​پنجره دو جداره با قالب کامپوزیت چیست؟

​پنجره دو جداره با قالب کامپوزیت چیست؟

خلاصه:
تا پیش از این پنجره یو پی وی سی یکی از محبوب‌ترین مدل‌های ساخت و طراحی پنجره دو و سه جداره بود، البته که هنوز هم پروفیل‌های UPVC جز مدل‌های پرفروش، با کارایی بالا و بسیار مطلوب هستند. نسل جدید از این پنجره‌ها با قالب کامپوزیت از نظر ظاهری و کارایی تفاوت‌هایی با مدل‌های قبل دارد. در این نوشته با ویژگی‌های این نوع بیشتر آشنا خواهید شد.
1400/07/20

همان‌طور که می‌دانید پنجره یکی از مهم‌ترین بخش‌ها در معماری هر خانه‌ای است که اگر در انتخاب بهترین نوع متریال برای آن دقت کافی نشود، باید با مشکلاتی از قبیل سروصدا، آلودگی هوا، گرد و خاک و مشکلات امنیتی دست‌وپنجه نرم کرد. سال‌هاست که متخصصان این حوزه استفاده از پنجره‌های دوجداره و سه جداره را برای رفع مشکلات این‌چنینی پیشنهاد می‌کنند. شاید قیمت پنجره دو جداره کمی بالاتر از پنجره‌های معمولی باشد؛ اما توجه داشته باشید در صورتی که این نوع پنجره از کیفیت ساخت بالایی برخوردار باشد کارایی بسیار مطلوبی را هم از خود نشان می‌دهد.
همچنین باید اضافه کرد که پنجره‌های دوجداره از نظر نوع قاب‌بندی به چند دسته تقسیم می‌شوند؛ پنجره‌های دوجداره با قاب یا قالب آلومینیومی، پنجره یو پی وی سی، پنجره با قاب پی وی سی، چوب و ام‌دی‌اف بخشی از انواع پنجره‌های دوجداره با قابلیت‌های مجزا هستند که باید پیش از انتخاب نهایی به خوبی در این باره تحقیق کنید. در این مقاله از هافمن با ما همراه باشید تا شما را با یک نوع پرطرفدار از انواع پنجره‌های دوجداره آشنا کنیم. پنجره دوجداره با قالب کامپوزیت موضوع این مقاله از مجله هافمن است.

چرا باید به سراغ پنجره دو جداره برویم؟

گاهی ایجاد تغییرات کوچک در فضا باعث می‌شود شرایط از حالت معمول به سمت ایده آل شما حرکت کند، این تغییر کوچک می‌تواند در خانه یا محل کارتان ایجاد شود و مربوط به نوع دکوراسیون داخلی، تغییر رنگ‌بندی فضا، اضافه کردن وسایل بیشتر یا کم کردن وسایل و یا حتی مربوط به تغییرات کوچک در معماری بنا باشد. برای رسیدن به شرایط بهتر همیشه هم نیاز به نقل مکان نیست، گاهی می‌توان با تغییرات جزئی و پرداخت هزینه‌های بسیار کم‌تر، فضای موجود را به جای مناسب‌تری برای کار یا زندگی تبدیل کنید.
اجازه دهید با یک مثال توضیح دهیم. تصور کنید دفتر کارتان در یکی از شلوغ‌ترین خیابان‌های پایتخت قرار دارد و شما ناچارید زمان‌های طولانی از طلایی‌ترین ساعات کاری خود را با سروصدای موتورها، صدای بوق بی‌وقفه ماشین‌ها و سروصدای عابرین پیاده سپری کنید. فضای دفتر کارتان بی‌نقص است اما این مشکل شما را به فکر نقل مکان انداخته! در چنین شرایطی چه می‌توان کرد؟ پاسخ روشن است، پنجره دو جداره!
یکی از تغییرات کوچک اما اثرگذار در دفاتر اداری و حتی در منازل مسکونی تغییر بهینه در و پنجره‌های قدیمی است که حالا چه از نظر ظاهری و چه به لحاظ فنی کارایی خود را از دست داده‌اند. در و پنجره‌های قدیمی عایق مناسبی در برابر سروصدا نیستند و از طرفی می‌توانند زمینه‌ساز مشکلاتی از قبیل بروز سرما و گرما، گردوغبار و برخی آلودگی‌ها و این‌چنینی باشند. علاوه بر این پنجره‌های کهنه و بر زیبایی بصری فضا هم تاثیر بگذارد. شیشه دوجداره و انتخاب صحیح پروفیل در و پنجره راه حلی است که تمام مشکلات در و پنجره‌های قدیمی را رفع کرده و در عین حال به زمان و هزینه بالایی برای اجرا نیاز ندارد.
همان‌طور که در ابتدا مختصر توضیح دادیم در و پنجره دوجداره بر اساس متریال به کار رفته در ساخت و مدل طراحی در دسته‌بندی‌های مختلفی قرار می‌گیرد. یکی از این گروه‌ها که جز جدیدترین مدل‌های پنجره دو جداره معرفی می‌شود، پنجره دوجداره با قالب کامپوزیت است.

