درزگیر پنجره دوجداره

درزگیر پنجره دوجداره

خلاصه:
تصور کنید: در خانه‌ای گرم نشسته‌اید و از منظره دل‌انگیز بیرون پنجره لذت می‌برید. هیچ‌گونه گردوغبار، آلودگی صوتی و یا هدر رفتن گرما و سرمای خانه، آرامش شما را برهم نمی‌زند. راز این آرامش چیست؟ درست حدس زدید درزگیر پنجره دوجداره، قهرمانی بی‌صدا که با انسداد کامل درزها و منافذ پنجره، دنیایی عاری از هرگونه نفوذ را برای شما به ارمغان می‌آورد.
1402/11/15

 تصور کنید: در خانه‌ای گرم نشسته‌اید و از منظره دل‌انگیز بیرون پنجره لذت می‌برید. هیچ‌گونه گردوغبار، آلودگی صوتی و یا هدر رفتن گرما و سرمای خانه، آرامش شما را برهم نمی‌زند. راز این آرامش چیست؟ درست حدس زدید درزگیر پنجره دوجداره، قهرمانی بی‌صدا که با انسداد کامل درزها و منافذ پنجره، دنیایی عاری از هرگونه نفوذ را برای شما به ارمغان می‌آورد. به همین منظور در این مقاله، سفری به دنیای درزگیرهای پنجره دوجداره خواهیم داشت.


 

 درزگیر پنجره دوجداره: سفری به دنیای عایق‌بندی و آرامش

 درزگیر پنجره دوجداره نوار یا قطعه‌ای است که در لبه قاب و بازشو پنجره نصب می‌شود و از نفوذ صدا، حرارت، گردوغبار و آب به داخل خانه جلوگیری می‌کند. انتخاب درزگیر مناسب، به عواملی مانند: نوع پنجره، نیاز شما و شرایط آب‌وهوایی منطقه شما بستگی دارد. در متن ذیل، شما را با انواع درزگیر پنجره دوجداره آشنا می‌کنیم:

 درزگیرهای لاستیکی

 این درزگیرها، از رایج‌ترین انواع درزگیر پنجره دوجداره هستند و در تنوع رنگی و ضخامت‌های مختلف تولید می‌شوند. این محصولات مناسب برای پنجرههای UPVC، آلومینیومی و چوبی هستند که قیمت مناسب، نصب آسان و عمر طولانی را شامل می‌شوند. معایب این محصولات، انعطاف‌پذیری کمتر نسبت به درزگیرهای فوم است.

 نوارهای فوم

 این مدل درزگیرها، از جنس فوم پلی‌اورتان یا EPDM هستند و به دلیل انعطاف‌پذیری بالا، برای عایق‌بندی سطوح ناهموار کاربرد فوق‌العاده‌ای را دارند. عایق‌بندی صدا و حرارت عالی، قابلیت شستشو و... برخی از مزایای این درزگیرها هستند همچنین، قیمت کمی بالاتر از درزگیرهای لاستیکی را شامل می‌شوند.


 

 برس‌های درزگیر

 این نوع درزگیرها، از جنس موی مصنوعی یا طبیعی هستند و به دلیل تراکم بالا، به طور کامل از نفوذ صدا و گردوغبار جلوگیری می‌نمایند. این محصولات عایق‌بندی عالی برای صدا و گردوغبار و مناسب برای پنجره‌های قدیمی هستند. قیمت بالا و نیاز به نگهداری بیشتر از معایب این درزگیرها محسوب می‌شود.

 درزگیرهای سیلیکونی

 این درزگیرها از جنس سیلیکون هستند و قابلیت انعطاف‌پذیری بالا را دارند همچنین، مقاومت بی‌نظیری را در برابر اشعه UV شامل می‌شوند. عمر طولانی، عایق‌بندی صدا و حرارت عالی جزو مزایای این محصولات است. درزگیرهای سیلیکونی، مناسب برای آب‌وهوای مختلف هستند و معایب آن‌ها قیمت بالا و نصب دشوار این درزگیرها است.


 

 درزگیرهای ماستیک

 این درزگیرها از جنس ماستیک هستند و قیمت مناسب و نصب آسانی را شامل می‌شوند. عمر کوتاه‌تر و چسبندگی ضعیف‌تر جزو معایب این محصولات است.
 در نهایت، انتخاب درزگیر درب و پنجره به نیاز، سلیقه و بودجه شما بستگی دارد.

 مزایای درزگیر درب و پنجره

 درزگیرها، کاربردهای متنوعی دارند که در متن ذیل، به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

 عایق‌بندی صدا

 درزگیرها می‌توانند به طور قابل‌توجهی از ورود صداهای مزاحم به داخل خانه جلوگیری کنند. این امر برای آپارتمان‌ها و مکان‌هایی که در معرض آلودگی صوتی هستند، بسیار مفید است.

 عایق‌بندی حرارت

 درزگیرها می‌توانند به حفظ دمای مطلوب در خانه و کاهش مصرف انرژی کمک کنند. این موضوع در فصل‌های گرم و سرد سال، به صرفه‌جویی در هزینه‌های شما کمک خواهد کرد.

