پنجره‌های جدید دوجداره، قابی به آرامش و سلامتی

پنجره‌های جدید دوجداره، قابی به آرامش و سلامتی

خلاصه:
در روزگاری که استرس، آلودگی صوتی و محیطی و صدها دلیل مختلف دیگر می‌تواند آرامش ما را مختل کند، داشتن فضا و زمانی سرشار از آرامش برای استراحت و یا وجود محیطی مناسب کار، تمرکز و تلاش غنیمتی است ارزشمند.
1399/12/10

زندگی شلوغ و سرشار از سروصدای انسان امروز با انواع آلودگی‌ها عجین شده است و همین امر سبب شده تا لحظه های عاری از این آلودگی‌ها از اهمیت بالایی برخوردار باشند.  وقتی از آلودگی‌ها صحبت می‌کنیم منظور آلودگی صوتی، آلودگی و ذرات مزاحم موجود در هوا و مواردی از این دست است که می‌تواند بر کیفیت زندگی افراد و سطح سلامت تاثیر زیادی داشته باشد.


یکی از راه‌های ورود آلودگی‌ها به داخل محیط زندگی و کار ما، در و پنجره ها و درزهای آن‌ها است. منظور از آلودگی، انواع مختلف آن مثل آلودگی صوتی، گردوغبار، دود و مواردی از این دست است. در صورت استفاده از تجهیزات مناسب و در و پنجره یو پی وی سی یا سه جداره ی استاندارد، ورود این موارد به داخل محیط تا حد زیادی کنترل می‌شود.

تاثیر آلودگی هوا بر سلامتی  

هوای آلوده و ذراتی که در طول روز هنگام تنفس وارد بدن می‌شوند می‌توانند زمینه ساز بیماری‌های بسیاری گردند. حال فرض کنید که راهی وجود دارد تا از ورود درصدی از این آلودگی‌ها به داخل خانه جلوگیری شود. قطعا وجود چنین راه حلی می‌تواند باعث خوشحالی هر کسی گردد. یکی از راه حل‌های موجود استفاده از در و پنجره های دو یا سه جداره است که درزبندی‌های قوی و مناسبی دارند و با داشتن استانداردهای لازم از ورود آلودگی‌ها، گردوغبار و ذرات معلق در هوا تا حد خوبی جلوگیری می‌کنند.

در و پنجره upvc در کنار ده‌ها مزایای دیگر خود می‌تواند حافظ سلامتی و آرامش انسان باشد و گامی بزرگ در جلوگیری از ابتلا به برخی بیماری‌ها به حساب آید.

رهایی از سروصدا با در و پنجره ی باکیفیت 

همانطور که می‌دانید سروصدا بخش جدا نشدنی کار و زندگی ما است. صدای مردم و اتومبیل‌های کوچه، خیابان و اتوبان‌ها، صدای همسایه‌ها و .... همه و همه می‌توانند ساعت‌های استراحت شما را نابود کرده و یا هنگام درس خواندن، انجام کار و ... مانع تمرکز شوند. وجود در و پنجره های مقاوم، عایق و مناسب یکی از راه حل‌های این معضلات است.

در و پنجره ی دوجداره و سه جداره به دلیل وجود دو یا سه لایه شیشه، فضای خلاء بین شیشه‌ها که با گاز آرگون پر شده است، زهوار مناسب، یراق آلات استاندارد و ... می‌توانند مانع ورود یا خروج سروصدا شوند.

قیمت پنجره دوجداره و سه جداره 

تمام مزایای گفته شده را می‌توان به عنوان دلایلی به حساب آورد که خرید در و پنجره ی جدید و تعویض قدیمی‌ها را توجیه می‌کند. اما یکی از موارد مهم دیگر که در هنگام خرید به آن توجه می‌شود و معیاری تعیین کننده به حساب می‌آید قیمت پنجره ی دوجداره است. 

