پنجره‌های UPVC  چطور امنیت را در خانه شما برقرار می‌کنند؟

پنجره‌های UPVC چطور امنیت را در خانه شما برقرار می‌کنند؟

خلاصه:
پروفیل دوجداره ضد سرقت با بهترین کیفیت و انتخاب مناسب یراق‌آلات پنجره سبب می‌شوند امنیت خانه فراهم شود و سارق نتواند از راه پنجره وارد خانه شود. در این مطلب به شما توضیح خواهیم داد، پنجره‌های UPVC ضدسرقت، چطور در این امر به کمک صاحب‌خانه می‌آیند و امنیت خانه را تامین می‌کنند.
1399/01/30

خانه هر کس، قلعه اوست! حفاظت از حریم این قلعه کار آسانی نیست؛ مجموعه‌ای از اقدامات هستند که در نهایت منجر به فراهم آمدن امنیت خانه می‌شود. در وهله اول باید کارهایی را انجام داد تا امکان سرقت و ورود به خانه توسط دزدان به حداقل برسد. انتخاب نوع در و پنجره، از این جهت می‌تواند تصمیمی حساس و سرنوشت‌ساز نیز باشد؛ زیرا پنجره می‌تواند یکی از راه‌های ورود سارقان به خانه شما باشد. در این مطلب به شما توضیح خواهیم داد، پنجره‌های UPVC ضدسرقت، چطور در این امر به کمک صاحب‌خانه می‌آیند و امنیت خانه را تامین می‌کنند.
مشکل ورود احتمالی یک سارق به خانه از طریق پنجره، بیشتر برای خانه‌های ویلایی یا ساکنین خانه‌هایی که در طبقه اول زندگی می‌کنند، رخ می‌دهد.
یک روش معمول و البته مطمئن برای محافظت از خانه در مقابل سارقان، نصب میله‌های فولادی در جلوی پنجره است. اما این‌کار سبب می‌شود دیدن لذت‌بخش منظره خارج از خانه دیگر امکان‌پذیر نباشد و جایش را به منظره ناخوشایند میله‌ها بدهد. گذشته از این، شبکه‌ میله‌های فولادی از نظر الزامات ایمنی در برابر آتش‌سوزی هم مانع بزرگی به شمار می‌آیند و در صورت وقوع آتش‌سوزی تخلیه افراد از طریق پنجره را با مشکل مواجه می‌کنند.
 

سارق چطور می‌تواند از طریق پنجره وارد خانه شود؟

بیایید خود را به جای یک سارق تصور کنید و راه‌های احتمالی ورود از طریق پنجره را که به ذهنتان خطور می‌کند با هم مرور کنیم:
  • یک راه این است که کل پنجره به همراه قاب آن را از جا دربیاورد.
  • شکستن قفل پنجره و باز کردن آن
  • شکستن شیشه پنجره
با هم تمام این احتمالات را بررسی می‌کنیم و به این نکته می‌پردازیم که پنجره‌های UPVC  چطور امنیت خانه را در مقابل ورود یک سارق از راه پنجره، تامین می‌کنند.

اجزای تشکیل دهنده در و پنجره یو پی وی سی و تاثیر آن‌ها در جلوگیری از سرقت

به طور کلی در و پنجره‌های UPVC از پروفیل، شیشه و یراق آلات تشکیل شده‌اند. هر کدام از این اجزا می‌تواند نقش تعیین کننده‌ای در تامین امنیت ساختمان داشته باشد و مانع ورود سارقان به محل زندگی شما شود.

پروفیل پنجره دوجداره

پروفیل به عنوان اسکلت سازه و نگهدارنده سایر اجزا به شمار می‌رود و نقش عمده‌ای در تامین امنیت بر عهده دارد. فضای داخلی پروفیل‌ها با استفاده از ورقه‌های گالوانیزه مقاوم شده‌اند و تاثیر به‌سزایی در استحکام پروفیل دارند. 

اهمیت شیشه‌ها در ضد سرقت شدن پنجره دو جداره

سطح عمده پنجره‌های دوجداره را شیشه تشکیل داده است. شیشه‌های معمولی با ضربه نه چندان محکم می‌شکنند و امکان ورود سارقان را فراهم می‌کنند. بنابراین اگر فکر می‌کنید ساختمان محل زندگی شما ممکن است از این نقطه آسیب‌پذیر باشد لازم است که از شیشه‌های ضدسرقت در پنجره‌های خود استفاده کنید. این شیشه‌ها که به شیشه‌های لمینت یا ویگارد شهرت دارند به راحتی نمی‌شکنند و با استفاده از لایه‌ای از جنس PVB، طلق‌های پلی اورتان یا پلی کربنات مقاوم شده‌اند. 
شیشه‌های پنجره‌های دو جداره انواع مختلفی دارند و طیفی از شیشه‌های معمولی تا شیشه‌های ضدگلوله را در بر می‌گیرد. شما می‌توانید بسته به میزان اهمیت و امنیتی که برای پنجره‌ها در نظر می‌گیرید یکی از انواع این شیشه‌ها را انتخاب کنید. 

تاثیر یراق آلات و نحوه نصب پنجره‌ها در جلوگیری از ورود سارقان

در و پنجره‌های دو جداره باید طوری طراحی شود که زهوارهای آن رو به بیرون قرار نگیرد چرا که سارقان به راحتی می‌توانند با در آوردن زهوار وارد محیط داخلی شوند. در واقع یراق آلات نباید از بیرون در دسترس باشد. حتی برای درهایی که به بیرون باز می‌شود نیز طراحی باید به گونه‌ای صورت گیرد که زهوار در داخل محیط قرار گیرد.
پین‌های قارچی در یراق آلات ضدسرقت و قفل‌های چند نقطه‌ای مانع ورود سارقان به محیط داخلی می‌شود. 
 
همان‌طور که می‌دانید در و پنجره‌ها یکی از راه‌های ورود سارقان به منزل به شمار می‌روند. از این رو لازم است که تا حد امکان اقدامات امنیتی لازم را در زمینه انتخاب مناسب در و پنجره دو جداره انجام دهید. کارشناسان هافمن همواره آماده پاسخگویی به سوالات شما در این زمینه هستند. در صورت نیاز می‌توانید با شماره تلفن 1644 تماس گرفته و با کارشناسان ما مشورت کنید. به نظر شما انتخاب پنجره‌های دو جداره مناسب تا چه حد می‌تواند در برابر ورود سارقان به منزل یا محیط کار شما موثر باشد؟ دیدگاه‌ها و تجربیات خود در این زمینه را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.
1399/01/30
نظراتثبت نظر
نظر خود را ثبت کنید
بهترین فرصت برای خرید و تعویض پنجره UPVC