 جلوگیری از ورود گردوغبار

 درزگیرها می‌توانند از ورود گردوغبار و آلودگی به داخل خانه جلوگیری نمایند. این امر برای افراد مبتلا به آلرژی و بیماری‌های تنفسی بسیار مفید است.


 

 افزایش طول عمر پنجره‌ها

 درزگیرها با جلوگیری از نفوذ آب‌وهوا، به افزایش طول عمر پنجره‌ها کمک می‌کنند. این امر شما را از هزینه‌های تعویض پنجره‌ها در امان نگه می‌دارد.

 کاربرد در انواع پنجره‌ها

 درزگیرها را می‌توان برای انواع پنجره‌های دوجداره UPVC، آلومینیومی و چوبی استفاده کرد. همچنین می‌توان از آن‌ها برای درزبندی درب‌های ورودی و پنجره‌های تک‌جداره نیز استفاده کرد.

 جلوگیری از ورود حشرات

 درزگیر پنجره‌ها می‌توانند از ورود حشرات موذی مانند: پشه و مورچه به داخل خانه جلوگیری کنند.

 کاهش هدررفتن رطوبت

 درزگیرها می‌توانند مانع هدررفتن رطوبت داخل خانه در فصل زمستان شوند.

 افزایش امنیت

 درزگیر درب و پنجره می‌تواند به افزایش امنیت خانه شما کمک نماید.

 نصب آسان

 نصب درزگیر پنجره دوجداره کار آسانی است و می‌توانید خودتان آن را انجام دهید. برای نصب درزگیر درب و پنجره، فقط کافی است سطح قاب و بازشو پنجره را تمیز کنید و سپس درزگیر را در محل مناسب بچسبانید.


 

 تنوع در طرح و رنگ

 درزگیرها در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف موجود هستند تا بتوانید آن‌ها را با رنگ پنجره‌های خود ست کنید.

 قیمت مناسب

 درزگیرها با قیمت مناسب عرضه می‌شوند و می‌توانند با صرف هزینه‌ای اندک، مزایای زیادی برای شما به ارمغان بیاورند.
 با انتخاب و نصب درزگیر پنجره مناسب، می‌توانید از مزایای بی‌نظیر آن برای خانه‌های خود بهره‌مند شوید. علاوه بر موارد ذکر شده، درزگیرها می‌توانند کاربردهای دیگری نیز داشته باشند. برای مثال، می‌توان از آن‌ها برای درزبندی سطوح مختلف مانند: کابینت‌ها، کمدها و لوله‌ها نیز استفاده کرد.
در نهایت، انتخاب نوع درزگیر مناسب به نیاز شما و شرایط آب‌وهوایی منطقه شما بستگی دارد. شما می‌توانید با مراجعه به متخصصان و نصابان باتجربه در این زمینه، از مشاوره آن‌ها برای انتخاب و نصب درزگیر مناسب بهره‌مند شوید.

 انتخاب درزگیر درب و پنجره دوجداره

 انتخاب درزگیر درب و پنجره دوجداره، از اهمیت بالایی برخوردار است. درزگیر مناسب می‌تواند مزایای متعددی را به ارمغان بیاورد. در ادامه متن، به بررسی عوامل مؤثر در انتخاب درزگیر مناسب می‌پردازیم:

 نوع درب و پنجره

 اولین قدم برای انتخاب درزگیر، شناخت نوع درب و پنجره است. درزگیرها در انواع مختلفی برای درب و پنجره‌های UPVC، آلومینیومی، چوبی و... تولید می‌شوند. انتخاب درزگیر متناسب با نوع درب و پنجره، تضمین‌کننده کارایی و عمر طولانی آن خواهد بود.

 نوع درزگیر

 درزگیرها در جنس‌ها و مدل‌های مختلفی مانند لاستیکی، فوم، برس، سیلیکونی و... تولید می‌شوند که هر کدام از آنها، مزایا و معایب خاص خود را دارند. انتخاب نوع درزگیر مناسب، به نیاز و شرایط شما بستگی دارد.

 ضخامت درزگیر

 ضخامت درزگیر باید متناسب با فاصله بین قاب و بازشو درب یا پنجره باشد. انتخاب ضخامت مناسب، در عایق‌بندی صدا و حرارت و جلوگیری از نفوذ گردوغبار مؤثر است.
 با توجه به این نکات، درزگیر مناسب خود را از بین این محصولات انتخاب نمایید و از مزایای آن بهره‌مند شوید.

سخن پایانی

در این مقاله، تصمیم داشتیم تا شما را با انواع درزگیر پنجره دوجداره آشنا کنیم و مزایا و معایب آن‌ها را بیان نماییم. حال می‌توانید با آگاهی کامل درزگیر درب و پنجره موردنظر خود را انتخاب کنید.
 
 
 
1402/11/15
نظراتثبت نظر
نظر خود را ثبت کنید
بهترین فرصت برای خرید و تعویض پنجره UPVC