مزایا و معایب در و پنجره‌ های کشویی

مزایا و معایب در و پنجره‌ های کشویی

خلاصه:
مدت‌ها است که در و پنجره خصوصا پنجره‌ها نقش مهمی در ساختمان دارند. سال‌ها قبل پنجره‌ها قابلیت امروز را نداشتند و شاید به همین دلیل خیلی مورد توجه نبودند. پنجره‌ها مدل‌های بسیار متنوعی دارند و در ابعاد مختلفی ساخته می‌شوند. در این میان پنجره‌های کشویی یا ریلی یکی از انواع محبوب آن‌ها است.
1400/01/21


 خانه‌ها هر روز کوچکتر می‌شوند و معماران از هیچ فضایی خالی چشم پوشی نمی‌کنند. پنجره‌های معمولی هنگام باز شدن فضای زیادی را اشغال می‌کنند. به همین دلیل هم بسیاری پنجره‌های کشویی را انتخاب می‌کنند. البته پنجره‌های کشویی هم معایب خود را دارد. در نهایت با بررسی مزایا و معایب آن بهتر می‌توان تصمیم گرفت که آیا پنجره‌های کشویی برای‌تان مناسب هست یا نه؟

قبل از بررسی مزایا و معایب در و پنجره های کشویی بد نیست بدانید این پنجره‌ها نیز مانند مابقی آن‌ها از آلیاژهای مختلفی ساخته می‌شوند. همینطور نمونه‌های در و پنجره دو جداره و سه جداره دارند. این پنجره‌ها از نظر ساختار نیز به صورت تک ریل و دو ریل ساخته می‌شوند. پنجره‌های تک ریل فقط از یک جهت باز می‌شوند اما پنجره‌های دو ریل قابلیت باز شدن به هر دو طرف را دارند. پنجره‌های تک ریل عایق بندی بهتری دارند. اگر برایتان مهم است که مانع نفوذ هوای سرد و یا خروج گرمای خانه شوید و حتما می‌خواهید پنجره کشویی بخرید باید نمونه تک ریل و البته دو یا سه جداره آن را انتخاب کنید.

نوع بدنه پنجره نیز در عملکرد آن تاثیر زیادی دارد. در و پنجره upvc بهترین نمونه هستند. این پنجره‌ها به دلیل کیفیت بدنه از مقاومت و استحکام بیشتری برخوردارند  و همین مقامت و پایداری سبب طول عمر بالای محصول و راحتی در استفاده می‌شود. اینکه دائما نگران خرابی در و پنجره نباشید و یا صرف هزینه برای در و پنجره‌ها به یکی از دغدغه‌های شما تبدیل نشود حاصل استفاده از محصولاتی ساخته شده با مواد اولیه، تکنولوژی‌ها و قطعات باکیفیت است.

مزایا و معایب پنجره دوجداره کشویی

پنجره‌ها راهی برای عبور جریان هوا هستند که البته در این حین گرد و خاک و آلودگی هم وارد خانه می‌شود. حتی اگر پنجره‌ها بسته هم باشد تا حدودی آلودگی وارد خانه می‌شود. به علاوه درز پنجره‌ها همیشه باعث بیرون رفتن گرما و انرژی خانه می‌شود. پنجره‌های ریلی دوجداره گزینه خوبی هستند چون هم ویژگی عایق دارند و هم فضای کمی هنگام باز شدن اشغال می‌کنند. البته این پنجره‌ها در مقایسه با نمونه‌های لولایی دوجداره عایق خیلی خوبی نیستند و به همین دلیل در بعضی از مناطق خصوصا شهرهای سرد استفاده از آن خیلی محبوبیتی ندارد.

مزایا پنجره دوجداره کشویی

در ادامه مزایای پنجره های کشویی را نام میبریم.

راحتی در باز و بسته شدن

یکی از ویژگی‌های پنجره‌های کشویی نحوه باز و بسته شدن آن‌ها است. در واقع این یکی از نقاط قوت آن است. پنجره‌های لولایی هنگام باز شدن نسبت به دیوار حالت عمودی پیدا می‌کنند، در حالی که پنجره‌های ریلی روی یکدیگر سر می‌خورند و هیچ فضای اضافی اشغال نمی‌کنند. به همین دلیل برای فضاهای کوچک بهترین انتخاب هستند.

