باورهای غلط رایج درباره پنجره یو پی وی سی (قسمت اول)

باورهای غلط رایج درباره پنجره یو پی وی سی (قسمت اول)

خلاصه:
چند دیدگاه نادرست درباره پنجره یو پی وی سی وجود دارد که در این مطلب به برخی از آن‌ها پرداخته ایم. با آکادمی هافمن همراه باشید.
1400/12/22

صاف برویم سر اصل مطلب! چند دیدگاه نادرست درباره پنجره یو پی وی سی وجود دارد که در این مطلب به برخی از آن‌ها پرداخته ایم. با آکادمی هافمن همراه باشید. ما در مطالب دیگرمان، به این موضوع بیشتر خواهیم پرداخت.

پنجره یو پی وی سی تفاوتی با پنجره عادی ندارد

در سال های نخست که پنجره یو پی وی سی وارد کشورمان شد، به دلیل ناآشنایی کارشناسان نصب، فروشندگان و سازندگان، همچنین اطلاعات کمی که مصرف کنندگان درباره این نوع پنجره داشتند، این باور نادرست در بخشی از جامعه شکل گرفت که پنجره دو جداره تفاوت قابل توجهی با پنجره عادی ندارد و تنها یک شیشه بیشتر دارد. برخی بر این باور بودند که این پنجره فقط به دلیل داشتن یک شیشه اضافی، مقاوم تر است یا جلوی انتقال حرارت بین خانه و محیط بیرون را می گیرد. با گذشت زمان، این باور نادرست منجر به این شد که پنجره های دو جداره ای ساخته و نصب شدند که فقط ظاهر دو جداره داشتند و عملکرد عایق نداشتند، چون از اساس سیستمی عایق نبودند و فقط یک شیشه بیشتر داشتند!
پنجره ای که فقط ظاهر دو جداره دارد، یعنی فضای خلأ بین دو شیشه ایجاد نشده و سپس این فضای نفوذ ناپذیر با گاز آرگون یا کریپتون پر نشده است. در پنجره دو جداره حقیقی، بین دو شیشه ابتدا یک فضای خلأ نفوذ ناپذیر شکل می گیرد تا هوا و رطوبت وارد آن نشود، سپس گاز آرگون یا کریپتون در این فضا محبوس می شود و امکان خروج نمی یابد. فاصله بین دو شیشه هم بسیار مهم است. این فاصله باید متناسب با گاز مصرفی، به درستی و براساس میلی متر انتخاب شود تا سیستمی عایق شکل بگیرد. همچنین پروفیل و قاب پنجره نیز باید از جنسی غیر از آهن و آلومینیوم که خود رسانای حرارت هستند، تولید شده باشند که به جز شیشه، سایر اجزای پنجره نیز عایق حرارت، گرد و خاک و صدا باشند.
پس نتیجه می گیریم این باور که پنجره دو جداره فرقی با پنجره عادی ندارد، جز این که یک شیشه بیشتر دارد، اشتباه است. این چنین نیست که با اضافه کردن یک لایه شیشه بیشتر، به سامانه ای عایق دست پیدا کنیم و مسئله کاملا علمی است. از این رو، نصب پنجره دو جداره را باید به متخصص حرفه ای سپرد تا نتیجه کار، پنجره ای صرفا با ظاهر دوجداره نباشد!

نصب پنجره دو جداره نیازی به کارشناس ندارد

دومین دیدگاه نادرستی که در این مطلب به آن اشاره می کنیم، این است که برخی گمان می کنند خود می توانند قطعات پنجره دو جداره را به صورت مجزا از بازارهای مختلف تهیه کنند و سپس خود دست به کار شوند و پنجره را سوار کنند. با توجه به این که مونتاژ و نصب پنجره دو جداره به ابزارهای دقیق که اندازه گیری های میلی متری دارند، وابسته است، لازم است نصب را به کاردان بسپارید. همچنین تهیه قطعات ناسازگار با هم، در نهایت نمی تواند به شما در داشتن یک سامانه عایق کمک کند. برای همین است که برند هافمن که سازنده پروفیل یو پی وی سی است، دست به کار شده و طرح تعویض پنجره قدیمی و سرویس نصب پنجره مدرن را در قالب هافمن سرویس به راه انداخته تا علاقه مندان و متقاضیان بتوانند خدمات یکپارچه دریافت کنند. کاردان اصطلاحی است که در هافمن به متخصصان و کارشناسان اطلاق می شود و همه از آموزش های استاندارد بهره مند شده اند تا هنگام حضور در محل شما، بهترین پنجره را در قالب محصول نهایی برای تان فراهم کنند.

