درزگیر شیشه های UPVC و مزایای آن

درزگیر شیشه های UPVC و مزایای آن

خلاصه:
پنجره‌های امروزی با نمونه‌های قبلی خود خیلی فرق کرده‌اند. این تفاوت‌ها هم در شکل ظاهری و نوع کاربردشان دیده می‌شود و هم در کیفیت آن‌ها. در و پنجره‌ها به عنوان راهی برای عبور انرژی و نور از اجزای مهم هر ساختمانی هستند. آن‌ها باید به همان اندازه که نور را به خانه راه می‌دهند از ورود گرد و غبار به داخل ممانعت کنند. به همین دلیل هم باید قابی با کیفیت داشته باشند و هم عایق باشند.
1400/01/17

پنجره یو پی وی سی از نمونه این پنجره‌ها است. پنجره‌ای با متریال عالی که از جنس پلاستیک فشرده است و با گالوانیزه یا همان ورق فولادی استحکام پیدا کرده است.

کدام پنجره بهتر است؟

پنجره های UPVC در اشکال مختلفی ساخته می‌شوند و نمونه‌های لولایی، ریلی و ... دارند. هر کدام از آن‌ها بسته به این که در چه فضایی می خواهید استفاده کنید، مناسب هستند. پنجره های لولایی و کشویی بیشترین استفاده را دارند. البته پنجره‌های کشویی به دلیل باز شدن در راستای دیوار و اشغال فضای کم، بهترین گزینه برای خانه‌های کوچک هستند. به همین دلیل نیز طرفداران زیادی نیز دارند. البته پنجر‌های کشویی UPVC آن قدرها هم بی‌نقص نیستند. آن‌ها در برابر نمونه‌های لولایی خود از نفوذپذیری بیشتری برخوردارند و کمتر عایق هستند. بنابراین اگر عایق بودن پنجره اولویت اول‌تان هست بهتر است پنجره‌های لولایی را انتخاب کنید. معمولا پنجره های کشویی UPVC برای آب و هوای معتدل استفاده می‌شوند. البته ناگفته نماند این پنجره‌ها مقایسه با نمونه‌های آلومینیومی خود بسیار بهتر و عایق‌تر هستند.

اجزای مختلف در و پنجره

پنجره های UPVC از اجزای مختلفی ساخته می‌شوند. پروفیل در و پنجره ، شیشه، گالوانیزه، یراق آلات، درزگیر و شیشه که هر کدام نقش پررنگی در کیفیت و دوام پنجره دارد. یکی از اجزای مهم این پنجره‌ها درزگیر آن‌ها است. همانطور که گفته شد پنجره‌های ساخته شده با UPVC به دلیل استحکام بالا و عایق بودن محبوبیت دارند. بنابراین مهم است که گرد و خاک یا هوای سرد از درز پنجره‌ها وارد خانه نشود.


درزگیر نقش به‌سزایی در عایق بودن پنجره‌ها دارند. این کار نه تنها باعث می‌شود تا آسایش بیشتری در خانه حاکم باشد، بلکه از نظر اقتصادی باعث صرفه‌جویی می‌شود. درزگیر در و پنجره دوجداره UPVC با چسب مخصوصی به نام پلی سولفاید به پنجره متصل می‌شود. بعد از نصب پنجره‌ها درزگیری توسط متخصص این کار انجام می‌شود. درزگیر پنجره های دو جداره دوام و عمر بالایی دارد اما با این حال در صورت فرسودگی قابل تجدید هستند.

انواع مختلف درزگیر 


جنس درزگیرها باید با توجه به نوع در و پنجره انتخاب شود. درزگیرها انواع مختلفی دارند. درزگیر فومی، رزینی، ماستیک و وینیلی از نمونه‌های آن هستند. به عنوان مثال از درزگیرهای فومی بیشتر برای ترمیم پنجره‌های قدیمی‌تر استفاده می‌شود. ماستیک‌ها از انواع پرکاربرد درزگیر هستند که در صنایع مختلف کاربرد دارند. درزگیری کاشی، آسفالت، مخازن آب، شیشه و ... از جمله کاربرد آن است. البته این درزگیر انواع مختلفی دارد و مهم است قبل از خرید حتما کاربرد خود را مشخص کنید. برای درزگیری پنجره حتما باید از ماستیک شیشه استفاده شود.

درزگیرهای لاستیکی از دیگر انواع درزگیرهای پنجره های چند جداره هستند. این لاستیک‌ها از جنس EPDM ساخته می‌شوند. مقاومت بالایی در برابر کشش دارند و قبل از نصب مقاومت آن‌ها توسط دستگاه‌های مخصوص سنجیده می‌شود. به کمک این لاستیک ورود گرد و خاک، آب و ... به حداقل می‌رسد.

یکی دیگر از درزگیرهایی که برای عایق کاری در و پنجره UPVC استفاده می‌شود، چسب٬های سیلیکونی هستند. چسب‌های سیلیکونی ضد آب هستند و در برابر نور خورشید مقاومت بالایی دارند.. این چسب‌ها بعد از خشک شدن زرد نمی‌شوند و ترک نمی‌خورند. همین طور آن‌ها را می‌توان بعد از رنگ نیز استفاده کرد. چسب‌های سیلیکونی بهترین درزگیر برای این پنجره‌ها است. به دلیل انعطاف پذیر بودن‌شان کار با آن‌ها راحت است و بعد از خشک شدن نیز حالتی ارتجاعی دارند. 

همان‌قدر که شیشه‌های چند جداره اهمیت بالایی در عایق بودن پنجره دارند، نقش سایر اجزا نیز بسیار مهم است. در واقع به کمک مجموعه آن‌ها می‌توان پنجره‌ها را تا حد زیادی عایق کرد. پنجره‌های چند جداره می‌توانند تا حد زیادی از ورود آلودگی صوتی، آلودگی هوا و ... به داخل خانه جلوگیری کنند.

1400/01/17
نظراتثبت نظر
نظر خود را ثبت کنید
بهترین فرصت برای خرید و تعویض پنجره UPVC