ظاهر زیبا

دنیای دکوراسیون داخلی خیلی تغییر کرده است و معماران هر روز خانه‌هایی کاراتر و زیباتر طراحی می کنند. این زیباسازی روی تمام عناصر ساختمان تاثیر گذاشته است. درها و پنجره‌ها نیز از نظر زیبایی و کیفی ارتقا پیدا کرده‌اند. پنجره‌های ریلی با ظاهری ساده و در عین حال شیک یکی از بهترین نمونه‌ها هستند.

کارایی راحت

پنجره‌های ریلی به دلیل باز شدن افقی و موازی با دیوارها برای استفاده از انواع پرده راحت‌تر هستند. پرده‌های کرکره‌ای، زبرا و به طور کلی برای تمام پرده‌ها، این پنجره‌ها راحت‌تر هستند. چون دیگر عمودی باز شده پنجره نظم پرده را به هم نمی‌زند و لازم نیست حتما پرده را کنار بزنید.

معایب پنجره دوجداره کشویی

در ادامه معایب پنجره دوجداره کشویی را نام میبریم.

نفوذ پذیر بودن

مهم‌ترین مشکل این پنجره‌ها میزان نفوذپذیری بیشتر آن‌ها نسبت به سایر پنجره‌ها است. پنجره‌های ریلی تقریبا چیزی حدود 20 الی 30 درصد کمتر از نمونه‌های دیگر در برابر جریان هوا عایق هستند. به همین دلیل اگر در منطقه‌ای سرد زندگی می‌کنید و مشکل کمبود فضا ندارید بهتر است این پنجره‌ها را انتخاب نکنید. مناطقی با آب و هوای معتدل برای استفاده از پنجره‌های ریلی مناسب‌تر هستند. البته انتخاب در و پنجره دو یا سه جداره می‌تواند کمک بزرگی باشد.

ضعف در چفت و بست

گفته می‌شود پنجره‌های ریلی آنقدرها که باید محکم نیستند و از نظر چفت و بست کمی دچار مشکل هستند. این موضوع تا حد زیادی به نوع بدنه پنجره بستگی دارد. پنجره های کشویی UPVC در این زمینه بهترین انتخاب هستند. در واقع با استفاده از این متریال می‌توان مشکل را حل کرد.

محدودیت در اندازه

ساختار پنجره‌های ریلی به گونه‌ای است که استفاده از آن‌ها در عرض کمتر از 70 سانتی‌متر و همین طور بیشتر از 4 متر امکان پذیر نیست. همین طور ارتفاع پنجره نباید بیشتر از 2 متر باشد.

وزن بالا

نوع طراحی این پنجره باعث می‌شود تا قاب سنگین‌تری داشته باشد. همین موضوع در صورتی که غلتک‌های مناسب و باکیفیتی استفاده نشود، مشکل ساز خواهد شد. در حالی که پنجره‌های ریلی باید به آسانی باز و بسته شوند. بنابراین اگر این کار به سختی انجام شود یعنی مشکلی وجود دارد.

دشواری در تمیز کردن

تمیز کردن پنجره‌های ریلی معمولا کار سختی است چرا که شیشه‌های هنگام باز شدن روی یکدیگر قرار می‌گیرند.

پنجره upvc کشویی

یکی از انواع در و پنجره‌های کشویی که محبوبیت بالایی دارند، در و پنجره‌های ساخته شده با پروفیل upvc هستند. این پروفیل به واسطه کارایی و طول عمر بسیار بالای خود توانسته به یک گزینه‌ی بسیار عالی در ساخت در و پنجره‌ها تبدیل شود. پروفیل در و پنجره یو پی وی سی در مقابل تغییرات آب و هوایی، باد و باران، تابش نور خورشید و مواردی از این دست به خوبی مقاومت می‌کند و تغییر رنگ، شکل و .. نخواهد داشت. این محصول باعث شده تا در و پنجره‌های ساخته شده با پروفیل upvc قابلیت استفاده در مناطق مختلف با شرایط خاص و ویژه را داشته باشد.

قیمت پنجره دو جداره ساخته شده با این محصول بسیار مناسب است. برتری‌ها و مزایایی که پروفیل در و پنجره upvc دارد شامل وزن سبک، استقامت بسیار زیاد، پایداری و طول عمر بسیار زیاد و ... است. در حقیقت با داشتن چنین در و پنجره‌ای تا مدت‌ها نیازی به تعویض و تعمیر در و پنجره نیست و هم در زمان و هم هزنه‌های جانبی مختلف و مرتبط به صورت ویژه صرفه‌جویی خواهد شد.

1400/01/21
نظراتثبت نظر
نظر خود را ثبت کنید
بهترین فرصت برای خرید و تعویض پنجره UPVC