شیرآلات را نیز کلاسیک انتخاب نمایید. این انتخاب صحیح می‌تواند تا حد زیادی باعث هماهنگی اجزای مختلف در فضای آشپزخانه شما شود.

تزیین دیوارهای آشپزخانه

تزیین دیوارها در آشپزخانه می‌تواند ایده جدید و زیبایی باشد. بدین منظور می‌توانید از طرح‌های آجری استفاده کرده و یا با ایجاد طاقچه‌های مختلف، نمای زیباتری به آشپزخانه خود ببخشید. علاوه بر این، استفاده از برچسب‌های کاشی نیز می‌تواند تا حد زیادی آشپزخانه شما را زیبا کند. البته اگر از برچسب‌های کاشی استفاده می‌کنید، هنگام چسباندن آن‌ها باید دقت زیادی به خرج دهید.
قفسه‌های چوبی کوچک یکی دیگر از وسایلی هستند که هم کاربردی بوده و هم باعث زیبایی بیشتر دیوارها می‌شوند. در این قفسه‌ها می‌توانید وسایل کوچک آشپزخانه و یا وسایل تزیینی مختلف را قرار دهید. با این وجود توجه داشته باشید که از شلوغ کردن بیش از حد دیوار و یا فضای آشپزخانه پرهیز کنید.

استفاده از گلدان‌ها

تزیین آشپزخانه با گلدان یکی از منحصر به فردترین ایده‌هایی است که می‌توانید اجرا کنید. این ایده به ویژه برای آشپزخانه‌هایی با پنجره دوجداره مناسب است، زیرا نور کافی برای رشد گلدان را فراهم می‌آورد. به طور کلی باید هنگام انتخاب گیاه برای آشپزخانه، به شرایط محیطی توجه داشته باشید. برای مثال اگر قصد دارید گلدان را از جایی آویزان کنید، از گل‌های رونده استفاده کنید. علاوه بر این، اگر فضای کافی برای داشتن یک باغچه کوچک دیواری دارید هم می‌توانید گیاهانی مانند ریحان و نعنا را در آن بکارید.

ایده‌ای خاص با ظروف مسی

ظروف مسی می‌توانند علاوه بر کاربردی بودن به عنوان وسایل تزیینی آشپزخانه نیز استفاده شوند. سینی، قابلمه و یا ظروف دکوری مسی را می‌توان در نقاط مختلفی از آشپزخانه چید و نمای آن را زیباتر کرد. این ظروف را می‌توان حتی به عنوان گلدان نیز به کار برد.

دیوارکوب‌های زیبا

اگر سری به وسایل تزیینی آشپزخانه بزنید، با دیوارکوب‌های زیبایی مواجه خواهید شد. این دیوارکوب‌ها اغلب از جنس بشقاب‌های سفالی هستند که روی آن طرح‌های متفاوتی ایجاد شده است. شما می‌توانید از این دیوار کوب‌ها برای تزیین نقاط مختلفی از منزل خود استفاده کنید. با این وجود اگر قصد خرید دیوارکوب برای آشپزخانه را دارید، بهتر است از طرح‌های مرتبط‌تری با آشپزخانه و غذا استفاده کنید.

تزیینات حصیری

معمولا برای آشپزخانه‌هایی با سبک سنتی، می‌توان از تزیینات آشپزخانه حصیری مانند دیوار کوب، سبد و یا آویزهای مختلف استفاده کرد. با این وجود توجه داشته باشید اگر سبک چیدمان آشپزخانه شما مدرن است، تزئینات حصیری را باید با احتیاط بیشتری انتخاب کنید.
 

زیبایی بیشتر با دکوری‌های چوبی

دکوری‌هایی از جنس چوب برای تزیین اکثر قسمت‌های خانه مناسب هستند. تنها نکته مهم هنگام انتخاب آن‌ها تناسب نوع وسیله دکوری با محیطی است که از آن استفاده می‌کنید. برای مثال اگر قصد خرید دکوری چوبی برای آشپزخانه را دارید می‌توانید از قاشق‌های چوبی استفاده کرده و آن‌ها را روی دیوار آشپزخانه خود نصب نمایید. برخی از وسایل دکوری هم دارای مگنت بوده و می‌توان آن‌ها را روی وسایل آهنی نصب کرد.

ساخت بطری حبوبات

اگر به دنبال ایده‌ای کم هزینه و آسان می‌گردید، ساخت بطری حبوبات می‌تواند انتخاب خوبی باشد. کافیست بطری‌های دورریختنی خود را جمع‌آوری کرده و داخل آن‌ها را از حبوبات رنگارنگ پر کنید. برای زیبایی بیشتر لایه‌های مختلفی از حبوبات با رنگ‌های متضاد را در یک شیشه بریزید و درب آن را با پارچه‌های رنگی بپوشانید. استفاده از ادویه‌های رنگارنگ به جای حبوبات هم می‌تواند جذاب باشد، به شرط آن که بتوانید رنگ‌های زیبا و متضادی از ادویه‌ها پیدا کنید.

تغییر زیاد با هزینه کم

گاهی برای ایجاد تغییرات بزرگ، نیاز به هزینه‌های گزاف نیست؛ برای مثال اگر از نمای کابینت‌های خود خسته شده‌اید، لازم نیست حتما آن‌ها را عوض کنید. تنها با زدن یک رنگ جدید روی کابینت‌ها می‌توانید نمای متفاوت‌تری را ایجاد نمایید. حتی اگر هزینه رنگ‌آمیزی برای شما گران تمام می‌شود، می‌توانید با تعویض دستگیره‌های کابینت‌ها ظاهر آن‌ها را زیباتر کنید. تعویض دستگیره‌های کابینت از رنگ استیل و نقره‌ای با رنگ‌های دیگر چون طلایی و برنجی می‌تواند ظاهر آشپزخانه را خاص‌تر کند. البته این تغییر رنگ را می‌توانید با سایر اجزای آشپزخانه خود هماهنگ کرده و جلوه آن‌ها را چندین برابر کنید.

کلام آخر

برای داشتن یک آشپزخانه زیبا حتما نباید وسایل خیلی لوکس و گرانی داشته باشید؛ اجرای ایده‌های ساده اما خلاقانه می‌تواند به راحتی ظاهر آشپزخانه شما را جذاب کرده و زیبایی خاصی به منزل شما ببخشد. در این مطلب راجع به وسیله‌ها و ایده‌هایی برای تزیین آشپزخانه صحبت کردیم. با کمک مطالب گفته شده می‌توانید آشپزخانه‌ای متفاوت‌تر از همیشه داشته باشید؛ با این وجود هنگام خرید وسایل تزیینی و یا اجرای ایده‌های مختلف باید به سبک چیدمان و طراحی سایر اجزای آشپزخانه نیز توجه کنید.
 
 
 
1402/02/23
نظراتثبت نظر
نظر خود را ثبت کنید
بهترین فرصت برای خرید و تعویض پنجره UPVC