استقبال از سال نو و تعویض در و پنجره

استقبال از سال نو و تعویض در و پنجره

خلاصه:
با نزدیک شدن به هفته‌های پایانی سال بازار نوسازی خانه، تعمیرات و نظافت، بیش از هر زمانی داغ و پرطرفدار است و افراد بسیاری به فکر ایجاد تغییرات مختلف در محیط کار یا زندگی خود به بهانه‌ی بهار، تغییر سال و فصل می‌افتند.
1399/11/25

نوروز بهانه‌ی خوبی است برای ایجاد تغییرات اساسی اما شاید نگرانی از هزینه‌ها، صرف وقت بسیار زیاد و حتی ترس از خرابی‌های احتمالی زیاد، ایجاد برخی تغییرات را از اولویت خارج کند. اما در صورتی که راه میانبری برای ایجاد تغییر و تنوع وجود داشته باشد، قطعا بسیاری به فکر ایجاد این تغییرات خواهند بود.

تعویض پنجره قدیمی یکی از همین تغییراتی است که می‌تواند هم در زیبایی بصری محیط تاثیر خوبی داشته باشد و هم باعث جلوگیری از ایجاد بسیاری از مشکلات شود. 

از انواع در و پنجره هایی که کارایی و مزایای بسیاری دارند می‌توان به پنجره های دو یا سه جداره با پروفیل یو پی وی سی اشاره کرد.

در ادامه به برخی از مزایای این نوع پنجره اشاره می‌شود تا شناخت بیشتری نسبت به این محصول پیدا کنید.

مزایای پروفیل upvc


عمر طولانی

یکی از مزایای قابل توجه پروفیل upvc مقاومت بالا و طول عمر این محصول است. این محصول به جهت ساختار ویژه‌ی خود می‌تواند مقاومت بالایی در مقابل تغییرات آب و هوایی، رطوبت، تابش نور خورشید و مواردی از این دست از خود نشان دهد.

پوسیدگی ، زنگ‌زدگی، خوردگی و اکسیداسیون  از جمله مشکلاتی هستند که پروفیل باکیفیت آن را تجربه نخواهد کرد و موجب ساخت در و پنجره ای مرغوب، با طول عمر زیاد خواهد شد.

 از طرفی دیگر ثبات رنگ این محصول نیز از دیگر مزایای آن به شما می‌آید. پروفیل یو پی وی سی در مقابل آتش نیز مقاوم است و علاوه بر اینکه باعث گسترش آتش نمی‌شود خود نیز تا حد زیادی در مقابل سوختن و تغییر شکل دادن ایستادگی می‌کند. همین ثبات رنگ و کیفیت این محصول است که می‌تواند باعث سهولت در نظافت در و پنجره نیز بشود. 

عایق مناسب 

پروفیل upvc به دلیل نارسانا بودن می‌تواند باعث تقویت مزایای در و پنجره به عنوان عایق سرما و گرما شود. البته لازم به ذکر است وجود چند لایه شیشه، ایجاد خلا بین شیشه‌ها و تزریق گاز آرگون در این فضا، خود باعث ساخت در و پنجره ی عایق مناسبی می‌شود.

وجود درزبندی مناسبی که قاب و چارچوب ساخته شده از این پروفیل آن را ممکن می‌سازد، می‌تواند در و پنجره چند جداره را به عایقی بسیار قوی‌تر تبدیل کند.

در و پنجره های ساخته شده با این نوع پروفیل و با این ساختار از عبور و نفوذ سروصدا نیز می‌توانند تا حد زیادی جلوگیری کنند. لازم است بدانید در صورتی که بخواهید از در و پنجره ی چند جداره در محیط‌هایی با شلوغی بسیار زیاد استفاده کنید می‌توانید از مزایای در و پنجره سه جداره بهره‌مند شوید.

البته پروفیل در و پنجره در این حالت باید بیشتر تقویت شده تا بتواند وزن کل این ساختار را به خوبی تحمل کند. در این حالت به دلیل استفاده از پروفیل در و پنجره ی تقویت شده و تجهیزات بیشتر همچون شیشه و مواردی از این دست ممکن است این محصول هزینه‌ی بیشتری را در پی داشته باشد. بنابراین باید در انتخاب این محصول دقت کرده و برای شرایط لازم و ضروری از این محصول استفاده کرد.

سازگاری با محیط زیست

یکی دیگر از مزایای مهم پروفیل upvc سازگاری با محیط زیست و اثر و تخریب کمتر نسبت به همتایان خود در محیط زیست است. ساخت upvc آلودگی بسیار کمی به محیط زیست و طبیعت وارد می‌کند از طرفی دیگر علاوه بر اینکه این محصول طول عمر بالایی دارد بعد از اینکه کارایی خود را به عنوان در و پنجره از دست می‌دهد از آن می‌توان در ساخت محصولات دیگر مجددا استفاده کرد.

بازیافت این محصول باعث بازگشتش به چرخه‌ی صنعت شده و می‌تواند بخشی از نیاز صنعت را برطرف سازد و همین امر سبب ایجاد آلودگی‌ها و زباله‌ی صنعتی کمتری خواهد شد و در پی آن آسیب کمتری به محیط زیست می‌رسد. 

یکی از جزئیات جالب درباره‌ی upvc عدم ایجاد و ورود آلودگی‌هایی نظیر گازهای سمی به محیط زیست در زمان ساخت آن است. همچنین این محصول اگر دچار حریق نیز شود از خود گازهای سمی آزاد نخواهد کرد و به همین صورت از ایجاد آسیب‌هایی هر چند جزئی جلوگیری می‌کند.

نظافت آسان

از ویژگی‌های جذاب پروفیل در و پنجره upvc می‌توان به نظافت آسان آن اشاره کرد. این محصول به راحتی و با ساده‌ترین تمیز‌کننده‌ها، از آلودگی‌ها پاک می‌شود. باید دقت کنید نظافت این محصول به تمیزکننده‌های خیلی قوی احتیاج ندارد و به هیچ عنوان نباید از ابزار و محصولاتی که ممکن است باعث ایجاد آسیب در پروفیل شوند استفاده کرد. برای مثال شوینده‌های اسیدی، سفیدکننده‌ها و ... می‌توانند باعث تخریب پروفیل شوند.

این مزایای در و پنجره های ساخته شده با پروفیل upvc از جمله نکاتی هستند که موجب برتری و انتخاب این محصول می‌شوند. هر کدام از این مزایا بخشی از نیاز بازار را برطرف می‌سازند و نکته‌ی جالب این است که جمع شدن مجموعه‌ای از ارزش افزوده‌های جذاب در یک محصول با قیمت متناسب، نصب راحت و... آن را به یکی از پرچمداران بازار و محصولات پرطرفدار تبدیل می‌کند.

1399/11/25
نظراتثبت نظر
نظر خود را ثبت کنید
بهترین فرصت برای خرید و تعویض پنجره UPVC