روش های تولید شیشه پنجره دوجداره upvc

روش های تولید شیشه پنجره دوجداره upvc

خلاصه:
فرآیند تولید پنجره دوجداره بسیار ساده است. uPVC زمانی ساخته می‌شود که uPVC مذاب از داخل قالب عبور می‌کند، سپس به سرعت سرد می‌شود تا شکل خود را حفظ کند. سپس uPVC برش داده می شود تا با مشخصات نهایی مطابقت داشته باشد قبل از اینکه تکه های جداگانه با هم ذوب شوند.
1401/06/27

فرآیند تولید پنجره دوجداره بسیار ساده است. uPVC زمانی ساخته می‌شود که uPVC مذاب از داخل قالب عبور می‌کند، سپس به سرعت سرد می‌شود تا شکل خود را حفظ کند. سپس uPVC برش داده می شود تا با مشخصات نهایی مطابقت داشته باشد قبل از اینکه تکه های جداگانه با هم ذوب شوند. 


 
بسته به محصول نهایی، این قسمت بعدی جایی است که موارد اضافی اضافه می شوند. اگر پنجره‌های یو پی وی سی ساخته می‌شوند، مواد آب‌بندی شده و سپس با شیشه نصب می‌شوند. در ادامه این مطلب با روش های تولید شیشه آشنا می شویم.

برخی از بزرگترین مزایای یو پی وی سی

اولین استفاده تجاری ثبت شده از UPVC از آلمان در دهه 1960 انجام شد. قبل از آن، تولید کنندگان از پلی وینیل کلراید (PVC) به عنوان ماده سازنده در پلاستیک استفاده می کردند، اما طول عمر کم آن باعث شد که آن را به ماده ای کمتر از مطلوب تبدیل کند. تولیدکنندگان به زودی متوجه شدند که با اضافه نکردن نرم کننده ها، PVC بسیار انعطاف پذیرتر است. بنابراین، یو پی وی سی مدرن متولد شد! از دیگر مزایای یو پی  سی میتوان به موارد زیر اشاره کرد.
·         نگهداری و تمیز کردن آن فوق العاده آسان است
·         پوسیدگی و پیچ خوردگی ندارد
·         می توان آن را برای مواد جدید uPVC بازیافت کرد
·         این به دلیل راندمان حرارتی خود شناخته شده است
·         سبک و بادوام است
 

تولید شیشه دوجداره

UPVC یکی از پرطرفدارترین متریال ها در صنعت ساختمان است زیرا دارای مزایا و کیفیت قابل توجهی است. یو پی وی سی فرم سخت پی وی سی است و به دلیل خواص فراوانی که دارد مانند مقاومت در برابر مواد شیمیایی، مقاومت در برابر نور خورشید و مقاومت در برابر اکسیداسیون و به دلیل عدم واکنش با رطوبت، این روزها در صنعت ساختمان از جمله ساخت پنجره محبوبیت زیادی پیدا کرده است. شیشه های دوجداره نیز مزایای بسیار زیادی مانند پروفیل uPVC دارد که در ادامه مطلب به آن اشاره می کنیم.
UPVC اولین بار در سال 1935 تولید شد و از آن زمان تاکنون به طور مداوم در صنعت ساختمان استفاده می شود. پنجره های UPVC از این ماده ساخته می شوند. طراحی بی عیب و نقص و فناوری مدرن آنها را به محبوب ترین نوع پنجره تبدیل کرده است. این نوع پنجره ها به دلیل هزینه کم، نگهداری کم و عایق بودن بسیار محبوب شده اند.

شیشه چیست؟

شیشه یک ماده جامد و شفاف است که در کاربردهای متعددی در زندگی روزمره ما استفاده می شود. شیشه از مواد خام طبیعی و فراوان (ماسه، خاکستر سودا و سنگ آهک) ساخته می شود که در دمای بسیار بالا ذوب می شود تا ماده جدیدی به وجود آید.
شیشه از نظر ساختاری شبیه مایعات است، اما در دمای محیط مانند جامدات رفتار می کند. در نتیجه، شیشه را می توان ریخت، دمید، فشرده کرد و به شکل های زیادی قالب زد.
ساخت شیشه سنت دیرینه ای دارد که به حدود 3500 سال قبل از میلاد برمیگردد، زمانی که تصور می شود شیشه برای اولین بار به صورت مصنوعی در مصر و بین النهرین تولید شده است تا به عنوان جواهرات و بعداً به عنوان ظروف استفاده شود. از آن زمان به بعد، فرآیندها به طور مداوم از صنایع دستی به فرآیندهای صنعتی با فناوری پیشرفته امروزی تکامل یافته و تعداد انواع شیشه و کاربردها چندین برابر شده است.


