فوت و فن نگهداری از پنجره دو جداره را یاد بگیرید

فوت و فن نگهداری از پنجره دو جداره را یاد بگیرید

خلاصه:
یکی از موضوعات بسیار مهمی که بعد از نصب پروفیل یو پی وی سی دغدغه ی افراد بسیاری بوده و هست، نحوه نگهداری و مراقبت از این پنجره های دو جداره است که در ادامه این مقاله قصد داریم شما را با راه حل های اصولی و کارآمد آن آشنا کنیم.
1401/02/05

یکی از موضوعات بسیار مهمی که بعد از نصب پروفیل یو پی وی سی دغدغه ی افراد بسیاری بوده و هست، نحوه نگهداری و مراقبت از این پنجره های دو جداره است که در ادامه این مقاله قصد داریم شما را با راه حل های اصولی و کارآمد آن آشنا کنیم. 
برای افزایش طول عمر و کارایی این محصولات، لازم است نکاتی که به آن ها اشاره خواهیم کرد را رعایت کنید تا ظاهر زیبای پروفیل یو پی وی سی برای مدت زمان بسیار طولانی تری حفظ شود.

نظافت پنجره دو جداره

برای پاکسازی پروفیل UPVC یا همان قاب پنجره دو جداره مایعات تمیز کننده مخصوصی وجود دارد. البته تمیز کردن پنجره راه و روش اصولی دارد که متاسفانه این محصولات در بازار ایران هنوز شناخته شده نیستند و به سختی یافت می شوند. اما اصلا جای نگرانی نیست، چرا که شما عزیزان به راحتی می توانید با استفاده از مقداری محلول جرم گیر با غلظت بسیار پایین یا ترکیب آب و صابون، تمام گرد و غبار و کثیفی های روی پنجره دو جداره را به طور کامل از بین ببرید.
همچنین با بهره مندی از اسفنج های نانو و تنها با کمی مرطوب کردن آن نیز قادر خواهید بود آلودگی ها را پاک و دوباره زیبایی را به پروفیل یو پی وی سی برگردانید.
از آنجایی که قیمت پروفیل در و پنجره نسب به سایر محصولات مشابه بیشتر است و البته که کیفیت به مراتب بالا تری هم دارد، در نتیجه حفظ و نگهداری اصولی از این محصولات سبب افزایش طول عمر و کاهش چشمگیر هزینه ها خواهد شد.
لازم به ذکر است که جنس پروفیل یوپی وی سی بسیار مرغوب بوده و نظافت آن به هیچ عنوان کار دشوار و یا وقت گیری نیست. در هنگام خرید در و پنجره دو جداره دقت کافی را به خرج دهید تا با انتخاب محصول با کیفیت تا سالیان سال از صرف هزینه و زمان برای تعویض و یا نصب مجدد پنجره دو جداره، در امان باشید.
پنجره های یو پی وی سی نسبت به پنجره های چوبی نیاز به مراقبت و نظافت کمتری دارند، زیرا در اغلب مواقع تنها با یک دستمال کشیدن ساده بر روی قاب، پروفیل یو پی وی سی کامل تمیز و پاک می شود.

نباید های پاکسازی پنجره دو جداره

این نکته بسیار مهم را همیشه به خاطر داشته باشید، هر اندازه که در و پنجره یو پی وی سی آلوده باشد، باز هم به هیچ عنوان نباید برای پاکسازی آن ها از وایتکس یا دیگر مایعات شیمیایی بسیار قوی استفاده شود. چرا که این مواد به مرور زمان سبب پوسیدگی و در نهایت از بین رفتن پروفیل خواهد شد. 
یکی دیگر از مواردی ک باید بعد از خرید و نصب در و پنجره دو جداره به آن توجه ویژه داشته باشید، جدا سازی لیبل های موجود بر روی بدنه محصول است.
درست است که این لیبل ها جدا از تبلیغات وظیفه محافظت از پروفیل را هم به عهده دارند اما به مرور زمان با تابش نور خورشید سبب تغییر رنگ و ترک خوردن آن خواهد شد. در نتیجه نباید اجازه دهید لیبل ها مدت طولانی بر روی پروفیل یو پی وی سی مخصوصا بخش بیرونی آن باقی بمانند.
هرگز از دستمال های زبر برای تمیز کردن پنجره یو پی وی سی استفاده نکنید.
برای از بین بردن لکه های رنگ، چربی و... اجسام تیز به هیچ عنوان گزینه مناسبی نیستند. در همین راستا دستمال تمیزی را مرطوب کرده و به آرامی بر روی قسمت مورد نظر حرکت دهد، بعد از چند لحظه شاهد کم رنگ و در ادامه کاملا بر طرف شدن لکه ها خواهید بود.
 
فوت و فن نگهداری از پنجره دو جداره را یاد بگیرید
 

افزایش طول عمر پروفیل یو پی وی سی

از موارد ساده اما بسیار مهم در نگهداری در و پنجره دو جداره، گریس کاری و روغن کاری منظم این محصولات حداقل هر 1 سال یکبار است.
از لاستیک درزگیر دور تا دور پروفیل یو پی وی سی غافل نشوید، این محصول از آن بخش هایی است که خیلی به آن توجه نمی شود اما بهتر است بدانید لاستیک درزگیر همانند یک عایق عمل کرده و عمل باز و بسته شدن در و پنجره دو جداره را به نرم ترین حالت، امکان پذیر می کند.
برای از بین بردن خاک و گرد و غباری که با گذشت زمان بر روی لاستیک نشسته و موجب خشک شدن آن شده، تنها لازم است با محلول آب و صابون لاستیک درزگیر را به خوبی هر 6 ماه یکبار بشویید.

بررسی باز بودن شیارهای آبراه

همچنین شیار های کوچکی به نام آبراه در پنجره دو جداره تعبیه شده است تا به وسیله آن ها آب به راحتی از پروفیل خارج شود. بنابراین بسته شدن این شیار ها سبب باقی ماندن آب و در بلند مدت آسیب رسانی به پروفیل و لاستیک درزگیر خواهد شد. 
پس حتما در هنگام نظافت از باز بودن شیار های اطراف پنجره یو پی وی سی اطمینان حاصل کنید.
به صورت دوره ای یراق آلات، پیچ و مهره ها و سایر قطعاتی که خیلی به چشم نمی آیند را چک و پاکسازی کنید.
و در آخر اینکه اصلی ترین مزیت پنجره دو جداره عایق بودن آن است، اگر به هر دلیلی متوجه شدید که پروفیل UPVC که خریداری و نصب کرده اید خوب عمل نمی کند، با نمایندگی محصول تماس حاصل کنید.
در اغلب موارد این مشکل در اثر نصب نادرست پیش آمده و با یک بررسی کوچک کاملا درست خواهد شد.
برای کاهش هزینه ها و ناچار به تعویض پروفیل دو جداره نشدن، توصیه می کنیم در حفظ و نگهداری این محصولات کوشا باشید.
1401/02/05
نظراتثبت نظر
نظر خود را ثبت کنید
بهترین فرصت برای خرید و تعویض پنجره UPVC