چند نکته برای نگهداری و تمیزکردن پنجره‌های UPVC

چند نکته برای نگهداری و تمیزکردن پنجره‌های UPVC

خلاصه:
نحوه نگه‌داری و طریقه تمیزکردن در و پنجره یو پی وی سی چگونه است و بهترین روش برای تمیز کردن در و پنجره‌های یو پی وی سی کدام است؟
1399/01/30

قسمت‌های مختلف ساختمان محل کار یا زندگی به مرور زمان با گرد و غبار و انواع آلودگی پوشیده می‌شوند و نگهداری و تمیزکاری آنها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. در و پنجره‌های ساختمان نیز از این امر مستثنا نیستند و از آنجا که دریچه‌ای بین دنیای بیرون و داخل ساختمان به شمار می‌روند تمیزکاری آنها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. برخلاف در و پنجره‌های فلزی، تمیزکاری و نگه داری پنجره‌های UPVC به مراتب راحت‌تر است. چرا که سطح صاف و صیقلی آن‌ها باعث می‌شود که گرد و غبار و آلودگی به راحتی از روی آن‌ها پاک شود و مانند انواع فلزی آن دچار زنگ‌زدگی نمی‌شود. در این نوشته قصد داریم روش‌های مراقبت و تمیز کردن در و پنجره‌های UPVC را مورد بررسی قرار دهیم پس در ادامه همراه ما باشید.

روغن‌کاری

عمل روغن کاری قطعات مکانیکی و متحرک پنجره UPVC را هر چند وقت یک‌بار و به صورت منظم تکرار کنید. فراموش نکنید برای روغن کاری از روغن‌های رقیق مخصوص این‌کار که در بازار موجود است استفاده کنید.
 

تمیز کردن لاستیک‌های درزگیر

 
از لاستیک‌های درزگیر پنجره غافل نشوید و برای اینکه دوام بیشتر داشته باشند هر سه ماه یک‌بار آن‌ها را با پارچه آغشته به آب و صابون تمیز کنید. این‌کار باعث می‌شود لاستیک‌ها منعطف‌تر، تمیزتر و نرم‌تر شوند.
 

برطرف کردن گرد و غبار

 
برای پاک کردن گرد و غبار روی سطح پنجره ابتدا از فرچه جاروبرقی کمک بگیرید و وقتی تمام گرد و غبار را پاک کردید با دستمال آغشته به آب گرم و صابون سطح پنجره را تمیز کنید. با این روش اثری از گرد و غبار روی پنجره‌ها نمی‌ماند و تمیزکاری شما در نهایت لکه‌ای باقی نمی‌گذارد.
 

تمیزکاری پس از نصب و مونتاژ پنجره

 
تا زمان به اتمام رسیدن فعالیت‌های اجرایی ساختمان، کاور روی پنجره‌ها را جدا نکنید، در غیر این‌صورت امکان دارد به بدنه پنجره آسیب وارد شود. در عین حال خوب است بدانید که جدا نکردن برچسب‌ها برای مدت زمان طولانی باعث می‌شود رد آن‌ها بر روی پنجره بماند و به ‌راحتی تمیز نشود.

تمیزکردن با روزنامه یا دستمال

عمل تمیزکردن پنجره با روزنامه شاید به تمیزترشدن پنجره و باقی نگذاشتن پرز در انتهای کار کمک کند ولی مواد شیمیایی موجود در روزنامه‌ها و جنس زبرشان به پنجره شما صدمه می‌زند. بهتر است به جای روزنامه از پارچه‌های نرم میکروفیبر استفاده کنید.

همان‌طور که گفتیم، نگه‌داری و تمیز کردن در و پنجره‌های UPVC به مراتب راحت‌تر از انواع فلزی آن است. به یاد داشته باشید که تمیزکاری دوره‌ای و منظم این در و پنجره‌ها باعث عمر بیشتر و بازدهی بهتر پنجره‌های منزلتان خواهد شد. اگر قصد دارید در و پنجره‌های منزل خود را تعویض کنید کافیست با شماره تلفن 1644 تماس بگیرید. شما چه راه‌های دیگری برای تمز کردن در و پنجره‌های دو جداره می‌شناسید. لطفا در بخش نظرات دیدگاه خود در این زمینه را با ما در میان بگذارید.
1399/01/30
نظراتثبت نظر
نظر خود را ثبت کنید
بهترین فرصت برای خرید و تعویض پنجره UPVC