عوامل موثر بر زیبایی دکوراسیون داخلی و نمای ساختمان

عوامل موثر بر زیبایی دکوراسیون داخلی و نمای ساختمان

خلاصه:
امروزه در اغلب ساختمان‌ها از در و پنجره‌های دوجداره با پروفیل upvc استفاده می‌شود. ممکن است شما نیز قصد داشته باشید که از این نوع پنجره‌ها برای ساختمان خود استفاده کنید و این سوال برایتان مطرح شده باشد که آیا می‌توان از شیشه‌های تزئینی و دکوراتیو نیز در این نوع پروفیل‌ها استفاده کرد؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که بله؛ این کار نه‌ تنها امکان‌پذیر بوده، بلکه این نوع پنجره‌ها پر‌استفاده و پر‌طرفدار هستند.
1400/06/18

از گذشته تا به امروز دکوراسیون داخلی و نمای خارجی ساختمان‌ها از مهم‌ترین شاخه‌های معماری بوده و از اهمیت بسیاری برخوردار است. در ایجاد فضای داخلی و نمای ساختمان‌ها از المان‌های مختلف برای ایجاد زیبایی و جلوه‌ای تماشایی‌تر استفاده می‌شود. از جمله المان‌هایی که امروزه با استقبال و توجه زیادی رو‌به‌رو شده است می‌توان به شیشه دکوراتیو و تزئینی اشاره کرد. این نوع شیشه‌ها به‌تازگی در بخش‌های مختلف اغلب ساختمان‌های شیک، نوساز و مجلل به‌وفور استفاده می‌شوند و علاوه‌ بر زیبایی بصری کاربرد‌ها و مزایای مختلفی دارند. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا با این نوع شیشه‌های ساختمانی بیشتر آشنا شده و اطلاعاتی در‌خصوص کاربرد و موارد استفاده از آن‌ها کسب کنید. 

شیشه دکوراتیو و تزئینی چیست؟

همان‌طور که گفتیم، شیشه‌های دکوراتیو و تزئینی (Decorative glass) آلمان و ابزاری کاربردی در معماری داخلی و نمای ساختمان‌ها هستند. داشتن جلوه‌ای تماشایی و قدرت زیبایی‌بخشی، از مهم‌ترین ویژگی‌‌های این نوع شیشه‌ها است. این شیشه‌ها انواع مختلفی دارند و می‌توانند جایگزین شیشه‌های در و پنجره، شیشه سکوریت، شیشه‌های روی میز و بوفه و… شوند. 

انواع شیشه‌های دکوراتیو و تزئینی

شیشه‌های دکوراتیو و تزئینی انواع مختلف دارند که شما می‌توانید بر‌اساس سلیقه، سبک دکوراسیون نما یا فضای داخلی ساختمان و کاربردی که در‌نظر دارید، یکی از انواع آن‌ها را انتخاب کنید. خوب است بدانید که بارز‌ترین تفاوت‌های انواع شیشه‌های دکوراتیو و تزئینی در نحوه ساخت،  ظاهر آن‌ها و کاربردشان است.
  • شیشه چاپ‌دار یا اسپندرال (Spandrel)
  • شیشه‌های رنگی
    • شیشه Matelac
    • شیشه Lacobel
  • شیشه مات (Matelux)
  • شیشه سند بلاست (Sandblast)
  • شیشه فتو لمینت
  • شیشه طرح شکسته
  • شیشه استین گلاس (شیشه استند گلاس)

در چه مواردی از شیشه دکوراتیو و تزئینی استفاده می‌شود؟

پیش‌تر به این موضوع اشاره کردیم که شیشه‌های دکوراتیو و تزئینی کاربرد گسترده‌ای در دکوراسیون داخلی و نمای ساختمان‌ها دارند. در این بخش می‌خواهیم به‌طور دقیق‌تر کاربرد‌های این شیشه‌ها را بررسی کنیم. 
مهم‌ترین کاربرد‌های این شیشه‌ها در تزئین در و پنجره، پارتیشن‌بندی فضا‌های داخلی و زیبا‌سازی نمای خارجی ساختمان‌ها است. علاوه‌ بر این‌ها شما می‌توانید این شیشه‌ها را روی میز غذا‌خوری، کابینت آشپز‌خانه یا بوفه قرار دهید. استفاده از شیشه‌های دکوراتیو و تزئینی روی این موارد باعث انعکاس نور شده و جلوه‌ای زیبا و مجلل به دکوراسیون داخلی منزل شما می‌بخشد. استفاده از ترکیب شیشه‌های مات و نور‌پردازی در زیر آن‌ها در تزئین فضای داخلی ساختمان‌ها نیز بسیار محبوب است. قرار دادن شیشه‌های تزئینی مات و نور‌پرداری در زیر آن‌ها سبب پخش نور در محیط شده و فضایی تماشایی و چشم‌نواز ایجاد می‌کند. همچنین می‌توان برای خوش‌منظر‌تر شدن ویترین فروشگاه‌ها و… به‌ جای استفاده از شیشه‌های سکوریت ساده، از شیشه‌های دکوراتیو و تزئینی منحصر‌به‌فرد و زیبا استفاده کرد.

