بررسی علت عبور صدا از در و پنجره دو جداره + راهکار حل مشکل

بررسی علت عبور صدا از در و پنجره دو جداره + راهکار حل مشکل

خلاصه:
به‌طور کلی عایق صدا بودن یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که در‌ها و پنجره‌های دوجداره باید دارا باشند. اغلب افراد نیز در هنگام خرید و نصب در و پنجره‌های دو‌ جداره در ساختمان محل زندگی یا کار خود، توقع دارند تا آلودگی‌های صوتی خارجی تا حد زیادی کاهش پیدا کنند. با‌ این‌ حال خوب است بدانید که معمولا ۳۰ تا ۴۰ درصد خریداران این نوع در و پنجره‌ها، از عملکرد آن‌ها راضی نیستند.
1401/10/26

زندگی مردمان امروزی، به‌ خصوص ساکنان کلان‌شهر‌ها با آلودگی صوتی در تمام ساعات شبانه‌روز عجین شده است؛ از‌ این‌ رو یکی از دغدغه‌های مهم افراد این است که فضای خانه یا محل کار خود را به محیطی آرامش‌بخش و به‌ دور از آلودگی صوتی تبدیل کنند. از جمله راهکار‌های موثر و کاربردی در این خصوص نیز استفاده از در و پنجره دو جداره عایق صدا است. به این‌گونه پنجره‌ها، پنجره ضد صدا نیز می‌گویند. اما سوالی که ممکن است ذهن شما را درگیر کند این است که آیا این در‌‌ و پنجره‌ها واقعا از عبور صدا به‌ طور کامل جلو‌گیری می‌کنند؟‌ علت عبور صدا از در و پنجره‌های دوجداره و سه‌جداره چیست؟ چگونه می‌توان این مشکل را برطرف کرد؟‌ و چرا از پنجره دوجداره صدا میاد؟ برای دریافت پاسخ این سوالات در ادامه با ما همراه باشید.

آیا صدا از شیشه عبور میکند

در پاسخ به این سوال باید گفت بله، صدا از شیشه عبور می‌کند. اما میزان عبور صدا به شدت وابسته به ضخامت و نوع شیشه است. شیشه‌های ضخیم‌تر و سخت‌تر معمولاً باعث کاهش میزان عبور صدا می‌شوند.

آیا در و پنجره‌های دوجداره با پروفیل یو پی وی سی عایق صدا هستند؟

به‌طور کلی عایق صدا بودن یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که در‌ها و پنجره‌های دوجداره باید دارا باشند. اغلب افراد نیز در هنگام خرید و نصب در و پنجره‌های دو‌ جداره در ساختمان محل زندگی یا کار خود، توقع دارند تا آلودگی‌های صوتی خارجی تا حد زیادی کاهش پیدا کنند. کنترل این آلودگی صوتی اهمیت زیادی دارد که با نادیده گرفتن آن به مرور متوجه اثرات منفی آلودگی صوتی بر سلامت خود می شوید را با‌ این‌ حال خوب است بدانید که معمولا ۳۰ تا ۴۰ درصد خریداران این نوع در و پنجره‌ها، از عملکرد آن‌ها راضی نیستند. عبور صدا از در و پنجره‌های پی‌وی‌سی و یو‌پی‌وی‌سی می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد که در ادامه راجع‌ به آن‌ها توضیح داده‌ایم. 

چرا از پنجره دوجداره صدا میاد

از جمله دلایل مهم، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.
  • نحوه ساخت و کیفیت مواد اولیه چهارچوب‌های پنجره‌ها

می‌توان گفت که مهم‌ترین دلایل عملکرد نا‌مناسب برخی در‌ها و پنجره‌های دو‌جداره در جلوگیری از نفوذ صدا، بی‌کیفیت بودن مواد اولیه، به‌خصوص پروفیل در و پنجره های دو جداره برای ساخت چار‌چوب آن‌ها و نبود کیفیت در نحوه ساخت توسط برند‌های نا‌معتبر و تقلبی است. 
  • کیفیت و ضخامت شیشه‌های پنجره‌ها و پر‌کردن فضای بین شیشه‌ها با گاز 

ضخامت شیشه در جلو‌گیری از نفوذ صدا، عاملی بسیار موثر است؛ از‌ این‌ رو اگر شیشه‌هایی که در این نوع در‌ و پنجره دو جداره استفاده می‌شوند، ضخامت کافی نداشته باشند، در مقابل عبور صدا نیز مقاومت کم‌تری دارند. عامل موثر دیگر فاصله مناسب میان شیشه‌ها و وجود گاز آرگون میان دو‌جداره آن است. اگر این دو مورد نیز به‌درستی رعایت نشوند (به‌طور مثال گاز ارگون در زمان نصب و مونتاژ تخلیه شود) مقاومت پنجره‌ها در‌برابر عبور صدا کاهش می‌یابد. 
  • نحوه نصب و مهارت فرد نصاب