 
شیشه میراث فرهنگی، مناطق، صنایع، شرایط زندگی، استقرار فناوری و غیره را مانند هیچ ماده دیگری شکل داده است. به سادگی به شاهکارهای شیشه ای مانند کریستال بوهمی، جزیره مورانو ایتالیا، گالری میروس در کاخ ورسای یا شیشه های رنگی در کلیساها فکر کنید.

شیشه سازی

صنایع شیشه بسته به محصول نهایی تولید شده و کاربردهای نهایی آن با فرآیندهای تولید زیادی مشخص می شوند. با این حال، همه این فرآیندهای تولید منشأ مشترکی دارند: ابتدا شیشه باید ذوب شود!
ذوب شیشه به مواد اولیه ای نیاز دارد که دو نوع است: انواع مختلف ماسه و شیشه بازیافتی. این مواد خام با هم مخلوط می‌شوند و در کوره‌ای شارژ می‌شوند که در دمای 1500 درجه سانتی‌گراد ذوب می‌شوند تا شیشه مذاب را تشکیل دهند. سپس شیشه مذاب از کوره خارج می شود تا شکل بگیرد و سپس خنک شود. برای بسیاری از کاربردها، شیشه به‌دست‌آمده ممکن است بیشتر پردازش شود تا خواص ویژه‌ای مانند افزایش استحکام مکانیکی و مقاومت بالاتر در برابر شکستگی داشته باشد.

تاریخچه ساخت شیشه

هنر شیشه سازی را می توان به 2600 سال قبل از میلاد در بین النهرین ردیابی کرد. مصریان در حدود 2500 سال قبل از میلاد مسیح ساختن شیشه را شروع کردند. شیشه های مصنوعی اولین بار در تمدن مصر یا بین النهرین ظاهر شدند، در حالی که آنها از ابزارهای ساخته شده از ابسیدین شیشه ای آتشفشانی در عصر حجر استفاده می کردند. اما چین باستان کمی بعد نحوه ساخت شیشه را کشف کرد.
مهره های شیشه ای یکی از اولین محصولات ساخته شده از شیشه هستند. تصور می شود که ایجاد آنها در درجه اول تصادفی است، در آن زمان شیشه یک ماده لوکس بود.

انواع مختلف شیشه کدامند

از آنجایی که شیشه کاربردهای متنوعی دارد، انواع مختلفی نیز دارد. هر کدام از مدل های شیشه در استحکام و طراحی متفاوت است. در منازل و ادارات از شیشه در همه پنجره های بزرگ گرفته تا پارتیشن ها و دیوارهای دوش استفاده می شود. فناوری جدید تولیدکنندگان را قادر می سازد تا بر نقاط ضعف معمول شیشه مانند شکنندگی، شفافیت ثابت و عدم کنترل کامل صدا غلبه کنند.


 

شیشه هوشمند

شیشه هوشمند، در اصل یک نوعی شیشه است که می تواند شفافیت خود را با کلیک یک دکمه تغییر دهد. این نوع شیشه به طور کلی با استفاده از یون هایی که بین لایه های مختلف شیشه قرار گرفته اند ساخته می شود. با اعمال جریان الکتریکی، این یون ها موقعیت خود را تغییر می دهند تا شفافیت شیشه را تغییر دهند. شیشه هوشمند به طور گسترده ای در ساختمان های مسکونی و تجاری استفاده می شود. شیشه‌های هوشمند، به دلیل توانایی در جلوگیری/اجازه دادن به نور و گرما در اتاق، از نظر زیست‌محیطی کارآمد هستند.

