فرار از گرمای تابستان با یک راه حل هوشمندانه

فرار از گرمای تابستان با یک راه حل هوشمندانه

خلاصه:
گرمای بیش از حد تابستان یکی از مسائلی است که باید برای کنترل پیامدهای آن فکری کرد. یک تابستان گرم می‌تواند باعث افزایش مصرف انرژی برای خنک کردن محیط شود. از طرفی دیگر گرمای آزار دهنده خود باعث ایجاد بیماری و مشکلاتی از این دست خواهد شد. بنابراین باید راه حلی برای کنترل این شرایط پیدا کرد.
1400/04/22

در ابتدا به مسیر و راهی که زمینه ساز ورود و خروج هواست می‌پردازیم. در و پنجره‌ها یکی از اصلی‌ترین فضاهایی هستند که در صورت نداشتن ساخت و ساختار درست؛ می‌توانند باعث هدر رفتن انرژی شوند. درز در و پنجره که حاصل چفت و بسته نشدن کامل آن است و یا قاب و شیشه‌های نامناسب که زمینه ساز جابه‌جایی و انتقال هوای سرد و گرم است و ... همه و همه از جمله مواردی هستند که باید به درستی انتخاب شده و به کار برده شوند.

چه نوع در و پنجره عایق مناسبی است؟


امروزه در و پنجره‌های مختلفی به بازار عرضه شده‌اند که کارایی‌های مختلفی دارند. اما محصولی که بتواند نیاز ما را به عنوان یک عایق با کارایی حرفه‌ای برطرف سازد باید خصوصیات و ویژگی‌های مختلفی داشته باشند. 

یکی از انواع در و پنجره‌هایی که کارایی خوبی به عنوان عایق دارند، در و پنجره‌های دو یا سه جداره یو پی وی سی هستند. این محصولات به سبب ساختار و مواد اولیه به کار رفته در آن جزو در و پنجره‌های محبوب و پرطرفدار هستند که کارایی بسیار خوبی نیز دارند.

پروفیل در و پنجره

از جمله دلایل محبوبیت این محصول؛ پروفیل در و پنجره‌ای است که در ساخت آن استفاده شده است. پروفیل یو پی وی سی عایق بسیار خوبی است و باعث انتقال گرما و سرما نمی‌شود. از طرفی دیگر این پروفیل در و پنجره پایداری و مقاومت خوبی دارد. در فصل‌های گرم و مناطقی که تابش نور خورشید شدید و بسیار گرم است استفاده از این محصول می‌تواند انتخابی هوشمندانه باشد. مقاومت این پروفیل در دمای بالا از ویژگی‌های جذاب آن به شمار می‌آید. این محصول به سادگی دچار تغییر رنگ و شکل؛ در اثر عوامل طبیعی نمی‌شود و خیال شما از بابت طول عمر آن راحت خواهد بود.

پروفیل یو پی وی سی در عین استقامت بالا و پایداری ویژه‌ای که دارد بسیار سبک است. سبک بودن پروفیل و قاب در و پنجره باعث کم وزن بودن ساختار کلی در و پنجره خواهد شد. همین امر باعث سادگی نصب محصول و تعویض آن می‌شود. خوب است بدانید این پروفیل‌ها در تمام طول خود گالوانیزه‌های مقاومی دارند که کمک می‌کنند پروفیل وزن و فشار حاصل از کل ساختار در و پنجره را به خوبی مهار کند.

یراق‌آلات

یراق به کار رفته در ساختار در و پنجره باید به باز و بسته شدن راحت و روان در؛ کمک کند. همچنین بسته شدن کامل در و پنجره یکی از نتایج استفاده از یراق‌آلات باکیفیت است. در صورتی که یراق‌آلات به کار رفته در محصول انتخابی شما کیفیت چندانی نداشته باشند؛ باید منتظر باشید تا در و پنجره شما خیلی زود به تعمیر و تعویض این قطعه و همچنین صرف وقت و هزینه داشته باشد.

بخشی از قیمت پنجره دو جداره؛ مربوط به یراق آلات استفاده شده در این ساختار است. روشن است قبل از هر چیزی باید کیفیت یراق و تناسب آن با قیمتش را درنظر بگیرید و مطمئن شوید برای محصولی هزینه صرف می‌کنید که ارزش دارد.

شیشه

شیشه‌های به کار رفته در ساختار در و پنجره‌های دو یا سه جداره ضخامت‌های مختلفی دارند. هرچه ضخامت و کیفیت شیشه بیشتر باشد؛ می‌تواند خیلی بهتر نقش عایق را ایفا کند. البته انتخاب شیشه پنجره یو پی وی سی به پروفیل و قاب آن نبز بستگی دارد. پروفیل باید بتواند از پس تحمل وزن شیشه‌ها برآید . همچنین فضای مناسب برای قرارگیری درست شیشه‌ها نیز باید بر روی پروفیل تعبیه شود. 

علاوه بر مواد اولیه به کار رفته نوع ساخت و ساختار، استفاده از تجربه افراد توانمند، استفاده از ابزار حرفه‌ای و مناسب و مواردی از این دست نیز بر به دست آمدن نتیجه‌ای مناسب تاثیر دارد. در هنگام ساخت پنجره پو پی وی سی دوجداره ابتدا در فضای بین شیشه‌ها شرایط خلا ایجاد می‌شود و سپس در این فضا گاز آرگون تزریق می‌گردد. نکته‌ی مهم در این ساختار استفاده از ابزار حرفه‌ای و انجام درست و دقیق مراحل کار است.

قیمت پنجره دو جداره تاثیر گرفته از تمامی این موارد است که توجه به آن‌ها در داشتن یک انتخاب درست؛ مهم و ضروری است.

یکی از مواردی که نشان می‌دهد تزریق گاز آرگون به درستی انجام نشده است؛ تعریق فضای بین شیشه‌ها و جمع شدن آب در این بخش است. در صورت مشاهده چنین مشکلاتی سریعا باید یک متخصص پنجره یو پی وی سی را بررسی کرده و مشکل را یافته و برطرف سازد.

1400/04/22
نظراتثبت نظر
نظر خود را ثبت کنید
بهترین فرصت برای خرید و تعویض پنجره UPVC