نصب صحیح در و پنجره‌های دو‌جداره از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است؛ به‌ طوری‌ که می‌توان گفت حتی اگر شما از بهترین برند، با‌کیفیت‌ترین پنجره را تهیه کنید، اما نصب آن توسط فردی ماهر و حرفه‌ای به‌ درستی انجام نشود، نتیجه مطلوبی حاصل نخواهد شد. 
  • آب‌بندی و درزگیری چهار‌چوب‌های پنجره دو جداره

آب‌بندی و درز‌گیری در‌ و پنجره‌ دو جداره نیز بر جلوگیری از نفوذ صدا، تاثیر به سزایی دارند. در نتیجه در‌صورتی که این فرآیند به‌ درستی انجام نشود یا مواد مورد استفاده برای درز‌گیری مرغوب نباشند، عملکرد در‌ها و پنجره‌ها در جلو‌گیری از نفوذ صدا تا حد قابل‌توجهی کاهش پیدا می‌کند. 
  • کیفیت و نوع یراق‌آلات مصرفی

آخرین عاملی که ممکن است سبب عبور صدا از در‌ها و پنجره‌های دو‌جداره شود، استفاده از یراق‌آلات نا‌مرغوب و بی‌کیفیت در ساخت آن‌ها است. خوب است بدانید که یراق‌آلات می‌توانند در عدم عملکرد درست در‌ها و پنجره‌ها در موارد دیگر نیز، تاثیر‌گذار باشند. 

میزان صداگیری پنجره دوجداره

میزان صداگیری پنجره دوجداره به عوامل مختلفی مانند ضخامت انواع شیشه‌ها ، فاصله بین آن‌ها، نوع مواد عایقی و ... بستگی دارد. اما در کل، پنجره دوجداره معمولاً میزان صداگیری بهتری نسبت به پنجره تک‌جداره دارد.

قیمت پنجره دوجداره ضد صدا

قیمت پنجره دوجداره ضد صدا به عوامل مختلفی مانند اندازه، ضخامت شیشه‌ها، نوع مواد عایقی، نوع و مارک پروفیل و ... بستگی دارد. برای محاسبه قیمت پنجره دوجداره ضد صدا، بهتر است با تولید کنندگان و فروشندگان محصول در ارتباط باشید و با توجه به نیاز خود، قیمت را مشخص کنید. همچنین، در نظر داشته باشید که پنجره دوجداره ضد صدا هزینه بیشتری نسبت به پنجره دوجداره معمولی دارد.

علت زوزه کشیدن پنجره دوجداره

علت عبور صدا از پنجره دوجداره می‌تواند به دو عامل بستگی داشته باشد. اولین عامل، وجود فضای خالی بین دو شیشه پنجره است که می‌تواند به عنوان یک مسیر برای عبور صدا عمل کند. دومین عامل، کیفیت عایق صوتی پنجره است که در صورت پایین بودن کیفیت می‌تواند باعث عبور صدا شود. برای جلوگیری از عبور صدا از پنجره دوجداره، از مواد عایقی با کیفیت و مناسب استفاده شود و همچنین فضای خالی بین دو شیشه پنجره به حداقل خود رسانده شود.

مقایسه عایق صدا پنجره دوجداره و سه جداره

در مورد مقایسه عایق صدا پنجره دوجداره و سه جداره، باید توجه داشت که هر دو نوع پنجره قابلیت عایق صدا را دارند. پنجره دوجداره به دلیل داشتن فضای هوایی بین دو لایه شیشه، از نظر عایق صدا به خوبی عمل می‌کند. در واقع، فضای هوایی بین دو لایه شیشه مانع از ورود صدا به داخل ساختمان می‌شود.
اما پنجره سه جداره نیز می‌تواند به خوبی عمل کند. در این نوع پنجره، بین دو لایه شیشه، یک لایه جداکننده از جنس PVC یا سایر مواد عایق صدا قرار می‌گیرد که مانع از ورود صدا به داخل ساختمان می‌شود.
بنابراین، هر دو نوع پنجره قابلیت عایق صدا را دارند ولی پنجره سه جداره به دلیل داشتن فضای هوایی بین سه لایه شیشه؛ از نظر عایق صدا بهتر عمل می‌کند. با این حال، هزینه پنجره سه جداره نسبت به پنجره دو جداره بیشتر است.