قیمت پنجره ی دوجداره از عوامل مختلفی تاثیر می‌گیرد. برای مثال وجود شیشه‌های مختلف با درجه کیفیت‌های مختلف و ساخت و ساختار متنوع باعث متفاوت بودن قیمت در و پنجره های مختلف خواهد شد. حتی تعداد شیشه‌های به کار رفته در ساختار در و پنجره ی دو جداره و سه جداره و ضخامت آن‌ها بر قیمت پنجره دو جداره و سه جداره تاثیر مستقیم دارد.

بنابراین قیمت پنجره ی دوجداره و سه جداره از قیمت تک تک المان‌های سازنده‌ی این محصول تاثیر می‌گیرد. البته هر محصول گران قیمتی الزاما باکیفیت نیست و یا هر محصول با کیفیتی گران نیست و در انتخاب محصول فقط نباید به قیمت آن توجه کرد.

یکی از دیگر از قسمت‌های در و پنجره های دو و سه جداره که بخش قابل توجهی از محصول را شامل می‌شود پروفیل یو پی وی سی است. باید دقت داشت پروفیل یو پی وی سی به کار رفته دارای استانداردهای لازم باشد و ساخت خوبی نیز داشته باشد.

پروفیل یو پی وی سی استاندارد، کمک می‌کند تا در و پنجره ی شما سال‌های طولانی عمر کند. یکی از ویژگی‌های پروفیل یو پی وی سی مرغوب، خراب نشدن آن در مقابل تابش نور خورشید، رطوبت، برخی آلودگی‌های موجود در هوا و ... است. این پروفیل دچار زنگ زدگی، خوردگی و تغییر شکل و رنگ نمی‌شود و این خود ارزش افزوده‌ای ارزشمند برای در و پنجره های ساخته شده با پروفیل یو پی وی سی به شمار می‌آید.

چگونه پروفیل یو پی وی سی با کیفیت را شناسایی کنیم؟

پنجره یو پی وی سی باکیفیت محصولی است با طول عمر زیاد، مقاوم در برابر تغییر رنگ و تغییرات آب و هوایی. پروفیل در و پنجره upvc سنگین نیست و همین کم وزن بودن آن باعث نصب راحت‌تر می‌شود. از طرفی دیگر به دلیل وزن منطقی محصول بار اضافه‌ای بر دیوارها اعمال نمی‌شود. نکته‌ی جالب توجه این است، با اینکه این نوع پروفیل وزن کمی دارد و سبک است می‌تواند به خوبی وزن ساختار کلی در و پنجره را مهار کند این خاصیت به سبب وجود گالوانیزه‌های یو شکل در داخل پروفیل است و همین بخش باعث مقاومت محصول می‌گردد.

 

احتمالا شناخت پروفیل یو پی وی سی مرغوب و باکیفیت فقط با مشاهده‌ی محصول، آن هم از جانب مصرف‌کننده که شناخت چندانی نسبت به محصول ندارد امری نشدنی است اما باید راهی برای انتخاب محصول مطمئن وجود داشته باشد.

یکی از مطمئن‌ترین روش‌ها خرید محصول از تامین‌کنندگان خوش‌نام و حرفه‌ای بازار است. تامین‌کنندگانی که به سبب سال‌ها کار و فعالیت صادقانه در این بازار اسم و رسمی پیدا کرده‌اند و حالا اعتماد به آن‌ها و محصولاتشان راحت‌تر است.

تعویض پنجره قدیمی شاید امری سخت و انتخابی مشکل به حساب آید اما به طور کلی می‌تواند مزایای بسیاری برای شما داشته باشد. رهایی از سرما و گرمای بیش از حد، دور شدن از سروصداهای محیط، خلاص شدن از طیف گسترده‌ای از آلودگی‌ها و .... دلایلی هستند که انتخاب این مسیر و حرکت به سوی تعویض در و پنجره ی قدیمی را به امری منطقی و انتخابی هوشمندانه تبدیل می‌کنند.

1399/12/10
نظراتثبت نظر
نظر خود را ثبت کنید
بهترین فرصت برای خرید و تعویض پنجره UPVC