پنجره دو جداره بخار می زند

این باور هم نادرست است! چون همه‌ی پنجره های معمولی و دو جداره مثل پنجره یو پی وی سی به دلیل تفاوت دمای محیط داخل و بیرون، می توانند بخار بگیرند. اما مسئله این نیست. زمانی که بخار یا رطوبت میان دو شیشه ایجاد شود، این یک اشکال بزرگ است. اما همین جا شفاف سازی می کنیم که پنجره های دو جداره استاندارد، که مراحل نصب اصولی را طی کرده اند و به درستی مونتاژ شده اند، سالیان سال نباید دچار بخار گرفتگی بین دو شیشه شوند. بخار گرفتن میان دو جداره زمانی رخ می دهد که منافذی وجود داشته باشند که مولکول های درشت هوای مرطوب اجازه ورود به محیط محبوس بین دو شیشه را پیدا کنند. پس یا ممکن است مشکل از کیفیت پنجره دو جداره باشد، یا ممکن است مشکل از مواد شیمیایی باشد که هنگام تمیز کردن پنجره، به پروفیل در و پنجره برخورد کرده اند. نتیجه می گیریم برای تمیز کردن پنجره دو جداره نباید از مواد شیمیایی استفاده کرد و استفاده از آب و صابون رقیق برای پاکسازی کافی است. همچنین اگر از برندی محصول خود را تهیه کنید که کیفیت استانداردی را رعایت کند، سالیان سال این مشکل بروز نمی کند.
 
باورهای غلط رایج درباره پنجره یو پی وی سی
 

نصب پنجره یو پی وی سی باعث تخریب دیوار می شود

این باور نادرست ریشه در نصب های غیرکارشناسی و غلط در گذشته دارد. در حال حاضر ما در هافمن خدمات نصب و تعویض پنجره دو جداره را بدون تخریب و نیاز به عملیات بنایی انجام می دهیم و با دستگاه های بسیار دقیق، برش ها را در صورت لزوم انجام می دهیم تا آسیبی به دیوار شما نرسد. جالب است بدانید هنگام فعالیت کاردان هافمن در منزل یا محل کار شما، نیاز به تخلیه وسایل نیست و فقط کافی است حدود دو متر اطراف پنجره خالی باشد تا کار به راحتی انجام شود. نیازی به ترک محیط هم ندارید و می توانید به فعالیت های روزمره خود بپردازید. از این بابت هم مطمئن باشید گچ کاری و بلند شدن گرد و خاک هم در زمان نصب پنجره رخ نخواهد داد چون قاب اصلی پنجره در دل دیوار قرار نیست جدا شود.

شیشه پنجره دو جداره با شیشه پنجره عادی فرق می کند

این باور هم غلط است، عایق بودن پنجره یو پی وی سی به دلیل تفاوت جنس شیشه نیست، بلکه به دلیل فاصله دقیق بین دو شیشه و همچنین، وجود گاز مناسب به شکل محبوس بین این دو شیشه است. البته که پروفیل هم در عایق بودن نقش اساسی دارد. پس می توان از شیشه سکوریت، لمینت، ضد گلوله، رنگی و غیره برای پنجره یو پی وی سی استفاده کرد.

قیمت پنجره یو پی وی سی بسیار گران است

این باور هم نادرست است. پنجره یو پی وی سی کالایی لوکس محسوب نمی شود، چون ما آن را با اهداف تجملی تهیه نمی کنیم. بلکه آن را تهیه و نصب می کنیم تا مصرف و هزینه سوخت و انرژی ما کاهش پیدا کند، سر و صدای بیرون وارد منزل نشود، و همچنین اجازه ندهیم گرد و غبار بیرون و آلاینده ها وارد منزل یا محیط کارمان شوند. درست است که به دلیل المان ها و اجزای پنجره دو جداره، قیمت پنجره یو پی وی سی گران تر از پنجره معمولی است، اما پرداخت آن نوعی سرمایه گذاری است و روشی برای داشتن خانه ای مدرن تر و سازگارتر با طبیعت و محیط زیست.
1400/12/22
نظراتثبت نظر
نظر خود را ثبت کنید
بهترین فرصت برای خرید و تعویض پنجره UPVC