عوامل تاثیرگذار بر قیمت در پنجره دوجداره

عوامل تاثیرگذار بر قیمت در پنجره دوجداره

خلاصه:
یکی از عوامل موثر در انتخاب و خرید محصولات مختلف قیمت محصول و تناسب قیمت با کارایی و مزایای آن محصول است. در انتخاب در و پنجره دوجداره و در و پنجره سه جداره نیز گزینه قیمت مهم و قابل توجه است و خوب است عوامل تاثیرگذار بر قیمت را بشناسید و بدانید هزینه‌ای که پرداخت می‌کنید برای چه تجهیزات و خدماتی است.
1399/08/27

در و پنجره های دوجداره امروزه به عنوان یکی از انواع در و پنجره های مناسب و کاربردی شناخته شده‌اند. مزایای مختلف این در و پنجره، تاثیری که بر کاهش سروصدای ورودی به محیط دارند، عایق بودن در مقابل سرما و گرما، طول عمر و .... را می‌توان مزایای این نوع در و پنجره دانست.

یکی از عوامل موثر در انتخاب و خرید محصولات مختلف قیمت محصول و تناسب قیمت با کارایی و مزایای آن محصول است. در انتخاب در و پنجره دوجداره و در و پنجره سه جداره نیز گزینه قیمت مهم و قابل توجه است و خوب است عوامل تاثیرگذار بر قیمت را بشناسید و بدانید هزینه‌ای که پرداخت می‌کنید برای چه تجهیزات و خدماتی است.

پروفیل در و پنجره

یکی از اصلی‌ترین بخش‌های در و پنجره پروفیل به کار رفته در آن است. جنس و میزان پروفیل استفاده شده بر قیمت محصول تاثیر دارد و باعث افزایش و کاهش قیمت آن می‌شود. از جمله پروفیل‌های پرکاربرد و پرطرفدار این روزها می‌توان به پروفیل upvc اشاره کرد. با توجه به مزایای این پروفیل استفاده از آن به صرفه و منطقی است. روشن است هر چه در و پنجره شما بزرگ‌تر باشد پروفیل بیشتری استفاده شده و بیشتر بودن فضا بر هزینه‌های شما تاثیر دارد.

یکی از خصوصیات پروفیل باکیفیت، مقاومت آن در برابر آلودگی‌ها، تابش نور خورشید، رطوبت و ... است. این محصول در صورتی که مرغوب و با کیفیت باشد تا سالها نیاز به تعویض ندارد. برای مثال پروفیل upvc هافمن یکی از محصولاتی است که می‌تواند تا سال‌ها کارایی خوبی داشته باشد و این محصول 25 سال گارانتی نیز دارد.

از طرفی دیگر نوع پنجره از نظر دو جداره یا سه جداره بودن نیز باعث می‌شود نوع پروفیل مورد نیاز تغییر کند و همین امر سبب تفاوت در هزینه‌ها خواهد شد. پنجره سه جداره که از سه لایه شیشه تشکیل شده است نسبت به نوع دوجداره سنگین‌تر است و برای مهار وزن کل ساختار به پروفیل قوی‌تری احتیاج است. بنابراین قیمت در و پنجره سه جداره از دوجداره بیشتر است و نوع پنجره را می‌توان از عوامل تاثیرگذار بر قیمت دانست.

از طرفی دیگر میزان کیفیت و خلوص مواد اولیه به کار رفته در پروفیل می‌تواند از دیگر عواملی باشد که باعث تغییر قیمت می‌شود. پروفیل upvc  باکیفیت، طول عمر زیادی دارد و در صورت نگهداری درست و مناسب تا سال‌ها ظاهر و کارایی بسیار خوب خود را حفظ می‌کند. حتی این محصول در مقابل آتش سوزی نیز از خود مقاومت نشان می‌دهد و به این دلیل که آتش نمی‌گیرد باعث گسترش آتش نیز نمی‌شود.

یراق‌آلات

یراق‌آلات و تجهیزات از این دست می‌توانند بر قیمت نهایی محصول تاثیر داشته باشند. این که این تجهیزات ساخت و تولید چه کشور، برند و سازنده‌ای هستند و یا از چه جنسی و با چه تکنولوژی ساخته شده‌اند همگی باعث متفاوت بودن قیمت محصولات می‌شود و در نهایت می‌تواند باعث تغییر قیمت پنجره دوجداره شود.

یراق‌آلات باید بتوانند وزن در و پنجره را خوبی مهار کنند و به باز و بسته شدن روان آن‌ها کمک کنند همچنین همانطور که پروفیل upvc باید در مقابل شرایط آب و هوایی، رطوبت، گرما و سرما و ... مقاومت خوبی داشته باشد، یراق‌آلات نیز باید در برابر این تغییرات و در این شرایط دچار خرابی و پوسیدگی نشوند. به کاربردن یراق‌آلات باکیفیت در ساختار پنجره بر قیمت آن تاثیر دارد.

شیشه پنجره

هم جنس شیشه به کار رفته و هم تعداد جداره‌های آن از جمله مواردی هستند که باعث تغییر در قیمت در و پنجره می‌شوند. روشن است شیشه‌ای که برای ساخت در و پنجره استفاده می‌شود باید باکیفیت، بدون خط و خش و خرابی باشد. بسته به نوع در و پنجره و نظر خریدار و کارشناسان برای هر نوع در و پنجره‌ای می‌توان شیشه با ضخامت‌های مختلف استفاده کرد و همین تغییر ضخامت شیشه‌ها باعث تغییر قیمت آنها نیز می‌شود.

در برخی موارد خاص که به استفاده از انواع ویژه‌ای از شیشه ها مثل شیشه‌های رنگی و دودی و یا شیشه ضد ضربه است باید بدانید همین متفاوت بودن و داشتن تفاوت می‌تواند در قیمت تاثیرگذار باشد.

لاستیک پنجره

لاستیک در و پنجره را می‌توان بخشی مهم در ساخت در و پنجره مرغوب دانست. این لاستیک‌ها هم در مجاورت تغییرات دمایی و آب و هوایی هستند و هم هنگام بسته شدن در و پنجره تحت فشار قرار می‌گیرند. پس باید جنس خوبی داشته و از مواد اولیه مرغوبی ساخته شده باشند تا دچار خرابی نشوند. وجود همین لاستیک‌ها است که می‌تواند به عایق بودن در و پنجره، جلوگیری از نفوذ باران و آلودگی به داخل محیط و مواردی از این دست کمک ویژه‌ای کند و روشن است قیمت این محصول می‌تواند بر قیمت نهایی موثر باشد.

تجهیزات ساخت

یکی از تجهیزات مورد نیاز برای ساخت در و پنجره تجهیزاتی هستند که به واسطه آنها در فضای بین در و پنجره خلاء ایجاد می‌شود و سپس گاز آرگون در همین فضا تزریق می‌گردد. این پروسه باید به وسیله ابزار مناسب توسط نیروی خبره انجام شود. در غیر اینصورت مشکلات مختلفی مثل تعریق شیشه در قسمت میانی و تجمع آب در بین شیشه‌ها و یا عدم کارکرد شیشه به عنوان عایق مناسب رخ می‌دهد و به طور کلی کارکرد در و پنجره دوجداره و سه جداره زیر سوال خواهد رفت. بنابراین استفاده از تجهیزات مناسب و همکاری با نیروی کارآزموده در این مرحله دارای اهمیت است و این مورد نیز بر قیمت تاثیر خواهد داشت.


 

 
1399/08/27
نظراتثبت نظر
نظر خود را ثبت کنید
بهترین فرصت برای خرید و تعویض پنجره UPVC