کاهش آلودگی صوتی با نسل جدید در و پنجره هافمن

کاهش آلودگی صوتی با نسل جدید در و پنجره هافمن

خلاصه:
انسان همیشه به دنبال راحتی و آرامش بیشتر است و بعد از هر فعالیت و تلاشی در نهایت به دنبال فضایی دنج برای آرامش و ریلکس کردن است. در دنیای پرهیاهوی امروز سفر کردن به دل طبیعت‌‌ می‌تواند گزینه خوبی برای کمی آرامش و استراحت باشد اما این یک راه‌کار موقتی و چند روزه است که تازه برای همه نیز امکان‌پذیر نیست.
1399/08/27

انسان همیشه به دنبال راحتی و آرامش بیشتر است و بعد از هر فعالیت و تلاشی در نهایت به دنبال فضایی دنج برای آرامش و ریلکس کردن است. در دنیای پرهیاهوی امروز سفر کردن به دل طبیعت‌‌ می‌تواند گزینه خوبی برای کمی آرامش و استراحت باشد اما این یک راه‌کار موقتی و چند روزه است که برای همه نیز امکان‌پذیر نیست. از طرفی آلودگی صوتی در شهرها چیزی نیست که بتوان همیشه از آن فرار کرد. بنابراین باید راهکاری پیدا کرد تا از شر هر چیزی که آرامش‌تان را برهم‌‌ می‌زند خلاص شوید. در حال حاضر آلودگی صوتی در زندگی شهری یکی از معضلات اصلی در این زمینه است که به طور جدی از طرف پزشکان خطرناک شناخته شده است.

ناهنجاری‌‌های آلودگی صوتی با پنجره‌های قدیمی 

آلودگی صوتی! تصور کنید از سر کار بازگشته‌اید و‌‌ می‌خواهید کمی استراحت کنید یا برای یک امتحان مهم باید آماده شوید که در همین لحظه متوجه صدای شلوغی و همهمه از بیرون خانه‌‌ می‌شوید! چیزی که امروزه به یکی از ناهنجاری‌های زندگی شهری تبدیل شده است. آپارتمان نشینی، شهرهای‌‌ شلوغ، زندگی در نزدیکی اتوبان‌ها و شهربازی‌ها و ... بخشی از معضلات آلودگی صوتی برای بشر است.

این مثال‌ها تنها چند مثال از مشکلات زندگی انسان امروز در روبه‌رو شدن با آلودگی صوتی بود. در حالی که بعضی مواقع آلودگی صوتی ممکن است مشکلات بیشتری ایجاد کند. مصداق بارز آن بیمارستان‌ها هستند که برای استراحت بیمار نیاز به سکوت دارند. حالا بیمارستانی در مرکز شهر را تصور کنید، این بیمارستان چطور‌‌ می‌تواند از شر آلودگی صوتی خلاص شود؟!

از طرفی قرار گرفتن مداوم در محیطی شلوغ می‌تواند مشکلات جدی‌تری در زمینه شنوایی، اختلالات اعصاب و بی‌حوصله‌گی به همراه داشته باشد. این مشکلات هم روح و روان ما و هم جسم ما را تحت تاثیر قرار‌‌ می‌دهند. ناهنجاری‌‌های صوتی به ذاته بسیار مخرب هستند و در موارد حادتر‌‌ می‌توانند باعث سرگیجه، حالت تهوع، پرخاشگری، بی‌خوابی، اضطراب و عدم تعادل افراد نیز شوند.

بنابراین مهم است که خانه‌ای آرام داشته باشیم و زمانی که در خانه هستیم از سر و صدای بیرون در امان باشیم.

پنجره‌‌های دو جداره راهی کارآمد برای جلوگیری از آلودگی صوتی 

عوامل زیادی در افزایش آلودگی صوتی اثر داشته‌اند از سبک زندگی شهری و ماشینی شدن جوامع تا کاهش درختان و فضای سبز همه بر این موضوع اثر داشته‌اند. امروزه مشکل به قدری بزرگ است که دیگر نمی‌توان آن را نادیده گرفت و باید راهکار اساسی پیدا کرد، موضوعی که جزو الویت‌‌های اصلی در ساخت‌و‌سازهای امروزی شده است.

