هزینه تعویض در و پنجره‌ قدیمی با upvc، به چه عواملی بستگی دارد؟

هزینه تعویض در و پنجره‌ قدیمی با upvc، به چه عواملی بستگی دارد؟

خلاصه:
هزینه تعویض پنجره‌ای قدیمی با پنجره‌ یو پی وی سی در مقایسه با هزینه نصب پنجره‌ یو پی وی سی در خانه‌های نوساز متفاوت است. در این مطلب علت این تفاوت در قیمت و معیارهای تاثیرگذار بر قیمت نهایی تعویض در و پنجره قدیمی با در و پنجره یو وی پی سی را برای شما توضیح می‌دهیم.
1399/04/24

در فرآیند بازسازی منازل، تعویض در و پنجره از اولین اقدامات به شمار می‌رود؛ زیرا با صرف هزینه‌ای معقول و کم‌ترین زمان ممکن می‌توان در و پنجره‌های قدیمی را با انواع در و پنجره یو پی وی سی تعویض کرد و از مزایای شگفت‌انگیز آن‌ها بهره‌مند شد. هزینه تعویض پنجره‌ای قدیمی با پنجره‌ یو پی وی سی در مقایسه با هزینه نصب پنجره‌ یو پی وی سی در خانه‌های نوساز متفاوت است. در این مطلب علت این تفاوت در قیمت و معیارهای تاثیرگذار بر قیمت نهایی تعویض در و پنجره قدیمی با در و پنجره یو وی پی سی را برای شما توضیح می‌دهیم.

نوع پروفیل

قیمت تمام شده انواع پروفیل برای پروژه‌های تعویض و بازسازی بیشتر از هزینه پروفیل‌های نوساز است، به این خاطر که در فرآیند تعویض پنجره‌های قدیمی بدون تخریب با پروفیل‌های یو پی وی سی از پروفیل‌های خاصی به نام بازسازی استفاده می‌شود؛ طی این عملیات قاب پنجره قدیمی سر جای خود باقی می‌ماند و پروفیل upvc بازسازی باید به آن قاب پیچ شود و فریم زیرین را بپوشاند.

برای این منظور پروفیل‌های مخصوص بازسازی طراحی و ساخته شده‌اند که کارایی آنها در عایق‌بندی حتی از پروفیل‌های معمولی نیز بیشتر است و همچنین قیمت پروفیل‌های بازسازی تفاوت قابل ملاحظه‌ای با قیمت پروفیل‌های نوسازی دارد که در ساختمان‌های تازه ساخته شده، مورد استفاده قرار می‌گیرند.

ابعاد در و پنجره

عرض، ارتفاع، نوع بازشوی پنجره و تعداد آن‌‌ها، کتیبه بودن یا نبودن کار در میزان پروفیل مصرفی تاثیر می‌گذارد. برای دانستن هزینه‌ای که باید برای در و پنجره خانه خود صرف کنید، ابتدا پیشنهاد می‌کنیم با مشاورها و کارشناسان شرکتی که انتخاب کرده‌اید، مشورت کنید. آنها از خانه شما و محل نصب پنجره‌ها بازدید می‌کنند و انواع پنجره‌های پیشنهادی با مزایای نصبشان را به شما معرفی می‌کنند.

در صورتی که پیش از دریافت مشاوره می‌خواهید به‌صورت حدودی از هزینه تعویض پنجره‌های خانه‌تان آگاه شوید، طبق این راهنما عمل کنید:

ابتدا با دانستن نوع و قیمت پروفیل دلخواه‌تان، ابعاد را به میلی‌متر و از قسمت گچ‌بری و چهارچوب پنجره محاسبه کنید.

در ادامه مشخص کنید که چه تعداد بازشو برای پنجره‌های خود می‌خواهید و به همان نسبت تعداد یراق‌آلات و لولاهای مورد استفاده را نیز در نظر بگیرید.

در نهایت درصدی از کل هزینه محاسبه شده را برای نصب، در نظر بگیرید.

نوع شیشه

نوع شیشه مصرفی( دوجداره بودن یا سه جداره بودن) بر قیمت نهایی تمام شده، تاثیر می‌‌گذارد. با دریافت مشاوره از کاربرد انواع شیشه‌‌ها آگاه شوید تا مناسبت‌ترین شیشه را برای پنجره خانه خود انتخاب کنید.

یراق‌آلات به‌کار رفته در در و پنجره

یراق‌آلات در پنجره، در قسمت لولا، دستگیره و دور تا دور قاب استفاده می‌شوند. یراق‌آلات بی کیفیت با کارایی کمتر عملکرد کل پنجره را مختل خواهد کرد؛ پس در انتخاب یراق‌آلات با کیفیت از برندی معتبر نهایت دقت را به خرج دهید. امکان دارد فکر کنید وجود یراق‌آلات با کیفیت تاثیری در عملکرد و کیفیت نهایی پنجره نخواهد گذاشت و برای کم کردن هزینه‌ها ترجیح بدهید یراق آلات متفرقه و ارزان‌تری را برای در و پنجره انتخاب کنید، اما اگر بدانید که با خرید یراق‌آلات بی کیفیت امکان دارد پنجره شما خوب بسته نشود و کماکان انرژی از طریق پنجره‌ها هدر برود چه؟ نقش یراق‌آلات باکیفیت در درزبندی کامل پنجره بسیار حائز اهمیت است و با نادیده گرفتن این موضوع، آن نتیجه‌ای که از پنجره‌های دوجداره برای خانه خود انتظار دارید، حاصل نمی‌شود.

