شیشه لمینت چیست و در چه مواردی استفاده می‌شود؟

شیشه لمینت چیست و در چه مواردی استفاده می‌شود؟

خلاصه:
پیشرفت فناوری و تکنولوژی در دهه‌های گذشته،‌ بر روی صنعت شیشه‌‌ بی‌تاثیر نبوده و آن‌‌ را به سمت جدیدی حرکت داده است. چشمه کوچکی از این تغییر و تحولات، شیشه نشکن لمینت است؛‌ شیشه‌‌ای مستحکم که امنیت را به همراه دارد. اگر با این نوع شیشه مستحکم آشنا نیستید، با ما همراه باشید و با کاربردهای این نوع شیشه شگفت‌انگیز آشنا شوید.
1400/07/01

از گذشته تا به امروز، شیشه همواره یکی از متریال‌های جدانشدنی، در ساخت سازه‌ها بوده است. این المان در زیبایی ساختمان‌ها نقش به‌سزایی دارد،‌ اما از طرفی به دلیل استقامت پایین،‌ سازه‌‌ها را با ضعف امنیتی روبه‌رو می‌کند. پیشرفت فناوری و تکنولوژی در دهه‌های گذشته،‌ بر روی صنعت شیشه‌‌ بی‌تاثیر نبوده و آن‌‌ را به سمت جدیدی حرکت داده است. چشمه کوچکی از این تغییر و تحولات، شیشه نشکن لمینت است؛‌ شیشه‌‌ای مستحکم که امنیت را به همراه دارد. اگر با این نوع شیشه مستحکم آشنا نیستید، با ما همراه باشید و با کاربردهای این نوع شیشه شگفت‌انگیز آشنا شوید. همچنین در ادامه با یکی از معتبرترین شرکت‌‌های تولیدکننده‌ پروفیل در و پنجره،‌ یعنی شرکت هافمن آشنا می‌شویم و دلایل برتری هافمن را بررسی می‌کنیم؛‌ پس با ما همراه باشید.

شیشه لمینت چیست و چه کاربردی دارد؟

حتما تا به حال اسم شیشه لمینت به گوشتان خورده، اما شاید همیشه برایتان سوال بوده که شیشه لمینت چیست و چه تفاوتی با دیگر شیشه‌ها دارد؟ از شیشه لمینت،‌ می‌توان به عنوان شیشه‌ای مستحکم و ایمن نسبت به انواع دیگر شیشه یاد کرد. این نوع شیشه از استحکام بسیار بالایی برخوردار است و به راحتی قابل شکستن نیست. شیشه لمینت،‌ معمولا از دو یا چند لایه شیشه تشکیل شده است؛ اما عاملی که آن را منحصربه‌فرد می‌کند، وجود طلق‌های PVB (پلی وینیل بوتیرال) در میان لایه‌‌های شیشه است. به کار بردن طلق PVB باعث شده در صورت برخورد ضربات محکم به آن،‌ شیشه از هم پاشیده نشود و فرم اصلی خود را حفظ کند. پس اگر نگران خرده شیشه‌های برنده هستید،‌ شیشه‌ لمینت می‌تواند برای مقصود مدنظر شما مناسب باشد. 
شاید برایتان جالب باشد که بدانید،‌ شیشه لمینت تحت حرارت و فشار بالا ساخته می شود که آن را به محصولی مستحکم و یکپارچه تبدیل می‌کند. لایه‌های پلیمری این شیشه از ضخامت‌‌های گوناگونی برخوردارند.
شیشه‌‌های لمینت کاربردهای گوناگونی دارند. از این نوع شیشه، در بانک‌ و طلافروشی‌ها به‌ عنوان شیشه‌ ضد گلوله و ضدسرقت استفاده می‌شود؛‌ همچنین لمینت‌های رنگی در نمای سازه‌‌ها کاربرد فراوانی دارد. شیشه لمینت از کاربردهای فراوانی برخوردار است و اگر به دنبال این هستید که با شیشه لمینت به خانه خود زیبایی ببخشید،‌ می‌توانید سفارش خود را در سایت هافمن، به ثبت برسانید. 

