دکوراسیون خانه با پنجره بزرگ پذیرایی

دکوراسیون خانه با پنجره بزرگ پذیرایی

خلاصه:
پنجره های خانه، یکی از بخش‌های جذاب خانه هستند که می‌توانند هم باعث زیبایی و دلپذیری محیط شوند و هم یکی از دلایل ظاهر نامناسب محیط باشند.
1401/08/01

خانه با پنجره های بزرگ، می‌توانند هم باعث زیبایی و دلپذیری محیط شوند و هم یکی از دلایل ظاهر نامناسب محیط باشند. در حقیقت پنجره های خانه شمشیر دولبه‌ای هستند که اگر طبق قاعده و قانونی طراحی، نصب، نظافت، نگهداری، چیدمان و تزئین نشوند می‌توانند تمام زیبایی خانه را تحت تاثیر قرار دهند و اگر همه‌ی این قواعد رعایت شوند توانایی چند برابر کردن زیبایی محیط را دارند. در طراحی پنجره پذیرایی بزرگ در خانه ضروری است از جنس و متریال ساخته شده در سازه پنجره اطمینان حاصل  بفرمایید.
 

 خانه با پنجره های بزرگ

پنجره کوچک یا پنجره بزرگ

اینکه همیشه به دنبال پنجره های بزرگ و نورگیر باشیم و فکر کنیم پنجره پذیرایی بزرگ یک امتیاز مثبت است درست نیست. بلکه اندازه‌ی پنجره باید متناسب با فضای خانه شما باشد. شاید یک سالن نورگیر، یک سالن ایده‌آل باشد اما زمانی که پنجره های قدی و بلند بسیار بزرگ، دیوار خانه شما را اشغال کنند محدودیت‌های مختلفی را برای تزئین محیط و چیدمان دکوراسیون خانه نورگیر به وجود می‌آورند. 

بهتر است پنجره بزرگ خانه در کدام بخش باشد؟

روشن است که در بخش‌های مختلف خانه پنجره ها با ابعاد متفاوتی وجود دارند. و حتی گاها این مسئله پیش می آید که در دکوراسیون خانه های کوچک از چه مدل پنجره هایی استفاده کنیم؟ بهتر است پنجره های بلند و بزرگ خانه در بخش حال و پذیرایی باشند و فاصله‌ی حداقل نیم متری از سطح زمین داشته باشند تا خطرات ممکن برای کودکان کمتر شود و دست شما برای انتخاب مناسب دکوراسیون خانه نورگیر با چیدمان درست حال و پذیرایی باز باشد.
مراقب باشید خانه با پنجره های بزرگ، خطرات بیشتری برای کودکان کنجکاو دارند و در این حالت به مراقبت بیشتری لازم است. 

در چیدمان خانه نورگیر باید به چه نکاتی توجه کرد؟

اولین نکته‌ای که در چیدمان خانه نورگیر باید به آن توجه کرد نسبت محل قرارگیری برخی وسایل خاص مثل تلویزیون و مبلمان در کنار پنجره، مخصوصا خانه با پنجره های بزرگ است. مراقب باشید نور تابیده شده از پنجره نباید مانع دید راحت تلوزیون شود.
پیشنهاد می‌شود از چراغ‌های دیواری در بالا یا کنار پنجره پذیرایی بزرگ برای افزایش زیبایی پنجره و دکوراسیون خانه‌ی نورگیر خود کمک بگیرید.

از خانه ی نورگیر خود حداکثر استفاده را ببرید

اگر صاحب خانه با پنجره های بزرگ شده‌اید خوب است از نوری که از طریق این پنجره مهمان خانه‌تان می‌شود به خوبی بهره ببرید. خانه هایی با پنجره بزرگ که نورگیرهای خوبی دارند، ساعت‌های طولانی‌تری روشن هستند و نیاز کمتری به روشن شدن چراغ برای روشن نگه داشتن محیط دارند. پس تا می‌توانید از این نور در دکوراسیون خانه خود استفاده کنید. این پنجره ها به شما کمک می‌کنند تا فضای پرنورتری داشته باشید و مجبور نیستید لوازم مختلف خانه را به بهانه‌ی روشن‌تر نشان دادن خانه از رنگ‌های محدودی انتخاب کنید.
اگر نگران دید دیگران به داخل خانه هستید، می‌توانید از پرده‌های مختلف برای پنجره استفاده کنید. یکی از معایب پنجره پذیرایی بزرگ این است که در صورتی که همسایه مشرف داشته باشید به راحتی می‌توانند داخل خانه شما را ببینند. حال شما می‌توانید از پرده‌های توری که یک لایه آستر زیر آن‌ها وجود دارد در مقابل پنجره ها استفاده کنید، تا در عین حال که جلوی نور را نمی‌گیرید جلوی نگاه چشم‌های کنجکاو را بگیرید.