مزایای استفاده از شیشه دکوراتیو و تزئینی چیست؟

همان‌طور که از نام شیشه دکوراتیو و تزئینی پیداست، مهم‌ترین مزیت این نوع شیشه‌ها زیبایی‌بخشی به دکوراسیون داخلی یا نمای ساختمان‌ها است. در‌واقع این شیشه‌ها جلوه‌ای خاص و تماشایی به محیطی که در آن قرار دارند می‌بخشند. خوب است بدانید که به‌کار‌گیری این شیشه‌ها مزایای دیگری نیز به‌ همراه دارد. استفاده از شیشه‌های دکوراتیو و تزئینی به‌ عنوان شیشه در و پنجره ساختمان باعث می‌شود تا روشنایی فضای داخلی افزایش یافته، نور به‌ خوبی منعکس شود و فضای منزل یا محیط کار شما بزرگ‌تر به‌ نظر آید. 

آیا می‌توان از شیشه دکوراتیو در، در و پنجره‌های دوجداره و upvc استفاده کرد؟

 پنجره یک عامل تاثیرگذار در دکوراسیون داخلی است امروزه در اغلب ساختمان‌ها از در و پنجره‌های دوجداره با پروفیل upvc استفاده می‌شود. ممکن است شما نیز قصد داشته باشید که از این نوع پنجره‌ها برای ساختمان خود استفاده کنید و این سوال برایتان مطرح شده باشد که آیا می‌توان از شیشه‌های تزئینی و دکوراتیو نیز در این نوع پروفیل‌ها استفاده کرد؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که بله؛ این کار نه‌ تنها امکان‌پذیر بوده، بلکه این نوع پنجره‌ها پر‌استفاده و پر‌طرفدار هستند. نکته‌ای که در این خصوص باید به آن اشاره کنیم این است که برای ساخت در و پنجره‌ upvc با شیشه دکوراتیو و تزئینی معمولا از شیشه‌های استین گلاس (شیشه استند گلاس) استفاده می‌شود. 

 آشنایی با پروفیل در و پنجره upvc 

حال که از در و پنجره دوجداره با پروفیل  upvc سخن گفتیم، بد نیست اطلاعاتی به‌ منظور آشنایی با این ماده خاص ارائه دهیم. upvc مخفف عبارت (Unplasticized PolyVinyl Chloride) است. این ماده از سخت شدن پلی وینیل کلراید به دست می‌آید. خوب است بدانید که ۸۵ درصد ترکیب پروفیل‌های در و پنجره‌های upvc از این ماده تشکیل شده است. این ماده کاربرد گسترده‌ای در صنعت داشته که از جمله کاربرد‌های آن ساخت در و پنجره‌های دوجداره است. 

مزایای استفاده از پنجره‌های upvc دکوراتیو در ساختمان‌ها

  • سالم و بهداشتی: upvc ماده‌ای پایدار و خنثی بوده و با اکسیژن ترکیب نمی‌شود؛‌ از‌این‌رو ماده‌ای کاملا بهداشتی و بی‌ضرر است. 
  • ضد آب: از دیگر مزایای در‌ها و پنجره‌های upvc این است که بر‌خلاف در و پنجره‌های آهنی و چوبی، در‌صورت قرار‌گیری در محیط‌های مرطوب دچار آسیب، پوسیدگی و زنگ‌زدگی نمی‌شوند. 
  • عایق حرارت: این در‌ها و پنجره‌ها عایق حرارت بوده و ضمن حفظ انرژی در صرفه‌جویی آن نیز موثر‌ند. 
  • عایق صدا: خوب است بدانید که این نوع در‌ها و پنجره‌ها عایق صدا بوده و مزاحمت‌های صوتی را تا یک‌هشتم کاهش می‌دهند. 
  • زیبایی ظاهری: چارچوب‌های در‌ و پنجره‌های upvc در عین سادگی بسیار تمیز و زیبا هستند. قرار‌گیری شیشه دکوراتیو و تزئینی در این در‌ و پنجره‌ها نیز جلوه‌ای زیبا‌تر به آن‌ها می‌بخشند. 
  • ضد سرقت: در‌های و پنجر‌ه‌های upvc دارای مکانیزم قفل چند‌نقطه‌ای هستند که امنیت بسیار بالایی دارند. همچنین اگر در این نوع در‌ها و پنجره‌های از شیشه‌های دکوراتیو ضد‌سرقت و ضد‌گلوله نیز استفاده کنید، امنیت ساختمان شما چندین برابر افزایش پیدا می‌کند. 
  • مقاوم در برابر آتش‌سوزی: این نوع در و پنجره‌ها مقاومت بالایی در‌برابر آتش دارند و ایمنی ساختمان در برابر آتش را تا حد زیادی افزایش می‌دهند. 

در‌ و پنجره‌های دو‌جداره و upvc با‌کیفیت را از کجا می‌توان تهیه کرد؟

امروزه برند‌های مختلفی در ایران در‌ خصوص طراحی و تولید در‌ و پنجره‌های دوجداره با پروفیل upvc فعالیت دارند. شرکت تولیدی هافمن از جمله بهترین طراحان و تولید‌کنندگان در و پنجره‌های دو‌ جداره و سه‌ جداره، با طرح‌ها و سایز‌های متنوع و متناسب با سلیقه و نیاز مشتریان است. از‌این‌رو اگر می‌خواهید با استفاده از در و پنجره‌ یو پی وی سی upvc با شیشه دکوراتیو و تزئینی در ساختمان خود، جلوه‌ای تماشایی به آن ببخشید، می‌توانید از طریق شماره 1644 با اپراتور‌های شرکت هافمن در ارتباط باشید. شما می‌توانید از‌ این طریق در‌خصوص قیمت، کیفیت، نحوه اجرا و… اطلاعات گرفته و هماهنگی‌های لازم جهت ثبت سفارش را انجام دهید.
1400/06/18
نظراتثبت نظر
نظر خود را ثبت کنید
بهترین فرصت برای خرید و تعویض پنجره UPVC