نظافت و نگهداری در و پنجره دوجداره و سه جداره

نظافت و نگهداری در و پنجره دوجداره و سه جداره

خلاصه:
چگونگی نظافت و نگهداری از در و پنجره به اندازه انتخاب و خرید محصول مناسب دارای اهمیت است. اگر محصول شما به خوبی نگهداری و نظافت نشود تمام و وقت و هزینه شما به مرور زمان از بین می رود و حتی نظافت از طریق روش های اشتباه می تواند باعث خرابی کامل محصول شود.
1399/09/03

بعد از انتخاب، خرید و نصب در و پنجره یکی از مهم‌ترین کارهای مربوط به در و پنجره دو جداره و سه جداره نگهداری و نظافت آنها است. برای اینکه طول عمر محصول افزایش یافته و کارایی آن به خوبی روز اول حفظ شود، این محصول به نگهداری و رعایت نکات مختلفی احتیاج دارد تا هم زیبایی ظاهر آن حفظ شود و هم شما از دردسرهای مربوط به خرابی‌های ناشی از بی‌توجهی و عدم نگهداری دور بمانید.

آیا نگهداری از در و پنجره دوجداره به ابزار ویژه ای احتیاج دارد؟

وقتی صحبت از نظافت و نگهداری در و پنجره به میان می‌آید شاید گمان کنید برای این کار به ابزار و روش‌های پرهزینه‌ای احتیاج است، اما این طور نیست و وسایلی که برای تمیز کردن و نگهداری در و پنجره لازم و کاربردی است هزینه‌ی آنچنانی ندارند.

نظافت در و پنجره دو جداره upvc

اولین نکته‌ای که باید به آن توجه کنید زمانبندی تمیز کردن در و پنجره است. بهتر است در و پنجره upvc را به صورت مداوم و در بازه‌های زمانی مشخص تمیز کنید. این بازه‌های زمانی با توجه به میزان آلودگی محیطی، نوع شرایط آب و هوا و ... متغیر خواهد بود. برای مثال در مناطق ساحلی که ممکن است سطح در و پنجره و اجسام مختلف با نمک پوشیده شده باشد به 2 یا 3 بار نظافت در ماه احتیاج است.

همینطور قرار داشتن در مناطقی که آلودگی‌های ناشی از دود اتومبیل و کارخانه‌ها وجود دارد نیز در و پنجره بیشتر کثیف شده، بنابراین به نظافت بیشتری احتیاج دارند.

مواد شوینده‌ای که برای نظافت در و پنجره انتخاب می‌کنید بسیار مهم هستند. مراقب باشید از حلال‌ها و شوینده‌هایی که می‌توانند باعث خوردگی، خرابی و تغییر رنگ محصول شوند استفاده نکنید و به منظور تمیز کردن در و پنجره می‌توانید از صابون و آب و یک دستمال نرم بدون پرز استفاده کرده و بعد از شستشو تمام در و پنجره را با دستمال نرم خشک کنید تا هیچ لکه‌ای روی آن باقی نماند.


اگر کثیفی و آلودگی روی در و پنجره خشک شده و با آب و دستمال قابل پاک شدن نباشد نباید از اجسام تیز برای از بین بردن آلودگی استفاده کرد. زیرا باعث ایجاد خراش روی محصول شده و ترمیم آن ممکن نخواهد بود. برای جلوگیری از ایجاد چنین شرایطی باید مراقب باشید آلودگی‌ها طولانی مدت روی محصول نمانند تا درگیر چنین مشکلاتی نشوید. نظافت مداوم در و پنجره، لاستیک و لولاها و ... از تجمع آلودگی جلوگیری می‌کند و باعث می‌شود از خشک شدن لاستیک، لولاها و ... جلوگیری شود.

تمیز کردن رنگ روی در و پنجره

اگر هنگام رنگ کردن دیوارها پنجره رنگی شد باید سریعا اقدام به پاک کردن رنگ‌ها کنید. رنگ سقف عموما با آب و صابون تمیز می‌شود و اگر رنگی روی شیشه ریخته است می‌توانید از حلال‌هایی مثل تینر استفاده کنید، اما مراقب باشید که پروفیل را با تینر و دیگر حلال‌های شیمیایی پاک نکنید. برخی از پروفیل‌ها را می‌توان با حلال‌های گیاهی تمیز کرد اما لازم است قبل از استفاده از این محصول با فروشنده و متخصص صحبت کرده و مطمئن شوید.

جدا کردن برچسب روی در و پنجره

زمانی که کار نصب در و پنجره تمام می‌شود نوبت جدا کردن برچسب روی محصول است. در این حالت به هیچ عنوان از اجسام تیز و یا حلال‌ها استفاده نکنید بلکه با استفاده از باد گرم سشوار به آرامی چسب جدا خواهد شد. در این مرحله حوصله به خرج دهید تا آسیبی به در و پنجره نرسد. بهتر است برای جدا کردن برچسب روی پروفیل تا پایان تمام کارها صبر کنید زیرا طی مراحل ساخت و ساز، رنگ کاری و ... ممکن است در و پنجره آسیب دیده و کثیف شود اما این برچسب‌ها می‌توانند تا حدی از این آسیب‌ها جلوگیری کنند.


 

نگهداری از قطعات پلاستیکی

قطعات پلاستیکی در و پنجره به روغن کاری چندانی احتیاج ندارند و بخش‌ها و یراق آلات فلزی در صورتی که روان کار نکنند باید روغن‌کاری شوند. خوب است هر 3 تا 6 ماه یکبار بخش های مختلف در و پنجره upvc را با روغن‌های رقیق مثل روغن چرخ خیاطی، روغن کاری کرد تا محصول کیفیت و کارایی خود را از دست ندهد و راحت باز و بسته شود.


 

 هنگام استفاده از در و پنجره مراقب باشید

باز و بسته کردن در و پنجره، جلوگیری از برخورد اجسام تیز و سنگین به شیشه و پروفیل و .... به سالم‌تر ماندن در و پنجره کمک خواهد کرد. در هنگام استفاده از محصول باید مراقب باشید تا استفاده نادرست از آن باعث خرابی و کاهش طول عمر در و پنجره نشود و باعث صرف هزینه بیشتر نگردد.

هم زمان تحویل گرفتن در و پنجره و هم به صورت دوره‌ای باید پیچ و مهره‌ها و یراق آلات را به خوبی چک کنید. هیچ بخشی نباید شل و یا بیش از حد سفت باشد و در صورت وجود مشکل باید سریعا آن را برطرف ساخت. در صورتی که احساس می‌کنید در و پنجره کارایی خیلی خوبی ندارد عایق کامل نیست با رگلاژ آن می‌توانید مشکل پیش آمده را برطرف سازید.

به طور کلی قبل از اینکه وسایل و تجهیزات مختلف دچار خرابی شوند لازم است به خوبی مراقبت و نگهداری شده تا در آینده شما را درگیر صرف وقت و هزینه بسیار برای تعمیر نکنند. در و پنجره هر خانه‌ای از آن بخش‌هایی هستند که با مراقب معقول و صرف زمان نه چندان زیادی تا سال‌ها مثل روز اول کارایی داشته و خیالتان از بابت این بخش راحت خواهد بود.


 

 
1399/09/03
نظراتثبت نظر
نظر خود را ثبت کنید
بهترین فرصت برای خرید و تعویض پنجره UPVC