یکی از انواع شیشه‌های پنجره، شیشه‌های رفلکس هستند که این امکان را برای شما فراهم می‌کنند تا در طول روز که منبع تابش نور بیرون از خانه است، داخل خانه شما از بیرون مشخص نباشد. اما در این حالت شب‌ها که داخل خانه به واسطه چراغ‌ها روشن هستند کاملا از بیرون مشخص است و برای شب‌ها احتیاج به پرده است. پنجره رفلکس به شما کمک می‌کند تا با خیال راحت از نور پنجره بزرگ و آفتاب گیرتان در طول روز استفاده کنید.
 

پنجره پذیرایی بزرگ

هنگامی که پنجره های بزرگ در خانه تعبیه می شود، سوال مهمی که هنگام بحث در مورد این نوع تاسیسات مطرح می شود این است که «چگونه یک شخص می تواند تایید کند که یک تکه بزرگ شیشه ای که در این پنجره ها قرار دارد واقعاً  ایمن است؟» پاسخ ساده است، شیشه باید با یک آرم برچسب گذاری شوند که نشان دهد چه جنسی دارد و چه کسی آن را تولید کرده است. برای اثاثیه و سایر اهداف زیبایی شناختی، می‌توان «بیانیه گواهینامه برچسب‌گذاری در پرونده» را روی کاغذ گارانتی مشاهده کرد، اما در پنجره ورودی یا کشویی، برچسب باید در جای خود باشد و شما باید بتوانید برچسب سلامت را در گوشه ای از هر تکه شیشه سکوریت نصب شده پیدا کنید.

در تزیین پنجره های بزرگ از یک طراح کمک بگیرد 

یکی از کمک‌هایی که یک طراح می‌تواند به شما کند انتخاب یک پرده‌ی مناسب و متناسب با دیگر تجهیزات و وسایل خانه شما است. پرده‌ها در دکوراسیون خانه‌ی نورگیر نقش اساسی بازی می‌کنند و باید هنگام چیدمان خانه به پرده‌ها دقت زیادی کرد. توجه داشته باشید در یک نما از خانه‌ی شما فرش، مبلمان، پرده و حتی رنگ دیوار و تابلوهای روی آن‌ها نیز دیده می‌شود، پس باید تمام این موارد از یک تناسب اصولی و منطقی بهره ببرند. 


خانه با پنجره های بزرگ
 

در هنگام چیدمان خانه‌ی نورگیر به این نکته توجه کنید که بیش از حد شلوغ شدن محیط با انتخاب طرح‌های عجیب و شلوغ و رنگ‌های مختلف برای پرده یا روکش مبل‌ها نه تنها کمکی به زیبایی محیط نمی‌کند بلکه مطمئن باشید خیلی زود باعث آزار و اذیت خودتان نیز می‌شود. در ضمن هر چقدر پنجره پذیرایی بزرگ باشد، فضای بیشتری با پرده‌ها پوشانده می‌شود و فکر کنید اگر این پرده‌ها طرح و رنگ مناسبی نداشته باشند چه ظلمی در حق دکوراسیون خانه خود می‌کنید.

انتخاب پرده برای پنجره های بزرگ و بلند

اگر شما صاحب خانه با پنجره های بزرگ و بلندی هستید، دست‌تان در انتخاب پرده باز تر است. می‌توانید انواع پرده‌های توری و ساده، با رنگ‌های ملایم را انتخاب کنید و مطمئن باشید این سادگی، زیبایی را نیز با خود به همراه دارد.
از طرفی دیگر پرده‌هایی که قسمت پایین آن‌ها طرح دارند نیز می‌توانند یکی از انتخاب‌های شما باشد. البته دقت کنید اگر قرار است مبل‌ها روبه‌روی پنجره پذیرایی بزرگ و پرده قرار گیرند، طبیعتا طرحی از پرده دیده نخواهد شد. یکی دیگر از مدل‌های پرده که اتفاقا می‌توانند باعث زیباتر شدن محیط شوند پرده‌هایی هستند که قسمت بالایی آن‌ها طرح دارد.  


خانه با پنجره های بزرگ
 

خانه با پنجره های بزرگ

امروزه استفاده از پنجره پذیرایی بزرگ در دکوراسیون خانه بسیار مرسوم شده است. پنجره های بزرگ خانه را مدرن می کند و نور را تا حد بالایی به خانه روانه میکند. هزینه در پنجره های بزرگ تنها به سایز شیشه بستگی ندارد و قیمت جنس پروفیل و چهارچوب نیز تاثیر بسزایی در قیمت پنجره خواهد داشت. استفاده از این نوع پنجره ها در دکوراسیون خانه مزایای بسیاری نظیر استفاده از هوای سالم، استفاده بهینه از نور خورشید و برخورداری از ظاهری لوکس و مدرن دارد.

