در چه مواردی از پروفیل در و پنجره استفاده می‌شود؟

در چه مواردی از پروفیل در و پنجره استفاده می‌شود؟

خلاصه:
از پروفیل در و پنجره یو پی وی سی فقط برای ساخت در و پنجره‌هایی با ساختار معمول استفاده نمی‌شود و این محصول می‌تواند کاربردهای مختلف دیگری نیز داشته باشد. در ادامه به بررسی برخی از این کاربردها می‌پردازیم.
1400/05/31

پروفیل در و پنجره را می‌توان جزو محصولات و تجهیزات پر مصرف و محبوب دانست. محصولی که می‌تواند در داشتن انواع مختلفی از در و پنجره یا محصولات مشابه کمک ویژه‌ای کند. این پروفیل به واسطه‌ی کارایی بسیار عالی خود یک گزینه‌ی منطقی برای ساخت در و پنجره و محصولات مختلف است.

کارایی‌های پروفیل یو پی وی سی

پروفیل یو پی وی سی عمر بسیار طولانی دارد. عمر بسیار بالای این محصول به سبب ساختار مقاوم آن در برابر عوامل خارجی مختلف همچون تابش نور خورشید، باد و باران، گرما یا سرما و ... است. اگر پروفیل یو پی وی سی شما از ساخت و ساختار مناسب و استانداردی بهره‌مند باشد می‌تواند تا سال‌ها کارایی خود را حفظ کند و ظاهری مثل روز اول داشته باشد. یکی از دلایل متناسب بودن قیمت پنجره دو جداره را می‌توان استفاده از این پروفیل در و پنجره دانست. تناسب بین کارایی و طول عمر پنجره و هزینه‌ی پرداختی از ویژگی های پروفیل با کیفیت است که باعث می‌شود انتخاب این در و پنجره یک انتخاب خوب باشد.

در و پنجره دو جداره ساخته شده با پروفیل یو پی وی سی وزن بسیار کمی دارد. این وزن کم ناشی از سبک بودن پروفیل در و پنجره است. البته لازم است بدانید در و پنجره upvc بسیار مستحکم است و این پایداری و مقاومت به دلیل وجود گالوانیزه‌هایی در تمام طول پروفیل در و پنجره است. 

سقف متحرک استخر

یکی از بخش‌های بعضی خانه‌های ویلایی استخرها هستند که تمیز نگه داشتن آب استخر دارای اهمیت بسیاری است. هرچه آب استخر مدت زمان بیشتری تمیز بماند زمان تعویض آب استخر به تعویق می‌افتد و هم در مصرف آب و انرژی و هم هزینه صرفه‌جویی می‌شود.

سقف متحرک به شما در تحقق این مهم کمک می‌کند و اجازه می‌دهد تا در زمان‌هایی که به استخر نیاز ندارید با پوشاندن استخر به کمک این سقف در تمیز نگه داشتن استخر موفق شوید. از طرفی دیگر وجود سقف متحرک به شما کمک می‌کند تا در فصول سرد سال نیز بتوانید از استخرتان استفاده کنید و استخر روباز را به استخر مسقف تبدیل کنید.

این سقف از ترکیب انواع شیشه و پروفیل یو پی وی سی قابل ساخت است. پروفیل به سبب مقاومت و پایداری که قبل‌تر راجع به آن صحبت شد، در اثر قرار گرفتن در مجاورت تابش نور خورشید و یا وجود رطوبت تغییر شکل و رنگ نخواهد داد و دچار خوردگی نمی‌شود. همین امر باعث می‌شود تا این محصول گزینه‌ای مناسب و منطقی به حساب آید.


انواع مختلفی از این محصول در بازار وجود دارد و قیمت این محصول نیز مانند قیمت پنجره دو جداره به عوامل مختلفی بستگی دارد. جنس مواد سازنده، میزان مواد به کار رفته و ... همه و همه بر افزایش یا کاهش قیمت تاثیر دارند.

آلاچیق

از دیگر مواردی که می‌توان با پروفیل upvc آن را ساخت آلاچیق‌های مختلف است. آلاچیق‌هایی که در ساختار خود پروفیل upvc دارند و از دو یا سه جداره شیشه تشکیل شده‌اند. استفاده از این آلاچیق‌ها در فصل‌های مختلف سال و هنگام بارش باران و برف یا در زمان وزش باد نیز ممکن است و این محصول آلاچیق را به بخشی پرمصرف تبدیل می‌کند. همانند سقف متحرک بدنه‌ی آلاچیق هم در معرض تابش نور خورشید و باران و برف قرار دارد و در صورتی که از پروفیل upvc مرغوبی استفاده شود خیالتان راحت است که تا سال‌ها این بخش کیفیت و کارایی خود را حفظ می‌کند.

روشن است دو یا سه جداره شیشه در کنار پروفیل می‌تواند ساختاری عایق را ایجاد کند و از ورود و خروج سرما و گرما جلوگیری کند. همچنین با استفاده از پنجره‌های مختلف می‌توانید این ساختار را کامل کنید. این آلاچیق علاوه براینکه می‌تواند عایق سرما و گرما باشد امکان عایق بودن در مقابل سروصدا و ذرات مزاحم و آلودگی‌ها را دارد.


همه‌ی مزایا و کارایی‌هایی که پیش از این عنوان شد برای ساختار و محصولاتی است که از سطح قابل قبولی از کیفیت برخوردار باشند. استاندارد بودن پروفیل، شیشه‌ها، طرح و ساخت محصول، درزگیر و زهوارها، یراق به کار رفته و ... همه و همه می‌توانند کمک کنند تا نتیجه‌ی نهایی محصولی مطلوب با کارایی و طول عمر ویژه‌ای باشد.

1400/05/31
نظراتثبت نظر
نظر خود را ثبت کنید
بهترین فرصت برای خرید و تعویض پنجره UPVC