گالوانیزه

پروفیل گالوانیزه یک پروفیل یو شکل است که به شکل سرتاسری در داخل پروفیل UPVC  قرار می‌گیرد. این پروفیل موجب افزایش مقاومت، استحکام و عدم تغییر شکل پروفیل یو پی وی سی می‌شود و همچنین باعث می‌شود پروفیل، نیروهایی که بر آن وارد می‌شود را تحمل کند. این پروفیل برای پیچ کردن لولا و یراق‌آلات پنجره به پروفیل UPVC نیز به کار می‌رود. جنس پروفیل گالوانیزه و کیفیت آن نیز در تعیین قیمت نهایی موثر است.

لاستیک درزگیر

لاستیک درزگیر یا آب‌بندی نقش مهمی در عایق‌بندی صوت، حرارت و رطوبت دارد. این لاستیک روی پروفیل نصب می‌شود و تا ١۵ درصد به عایق‌بندی پنجره کمک می‌کند. لاستیک‌های درزبندی انواع مختلفی دارند و بر حسب دوام، تنوع رنگ، قابلیت بازیافت و جوش‌­پذیری دسته‌بندی می‌شوند.

یک لاستیک درزبندی خوب باید در مقابل نور و حرارت، خشک و جمع نشود و انعطاف داشته باشد، در قسمت‌های جوش پروفیل نصب شود و آب‌بندی خوبی داشته باشد. لاستیک‌های Epdm یکی از انواع لاستیک‌های درزگیر هستند که دوام بالایی داشته و عملکرد مناسبی دارند. البته این نکته را هم در نظر داشته باشید که به تناسب آن قیمتشان هم بیشتر است.

نصب استاندارد

وقتی با آگاهی کامل، بهترین مواد اولیه، پروفیل مناسب و با کیفیت و یراق‌آلات و شیشه را انتخاب کردید و سفارش ساخت در و پنجره را دادید، نوبت به نصب می‌رسد. این مرحله نیز یکی از مراحل مهم و تعیین کننده است چرا که اگر در و پنجره با کیفیتی که سفارش داده‌اید با همان کیفیت نصب نشود و مراحل نصب با بی دقتی و همراه با خطا باشد تمام زحمت و هزینه‌ای که کرده‌اید به باد می‌رود و باز هم امکان دارد با مشکلات آلودگی صوتی، ورود آلاینده‌ها و هدر رفت انرژی دست و پنجه نرم کنید.

قیمت و هزینه نصب در و پنجره UPVC با توجه به قیمت کل پروژه تعیین می‌شود و درصدی از آن است؛ هزینه نصب به طور معمول ١٢ تا ١٧ درصد از قیمت کل پروژه است.

نکته دیگری که در تعویض پنجره‌های قدیمی حائز اهمیت است میزان خرابی و نیاز به بنایی در این عملیات است. خیلی از افراد نگران این هستند که اولا تعویض در و پنجره قدیمی با در و پنجره UPVC چقدر زمان می‌برد و ثانیا این عملیات تا چه حد در ساختمان ایجاد خرابی می‌کند. توجه داشته باشید که تعویض در و پنجره‌های قدیمی توسط یک نصاب ماهر در کمترین زمان ممکن انجام می‌شود و از آنجا که در و پنجره‌های جدید روی فریم در و پنجره قبلی سوار می‌شوند نیاز به هیچ‌گونه خرابی یا عملیات بنایی در ساختمان نیست. 
در و پنجره های قدیمی از محل لولا جدا و قسمت‌های اضافی برش داده می‌شوند. در و پنجره‌های جدید نیز به راحتی روی فریم قبلی سوار شده و با پیچ در جای مناسب خود محکم می‌شوند و روی فریم را به طور کامل می‌پوشانند.
قیمت عملیات تعویض در و پنجره یو پی وی سی با در نظر گرفتن عوامل ریز و درشت بسیاری تعیین می‌شود اما آنچه مهم است انجام این عملیات به بهترین شکل و با همکاری برندی معتبر است. وقتی این کار را انجام دادید و از خوبی‌های پنجره‌های یو پی وی سی بهره‌مند شدید، دیگر به هزینه‌ای که صرف این کار کرده‌اید فکر نمی‌کنید زیرا شما در مقابل هزینه‌ای که پرداخته‌اید، امنیت و آسایش را به خانه خود برگردانده‌اید و تا سال‌ها از هدر رفتن انرژی بیش از حد از طریق در و پنجره خانه‌تان جلوگیری کرده‌اید.

اگر می‌خواهید به‌طور دقیق از هزینه عملیات تعویض در و پنجره قدیمی خانه خود با در و پنجره یو پی وی سی آگاه شوید از طریق شماره 1644 با کارشناسان و مشاورین هافمن تماس بگیرید. آن‌ها شما را صبورانه راهنمایی می‌کنند تا این کار را به بهترین شکل ممکن انجام دهید.

1399/04/24
نظراتثبت نظر
نظر خود را ثبت کنید
بهترین فرصت برای خرید و تعویض پنجره UPVC