شیشه آکوستیک

همانطور که از نام آن پیداست، شیشه آکوستیک برای کنترل صدای داخل اتاق استفاده می شود. این مرسوم ترین روش برای عایق صوتی یک فضای نشیمن یا یک دفتر تجاری است. شیشه آکوستیک به طور گسترده در خانه ها، استودیوهای ضبط و دفاتر خصوصی استفاده می شود. این نوع شیشه برای افرادی که مایل به عایق صوتی حجیم نیستند مناسب است.

شیشه مات

شیشه مات کاملاً شفاف نیست، به این معنی که از دید جزئی برخوردار است. می توان از آن در پارتیشن استفاده کرد. اتاقک های حمام، درها، قفسه های کابینت و سقف های کاذب نیز از شیشه های مات استفاده می کنند. شیشه مات در درجه اول توسط افرادی که خواهان حفظ حریم خصوصی هستند استفاده می شود، اما می تواند یک انتخاب طراحی داخلی نیز باشد. شیشه مات کریستال AIS بهترین راه برای تضمین حریم خصوصی است و در عین حال جذابیت زیبایی به فضای زندگی شما می بخشد.
 

شیشه دوجداره

شیشه های دوجداره یکی از پرطرفدارترین و رایج ترین انواع شیشه هستند که این روزها جایگزین درب و پنجره هایی از متریال های مختلف شده اند. این محبوبیت بی دلیل نیست. مزایای فراوان پنجره UPVC آن را به سایر مدل ها و متریال ها متفاوت کرده است. قبل از خرید پنجره یو پی وی سی بد نیست در مورد این پنجره ها، مواد اولیه آنها و نکاتی در مورد خرید آن ها بدانید.
 

 روش تولید شیشه پنجره

در کارخانه هافمن از تکنیک های تولید شیشه با بالاترین کیفیت برای تولید ورقه های کامل شیشه فلوت استفاده می شود. روش مورد استفاده فرآیند PPG است که سر آلیستر پیلکینگتون در سال 1952 کشف کرد و هنوز هم قابل اعتمادترین فرآیند تولید شیشه شناور است. طبیعتا مراحل زیادی در آن دخیل است و در هر مرحله دقت و دقت زیادی در تولید شیشه می شود.

ذوب و تصفیه

برای ساخت شیشه شفاف، نیاز به مجموعه مناسبی از مواد اولیه است. این شامل ماسه سیلیس (SiO2)، اکسید سدیم (Na2O) از خاکستر سودا، اکسید کلسیم (CaO) از سنگ آهک / دولومیت، دولومیت (MgO) و فلدسپات (Al2O3) است. این مواد به نسبت مناسب مخلوط می شوند و کل مواد در کوره ای که تا 1500 درجه سانتیگراد گرم شده است، ریخته می شود.

حمام شناور داغ

مواد مذاب کوره به داخل حمام شناور ریخته میشود «سطحی آینه مانند ساخته شده از قلع مذاب» تشکیل شده است. این ماده در دمای 1500 درجه سانتیگراد وارد حمام می شود و در دمای حدود 650 درجه سانتیگراد از حمام خارج می شود. شکل آن در خروجی مانند یک روبان جامد است.

آنیلینگ

در مرحله بعد، فرآیندی به نام آنیلینگ برای حذف تنش های داخلی ایجاد شده در شیشه انجام می شود. این فرآیند به مواد شیشه ای اجازه می دهد تا از لایه ای عبور کند که هرگونه فشار روی سطح شیشه را از بین می برد و به تدریج آن را خنک می کند تا فرم سخت شده نهایی را به آن بدهد. این کار برش شیشه و شکل دادن به آن را آسان تر می کند.

 بازرسی

فناوری بازرسی های پیشرفته در سراسر فرآیند تولید شیشه برای شناسایی حباب های هوا، برجستگی ها یا دانه های شنی که از ذوب شدن خودداری می کنند، انجام می دهند. این در عایق بندی کیفیت فرم نهایی شیشه ضروری است.

 برش

در نهایت از فولادهای الماسی برای تراش و برش نوارهای شیشه ای به شکل مربع استفاده می شود.
1401/06/27
نظراتثبت نظر
نظر خود را ثبت کنید
بهترین فرصت برای خرید و تعویض پنجره UPVC