قیمت پنجره

در انتخاب پنجره‌ی مناسب برای فضاهای مختلف قیمت محصول دارای اهمیت بسیاری است و در این قیمت عوامل مختلفی دخیل هستند. جنس پنجره، اندازه، کیفیت شیشه و یراق آلات و ... همگی در قیمت محصول نهایی موثر هستند.
این روزها پنجره های دوجداره طرفداران بسیاری پیدا کرده‌اند و تغییرات در و پنجره‌ها عمدتا با با پنجره‌ی دوجداره و سه جداره است. نوع و کیفیت پروفیل یو پی وی سی به کار رفته در این محصول نیز بر قیمت پنجره ی دوجداره  انتخابی تاثیر مستقیم دارد.
هرچه فضای در دسترس بزرگ‌تر باشد پنجره‌ی بیشتری مورد نیاز است. بنابراین قیمت پنجره دوجداره افزایش خواهد یافت. لازم به ذکر است در صورتی که بخواهید از پنجره‌ای با قابلیت‌های بیشتری استفاده کنید پنجره های سه جداره گزینه‌های خوبی هستند و قیمت آن‌ها به نسبت قیمت پنجره دوجداره کمی بیشتر است.

پنجره بزرگ پذیرایی

با توجه به بزرگ بودن پنجره پذیرایی قیمت پروفیل یو پی وی سی ممکن است از ۲۰۰ هزار تومان تا ۱۰ میلیون تومان یا بیشتر نیز متغیر باشد. البته باید توجه داشت که قیمت نصب پنجره و هزینه‌های جانبی نیز باید در محاسبه قیمت نهایی مدنظر قرار گیرد.

دکوراسیون پنجره پذیرایی

دکوراسیون پنجره پذیرایی یکی از مهمترین بخش‌های دکوراسیون داخلی منزل است که به عنوان نقطه تمرکز دیداری در داخل خانه شما عمل می‌کند. این بخش می‌تواند باعث افزایش جذابیت و زیبایی داخلی منزل شما شود. در ادامه به برخی ایده‌های دکوراسیون پنجره پذیرایی می‌پردازیم:

1- استفاده از پرده: استفاده از پرده‌های زیبا و جذاب می‌تواند باعث افزایش زیبایی پنجره پذیرایی شما شود. در این راستا می‌توانید از پرده‌های ساده و رنگارنگ تا پرده‌های گلدار و با طرح‌های خاص استفاده کنید.

2- استفاده از شاتر: استفاده از شاتر برای پنجره پذیرایی نیز یک ایده خوب است. شاتر‌های چوبی و یا فلزی می‌توانند زیبایی و جذابیت خاصی به پنجره پذیرایی شما ببخشند.

3- استفاده از چیدمان گل: استفاده از گلدان‌های زیبا و گل‌های تزئینی می‌تواند باعث افزایش جذابیت پنجره پذیرایی شما شود.

4- استفاده از کرتین: استفاده از کرتین برای پنجره پذیرایی نیز یک ایده خوب است. کرتین‌های ساده و رنگارنگ می‌توانند جذابیت خاصی به پنجره پذیرایی شما ببخشند.

5- دکوراسیون دیوار: استفاده از دکوراسیون دیوار نیز می‌تواند باعث افزایش جذابیت پنجره پذیرایی شما شود. می‌توانید از تابلوهای تزئینی، عکس‌های زیبا و یا تصاویر هنری استفاده کنید.

 

مراقب نور تابیده شده از پنجره های بزرگ باشید

یک خانه‌ی نورگیر به معنای وجود نور خورشید در بسیاری از ساعت‌های روز است و اگر در معرض این تابش قرار دارید لازم است مراقب این نور باشید. برای مراقبت از پوست‌تان باید دائما از ضدآفتاب استفاده کنید و مراقب باشید این نور باعث تغییر رنگ فرش، مبلمان و ... نشود. این امکان برای شما فراهم است تا از شیشه‌هایی با پوشش UV استفاده کنید تا نور خورشید و اشعه‌های مضر آن آسیب کمتری به شما و وسایل خانه برساند.
 یک خانه با پنجره های بزرگ و نورگیر به خودی خود خیلی زیبا نیستُ بلکه تزیین درست محیط و استفاده درست از شرایط امکانات است که زیبایی را به این محیط هدیه می‌دهد. لازم نیست به فکر صرف هزینه‌های سرسام آور باشید بلکه باید به دنبال ایده‌های خلاقانه بگردید تا نتیجه‌ای مطلوب ایجاد شود.
 
 

 

1401/08/01
نظراتثبت نظر
نظر خود را ثبت کنید
بهترین فرصت برای خرید و تعویض پنجره UPVC