یکی از راهکارهای مقابله با آلودگی صوتی استفاده از عایق‌‌های صوتی در حین ساخت بنا است. بسیاری از ساخت و سازهای جدید با توجه به رعایت مواردی این چنین ساخته‌‌ می‌شوند. موضوعی که در این مطلب قصد داریم به آن بپردازیم استفاده از در و پنجره‌‌ دو جداره  است که نه تنها عایق صوت بلکه عایق انرژی نیز هستند و از هدر رفت آن جلوگیری‌‌ می‌کنند.

در و پنجره دو جداره از چند لایه شیشه تشکیل شده‌اند که فضای بین‌شان با گازی مخصوص پر شده است. شیشه پنجره با ضخامت‌‌های متفاوتی ساخته‌‌ می‌شود و افزایش این ضخامت در کاهش انتقال صدا و انرژی موثر است. امنیت بیشتر، سر و صدای کمتر، آلودگی کمتر و البته ممانعت از خروج انرژی اصلی ترین مزایای استفاده از این پنجره‌ها است که نه تنها آرامش بیشتری به همراه دارد بلکه هزینه‌‌های مصرفی انرژی را نیز کاهش‌‌ می‌دهد.

مهم ترین ویژگی‌‌های این پنجره‌ها شامل موارد زیر می شوند: 

  • عایق صوتی
  • عایق انرژی (کمک به سلامت زمین)
  • مقاومت در برابر باد و طوفان
  • جلوگیری از ورود گرد و غبار
  • غیر قابل اشتعال
  • مانع ورود حشرات
  • مقاومت در برابر رطوبت و نور مستقیم خورشید

در و پنجره‌‌ UPVC هافمن 

نسل جدید در و پنجره‌‌های هافمن از UPVC ساخته شده‌اند که به دلیل نوع متریال‌شان قدرت و کیفیت بالاتری دارند. پنجره‌‌های چند جداره هافمن در ابعاد مختلفی تولید‌‌ می‌شوند و نوع باز شدن آن‌ها در چندین مدل از جمله کشویی، واگنی، فرانسوی، دو حالته بازشو، تک حالته بازشو و ... ساخته‌‌ می‌شود.

مزیت مهم دیگر در و پنجره‌‌ دوجداره نسل جدید هافمن کیفیت و نوع چارچوب آن است. پنجره‌ها از UPVC ساخته‌‌ می‌شوند و بعد از شکل دهی توسط ابزاری خاص، محکم و پایدار‌‌ می‌شوند. چارچوب این پنجره‌ها در برابر نور خورشید، زنگ زدگی، خوردگی و همین طور رطوبت بسیار مقاوم است. به تمام این موارد آتش‌گیر نبودن آن‌ها را نیز باید اضافه کرد که از ویژگی‌‌های مهمی به حساب‌‌ می‌آید. تمام این ویژگی‌ها به لطف تکنولوژی و آزمایشگاه‌‌های مجهز این شرکت ایجاد شده است.

در نهایت امروزه راهکارهای مختلفی برای حفظ آرامش و سلامت بشر وجود دارد که استفاده از در و پنجره upvc هافمن‌‌ می‌تواند یکی از بهترین آن‌ها باشد. با وجود تغییر سبک زندگی این پنجره‌ها در جهت ارتقای سلامت اعضای خانواده بسیار موثرند. هافمن با رعایت تمام موارد بالا و استفاده از بهترین کیفیت در ساخت محصولاتش زیبایی ظاهری را نادیده نگرفته و پنجره‌‌هایی زیبا و درخور زندگی مدرن امروزی طراحی کرده است.


نکته آخر اینکه قبل از خرید حتما از کیفیت محصولات شرکت مورد نظرتان اطمینان حاصل کنید. در ها و پنجره‌‌ دو جداره و یا سه جداره بسته به نوع شیشه و گازی که در فضای بین‌شان قرار‌‌ می‌گیرد از نظر عایق بودن درجه بندی دارند. حتما هنگام خرید از فروشنده بخواهید در این مورد اطلاعات لازم را در اختیارتان بگذارد. به علاوه از فروشنده خود ضمانت‌نامه بخواهید. شرکت‌‌های بزرگ و معتبر تمام در و پنجره‌‌های خود را از زمان نصب گارانتی‌‌ می‌کنند. همین طور بهتر است کار نصب را به متخصصین همان شرکت بسپارید تا همه چیز به درستی و اصولی پیش رود.
 

 
 
 
 
1399/08/27
نظراتثبت نظر
نظر خود را ثبت کنید
بهترین فرصت برای خرید و تعویض پنجره UPVC