با شیشه دوجداره لمینت، آرامش را به زندگیتان بازگردانید

اگر سر و صدای خیابان آرامش را از زندگی شما گرفته، پنجره دوجداره می‌تواند تا حدودی مرهم مشکل شما باشد. اما سوالی که پیش می‌آید این است که آیا از شیشه لمینت می‌توان به عنوان در و پنجره دو جداره استفاده کرد؟ در خصوص این سوال باید بگوییم که استفاده از شیشه لمینت در ساخت در و پنجره دوجداره بسیار رایج است و می‌تواند تماما مانع عبور آلودگی‌های صوتی شود؛ از همین رو شما با شیشه دوجداره لمینت می‌توانید محیطی امن و آرامش‌بخش را به ارمغان بیاورید. همچنین شیشه دوجداره لمینت نسبت به شیشه‌های دوجداره دیگر، به میزان چشمگیری در برابر انتقال حرارت مقاوم است. از همین رو،‌ شیشه لمینت می‌تواند به مراتب بهتر و کاربردی‌تر از شیشه‌های دوجداره معمولی باشد. 
ترکیب پروفیل upvc و شیشه لمینت می‌تواند بسیار متفاوت، اما زیبا باشد. پروفیلی زیبا و خوش‌رنگ می‌تواند، شیشه‌های لمینت را در خانه شما به رخ بکشد و فضایی جدید و دل‌انگیز را به‌ وجود آورد. پروفیل هافمن یکی از برترین شرکت‌های تولید کننده در کشورمان ایران است. هافمن با به کارگیری فناوری‌‌ مدرن،‌ پروفیلی با کیفیت را طراحی و تولید می‌کند. شما می‌توانید با چندین کلیک در سایت هافمن، در و پنجره مدنظر خود را در ابعاد دلخواه سفارش دهید. نصب در و پنجره در کوتاه‌ترین زمان ممکن و بدون نیاز به تخریب و بنایی، از مزایای این محصولات است.

برتری شیشه لمینت نسبت به شیشه‌های دیگر

شیشه لمینت تفاوت‌های گوناگونی با سایر شیشه‌ها دارد که آن را به انتخاب بهتری تبدیل می‌کند. مهم‌ترین این ویژگی‌ها مقاومت بسیار بالای شیشه‌های لمینت است. عملکرد مقاوم شیشه‌های لمینت به‌دلیل وجود لایه‌های PVB است. هر شیشه لمینت از دو یا چند لایه شیشه تشکیل شده که بین آن‌ها طلق PVB قرار دارند. اما چگونه می‌توان شیشه لمینت را تشخیص داد؟ این دو ویژگی را هنگام تشخیص شیشه‌ها از یکدیگر در نظر بگیرید:
  • صدا: شیشه لمینت عبور صدا را تا حد بسیاری کاهش می‌دهد و نسبت به شیشه‌های ساده عایق صدا محسوب می‌شود.
  • مقاومت در برابر ضربه: عامل مهم دیگر در تشخیص شیشه‌های لمینت مقاومت آن‌ها در برابر ضربه و خورد شدن است. اگر شیشه‌های لمینت ضربه ببینند و بشکنند، لایه‌های PVB درون آن‌ها از پراکنده شدن شیشه جلوگیری می‌کنند. در واقع این لایه مانند چسبی محکم تکه‌های خرد شده شیشه به خود می‌چسباند. این ویژگی تاثیر به‌سزایی در جلوگیری از حوادث و جراحت‌های خطرناک دارد.
اگر شما هم قصد خرید در و پنجره‌های دوجداره با شیشه لمینت را دارید، هافمن بهترین گزینه پیش روی شماست. هافمن به‌عنوان اولین تولیدکننده پروفیل لاستیک‌دار و پنجره‌‌ یو پی وی سی در ایران و با تجربه چندین ساله‌اش کیفیت مطلوبی را به شما ارائه می‌کند. انواع پروفیل‌های UPVC هافمن بر اساس استانداردهای جهانی و آخرین فناوری روز دنیا تهیه شده‌اند و گارانتی محصولات حاکی از کیفیت مرغوب آن‌ها است. هم‌اکنون سفارش خود را در سایت هافمن ثبت کنید و از تماشای چشم‌اندازها از پنجره‌های هافمن لذت ببرید.

در این نوشته با شیشه ایمن لمینت آشنا شدیم و برخی از کاربردهای آن را بررسی کردیم. مزیت‌های این شیشه‌ها و نحوه تشخیص آن‌ها را نیز شناختیم. پس زمان را بیش از این از دست ندهید و هم‌اکنون سفارشتان را در سایت هافمن ثبت کنید.
1400/07/01
نظراتثبت نظر
نظر خود را ثبت کنید
بهترین فرصت برای خرید و تعویض پنجره UPVC