راه حل چیست؟ 

حال این سوال مطرح می‌شود که برای جلو‌گیری از بروز تمام عوامل بالا، که نتیجه‌ آن‌ها عدم عملکرد درست در و پنجره دو جداره در جلوگیری از نفوذ صدا است، چه باید کرد؟‌ در پاسخ باید بگوییم که بهترین و مطمئن‌ترین کار این است که برای تهیه در و پنجره دو‌جداره به شرکت‌های تولیدی و خدمات‌رسان معتبر و به‌نام مراجعه کنید. در این حالت می‌توانید از کیفیت مواد اولیه، اجرای درست مراحل ساخت و نصب صحیح و اصولی در و پنجره‌های دو‌جداره ساختمانتان مطمئن باشید. 
 

صداگیری پنجره دوجداره

حال این سوال مطرح می‌شود که برای جلو‌گیری از بروز تمام عوامل بالا، که نتیجه‌ آن‌ها عدم عملکرد درست در و پنجره دو جداره در جلوگیری از نفوذ صدا است، چه باید کرد؟‌ در پاسخ باید بگوییم که بهترین و مطمئن‌ترین کار این است که برای تهیه در و پنجره دو‌جداره به شرکت‌های تولیدی و خدمات‌رسان معتبر و به‌نام مراجعه کنید. در این حالت می‌توانید از کیفیت مواد اولیه، اجرای درست مراحل ساخت و نصب صحیح و اصولی در و پنجره‌های دو‌جداره ساختمانتان مطمئن باشید.

از کجا می‌توان در پنجره دو جداره با‌کیفیتی که عایق صدا باشد تهیه کرد؟

امروزه با‌ توجه به استقبال مردم از در و پنجره دو‌جداره پی‌وی‌سی و یو‌پی‌وی‌سی شرکت‌های تولیدی مختلف در این زمینه مشغول فعالیت هستند. مهم است که شما بتوانید از میان شرکت‌های مختلف، بهترین گزینه را برای ساخت و خدمات‌رسانی در‌خصوص نصب پنجره دو‌جداره انتخاب کنید. در این میان پیشنهاد ما به شما، شرکت معتبر و معروف هافمن است. در ادامه در‌خصوص نحوه فعالیت و ارائه خدمات این شرکت بیشتر توضیح داده‌ایم. 

آشنایی با شرکت تولیدی هافمن و خدمات آن 

شرکت هافمن از بزرگ‌ترین و معتبر‌ترین شرکت‌های تولیدی در و پنجره دوجداره و سه‌جداره است. این شرکت این امکان را دارد تا بر‌اساس نیاز و سلیقه مشتریان خود در‌ها و پنجره‌‌هایی با‌کیفیت و مناسب برای آن‌ها تولید کند. همچنین خوب است بدانید که این شرکت با دانش، تجربه و تیم حرفه‌ای که دارد، می‌تواند بدون هیچ‌گونه تخریب و بنایی، در و پنجره مورد‌نظر شما را طراحی، تولید و نصب کند. در نتیجه اگر می‌خواهید در محل کار یا منزل خود در و پنجره‌ دوجداره با‌کیفیت، عایق صدا و یک پنجره ضد صدا داشته باشید، می‌توانید با شماره 1644 تماس گرفته و با اپراتور‌های شرکت هافمن در ارتباط باشید. شما می‌توانید از این طریق ضمن گرفتن مشاوره و استعلام قیمت، نسبت به ثبت سفارش نیز اقدام کنید.

قیمت پنجره دو جداره مناسب چقدر است؟

خوب است بدانید که فاکتور‌های مختلفی در تعیین قیمت در و پنجره دو جداره و سه جداره موثر‌ند. از جمله این فاکتور‌ها می‌توان به ابعاد در و پنجره، کیفیت مواد اولیه مورد استفاده، دو جداره یا سه جداره بودن، نوع شیشه مورد استفاده و… اشاره کرد. در نتیجه شما در ابتدا باید مشخص کنید که چه نوع در و پنجره‌ای را با چه ویژگی‌های در‌نظر دارید تا مشاورین شرکت هافمن بتوانند هزینه حدودی طراحی، تولید و نصب در و پنجره شما را برآورد کرده و اعلام کنند.

آیا در‌‌ و پنجره‌های دو جداره کاملا از عبور صدا جلو‌گیری می‌کنند؟‌ علت عبور صدا از در و پنجره‌های دوجداره و سه‌جداره و راهکار رفع آن چیست؟
 

 

 

1401/10/26
نظراتثبت نظر
نظر خود را ثبت کنید
بهترین فرصت برای خرید و تعویض پنجره UPVC