پنجره دو جداره با قالب کامپوزیت چیست؟

تا پیش از این پنجره یو پی وی سی یکی از محبوب‌ترین مدل‌های ساخت و طراحی پنجره دو و سه جداره بود، البته که هنوز هم پروفیل‌های UPVC جز مدل‌های پرفروش، با کارایی بالا و بسیار مطلوب هستند. نسل جدید از این پنجره‌ها با قالب کامپوزیت از نظر ظاهری و کارایی تفاوت‌هایی با مدل‌های قبل دارد که باعث بالاتر رفتن قیمت پنجره دو جداره در این مدل شده است.
شیشه‌های دوجداره با قالب کامپوزیت از نظر ظاهری بسیار جذاب با طراحی متنوع هستند که از آن‌ها به عنوان ترکیب بادوام و چشم‌نواز چوب و آلومینیوم یاد می‌شود. این‌طور بگوییم که اگر به دنبال پنجره دو جداره با کارایی بالا، طراحی جذاب و دوام طولانی هستید، قالب‌های کامپوزیت شما را راضی می‌کنند.

مزایای پنجره دوجداره با قالب کامپوزیت

دوام و ماندگاری

پنجره دو جداره با قالب کامپوزیت به نسبت سایر مدل‌ها از دوام بسیار بالاتری برخوردار بوده و عمر مفید طولانی‌تری دارد. این نوع پنجره در صورت نگهداری و مراقبت حداقل 40 سال عمر مفید دارد که در صورت بروز آسیب به قاب‌ها این عمر مفید به 25 تا 30 سال کاهش می‌یابد.

خاصیت آکوستیک بودن

پنجره‌های کامپوزیت با شیشه دوجداره عایق بسیار خوبی در برابر سروصداست.

عایق سرمایی

پنجره دو جداره کامپوزیت در اقلیم‌های سرد مانند کشور سوئد و کانادا از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است. علت این محبوبیت عایق بودن بسیار عالی این نوع پنجره در برابر سرماست. یکی از ویژگی‌های کامپوزیت به عنوان عایق داخل چوب این است که گرما را در خود نگه داشته و محیط داخلی را از سرما حفظ می‌کند.

نگهداری و تعمیر

از آنجایی که در قاب‌های کامپوزیت بخش چوبی توسط یک روکش آلومینیومی محافظت می‌شود، احتمال آسیب بسیار کم است. روکش آلومینیومی در این نوع قاب‌بندی بسیار محکم و بادوام است از این جهت به تعمیر خاصی نیاز پیدا نمی‌کند. نگهداری از این نوع پنجره تقریباً هیچ هزینه‌ای برای شما به دنبال ندارد.

تنوع طراحی

پنجره دو جداره کامپوزیت در طیف گسترده‌ای از رنگ، اندازه‌ها و سبک در دسترس است، با این حساب فرقی نمی‌کند چه نوع دکوراسیونی داشته باشید، چراکه حتماً یک طرح متناسب با سبک خودتان خواهید یافت.
اگر قصد دارید در و پنجره‌های کهنه و قدیمی منزل یا محل کارتان را با پنجره‌های دو یا سه جداره تعویض کنید، هافمن این امکان را دارد که متناسب با نظر و سلیقه شما در و پنجره‌های مختلف دو یا سه جداره را در ابعاد دلخواه طراحی و تولید کند.
برای اطلاع از خدمات هافمن و استعلام قیمت پنجره دو جداره کافیست از هر جای ایران، بدون نیاز به پیش‌شماره با اپراتورهای 1644 تماس بگیرید. همچنین امکان ثبت سفارش از طریق وب‌سایت هافمن نیز برای مشتریان فراهم است.
1400/07/20
نظراتثبت نظر
نظر خود را ثبت کنید
بهترین فرصت برای خرید و تعویض پنجره UPVC